Zaplovili prvi teretni brodovi na vjetar - Monitor.hr
24.08.2023. (11:00)

Uz dobar vjetar u leđa

Zaplovili prvi teretni brodovi na vjetar

Riječ je o grdosijama opremljenim ogromnim jedrima britanskog dizajna koja bi mogla biti budućnost pomorske industrije. Jedra WindWings dizajnirana su tako da se smanji potrošnja goriva, a samim time i ugljični otisak. Prema procjenama, pomorska je industrija odgovorna za gotovo 2,1 posto ukupnih globalnih emisija ugljičnog dioksida, stoga bi ovo otkriće tu industriju moglo učiniti zelenijom. Prvo putovanje broda Pyxis Ocean, od Kine do Brazila, pružit će prvi test WindWingsa u stvarnom svijetu – i priliku za procjenu može li povratak tradicionalnom načinu pokretanja brodova biti put naprijed za kretanje tereta na moru. Green, BBC


Slične vijesti

23.05. (07:00)

Puno je to piljevine, ali ajde

Brod koji pokreće biomasa – manje emisija ugljika za 22 posto

Japan se prebacuje s proizvodnje električne energije iz fosilnih goriva na niskougljične i obnovljive izvore, a posljedično raste potreba zemlje za peletima od biomase, većinom proizvedenim od ostataka iz pilana. Ovi peleti se uglavnom dobivaju iz Sjeverne Amerike. Postrojenje za gorivo na biomasu u bordovima koristilo bi peć za sagorijevanje biomase na visokim temperaturama, proizvodeći plinove kao što su ugljični monoksid, vodik i metan. Ti bi se plinovi potom koristili za napajanje generatora, koji bi mogao pokretati biobrod. Tvrtke tvrde da bi instaliranje postrojenja za gorivo na biomasu moglo smanjiti emisije ugljika za 22 posto u usporedbi s korištenjem fosilnih goriva. Revija HAK

01.05. (16:00)

Velika ušteda

Trajekti na vodik smanjuju emisije koju godišnje proizvede 13 tisuća automobila

Norveška transportna tvrtka Torghatten Nord službeno je odabrala brodogradilište koje će graditi dva trajekta na vodik koji će postati najveći brodovi na svijetu koji koriste tu energiju. Svaki će brod biti dugačak 120 metara i dovoljno velik da preveze 599 putnika i 120 automobila. Oni će do 85% vremena raditi na lokalno proizvedeni zeleni vodik (minimalni uvjet prema ugovoru s Upravom za javne ceste), a preostalo vrijeme koristiti biogorivo. Postavljeni su za smanjenje emisija CO2 za 26.500 tona godišnje, u usporedbi s postojećim trajektima koji prometuju na ovoj ruti (koji su također nedavno preuređeni za pogon LNG-om), a to je navodno ekvivalent godišnjim emisijama 13.000 automobila. Revija HAK

24.12.2023. (15:00)

Ne opet

Galić: Ako se masovni napadi na brodove u Crvenom moru nastave, posljedice će osjetiti i Europa

Takvi napadi dovest će do potpunog prekida protoka brodova kroz Bab el-Mandeb i istočni dio Crvenog mora. Najnovije tvrdnje Bijele kuće da je Iran izravno uključen u planiranje i izvođenje napada Huta na trgovačke brodove znatno povećavaju opasnost da će se kriza proširiti i na Perzijski zaljev. Najmanje jedan iranski špijunski brod u realnom vremenu dojavljuje Hutima pozicije potencijalnih ciljeva. S obzirom na to da Huti nemaju radare kojim bi nadzirali Crveno more, to je jedini način da usmjeravaju projektile i dronove kamikaze prema brodovima. Do 21. prosinca potvrđeno je najmanje 12 napada, a mnoge su spriječili američki i francuski ratni brodovi. Odgovor Zapada na prijetnje Ansar Allaha formiranje je koalicije te uspostava pomorske operacije Prosperity Guardian. Iako najveća gospodarska sila Europe, čija ekonomija jako ovisi o nesmetanom protoku pomorskih putova, Njemačka se za sada nije uključila u koaliciju. Mario Galić za Index

22.12.2023. (23:00)

Ako vam kasni paket, da znate gdje je zapeo

Zbog učestalih napada na brodove preusmjeravaju rute onih koji prevoze teret

Pobunjenici u Jemenu, koje podržava Iran, pojačali su posljednjih dana napade na brodove na Sueskom kanalu. Velike brodarske kompanije kao što su MSC, Maersk, Hapag-Loid i CMA CGM već su pauzirale pošiljke kontejnera kroz ovo područje zbog porasta napada. U međuvremenu, Ikea je upozorila na kašnjenja i nestašice nekih proizvoda jer proizvođač namještaja traži alternativni put za svoje teretne brodove. Švedska kompanija Electrolux, najveća svjetska kompanija za proizvodnju kućanskih aparata, osnovala je radnu grupu za pronalaženje alternativnih puteva i identifikaciju prioritetnih isporuka. Izvršni direktor Maerska Vincent Clerc rekao je da je kompanija procijenila da trenutno postoji neprihvatljiv rizik za njene zaposlene jer ne postoji način da se zna koji će brodovi biti na meti. Poslovni

14.12.2023. (17:00)

