Rezime kazališne sezone - Monitor.hr
26.06.2018. (15:28)

Rezime kazališne sezone


Slične vijesti

25.05. (20:00)

'Simbol ovog vremena i individualnih kriza'

‘Soundtrack za film koji nije snimljen’ u Kinoteci – strah od ljubavi

„Soundtrack za film koji nije snimljen“, glazbeno-poetski street movie, kako se navodi u njegovom opisu, je intrinzično putovanje i koliko god se distrakcija pojavljivalo na tom putovanju, ono se konstantno svodi na putovanje prema samome sebi i momentu spoznaje da ne postoji isprika za bijeg od ljubavi. Jer je bijeg od ljubavi, ujedno i bijeg od samog života, o novoj kazališnoj predstavi koja je imala premijeru ovih dana piše Zoran Stajčić za Ravno Do Dna.

17.05. (19:30)

Kulturni srednji prst koroni

Kad ti život pruži pandemiju, ti otvori kazalište u šumi

Englezi znaju uživati u kulturi pa je tako u grofoviji Suffolk, uz dopuštenje vlasnice, niknulo kazalište na otvorenom u amfiteatru koji je nastao eksplozijom bombe u Drugom svjetskom ratu te tako stvorio prirodnu kulisu za ekološki prihvatljivo kazalište koje se odupire pandemiji. Ovog ljeta u njemu će zaigrati i prve predstave, a predviđen je šarolik repertoar. Goste će posluživati domaćim proizvodima lokalaca, a imat će priliku napraviti i piknik u šumi uz obvezu da svoje smeće ponesu sa sobom. Osim minimalnog ugljičnog otiska postignutom gradnjom od drvene građe iz šume, Thorington Theater diči se i prilazom za invalide. Green.hr

30.03. (23:30)

Funny games

Redatelj Ivan Penović: Ne preostaje mi ništa drugo nego da se realnosti u svojim predstavama izrugujem

Zanimljiv intervju u Novostima s mladim redateljem čija predstava trenutno igra u ZKM-u: Mislim da se ono što zovemo stvarnost danas preozbiljno shvaća. Ali to nije stvaran život. Ono čega nije bilo prije a postoji danas jest enormna količina javno iznesenog mišljenja a da – prema informacijama s portala i društvenih mreža – nikada ne saznamo čije je to mišljenje. To je stvarnost u kojoj svi beskonačno zamišljamo da o svemu imamo neki stav, ali zaboravljamo da je naš vlastiti život konačan i ta neprestana trka za stavovima onda tu stvarnost čini okrutnom. U tom današnjem napumpanom kapitalizmu, koji je počeo da izjeda sam sebe, vlada enormna proizvodnja svega i svačega: od hrane, informacija, diploma i želje za dokazivanjem, do lijevih pokreta i desnog fašizma. Meni ne preostaje ništa drugo nego da se takvoj realnosti, koju svi stvaramo, u svojim predstavama izrugujem.

19.01. (21:30)

Rastanak sa suvišnim

Rene Medvešek: Teška vremena podsjećaju nas koliko malo toga nam je doista važno

“Ovakva teška vremena nam otvaraju oči za prave vrijednosti i podsjećaju nas koliko malo toga nam je doista životno važno” – kaže redatelj Rene Medvešek uoči premijere predstave ‘Gdje se kupuju nježnosti’ prema drami Monike Herceg u ZG-HNK. “Ono što u predstavi daje snagu za suočavanje sa sutrašnjicom je neposredni susret glavne junakinje s čudom života koji nastaje u njezinoj utrobi. U tom misteriju ona pronalazi nadahnuće za potpuno novi pogled na svijet oko sebe i svoju prošlost, ali i budućnost”.

01.12.2020. (08:49)

Tako star, a tako mlad

Umro kazališni redatelj Boško Violić: Negdje drugdje bio bi prebogat i sretan, ovdje je bio samo sretan

Violić je, ulazeći i u deveto desetljeće života, imao u sebi preobilje dara, vizije, žudnje, energije i debelog razloga za životnom i umjetničkom borbom…, više nego mnogi pogubljeni mladi. I bio je spreman do kraja riskirati s tim obiljem na sceni, riskirajući u ime svih nas – piše Telegram o nedavno preminulom kazališnom redatelju Božidaru Violiću, koji se držao devize kazalište nije nedjeljni ručak, kazalište je briga što ćeš jesti svaki dan.

