And So I Watch You From Afar i Vessel glavni izvođači Žednog uha - Monitor.hr
14.05.2015. (22:06)

And So I Watch You From Afar i Vessel glavni izvođači Žednog uha

Irski post-rokeri And So I Watch You From Afar te elektroničar Vessel iz Bristola glavni su izvođači festivala Žedno uho koji će se održati u Zagrebu u Klub Močvara od 19. do 23. svibnja. Prvog dana (19.5.) nastupa australski kompozitor Oren Ambarchi, a kao predgrupa zagrebački Franz Kafka Ensemble kojeg organizator opisuje kao etno-jazz. Spomenuti ADIWYFA su sljedećeg dana (20.5.), s predgrupama Mylets i Ha Det Bra, dok prije Vessel (23.5.) nastupa B. Flieschmann. ŽU zatvaraju (23.5.) Moskovljanin Anton Maskeliade i domaće DJ snage World PC. Festivalske ulaznice za 16. Žedno Uho po cijeni od 150kn mogu se kupiti u Rockmark knjižari, Berislavićeva 13 i u Dirty Old Shopu, Tratinska 18.

O izvođačima

Oren Ambarchi

Oren Ambarchi je australski kompozitor i multiinstrumentalist, te nesumnjivo korifej suvremene improvizirane glazbe. Ambarchijev gitarski zvuk The Wire opisuje kao aliensku apstrakciju i kao laboratorij proširenog zvuka. Brojni važni avangardni glazbenici su surađivali s Orenom Ambarchijem: John Zorn, Jim O’Rourke, Fennesz, Keiji Haino i ekipa iz Sunn 0))).

Franz Kafka Ensemble
Franz Kafka Ensemble nastao je okupljanjem nekoliko generacija glazbenika sa zagrebačke nezavisne scene u kolektiv koji spaja različite utjecaje – od math/post rocka benda Peach Pit iz kojeg potječu bubnjar Bruno i gitarist Franc, preko avant jazz, world music i contemporary utjecaja koje su donijeli Prica (Cul De Sac, Haustor) i Pavlica (Jinx, Kawasaki 3P, Cul De Sac, Haustor), do osvježenja u vidu klasično obrazovanog trombonista Ivana Marincela (Antenat) i svestranog basista Roka Crnića. U svojem izrazu Franz Kafka Ensemble sve te utjecaje spaja u cjelinu koja pomalo podsjeća na etno jazz i suradnju legendarnih The Ex sa saksofonistom Getatchew Mekuryaom, francuske filmove ’60-ih.

And So I Watch You From Afar

Bend je aktivan od 2005. godine kao četvoročlani sastav, a trenutnu postavu, gdje su tri člana od samog početka, čine: Rory Friers – el. gitara, efekti; Niall Kennedy –el. gitara, efekti; Johnny Adger – bass gitara i Chris Wee na bubnjevima. ASIWYFA pomoću instrumenta, efekata i glasova koje često koriste po principu repeticije samplera stvaraju egzotične, opijajuće glazbene teksture i minijature pune emocija koje poput kolaža slažu u moderno rock glazbeno djelo. U slučaju ASIWYFA rock predstavlja na prvom mjestu filozofiju izričaja koju čine sloboda, bunt i jasan čvrst stav , ali ne i zvuk koji se očekuje pri pomisli na rock. Oni su bend koji putem aranžmana proizašlih iz moderne kompozicije sviraju konkretnu ritmičnu kompleksnu glazbu u kojoj se putem aranžmana sinkopiranih ritmova osjećaju i utjecaji afričke i glazbe dalekog istoka. Iako su prilično jedinstvenog zvuka And So I Watch You From Afar mogu se svrstati uz grupu egzotičnih modernih rock bendova kao što su Battles, Tune-Yards i 65DaysOfStatic.

