Robotaksiji već voze po velikim gradovima - Monitor.hr
03.03.2023. (14:00)

A Rimac je obećao da će Zagreb biti prvi

Robotaksiji već voze po velikim gradovima

Mnogi stručnjaci vjeruju da će proći još nekoliko godina dok autonomni taksiji ne postanu uobičajena pojava na cestama, iako dosadašnji napredak sugerira da je san o robotaksiju bliži ostvarenju nego ikad prije. Na ulicama San Francisca već se gotovo godinu dana mogu vidjeti robotaksiji. Tvrtka Cruise (koja je od 2016. godine u vlasništvu General Motorsa) u lipnju 2022. počela je naplaćivati vožnje robotaksijima, a trenutno ima oko 70 taksija bez vozača koji rade u gradu. Također, u prosincu 2022. najavili su širenje u Phoenix i Austin. Ovakav je prijevoz već dostupan i na području Industrijskog parka Shougang u Pekingu, a početkom godine je i Uber objavio da je pokrenuo svoj prvi robotaksi za komercijalnu upotrebu u Las Vegasu. Lider


Slične vijesti

Petak (20:00)

Prije roka? Pa naravno - zar ste sumnjali?

Iz Vernea Mate Rimca kažu da su izradili 60 prototipova robotaksija i da ulaze u završnu fazu testiranja

Prototipovi koje je u videu pokazao Mate Rimac služe za testiranja autonomne vožnje, udobnosti i sigurnosti. Rimac je pritom naveo da je projekt financiran s 104 milijuna eura privatnih ulaganja i 89,7 milijuna iz EU fondova, dok će se daljnja sredstva također prikupljati privatno. Verneovi sustavi autonomne vožnje već se testiraju u Zagrebu, a pokretanje usluge planirano je za proljeće 2026. CEO Marko Pejković poručuje: „Bili smo tihi jer smo puno radili.” Autonet

30.10. (20:00)

Može i bez joysticka

Rimac mora do prosinca verificirati 60 robotaksija da bi Hrvatska dobila 900 milijuna eura iz EU

Tvrtka Mate Rimca, Project 3 Mobility, koja je iz NPOO-a dobila 179 milijuna eura bespovratnih sredstava, dosad je verificirala 10 od potrebnih 60 prototipova robotaksija. Rok za dovršetak je prosinac, a ispunjenje tog uvjeta ključno je za isplatu gotovo 900 milijuna eura iz EU. Projekt, koji obećava vozilo pete razine autonomije, višekratno je odgađan, dok trenutačni rezultati pokazuju kašnjenje i nejasnoće oko stvarne razine autonomije vozila. Ilko Ćimić za Index

23.06. (18:00)

Testna vožnja (živaca)

Kako vozi Teslin robotaksi: Glatko skreće, propušta hitnu, ali zna i ‘poludjeti’

Tesla je u Austinu u Teksasu pokrenuo prve javne vožnje dugo najavljivanog robotaksija, potpuno autonomnog vozila bez vozača. Pilot-projekt zasad uključuje desetak vozila Model Y koja se kreću unutar ograničene zone u četvrti South Congress, a na svakoj vožnji prisutan je Teslin zaposlenik koji nadzire sustav iz sigurnosnih razloga. Na društvenim mrežama objavljeno je nekoliko desetaka snimaka vožnje u Teslinom robotaksiju. Iskustva su dosad mahom vrlo pozitivna, no treba ponoviti da tek odabrani zasad imaju prilike voziti se u robotaksiju. Stao sa strane i propustio vozilo koje je došlo iz pogrešnog smjera, propustio i hitnu pod rotirkama. Objavljena je, međutim i snimka na kojoj je volan čini se, prestao raditi ispravno i počeo trzati malo lijevo, malo desno pri čemu je Teslin robotaksi nakratko prešao i u suprotnu traku. Index

19.06. (20:00)

Autonomna vožnja – vozi, ali (još) ne plaća račune

Volkswagen pokreće serijsku proizvodnju autonomnih vozila, prva vožnja robotaksija već iduće godine

Volkswagen je predstavio ID Buzz AD, autonomni električni kombi razine 4, koji će 2026. voziti u Hamburgu i Los Angelesu. Cilj su poslovni korisnici, ne privatni kupci. Tesla, Waymo, Zoox i kineski divovi također razvijaju robotaksije. Iako VW zasad ne očekuje zaradu, vjeruje da autonomna vožnja otvara novu budućnost. Uvođenje zahtijeva milijarde ulaganja i potporu države, a ključ je prelazak s testiranja na redoviti promet. DW

15.01. (13:00)

Kad taksi ne traži napojnicu

Robotaksiji na prekretnici: utrka za globalnu dominaciju

Godina 2024. obilježena je značajnim napretkom u razvoju i širenju robotaksija. Kina i SAD vode tržište, s Baiduovim Apollo Go i Waymom na čelu. Waymo je ostvario rast od 400% u vožnjama i planira proširenje na više gradova, dok je Tesla najavio uvođenje svoje Cybercab usluge. Europa se uključuje s najavom Vernea i Mobileyea o pokretanju robotaksija u Zagrebu 2026. godine. Konkurencija raste, s očekivanjem da će flota robotaksija doseći 1,6 milijuna jedinica do 2035. godine. Mreža

12.10.2024. (01:00)

Čiji je veći, koji je brži?

