Slučaj Nama: 'Zar bi država trebala otvoriti robnu kuću? To je tvrtka u stečaju, prodat će se i jedino što je društveno bitno je da je zgrada zaštićena' - Monitor.hr
04.01. (10:00)

Ako ona ode Vama, što će ostati Nama?

Slučaj Nama: ‘Zar bi država trebala otvoriti robnu kuću? To je tvrtka u stečaju, prodat će se i jedino što je društveno bitno je da je zgrada zaštićena’

Nama je u zagrebačkoj memoriji danas prisutna i kao sjećanje na razdoblje socijalističkog društvenog uređenja do 1990. godine, kada je to bilo jedino mjesto na kojem se moglo kupiti sve – od gramofonskih ploča u prizemlju do gramofona na katu, bijele tehnike, namještaja, odjeće i obuće, uz bezbroj sitnica od dugmadi do školskog pribora. U to su vrijeme izbirljiviji kupci išli u Trst i Graz, dok su ostali biti zadovoljni ponudom Narodnog magazina (Name), koji je imao dvadesetak robnih kuća. Jedna davna reklama predstavljala je Namu kao robnu kuću koja nudi sve – od igle do lokomotive. Doduše, lokomotive su bile samo one na odjelu dječjih igračaka. No ta su vremena odavno prošla. Slobodan Školnik, poduzetnik i stručnjak za maloprodaju u trgovini, kaže za Index da je Nama teško održiv projekt o kojem treba odlučiti tržište. Iako ima prihode 13 milijuna kuna i dobit od osam tisuća eura, nedovoljno da se izvuče iz stečaja. Index


Slične vijesti

11.02. (12:00)

Živjela nama naša NAMA

Nama je uvijek predstavljala vrijednosti uključivosti i društvene koristi, a to bi danas značilo da ima nekomercijalnu, javnu namjenu

Iako je zaštita Name u Ilici važna, ona je privremeno rješenje koje ne govori puno što će se dogoditi s tim prostorom. Pritom je Nama na Kvatriću, kao i socijalistička graditeljska baština uopće, ignorirana i pada u sjenu. Umjesto inzistiranja na očuvanju Name kao poduzeća ili očuvanja trgovinske funkcije tih prostora, možda je značajnije očuvati vrijednosti uključivosti i društvene koristi koje Nama predstavlja kao institucija koja je stvorena za boljitak građana. Nedavni prijedlog da se robna kuća pariškog lanca Galeries Lafayette u Berlinu nakon zatvaranja pretvori u središnju gradsku knjižnicu ili jedan od koncepata britanskog arhitektonskog projekta The Department Store Reborn o pretvorbi robne kuće u centar za cjeloživotno obrazovanje, samo su neke od ideja koje bi mogle biti primijenjene i u našem kontekstu. Uz financijske mogućnosti, pri tome je važan senzibilitet gradske administracije da upravlja gradom u korist građana. Kulturpunkt

01.01. (20:00)

Preživjela je četiri države, hoće li i petu?

Najstarija robna kuća u Hrvatskoj, nekadašnji ponos Zagrepčana, ide u prodaju

Od otvaranja davne 1879. pa sve do danas, NAMA je utjelovljenje starog Zagreba. Odnos koji se stvorio s kupcima nije karakterističan za moderne shopping centre i ljudi to prepoznaju. Nakon godina stečaja došlo je vrijeme za prodaju. Dug je narastao na 24 milijuna eura, vrijednost obje robne kuće procijenjena je prije 10 godina na najmanje 40 milijuna eura. Cijena će ovisiti o puno faktora, a jedan od njih je i stanje zgrade. Čak 140 godina od otvaranja, ova otmjena zagrebačka dama u kojoj su kupovali naši djedovi i bake izgleda pomalo umorno. Onaj stari austrougarski štih i dalje je tu, ali su potrebna nova ulaganja i osvježenja. Mnogi se pitaju što će novi ulagač, jednom kada se pojavi, napraviti sa zgradom. Hoće li je obnoviti ili možda prenamijeniti u hotel ili nešto treće… Danas