Mylets

Sa svega 17 godina potpisao je ugovor s diskografskom kućom Sargent House na čijem se popisu izvođača nalaze: Tera Melos, Earth, Wovenhand, Russian Circles i drugi velikani nezavisne aktualne glazbene scene. Mylets nastupa samostalno, no širok i kompleksan zvuk koji stvara daje privid kao da je na pozornici bar četvoročlani math rock bend s velikim iskustvom i karijerom iza sebe. Pri skladanju i nastupima uživo Mylets se koristi u pravom smislu riječi artiljerijom analognih elektronskih instrumenata – ritam mašina, samplera, efekata, gitarističkih pedala, kojima vješto na licu mjesta samplira, modulira uživo odsvirane gitarsitičke minijature i programira ritam sekciju gradeći kompozicije koje iz minute u minutu postaju sve kompleksnije i dovode publiku u stanje euforije. Cijelom doživljaju doprinosi karakteristično Kohenovo pjevanje i virtuozne i složene gitarističke solaže koje cijeloj zvučnoj slici daju živost i duh rocka.

Ha Det Bra

Počeci zagrebačkog noise-rock / hardcore-punk benda sežu u sada već daleku 1992. godinu. Do 1996. imali su već nekoliko izdanja i velik broj poklonika, a s radom su prestali 1998. godine, kada su članovi benda počeli graditi karijere u kultnim bendovima kao što su Gone Bald i ANALENA. Povremeno su se okupljali na koncertima posvećenima prerano preminulom prijatelju Ivici Baričeviću-Bari, a nakon jednog takvog nastupa 2012. odlučili su se ponovno aktivirati koncertno i diskografski. Nedavno su objavili novi album Societea For Two za Geenger Records.

Vessel

Sebastian Gainsborough poznatiji kao Vessel je mladi britanski skladatelj atipične klubske elektronske glazbe. Klasičan klubski ritam i atmosferu undergrund techno i house glazbe Vessel kroz komponiranje transforima u zbunjujuće, moćne vrtloge izlomljenih ritmova. Vesselov kontroliran kaos ritmova na nastupima uživo publici donosi fiktivno putovanje u neku drugu galaksiju van dimenzije ljudskog vremena i prostora. Nedavni je objavio debi album Order Of Noise za diskografsku kuću Triangle, nastupao je s izvođačima poput: Jon Hopkins, Caribou, Forest Swords

B.Fleischmann

Glazbenu karijeru započeo je sredinom 90-ih godina kao bubnjar, ali vrlo brzo kreće skladati u to vrijeme minimalističku elektronsku glazbu. Vremenom u svoju gotovo ambijentalnu glazbu nadodaje žive instrumente – gitaru, piano, saksofon, ali također i konkretne ritmove i vokale. Novim zvukom koji i danas stvara pripada njemačkoj struji indie elektro pop izvođača kao što su The Notwist, Lali Puna i drugi. Do sada je izdao 9 studijskih albuma za poznatu diskografsku kuću Morr Music.

cfsn

CFSN DJs, jedan od glavnih projekata CFSN-a, udruge za promicanje audio-vizualnih umjetnosti. Po glazbenoj dužnosti proputovali su skoro cijelu Europu od Bugarske i Makedonije, preko Budimpešte, Praga do Berlina i Londona te nastupio na velikim festivalima kao što su: EXIT, Sziget, Elevate, Outlook, Hideout, Dimensions, Share, Terraneo, Hartera, te mnogim drugim. Ljetima nastupaju i na festivalima poput: najstarijeg dnb festivala u ovom dijelu Europe – Broken Balkanz na Vitoši pored Sofije, MAD In Belgrade, Soundwave, Republika Festival u Rijeci, Unknown u Rovinju, The Garden Festival, Špancir i mnogim drugim. Njihovi klupski nastupi su mashup svježih house, deep house, techno, bass, trap, drum’n’bass, UK funky, future garage, post dubstep, beats, glitch, juke i indie beatova.

Anton Maskeliade

Dolazi iz Moskve i slovi za jednog od najzanimljivijih mladih glazbenika, ne samo na domaćem terenu, nego i u cijeloj Europi. Jedan je od prvih umjetnika koji izvodi glazbu i osigurava prateće vizuale pomoću tehnologije kontrole pokreta, a u tome se koristi cijelim tijelom i samplerima, čime je cijeli njegov nastup interaktivan. Introspekcija, mašta i kreativnost obilježavaju njegov prvi album “Subtract the Silence of Myself” objavljen prošlog proljeća. Britanski The Guardian njegovu je glazbu svrstao među najbolje nove uratke u svijetu

World PC feat. FluffLord [ŽIVA MUZIKA]