Rimac vs. Musk: Bitka za ceste budućnosti

Elon Musk je predstavio Teslin autonomni robotaksi, direktnog konkurenta Rimčevom Verneu. Iako su prisutni mogli isprobati 20 Teslinih robotaksija, model nije još završen. Teslina vozila imaju veći prtljažnik, dok Verne nudi prostraniju kabinu i impresivan ekran. Musk predviđa proizvodnju robotaksija do 2027., po cijeni ispod 30.000 dolara. Hrvatska publika s nestrpljenjem prati kako će se oba igrača natjecati na globalnom tržištu autonomnih vozila, dok istovremeno razvijaju inovativne dizajne i tehnologije. Forbes

10.07.2024. (13:00)

Još jedan auto, još jedna tvornica

Nova investicija Mate Rimca: Kreće izgradnja tvornice za robotaksije

Tvornica će se nalaziti u Zagrebu, u Lučkom, u sklopu VGP Parka Zagreb, na području od 28,500 metara kvadratnih. Sva Verne vozila proizvodit će se u Hrvatskoj te odavde izvoziti diljem svijeta. U tvornici će se koristiti napredna tehnologija za proizvodnju, sklapanje i testiranje Verne autonomnih vozila. Pripreme za izgradnju već su počele, a početak građevinskih radova očekuje se krajem ovog ljeta. Tvornica će se dovršiti i opremiti tijekom 2025. godine dok će s radom krenuti početkom 2026. Lider

04.07.2024. (00:00)

Mate, jel gledaš?

Zaboravite robotaksije, Japanci razvijaju – robotaksista

Prema viđenome, robot imena Musashi može ostvariti interakciju s pedalama i upravljačem automobila te obavljati osnovne radnje svojstvene vožnji. Kamere u očima osnovne su mu ulazne jedinice, u rukama i nogama ima ugrađene senzore pritiska, a iza svega stoji, očekivano, sustav umjetne inteligencije kao “mozak” operacije. Ona omogućava robotu praćenje prometne situacije, reagiranje na nju te autonomno upravljanje automobilom. Iako je već u razvoju, ovaj humanoidni “robotaksist” vrlo vjerojatno neće tako skoro sjesti za upravljač. Njegovi tvorci, naime, kažu da bi do trenutka kad će on postati dovoljno sposobnim za samostalnu vožnju moglo proći i – 50 ili 100 godina. Autonet

03.07.2024. (21:00)

Project 3 Immobility

Postnikov ima prijedlog za robotaksije: Neka se vaša usluga od sada zove Prob’o taxi!

Slogani za reklamnu kampanju sami se pišu: “Barem smo pokušali!” Ili pak: “Lijepa lova lijepo gori!” A može i ovako: “Stoji, a propada!” Dosta vam je toga da vas novinari prozivaju zbog prekoračenih rokova? Evo još jednog naziva: Robo kasni! Doduše, potencijalni problem s ovim imenom u tome je što bi korisnici usluge mogli steći pogrešan dojam da će vaš taxi, iako kasni, jednog dana ipak stići na odredište. Ili Robostop – najsigurniji auto na svijetu koji nikad neće izazvati sudar (jer ga neće ni biti). A može i anagram od Verne – Never. Tek što je Rimac dobio one milione, Saša Cvetojević je zakucao: “Mislite da postoji ljepši i bolji način spaljivanja EU/javne love? Pa evo, ja ne vidim i apsolutno se veselim činjenici da spalimo tu lovu baš na tako lud projekt.” Boris Postnikov za Novosti.

02.07.2024. (17:00)

Na rubu znanosti

Poduzetnik: Kada nešto ne možete niti osmisliti niti proizvesti, onda idete kod Krešimira Mišaka na HRT3, a ne kod Plenkovića po 180 milijuna EUR javne dotacije

Tragikomedija cijele priče nije u odgodi projekta (koju je cijela IT zajednica predviđala) ili u neposlušnom robotu (što drugo očekivati od automobila koji zapravo ne vozi!?); već u činjenici da je ovaj narativ toliko izlizan da me steže oko pluća kada netko u 2024. godini prilijepi oznaku ‘inovativno’ uz smell-selecting robotaxije.

Nisam siguran čitaju li u Verneu vijesti, ali auto industrija je već odavno odustala od potpune autonomije (Level 5). Načelno se ide u smjeru pasivnog vozača koji je potpomognut AI-em ili pak semi-autonomnog (remote controlled) automobila. Čak je i CEO Cruisea izjavio da nikada neće ukloniti volan (ili remote centar) te da ne ciljaju potpuni Level 5! Razlog je jednostavan: za potpunu autonomiju potreban je AGI – kojeg IT industrija ne zna niti osmisliti niti proizvesti, kaže Krešimir Končić, direktor Neuralaba, a prenosi ga Index.