Hiper-jurilica
Prvi dojmovi iz vožnje Rimac Nevere: Suludo brz sportaš, ali i sjajan gran tourer
Pokreću ju dva elektromotora sprijeda i dva elektromotora straga, koji proizvode 1408 kW ili 1914 KS, te 2360 Nm okretnog momenta. Jutarnji…
Pokreću ju dva elektromotora sprijeda i dva elektromotora straga, koji proizvode 1408 kW ili 1914 KS, te 2360 Nm okretnog momenta. Jutarnji…
Radna skupina Ministarstva prometa radi na izmjenama Zakona o prijevozu u cestovnom prometu kojima bi se zakonski omogućilo uvođenje autonomnih taksi vozila u svakodnevnu upotrebu. Prema prijedlogu koji je na stolu i uskoro bi trebao ići u javnu raspravu, pravila za autonomni taksi ne razlikuju se od onih za “obični”. Sva autonomna taksi vozila moći će koristiti postojeća taksi stajališta i stajališta kojima se koriste vozila javnog prijevoza. Isto tako, kao i ostala taksi vozila moći će koristiti posebno obilježene vozne trake. Prema radnoj verziji dokumenta, robot-taksi moći ćete naručiti putem elektroničke aplikacije u kojoj putnik unaprijed vidi rutu putovanja i maksimalnu cijenu. Net
Čelnik stranke „Fokus”, za HTV-ov program osvrnuo se na tri godine djelovanja stranke na političkoj sceni. Tvrdi da nisu elitistička stranka fokusirana na poduzetništvo i kapital. Zagovaramo i prava radnika u privatnom i javnom sektoru. Naše politike doprinose boljem životu svih građana, ne govorimo tu o elitizmu. Komentirao je kritike da su podržali poduzetnika Matu Rimca i i njegovu autoindustriju koju su doveli u Svetu Nedelju zbog financijskog interesa i materijalne potpore stranci uoči izborne godine. Radili smo što je najbolje za grad, što poduzetnicima što građanima. Pitajte bilo koga i reći će da se bolje živi nego prije nego smo mi došli na vlast. Ukinuli smo prirez, komunalni doprinos za izgradnju kuća i stanova, rasteretili smo sve građane… Nacional
Projekt Mate Rimca nakon četiri godine prestao je biti startup, pa je čak prerastao i drugu fazu razvoja, scaleup, i ušao u kategoriju takozvanih jednoroga, tvrtki za koje se procjenjuje da vrijede više od milijardu dolara. No, za potvrdu ove procjene trebat će pričekati – ili da netko zaista kešira 2,2 milijarde dolara za cijelu kompaniju ili izlazak na burzu, pa da se vidi koliko zaista vrijedi. Investitori zasad ne pokazuju namjeru da preuzmu cijelu kompaniju, što znači da i dalje vjeruju inovativnosti osnivača. A eventualni izlazak na burzu, čak i kad bi se sadašnji suvlasnici usuglasili oko toga, nemoguć je s iskazivanjem gubitaka i netransparentnim poslovanjem. Lider donosi objektivan pogled, bez navijanja.
U sklopu Westgate Business Parka pokraj Zaprešića bit će izgrađen Centar za ispitivanje tehnologije i komponenti za električna vozila s pogonom za sklapanje vozila, njih čak 30.000 i to na devet hektara. Potvrdio je to Jutarnjem listu direktora Westgatea Denis Čupić. U ovom trenutku ne mogu ništa detaljnije reći o realizaciji projekta centra za električne automobile jer je tako dogovoreno s poslovnim partnerima u projektu. Centar će biti dio Westgate Business Parka, koji je javnosti već poznat. Kako sada stvari stoje, za kojih 45 dana moći ću nešto više reći o tome tko su partneri u projektu, kako ćemo ga razvijati i u kojim rokovima… Green
Katarina Peović prozvala je gradske vlasti Svete Nedelje da su pogodovale poduzetniku Mati Rimcu. Gradonačelnik Dario Zurovec uzvratio je postom naslovljenim “Borkinja prazne puške” i optužio je da širi “teorije zavjere i bezočne laži”. Pogodovanje se, prema tvrdnjama Peović, dogodilo prilikom Rimčevog zauzimanja 200 tisuća kvadrata u Kerestincu. Pogolemi teren bio je izvorno planiran za sport i rekreaciju lokalnog stanovništva. Međutim, usprkos postojanju dva zemljišta namijenjena za izgradnju poslovne zone u Svetoj Nedelji, vlasnik tvrtke Rimac Group d.o.o. htio je baš ovu parcelu uz dvorac, inače vrijednu 82 milijuna kuna. Nekoliko godina kasnije, država se ispisala iz vlasništva i prepustila gradskim vlastima da odrade ostalo – i Rimac je zemljište od 200 tisuća kvadrata dobio po simboličnoj cijeni – za manje od 20 tisuća kuna godišnje. Peović je tvrdnju o pogodovanju Rimcu argumentirala upravo zapisnicima gradskog vijeća. Iz njih je prilično jasno da je teren u Kerestincu godinama pripreman za Rimca. Faktograf