Živa Muzika je relativno mlada skupina koncertnih i party promotora i DJ-a koji stoje i iza istoimene tjedne emisije na Radio Studentu, posvećene aktualnim zvukovima undeground i pop glazbe. Njihovi setovi i eventi pokrivaju različite glazbene žanrove i scene, od eksperimentalne glazbe, elektronike i synth-popa sve do r&b-ja i hip-hopa, privlačeći jednako tako raznoliku publiku. Za ovu priliku kao predstavnici organizacije ŽIVA MUZIKA nastupit će DJ dvojac World PC i FluffLord koji ovom prilikom planira oviti publiku šećernom vunom plesnih zvukova degutantnog hyper-popa i bubblegum bassa prevučenima preko elektro, r&b, house, grime, sandrabullock-core podloge. Za potpuni doživljaj, vjerna VJ-ica FluffLord renderira pristune iz IRL svijeta u daleko bolji URL.

19.5. Oren Ambarchi | Franz Kafka Ensemble 30kn
20.5. And So I Watch You From Afar | Mylets | Ha Det Bra 80kn / 100kn
22.5. Vessel | B.Fleischmann | cfsn 65kn / 80kn
23.5. Anton Maskeliade | World PC feat. FluffLord [ŽIVA MUZIKA] 20kn


Slične vijesti

27.06.2022. (23:00)

Žednouhi, vrati se

Mate Škugor u Nevidljivoj sceni: Nemam se potrebe više baviti društveno korisnim poslom

Krenuo je iz KSET-a pa preko Žednog uha i N.O. Jazz festivala došao do Terranea. Bukirao je preko tisuću bendova, uglavnom one koje je i osobno htio pogledati. Nakon svega je objavio knjigu “Glazba za žedno uho”. Tko ga je nagovorio da napiše knjigu, koji su ga albumi odgojili, koje bi ploče odnio na pusti otok, zašto se odrekao U2-a, koliko je stvarno bilo ljudi na čuvenom koncertu The Nationala 2004. u KSET-u, kako se borio s maćehinskim odnosom vlasti prema alter i pop kulturi, što danas radi… neka su od pitanja na koja je Škugor ponudio odgovore. Kako kaže, definitivno je odustao od organiziranja koncerata, barem na veliko: Preko 25 godina sam se bavio nečim što stvarno mislim da je bio društveno koristan rad, makar oni koji upravljaju ovim društvom to nisu tako doživljavali. Radit ću iz gušta i samo s prijateljima, kad požele, kad se jave. Podcast od Ravno do dna.

25.10.2017. (08:44)

Dolazi kometa u uho

Vrhunski čikaški jazzeri Mazurek & Parker kompletirali festival Žedno uho

Rob Mazurek i Jeff Parker kao predstavnici onog najboljeg od čikaškog jazza upotpunit će program ovogodišnjeg osamnaestog po redu Žednog uha koji se održava u zagrebačkim klubovima Tvornica i Močvara od 3. do 9. studenog. Osim njih, glavni izvođači su britanski elektro krautrockeri Fujiya & Miyagi, američki kantautor Mark Lanegan te alter-folk rockeri Fleet Foxes. Više o novoj bonbon ponudi…

25.10.2017. (00:03)

Vrhunski jazz duo iz Chicaga Rob Mazurek & Jeff Parker kompletira program 18. Žednog Uha

Rob Mazurek i Jeff Parker kao predstavnici onog najboljeg od čikaškog jazza upotpunit će program ovogodišnjeg osamnaestog po redu Žednog uha koji se održava u Zagrebačkim klubovima Tvornica i Močvara od 3. do 9. studenog. S Mazurekom i Parkerom svirat će i domaći BFK Trio, zajedno s Fujiya & Miyagi zasvirat će makedonski RIB, dok će Mark Lanegan Bandu potporu pružiti američki kantautor Joe Cardamone i Lyenn. Fleet Foxes sviraju uz pomoć Nicka Hakima.

