Žedno uho nakon 16 godina ostalo bez novca iz Ministarstva, sele koncerte u Tvornicu - Monitor.hr
20.09.2016. (12:49)

Žedno uho nakon 16 godina ostalo bez novca iz Ministarstva, sele koncerte u Tvornicu

Nakon gotovo dvadeset godina djelovanja, od čega je posljednjih 16 dobivalo potporu Ministarstva kulture Republike Hrvatske, Žedno uho, odnosno tvrtka Žednouhi Koncerti d.o.o. koja je u posljednjih 6 godina nositelj projekata koji stoje iza imena Žedno uho i SuperUho, u 2017. ostaje bez potpore od strane tog istog ministarstva te je prisiljena prilagoditi se novonastaloj situaciji. To znači da će ne samo doći do nekih promjena u idućoj godini, već će pripreme da se prebrodi 2017. krenuti odmah, pa se tako dva najveća jesenska koncerta koji se održavaju u okviru 17. festivala Žedno uho iz prostora Laube, radi nižih troškova, sele u Tvornicu kulture.

Pokretač i voditelj projekata iza kojih stoji Žedno uho, objavio je otvoreno pismo gdje objašnjava razloge gubitka potpore, odnosno preuzima odgovornost, i odluci da se navedeni koncerti presele u drugu dvoranu:

“Na samom početku bih želio naglasiti da je odgovornost za nastalu situaciju u prvom redu na meni jer ja sam taj koji je u proteklih 16 godina osmišljavao i pisao projekte, koji su od strane stručnih vijeća u pravilu dobivali najviše ocjene i za koje smo sve ove godine uredno dobivali potporu od strane Ministarstva kulture, a to znači da jednostavno nisam smio sebi dozvoliti da me mimoiđe informacija o promjeni rokova za predlaganje programa javnih potreba u kulturi Republike Hrvatske. No kad provedete cijelo ljeto radeći na središnjem godišnjem projektu, a to je naravno festival SuperUho, i kad se umjesto na sastancima i kavama s kolegama u Zagrebu, gdje bi o nastaloj promjeni zasigurno vrlo brzo čuli, primjerice nalazite u gotovo neprohodnoj šumi na samom ulazu u prekrasni Primošten, istoj onoj šumi gdje bi za nešto više od mjesec dana trebao biti smješten uređen festivalski kamp, onda ovakav razvoj događaja ne mora toliko čuditi.

Jedino za čime uistinu žalim je da nas dotično ministarstvo, koje sve naše detalje ima u svojoj bazi podataka, nije o nastaloj promjeni informiralo putem kratkog e-maila. To im ne bi oduzelo previše vremena, a nama koji smo ljeto proveli radno puno bi pomoglo. Ali to naravno nije njihova dužnost, moja je dužnost bila da se brinem o svojim projektima i zadanim rokovima, koji se doduše nisu bitnije mijenjali u proteklih 16 godina, jer od 2000. naovamo uvijek je krajnji rok za prijavu projekata bio sredinom rujna, pa otud moja očito pretjerana opuštenost po ovom pitanju.

Podsjetio bih ovom prilikom kako ovo nije prvi put da smo ostali bez potpore od strane Ministarstva kulture. Naime, prije 6 godina je naš nekada središnji godišnji projekt NO Jazz Festival (za neupućene NO je bilo skraćeno od “Not Only”) bez ikakvog objašnjenja istovremeno ostao bez potpore i od strane Ministarstva kulture i od strane Ureda za obrazovanje kulturu i sport Grada Zagreba, što nam nije ostavilo druge mogućnosti nego da ga ugasimo i stavimo u mirovanje do nekih boljih vremena koja nažalost nikako da stignu. Tako je s nekoliko potpisa presuđeno festivalu koji je ugostio brojne vrhunske svjetske ali i domaće glazbenike, među kojima su bile neupitne veličine kao što su: Dave Douglas, Bill Frisell, Charles Gayle, Ikue Mori, Hamid Drake, Peter Brotzmann, Ken Vandermark, Marc Ribot, Matana Roberts, Mats Gustafsson, Matthew Shipp ili Vijay Iyer, koji će primjerice nekoliko godina nakon nastupa na našem festivalu postati jednim od najnagrađivanijih i najtraženijih svjetskih jazz pijanista. A kad su odgovorni unutar ministarstva bez problema prihvatili činjenicu da se zbog njihove odluke gasi jedan takav festival, onda ih zasigurno ne bi nimalo zasmetalo gašenje i naših ostalih projekata.