Zrači kao dobra ideja

Kinezi će uskoro početi proizvoditi nuklearne kontejnerske brodove

Kineska državna tvrtka predstavila je kontejnerski brod na nuklearni pogon s reaktorom za rastopljenu sol. Koncept pogona trebao bi nuditi velike ekološke i ekonomske prednosti te biti siguran. Očekuje se da će veliki kontejnerski brod biti gotovo klimatski neutralan. Do sada nuklearni pogon nije imao gotovo nikakvu ulogu u civilnom brodarstvu. Međutim, CSSC je uvjeren da je upravo ta tehnologija budućnost zbog sve većih zahtjeva da se i komercijalni transport roba na morima pročisti. Ovaj pogon nudi velike ekonomske prednosti jer ga nije potrebno redovito puniti gorivom. Osim toga, reaktor radi pod atmosferskim tlakom, što eliminira opasnost od eksplozije pare, a u slučaju opasnosti moguće je brzo gašenje reaktora. Revija HAK

08.10.2023. (10:00)

Kako to? Kako to?

Viminacijska flota izronila iz ugljenokopa

Brod pronađen blizu Viminacijuma: Nastavak priče

Arheološki lokalitet Viminacium u Srbiji, čije je istraživanje počelo zbog ostataka rimske prijestolnice provincije Gornje Mezije, još jednom je iznenadilo stručnjake. Otkriće “fosiliziranih” brodova, duboko u tlu brda ispod rudnika ugljena Kostolac, na kojem se prostirao veliki rimski grad Viminacium, zaprepastilo je i najiskusnije arheologe, a najveća enigma je iz kojeg razdoblja potječu brodovi, hermetički sačuvani glinom i muljem?! Pronađeni su u istoj zoni gdje i ostaci mamuta, stari milijun godina, na 19-20 metara dubine. Po toj analogiji, brodovi bi potjecali iz vremena od prije 70.000 godina, što je po službenoj povijesti i arheologiji – nemoguće. Arheologe dodatno zbunjuje to što kraj plovila nema predmeta koje su koristili lađari. Raspored monoksila i brodova podsjeća na poredak ratnog desanta, ali nisu pronađeni tragovi koji upućuju na borbe ili paljevine. Jednostavno, kao da je sve odjednom propalo u mulj. Atma/Novosti/Punkufer

13.03.2023. (11:35)

Na brodovima se ne mogu prevoziti električni automobili jer nemaju tehnologiju za gašenje požara

11.11.2022. (20:00)

Kapetane moj

Kako dekarbonizirati brodsku plovidbu?

Više od 40 luka, poduzeća i država već je najavilo odgovarajuće mjere, od prelaska na ekološki prihvatljiva goriva do poticaja za brodove koji su povoljniji za zaštitu okoliša. Oko 80 posto svjetske trgovine odvija se morskim putem. Svaki dan ogromni kontejnerski brodovi plove svjetskim morima kako bi isporučili robu. I godišnje ispuštaju milijardu tona ugljičnog dioksida u atmosferu. Brodski promet je odgovoran za oko tri posto svjetskih emisija štetnih plinova. Kada bi se radilo o jednoj zemlji, ona bi bila među deset najvećih zagađivača. Premda brodarska branša do 2050. godine želi biti klimatski neutralna, do sada nisu zabilježeni veći pomaci. Analize pokazuju da bi štetne emisije čak mogle porasti i do 130 posto. DW

25.03.2021. (21:30)

Pa da, rekao Egipćanin na ulazu "samo ravno!"

Hrvatski kapetan: Prolazak Sueskim kanalom je jednostavan pothvat

‘Osobno ne vjerujem u teoriju da je uzrok havarije nevrijeme: mogao se eventualno pojaviti zanos vjetra kada je problem već nastao. Pretpostavljam da je došlodo zatajenja rada pomoćnih motora koji proizvode struju, pa su izgubljeni pogon i kormilarenjekaže hrvatski kapetan Branko Škorić, koji je prošao kroz Suez stotinjak puta, o brodu koji se zaglavio u kanalu. Za izvlačenje – Ne vjerujem da taj posao mogu obaviti tegljači, eventualno se može izjaružati dno oko njega ili podignuti dio kontejnera, pa smanjiti opterećenje. Opisuje da je To prolazak kroz Suez jednostavniji pothvat u odnosu na prolazak Panamskim kanalom ili Wellandom u Kanadi, na Velikim jezerima. Ako bismo se šalili, mogli bismo reći da se kroz Suez gotovo pa može zatvoriti oči i dati gas. Danas je osam divovskih tegljača vuklo i guralo zaglavljeni brod, bez uspjeha.

29.11.2017. (10:34)

Land Ho

Tajna drvenih brodova s kosturima koji se nasukavaju na japanske obale

Ukupno 44 stara drvena broda nasukala su se ove godine na japanskim obalama, noseći uglavnom ostatke preminule posade. Smatra se da “brodovi duhova”, kako ih nazivaju, nose sjevernokorejske ribare, koji se upuštaju u sve veće udaljenosti ne bi li povećali ulov. Njihov se broj povećao od 2013., kad su ih sjevernokorejske vlasti pritisnule da povećaju kapacitete zbog većih izdataka na vojsku. No poneki brod dopluta sa živom posadom – prošloga je tjedna osmero putnika vraćeno u Sjevernu Koreju na vlastiti zahtjev, što upućuje na to da brodovi ne nose izbjeglice koje žele napustiti domovinu. Vice