Od Al Caponea s ljubavlju

Nekada u vrijeme postojanja NO Jazz Festivala Rob Mazurek bio je učestali gost zagrebačkih pozornica, gdje je sa svojim Chicago Underground projektima u pravilu rasprodavao najprije KSET, a potom i Teatar &td. Nakon desetljeća pauze ovaj se izvanserijski trubač i nadahnuti glazbeni istraživač vraća u grad koji je nekad posjećivao barem jednom godišnje. Svoju suradnju s Jeffom Parkerom, kojeg je Zagreb, osim s Mazurekom imao priliku redovito gledati i slušati s legendarnim post rockerima Tortoise, kao i s vlastitim trijom, Rob je započeo sada već davne 1994. kada su upravo njih dvojica pokrenula Chicago Underground radionice u legendarnom klubu The Green Mill, koji je u vrijeme prohibicije bio u vlasništvu Ala Caponea. Naziv ove jazz radionice ubrzo je Mazurek pretvorio u niz sjajnih glazbenih projekata s kojima se proslavio, a zanimljivo je da svoj duet s Parkerom nije snimio sve do 2015. kad su njih dvojica odlučila obilježiti 20 godina suradnje.

‘Some Jellyfish Live Forever’ predstavlja bogat glazbeni vokabular ove dvojice majstora improvizacije čija imaginacija kao da nema granica, no kao i obično kod ovakvih izvanserijskih glazbenika koncerti su ono gdje sav taj nepresušni izvor ideja dolazi do punog sjaja. Na njihovom će im se premijernom zajedničkom nastupu u Zagrebu pridružiti i domaći BFK Trio kojeg čini trojka iskusnih zagrebačkih glazbenika znana između ostalog i kao polovica izvrsnih Franz Kafka Ensemble, trojka u sastavu Bruno Vidović za bubnjevima, Franjo Glušac na gitari i Damir Prica Kafka na saksofonu i klaviru.

Fujiya i Miyagi trebaju pomoć iz Makedonije

Britanskim elektro krautrockerima Fujiya & Miyagi pridružuju se makedonski RIB koji su karijeru započeli pod imenom SIZ, da bi se krajem 2014. preimenovali u RIB. Jane (gitara & truba), Ivica (Gitara i vokal) i Džano (bubanj) nas ovoga puta voze na jedno drugačije glazbeno putovanje od onih na koja smo navikli s njihovim prethodnim bendovima. Od Venice Beacha, preko suptilne atmosfere njujorških jazz klubova, pa sve do skopskih letargičnih vožnji biciklom. RIB iza sebe imaju dva albuma, oba izdana na vinilu.

Ulaznice za već najavljeni koncert britanskih Fujiya & Miyagi koji u istom klubu sviraju dan prije postaju dvodnevne te će vrijediti i za nastup Mazureka i Parkera. Cijena im je 65 kuna, a mogu se kupiti u Dirty Old Shopu i Rockmarku, te na njihovim web stranicama. Na ulazu će koštati 80 kuna.

Mark Lanegan i Fleet Foxes s novim albumima

Mark Lanegan Band u sklopu europske turneje kojom promovira novi album ‘Gargoyle’, odlično prihvaćen i od kritike i publike, a nakon rasprodanih koncerata u Pauku, Kinu SC i galeriji Lauba, 6.11. dolazi u Tvornicu Kulture na još jedno magično druženje. Ulaznice su 130 kuna, a na dan koncerta 150 kuna.

Američki indi-folk rokeri Fleet Foxes dolaze u Tvornicu u sklopu velike europske turneja u sklopu koje će Zagreb opet biti jedini grad na istoku Europe u kojem će Fleet Foxes uživo predstaviti svoj novi album ‘Crack-Up’;. Koncert će se održati u četvrtak, 9. studenog. Ulaznica je 170 kuna, a na samom ulazu, ukoliko ih ostane, koštat će 200 kuna.

Raspored:
3.11.2017. FUJIYA & MIYAGI (Engleska) / RIB (Makedonija) – Močvara
4.11.2017. ROB MAZUREK & JEFF PARKER (SAD) / BFK TRIO (Hrvatska) – Močvara
6.11.2017. MARK LANEGAN BAND (SAD) / JOE CARDAMONE (SAD) / LYENN (Belgija) – Tvornica
9.11.2017. FLEET FOXES (SAD) / NICK HAKIM (SAD) – Tvornica

06.09.2017. (18:51)

Britanski electro krautrock bend Fujiya & Miyagi otvorit će 18. festival Žedno uho koji će se održati u zagrebačkim klubovima Močvara i Tvornica kulture od 3. do 9. studenog ove godine, dosad najavljeni izvođači su Mark Lanegan Band i Fleet Foxes

06.09.2017. (18:41)