Ali tu ću ih morati razočarati jer mi se nemamo namjeru predavati, pa tako već sad krećemo u pripreme za očito tešku 2017. godinu. Jedna od prvih mjera koje smo odlučili poduzeti je selidba dva naša najveća jesenska koncerta (Explosions In The Sky 22.10. / Swans 26.10.) iz Laube u Tvornicu kulture. Razlozi za takvu odluku leže u činjenici da su troškovi produkcije događaja ove vrste u Laubi čak tri puta viši nego u Tvornici kulture, pa bi u situaciji gdje gubimo dobar dio budžeta za 2017. bilo neodgovorno s naše strane potrošiti toliki novac na produkciju događaja koji će se održati do kraja tekuće godine. Premda smo u proteklih dvije godine bili sretni i zahvalni što nam je vlasnik Laube, po meni najljepše dvorane u zemlji, omogućio da tamo postavimo niz projekata (Electronic Beats Festival, koncerti Mark Lanegan Banda, Josea Gonzaleza, Mercury Rev i Ariela Pinka), prisiljeni smo zahvaliti mu se na dosadašnjoj suradnji i kroz uštedu koju ćemo postići izmještanjem navedenih koncerata u Tvornicu kulture olakšati sebi funkcioniranje tijekom iduće godine.

Istovremeno smo jako zahvalni vodstvu Tvornice kulture što su nam izašli u susret i oslobodili termine u svojoj dvorani, u kojoj su recimo Calexico u svibnju odsvirali po meni maestralan koncert, pri čemu se pokazalo da ovaj klub danas ima odlične tehničke preduvjete za realizaciju i najzahtjevnijih događaja.

Ono što nas ohrabruje da ustrajemo u daljnjoj realizaciji naših projekata je i potpora koju uživamo od strane Iskona – generalnog sponzora festivala SuperUho, tvrtke koja je uz samu financijsku podršku projektu u festival ugradila i niz dodatnih sadržaja koji su obogatili njegov program i mnogim posjetiteljima omogućili da festival napuste prepuni pozitivnih utisaka. Ove su godine to primjerice bile fenomenalne kreativne radionice za djecu i odrasle koje su se tijekom dana održavale u festivalskom kampu. Uopće ne sumnjam da nas iduće godine čekaju nova još kreativnija i zabavnija iznenađenja s njihove strane.

Jednako tako iza nas čvrsto stoji i Općina Primošten s kojom je dogovoreno potpisivanje petogodišnjeg ugovora o realizaciji festivala SuperUho, a kad se ovome pridoda podrška drugih zainteresiranih sponzora vjerujem da ćemo ipak uspješno prebroditi iduću godinu bez obzira na nezavidnu situaciju u kojoj smo se našli uslijed gubitka potpore od strane Ministarstva kulture.

Poručio bih na kraju onima kakvih nažalost još uvijek ima a koji će zasigurno slavodobitno ustvrditi kako je i vrijeme da se “nama parazitima” ukinu proračunska sredstva, da bi eventualnim gašenjem naših aktivnosti proračun Republike Hrvatske izgubio daleko više novca negoli smo iz tog istog proračuna dosad dobivali kao potporu za realizaciju naših projekata. Naime, činjenica je da se 1 kuna uložena u Žedno uho od strane države toj istoj državi vraćala najmanje dvostruko samo kroz naša plaćanja PDV-a i ostalih neophodnih davanja. Iznos koji je pak državni proračun uprihodio posredno kroz potrošnju naših gostiju, u prvom redu onih koji u sve većem broju pohode festival SuperUho, još je daleko veći. Dakle sveprisutna otužna i zaostala percepcija kulture kao vreće bez dna u koju se bespotrebno sipa javni novac u našem, ali i u slučajevima brojnih drugih pozitivnih primjera poduzetništva u kulturi, potpuno je promašena.