30.11.2020. (16:30)

Ako nećete moći gledati, bar da pročitate

Čadež: Hvalim već koju godinu mladog autora, pisca i redatelja Ivana Penovića i njegovu družinu

Ukratko: “Proces Kafka” jest tri sata Kafke i nula minuta dosade. Nema praznog hoda, ima Kafkina zaumna humora (ne jedino iz “Procesa”, više iz novela), ima kongenijalne teatralnosti i ima emocija, koji se često rađaju iz neobično hladnih momenata zagrijanih monumentalnom, sugestivnom glazbom nasnimljena orkestra… U prigodnom kostimu s nožicama golemim spužvastim, a javlja se na sceni i sam Penović, za kojeg misliš da je scenski radnik. Predstava tek ispočetka slijedi radnju Kafkina romana, potom se referira na druga njegova djela dok se ne proširi do neprepoznatljive intertekstualnosti, a zatim odlazi u predjele mašte i satire zapravo suvremenog društva. Ukratko, predstava koja će vam se svidjeti i ako ništa ne shvatite – piše Tomislav Čadež o predstavi “Proces Kafka” u Teatru &TD.

27.11.2020. (16:30)

Ironija ili nada

Bobo Jelčić o novoj predstavi: Može li čovjek danas uopće biti sretan?

Čak i kad nema ironije u nekoj svakodnevnoj situaciji, ja je po defaultu tražim. Ona jest olakšavanje, eskapističko, ali je i izraz nepovjerenja prema svijetu takvom kakav je, prema njegovim proklamiranim vrijednostima. A opet, bez nade, pak, ne ide. I u ovoj situaciji u kojoj smo sada zaključani krizom, reklo bi se beznadnoj, jedino što imamo je baš nada, kaže Bobo Jelčić o predstavi Hrvatski put ka sreći. Telegram

12.10.2020. (15:00)

Oživljen klasik u Kazalištu Marina Držića

Čadež: ‘Tramvaj zvan žudnja‘ – Senka Bulić u ulozi Blanche Dubois upravo je senzacionalna

“Dramaturgija jest pak prije svega uspjela zato što je Tišljarić pronašao u ovome, rekao bih, socijalnom djelu s američkog juga jednu obično neistraženu dimenziju: žene dominiraju u naoko patrijarhalnom okruženju konzervativne sredine. Žene su te koje uništavaju jedne druge, žene su te koje se poigravaju s iluzijama muškaraca i žene su te koje ovdje, da tako kažem – misle. Senka Bulić kao Blanche Dubois upravo je senzacionalna. Krhkost te južnjakinje nikad usuglašene sa svijetom dala je otpočetka jasno, ali ne i banalno.” Komentira Tomislav Čadež za Jutarnji list

05.10.2020. (21:00)

Preporuka predstave "Evanđelje neprijatelja"

Čadež: Šareni kosturi u publici, čarolija teatra na sceni, i baš sjajna večer u Rijeci

Talijanska drama riječkog HNK dala je važnu predstavu, koja izlazi iz okvira manjinskog teatra za lokalnu zajednicu i predstavlja vrijednost za širu i talijansku i hrvatsku kulturu. “Evanđelje neprijatelja” (Il vangelo del nemico), drama Roberte Dubac (r. 1974. u Kopru, odrasla u Kaštelu pokraj Buja, živi i radi u Lombardiji), ponajbolji je “mali” tekst koji sam pročitao posljednjih nekoliko godina, a redatelj Giulio Settimo sa svojom je umjetničkom ekipom utemeljio na njemu snažnu i pametnu predstavu, u kojoj jest sve teatarski mišljeno i nema čega “literarnog” i nategnutog, kako bi se lako moglo ukrivo otići s ovim tekstom neotpornim prema nemaru i gluposti. Piše Tomislav Čadež za Jutarnji list

31.08.2020. (09:00)

Daske koje život znače

Dugandžija: intervju s intendanticom HNK-a, Dubravkom Vrgoč, o kazališnoj sezoni u tijeku pandemije

“Radit ćemo ekskluzivna događanja, manje dramske forme. Dakle, predstave koje se rade tri tjedna, bez velike ‘prtljage’, odigraju se nekoliko puta i ide nešto novo. Zatim ćemo izvoditi koncerte koje publika dugo nije mogla čuti. Veliki dirigent i umjetnik Nikša Bareza predložio je nekoliko sjajnih koncerata, jedan čudesan božićni koncert… Ako, primjerice, ponudimo atraktivnu izvedbu ‘Eroice’ u Beethovenovoj godini, i to samo jednom, sigurna sam da će gledatelji doći. Uza sve mjere zaštite.” Jutarnji list