Fujiya & Miyagi otvaraju 18. festival Žedno uho, nakon njih Fleet Foxes i Mark Lanegan Band

Britanski electro krautrock bend Fujiya & Miyagi otvorit će 18. festival Žedno uho koji će se održati u zagrebačkim klubovima
Močvara i Tvornica kulture od 3. do 9. studenog ove godine. Dosad najavljeni izvođači su Mark Lanegan Band i Fleet Foxes, a fanovi koji imaju ulaznice za ova dva koncerta ulaznice za Fujiya & Miyagi će dobiti besplatno (ali treba požuriti, jer je broj ograničen). Fujiya & Miyagi na svoj prvi hrvatski koncert dolaze kao kvartet u kojem uz Davida Besta na gitarama i vokalu te Steve Lewisa za synthovima, nastupaju bubnjar Ed Chivers te basist Ben Adamo.

Organizator ih predstavlja:
Crpeći inspiraciju podjednako u njemačkom krautrocku i izvođačima poput Neu! ili Kraftwerk, kao i u sjajnoj britanskoj elektronskoj sceni devedesetih, u prvom redu onima koji su se i sami napajali na nepresušnom izvoru njemačke glazbene revolucije sedamdesetih poput Stereolab i Broadcast, ali i današnjim klasicima britanske elektronike kao što su Aphex Twin ili The Orb, Fujiya & Miyagi s djelovanjem počinju u rodnom Brightonu na samom prijelazu u novo tisućljeće. Svoj su album
prvijenac objavili 2002. kao duo kojeg su činili osnivači gitarist David Best i klavijaturist Steve Lewis, da bi za potrebe turneje kojom su ga promovirali postavu proširili s bas gitarom i bubnjevima.

Već sljedećim albumom ‘Transparent Things’ drastično se širi krug njihovih ljubitelja, čemu je dobrim dijelom kumovala bezrezervna podrška utjecajnih medija poput NME-a ili Pitchforka, podrška koja se nastavila i kroz nastavak njihove 18 godina duge karijere. Međutim kako su svoje umjetničko djelovanje odlučili podrediti svojim privatnim obiteljskim životima Best i Lewis se umjesto beskonačnih turneja odlučuju za kraće rute od po 3-4 koncerta i tako nekoliko puta godišnje. Time su svjesno žrtvovali vlastiti komercijalni uspjeh, ali su zadržali kultno sljedbeništvo koje su u međuvremenu dobro hranili izvrsnim izdanjima među kojima i zadnjim, šestim po redu albumom kojeg su objavili ove godine i nazvali jednostavno ‘Fujiya & Miyagi’.

22.02.2017. (19:45)

Wovenhand dolaze u Rijeku i Zagreb

Projekt karizmatičnog Davida Eugena Edwardsa, kultni Wovenhand, ponovno se vraća u Hrvatsku.

U sklopu svoje europske turneje promoviraju novi, osmi po redu, album ‘Star Treatmant’ izdan 2016. godine za nezavisni label Sargent House, koji u svojem katalogu, uz Wovenhand, ima još Chelsea Wolfe, Deafheaven, Earth, Boris, Russian Circles i druge odlične bendove.

Tijekom posljednja dva desetljeća Wovenhand i njegov prethodnik, legendarni 16 Horsepower, inspirira i utječe na generacije glazbenika širom spektra alternativne glazbe. Wovenhand se ne može opisati tradicionalnim terminima. Njihov zvuk organski je patchwork folka, post-punka, gothic rocka, countrya i americane, spojen u mašinu Davidove nadahnute, ekspresivne izvedbe i konstantnog spiritualnog istraživanja. Na trenutke žalostan i melankoličan, a na druge transcendentalan i moćan, Wovenhand je uvijek duhom i zvukom nezaboravan.

Wovenhand dolazi u Zagreb u srijedu 10.5. u klub Močvara, dok će se riječkoj publici predstaviti u petak, 19.5. u Pogonu kulture.

Ulaznice za zagrebački koncert u Močvari su u prodaji od 27.2., a mogu se pronaći u Rockmarku (Berislavićeva 13) i Dirty Old Shopu (Tratinska 18), te na njihovim web stranicama, dok za riječki koncert u Pogonu kulture karte se mogu naći već danas u sustavu Entrio.