Hvala još jednom svima koji shvaćaju da su upravo umjetnost i kultura ono što ljude izdvaja od ostalih životinjskih vrsta i koji nam svojim angažmanom pomažu da ovo društvo činimo boljim”, završava Škugor svoje pismo.

Koncerti Žednog uha koji će se održati do kraja 2016. godine:

26.09. TIM HECKER / TAJGA&TUNDRA – Močvara
28.09. FREAKWATER – Močvara
30.09. FEAR OF MEN – Močvara
22.10. EXPLOSIONS IN THE SKY – Tvornica kulture
26.10. SWANS / ANNA VON HAUSSWOLFF – Tvornica kulture
01.11. RICHMOND FONTAINE – Močvara
04.11. IAMX – Močvara
14.11. MERCHANDISE – Močvara
17.11. RUSSIAN CIRCLES / HELEN MONEY – Vintage Industrial Bar


Slične vijesti

Jučer (17:46)

Frank Turner u 24 sata odsvirao 15 koncerata u 15 gradova i srušio svjetski rekord

08.02. (00:00)

Rock'n'roll high school

Superval turneja: klinci traže zabavu

Riječ je o “platformi” koja prvenstveno mlađoj koncertnoj publici predstavlja bendove njihovih vršnjaka, a bendovima pruža priliku da iskuse sviranje po klubovima, da se međusobno druže i povezuju, a zbog čega u nekoj stalnoj dinamici uvijek nastaju i novi bendovi. Pritom je možda u svemu najvažnije i najpametnije da Superval nije natjecanje poput, recimo, HGF-a i da nema veze s raznim našim “strukovnim organizacijama” koje, pokazale su, već godinama najbolje znaju što bi i kako trebalo s našim mladim izvođačima. Superval nije “nagrada” i nema nekakve dosadne press konferencije na kojima neki dosadni stari ljudi mladima nešto pametuju ili nekakav “stručni žiri” koja onda o nečemu na neki način nešto odlučuje. Superval su mladi srednjoškolski bendovi, a promocija Supervala su koncerti koji ti bendovi sviraju pred vršnjačkom publikom u raznim klubovima diljem zemlje. Točno onako kako bi to i trebalo biti. Ravno do dna

03.01. (19:00)

Da možete staviti u planer

Najveće turneje koje dolaze u Hrvatsku i okolicu u 2024.

Nakon jake prošle koncertne godine, kako stvari trenutno stoje, sljedeća bi trebala biti još jača. Muzika donosi popis jačih koncerata:

  • James Blunt – 5. ožujka, Budimpešta
  • Depeche Mode – 26. ožujka, Budimpešta
  • Judas Priest – 1. travnja, Gradska dvorana Beč
  • Rammstein – 24. i 25. svibnja, Beograd / 17. srpnja i 18. srpnja, Klagenfurt
  • Sting – 27. svibnja, Arena Zagreb / 29. svibnja, Ljubljana
  • Metallica – 29. svibnja, Milano / 1. lipnja, Beč
  • Lana Del Rey – 4. lipnja, Milano
  • Corey Taylor – 6. lipnja, Šalata
  • Tool – 10. lipnja, Gradska dvorana Beč
  • Dropkick Murphys – 12. lipnja, Šalata
  • Green Day – 13. lipnja, Nova Rock: Burgenland, Austrija
  • Maneskin – 15. lipnja, Nova Rock: Burgenland, Austrija
  • Avril Lavigne – 17. lipnja, Arena Pula
  • INmusic festival: The Smashing Pumpkins, Hozier, Paolo Nutini, The National – 24. do 26. lipnja, Jarun
  • Simple Minds – 3. srpnja, Arena Pula
  • Deep Purple – 13. srpnja, Beograd
  • Khruangbin – 16. srpnja, Šalata
  • Ed Sheeran – 20. srpnja, Budimpešta / 10. kolovoza, Hipodrom Zagreb / 17. kolovoza, Beograd
  • Queens Of The Stone Age – 23. srpnja, Šalata
  • Lenny Kravitz – 28. srpnja, Arena Pula
  • Taylor Swift – 8., 9. i 10. kolovoza, Beč
03.01. (08:00)