Auto Express je sjeo i porazgovarao s Matom Rimcem, direktorom Rimca i Bugattija, o nasljedniku modela Chiron. Pomalo je iznenađujuće da je Rimac počeo razvijati motor s unutarnjim sagorijevanjem i hibridni sustav dvije godine prije spajanja s Bugattijem, što je očigledno signal da je cijeli posao dogovaran mnogo prije službenog datuma preuzimanja u studenome prošle godine. Mate Rimac je istaknuo da sljedeći Bugattijev model neće imati nikakve veze s postojećim modelima: Potpuno je nov, tako da nema niti jednog dijela koji je prenesen s bilo kojeg automobila, ništa nije preneseno s Chirona, ništa nije preneseno s Nevere. Sve smo radili od nule. Bugattijev izvorni plan bio je zamijeniti hiperautomobil SUV-om, ali od toga se odustalo. Vidjet ćemo što nosi novi benzinac i hibridni sustav. Revija HAK
Katarina Peović u Nedjeljom u 2: On je balkanska Elizabeth Holmes. Kad bi razvijao baterije za električne autobuse, to bi za sve nas bilo puno korisnije. Ako društveno subvencioniramo nečiju proizvodnju, onda bi nam to svima trebalo ići u prilog. Nije stvar u Mati Rimcu ni u baterijama, nego se proizvodi elitni auto za klijentelu koja spada u 10 posto najbogatijih na svijetu, a oni su odgovorni za 50 posto proizvodnje CO2 u svijetu, znači, globalnog zagađenja. Što mi dobivamo time što proizvodimo elitni auto? Druga stvar, privilegira se jedan poduzetnik koji razvija industriju koja za sobom ne vuče druge industrije, kao što se to može reći za npr. brodogradnju. Index
U pitanju je proizvodnja mita kao proizvodnja imidža kompanije – baziranog na genijalizmu i poduzetničkom self-made man heroizmu (čitalo se valjda Atlas Shrugged umjesto kakve manje bijedne literature), koji galopira negdje tamo daleko naprijed, ispred svog i našeg vremena, obraćajući nam se iz budućnosti i donoseći revolucionarne izume. Proliferativnost inovativnosti. Vizionarstvo ili ništa! Realan stupanj baš inovativnosti očituje se patentima, o kojima onda Rimac rado govori, kad mu odgovara. Pričalo se i o 24 patenta iako su dotad bila zaista prijavljena samo dva, i to jedan iz ranijeg projekta nevezanog uz Rimac Automobile. PR simulakrum Rimčevog poduzetničkog heroizma proizvodnjom djetinjarija postoji da bi prikrio činjenicu kako mu se i izvan PR diznilenda biznis ostvaruje kao prodaja magle. Ivan Cingel za Forum.tm.
Sliku o poslovanju Rimac Grupe najviše narušava upravo golemi gubitak, ali i vrijeme naplate potraživanja, koje iznosi 171 dan, kao i vrijeme podmirivanja obveza dobavljačima, koje iznosi 167 dana. Nakon što je 2019. ostvarena dobit od 14.7 milijuna kuna, a 2020. od 2.3 milijuna kuna, gubitak od više od pola milijarde kuna u 2021. jako odskače. Samo investicija u Rimac Campus vrijedna je preko 1.5 milijardi kuna koju financiramo potpuno samostalno – bez kredita. Negativni rezultat u 2021. godini najvećim je dijelom prouzrokovan jednokratnim troškovima internog restrukturiranja, Bugatti transakcije te procesa prikupljanja kapitala od investitora. Iz Rimac Grupe objašnjavaju da nema nikakvih problema u poslovanju, nego je gubitak rezultat primarno širenja poslovanja, investiranja i razvoja. Dapače, tvrde da sve gubitke pokrivaju investitori, koji su očito upoznati s planovima i troškovima razvoja kompanije. Index