Cijena ulaznica za zagrebački koncert je 85 kuna do 12.3., nakon toga cijena ulaznice raste na 110 kuna, dok će na dan koncerta, ukoliko ih ostane, cijena ulaznice biti 130 kuna. Ulaznice za riječki koncert koštaju 85 kuna do 2.4., nadalje će im cijena biti 110 kuna, a na dan koncerta, ukoliko ih preostane cijena će im biti 130 kuna.

Zajedničku organizaciju oba koncerta potpisuju Žedno uho i Distune promotion.

20.09.2016. (15:49)

Uha ipak neće biti žedna

Žedno uho nakon 16 godina ostalo bez novca iz Ministarstva, sele koncerte u Tvornicu

Nakon gotovo dvadeset godina djelovanja, od čega je posljednjih 16 dobivalo potporu Ministarstva kulture, promotor Žedno uho u 2017. godini ostaje bez potpore od strane tog istog ministarstva te je prisiljena prilagoditi se novonastaloj situaciji. Neumorni Mate Škugor u posljednjih 6 godina nositelj je projekata koji stoje iza imena Žedno uho i SuperUho, a odgovornost za izostanak potpore države preuzima na sebe, iako nadležno Ministarstvo proziva za pasivnost. Pripreme da se prebrodi 2017. kreću odmah, pa se tako dva najveća jesenska koncerta (Swans i Explosions in the Sky) koji se održavaju u okviru 17. festivala Žedno uho iz prostora Laube, radi nižih troškova, sele u Tvornicu kulture. Monitor

20.09.2016. (14:49)

Žedno uho nakon 16 godina ostalo bez novca iz Ministarstva, sele koncerte u Tvornicu

Nakon gotovo dvadeset godina djelovanja, od čega je posljednjih 16 dobivalo potporu Ministarstva kulture Republike Hrvatske, Žedno uho, odnosno tvrtka Žednouhi Koncerti d.o.o. koja je u posljednjih 6 godina nositelj projekata koji stoje iza imena Žedno uho i SuperUho, u 2017. ostaje bez potpore od strane tog istog ministarstva te je prisiljena prilagoditi se novonastaloj situaciji. To znači da će ne samo doći do nekih promjena u idućoj godini, već će pripreme da se prebrodi 2017. krenuti odmah, pa se tako dva najveća jesenska koncerta koji se održavaju u okviru 17. festivala Žedno uho iz prostora Laube, radi nižih troškova, sele u Tvornicu kulture.

Pokretač i voditelj projekata iza kojih stoji Žedno uho, objavio je otvoreno pismo gdje objašnjava razloge gubitka potpore, odnosno preuzima odgovornost, i odluci da se navedeni koncerti presele u drugu dvoranu:

“Na samom početku bih želio naglasiti da je odgovornost za nastalu situaciju u prvom redu na meni jer ja sam taj koji je u proteklih 16 godina osmišljavao i pisao projekte, koji su od strane stručnih vijeća u pravilu dobivali najviše ocjene i za koje smo sve ove godine uredno dobivali potporu od strane Ministarstva kulture, a to znači da jednostavno nisam smio sebi dozvoliti da me mimoiđe informacija o promjeni rokova za predlaganje programa javnih potreba u kulturi Republike Hrvatske. No kad provedete cijelo ljeto radeći na središnjem godišnjem projektu, a to je naravno festival SuperUho, i kad se umjesto na sastancima i kavama s kolegama u Zagrebu, gdje bi o nastaloj promjeni zasigurno vrlo brzo čuli, primjerice nalazite u gotovo neprohodnoj šumi na samom ulazu u prekrasni Primošten, istoj onoj šumi gdje bi za nešto više od mjesec dana trebao biti smješten uređen festivalski kamp, onda ovakav razvoj događaja ne mora toliko čuditi.

Jedino za čime uistinu žalim je da nas dotično ministarstvo, koje sve naše detalje ima u svojoj bazi podataka, nije o nastaloj promjeni informiralo putem kratkog e-maila. To im ne bi oduzelo previše vremena, a nama koji smo ljeto proveli radno puno bi pomoglo. Ali to naravno nije njihova dužnost, moja je dužnost bila da se brinem o svojim projektima i zadanim rokovima, koji se doduše nisu bitnije mijenjali u proteklih 16 godina, jer od 2000. naovamo uvijek je krajnji rok za prijavu projekata bio sredinom rujna, pa otud moja očito pretjerana opuštenost po ovom pitanju.