Noć i dalje pripada ljubavnicima

Patti Smith u slovensko-talijanskoj dolini ruža: Žena koja u 77. godini ruši sve granice

Uz Iggyja Popa, Patti Smith je posljednja živuća punk ikona koja još uvijek krstari svjetskim pozornicama, a pritom – u današnjem vremenu nije nevažno – i posljednja žena. I to kakva. Žena koja ni u 77. godini života ni milimetra ne odstupa od etosa borbe za potlačene, obezvrijeđene i podcijenjene. Žena koja i u 77. godini života na pozornici izgleda kao djevojčica s kikicama te unatoč kašljucanju uspijeva otpjevati sve vokalne dionice, u rasponu od dubokog vještičjeg alta do slobodarskih krikova. Žena koja je uplivavanjem u svijet moderne tehnologije na Instagramu u 77. godini uspjela postati i neočekivana ikona mladih, zvučeći debelo uvjerljivije od Grete Thunberg kad vapi za planetom koji smo upropastili. Bojan Stilin o koncertu prije dva mjeseca u Cassa Rossi, za tportal.

23.12.2023. (15:00)

U čast njegovih prvih 90 godina

‘Long Story Short: Willie Nelson 90 (Live At The Hollywood Bowl)’: Zvjezdani naklon posljednjem country gigantu

Dan nakon njegovog devedesetog rođendana na samom kraju travnja ove godine u legendarnom Hollywood Bowlu održan je koncert u Williejevu čast na kojem je cijeli niz country divova starije i mlađe generacije prodefilirao pozornicom izvodeći pjesme koji je stari napušeni kauboj napisao ili izvodio unazad više od pola stoljeća. Sve to sada je objavljeno na albumu koji u svom cjelokupnom obliku donosi čak 53 pjesme u više od tri sata trajanja. Među brojnim imenima izvode i Nora Jones, Beck, Kris Kristofferson, Tom Jones, Neil Young, Keith Richards pa i Snoop Dogg. Ovaj trosatni koncert može služiti kao hvalospjev i svjedočanstvo veličine koja ne posustaje ni na ulasku u deseto desetljeće života. Ravno do dna

14.12.2023. (19:00)

Rock je uvijek bolji od popa

Partibrejkers na 11. rođendanu Vintage Industriala – pokaži hrabrost na svoju radost

Cane u onoj svojoj nepromjenjivoj pozi možda izgleda kao karbonizirani Han Solo, ali ta glaščina, ti stihovi i ta energija i dalje kuljaju prema van. Pjesme pune slika i sudbina. Tajna tatina devojka. Na putu za jug. Najbolje se putuje kad se putuje sam… Ne treba više od par linija strofa pa da slike ožive dok gitare i bubnjevi sabijaju vrijeme i prostor u kojem je svaki solo vrisak nečije sudbine, svaki boogie tračnice života po kojima se kotrljamo. Uz takvu glazbu je lako razmišljati, lako je i pisati, lakše se osjećaš i kao čovjek koji se treba povremeno rasteretiti bremena, bez da se ide na sub-level mamlaza – kaže Zoran Stajčić za Ravno do dna, napomenuvši kako mu je ipak drago što nije otišao na Bryana Adamsa.

13.12.2023. (20:00)

Oni bi samo novce, nek se netko drugi brine za ovce

Bruce Dickinson o manjku novih bendova koji bi punili arene: Krive su velike kompanije koje skupljaju vrhnje, ali ne ulažu u nove bendove

Zbog svog interesa za zarađivanjem novca, Dickinson je gostujući u jednoj radijskoj emisiji ustvrdio da korporacije promoviraju velike headlinere, ali ne dovode bendove koji imaju priču kako bi u budućnosti okupili bazu obožavatelja, tj. stvorili dovoljno veliku predanost publike da ih podigne na višu razinu popularnosti. Headliner postaneš tako što odradiš hrpu koncerata na hrpi mjesta, a obožavatelji i ljudi te prate i naizgled odjednom si u Wembley Areni, napominje Dickinson, prisjetivši se uspona Iron Maidena, rekavši da su počinjali kao predgrupa i posebni gosti na nastupima u Chicagu, New York i drugim gradovima kako bi im se ime potom spominjalo u mreži promotora. Ti bi promotori, rekao je, na kraju “izgradili” bendove dok ovi ne bi bili u stanju biti glavni u gradu. To je nekad bila praksa. Ravno do dna

23.11.2023. (12:30)

Strasno i glasno

Halestorm sinoć zapalio Tvornicu

Kada je moćan vokal nevjerojatne Lzzy Hale zagrmio dvoranom mogao se naslutiti samo dio sirovog i žestokog doživljaja koji je uslijedio. Halestorm su moćna rock mašina koja na pozornici ostavlja posljednji atom snage, kao da sutra (i ostatak svjetske turneje) ne postoji. Sirova energija koja ruši sve pred sobom… osvrt na Glazba.hr

15.11.2023. (19:00)

Ekipa iza 'kruha i igara'

Biznis iza pet rasprodanih Arena: Jedna skupina mogla bi postati jedini igrač u organizaciji velikih koncerata i festivala

Pet rasprodanih koncerata u Areni Zagreb, rezultat koji su hrvatske i srpske estradne veličine mogle samo sanjati, postigla je transnacionalna folk diva Aleksandra Prijović. Fanovi su naravno totalno oduševljeni, konkurencija pomalo kipti od zavisti, a znatiželjni promatrači pokušavaju skužiti što se zapravo događa. Turneja Od istoka do zapada ipak nije pokrenuta kao srpskohrvatska mirovna misija nego kao lukrativan biznis na najvišem levelu balkanske folkerske koncertne produkcije. U igru su uključeni i beogradski Sky Music (čiji je vlasnik treći najmoćniji čovjek šou biznisa u Srbiji), Travel4Fun kontroverznog dobojskog poduzetnika, kao i Extra FM, dio grupacije koji sada drži medijski kartel povezan s braćom Pripuz. Ako su u radijskom sektoru, pod tvrdom zakonskom regulativom, uspostavili monopol koji je narastao do efektivne kontrole oko 70% tržišta u Hrvatskoj i blizu 90% u Zagrebu, što li će tek napraviti u labavo reguliranom koncertnom biznisu, gdje nema gnjavaže s Agencijom za zaštitu tržišnog natjecanja, pa trebaju samo platiti porez, namiriti ZAMP i pripaziti da se nikad ne zamjere gazdi? Kronologiju donosi Ravno do dna

01.11.2023. (14:00)

'Ja sad znam kako je ići na Hauserov koncert. I znam što se događa u krematorijima'

Recenzija koncerta koja je postala viralna: Hauser se tresao i poskakivao uz čelo, svjetla su divljala i mijenjala boje, dvorana je pulsirala najgorom vrstom seksa

U srijedu 25.10. prvo sam otišla na prosvjed podrške Palestini a onda sjela u taksi i zamolila vozača da me odveze u Arenu. Bilo mi je vruće i poželjela sam da sam obukla više prirodnih materijala. Sjedili smo zbijeni jedni uz druge, a ipak sam željela voditi bilješke. Morala sam naći način da to radim diskretno, jer nisam htjela da mi netko nepristojno gleda u mobitel, kao što sam ja gledala gospodinu kraj sebe. Odjednom su se sva svjetla u dvorani ugasila i samo je stejdž zablistao. Na njemu su bili razni glazbenici, ali ne i Hauser. On se pojavio na ogromnom video wallu. Dok je Hauser svirao, snimljeni Hauser također je svirao, ali drugi čelo i u drugom outfitu. Hauser je izgledao kao da stvarno uživa iako nisam mogla precizno locirati izvor njegova užitka. Poslušno sam pljeskala nakon svake pjesme jer je dio mene htio da bude zadovoljan. Svi smo bili užasno, užasno, užasno heteroseksualni. Lana Pukanić za Kulturpunkt.