Podsjetio bih ovom prilikom kako ovo nije prvi put da smo ostali bez potpore od strane Ministarstva kulture. Naime, prije 6 godina je naš nekada središnji godišnji projekt NO Jazz Festival (za neupućene NO je bilo skraćeno od “Not Only”) bez ikakvog objašnjenja istovremeno ostao bez potpore i od strane Ministarstva kulture i od strane Ureda za obrazovanje kulturu i sport Grada Zagreba, što nam nije ostavilo druge mogućnosti nego da ga ugasimo i stavimo u mirovanje do nekih boljih vremena koja nažalost nikako da stignu. Tako je s nekoliko potpisa presuđeno festivalu koji je ugostio brojne vrhunske svjetske ali i domaće glazbenike, među kojima su bile neupitne veličine kao što su: Dave Douglas, Bill Frisell, Charles Gayle, Ikue Mori, Hamid Drake, Peter Brotzmann, Ken Vandermark, Marc Ribot, Matana Roberts, Mats Gustafsson, Matthew Shipp ili Vijay Iyer, koji će primjerice nekoliko godina nakon nastupa na našem festivalu postati jednim od najnagrađivanijih i najtraženijih svjetskih jazz pijanista. A kad su odgovorni unutar ministarstva bez problema prihvatili činjenicu da se zbog njihove odluke gasi jedan takav festival, onda ih zasigurno ne bi nimalo zasmetalo gašenje i naših ostalih projekata.

Ali tu ću ih morati razočarati jer mi se nemamo namjeru predavati, pa tako već sad krećemo u pripreme za očito tešku 2017. godinu. Jedna od prvih mjera koje smo odlučili poduzeti je selidba dva naša najveća jesenska koncerta (Explosions In The Sky 22.10. / Swans 26.10.) iz Laube u Tvornicu kulture. Razlozi za takvu odluku leže u činjenici da su troškovi produkcije događaja ove vrste u Laubi čak tri puta viši nego u Tvornici kulture, pa bi u situaciji gdje gubimo dobar dio budžeta za 2017. bilo neodgovorno s naše strane potrošiti toliki novac na produkciju događaja koji će se održati do kraja tekuće godine. Premda smo u proteklih dvije godine bili sretni i zahvalni što nam je vlasnik Laube, po meni najljepše dvorane u zemlji, omogućio da tamo postavimo niz projekata (Electronic Beats Festival, koncerti Mark Lanegan Banda, Josea Gonzaleza, Mercury Rev i Ariela Pinka), prisiljeni smo zahvaliti mu se na dosadašnjoj suradnji i kroz uštedu koju ćemo postići izmještanjem navedenih koncerata u Tvornicu kulture olakšati sebi funkcioniranje tijekom iduće godine.

Istovremeno smo jako zahvalni vodstvu Tvornice kulture što su nam izašli u susret i oslobodili termine u svojoj dvorani, u kojoj su recimo Calexico u svibnju odsvirali po meni maestralan koncert, pri čemu se pokazalo da ovaj klub danas ima odlične tehničke preduvjete za realizaciju i najzahtjevnijih događaja.

Ono što nas ohrabruje da ustrajemo u daljnjoj realizaciji naših projekata je i potpora koju uživamo od strane Iskona – generalnog sponzora festivala SuperUho, tvrtke koja je uz samu financijsku podršku projektu u festival ugradila i niz dodatnih sadržaja koji su obogatili njegov program i mnogim posjetiteljima omogućili da festival napuste prepuni pozitivnih utisaka. Ove su godine to primjerice bile fenomenalne kreativne radionice za djecu i odrasle koje su se tijekom dana održavale u festivalskom kampu. Uopće ne sumnjam da nas iduće godine čekaju nova još kreativnija i zabavnija iznenađenja s njihove strane.

Jednako tako iza nas čvrsto stoji i Općina Primošten s kojom je dogovoreno potpisivanje petogodišnjeg ugovora o realizaciji festivala SuperUho, a kad se ovome pridoda podrška drugih zainteresiranih sponzora vjerujem da ćemo ipak uspješno prebroditi iduću godinu bez obzira na nezavidnu situaciju u kojoj smo se našli uslijed gubitka potpore od strane Ministarstva kulture.

Poručio bih na kraju onima kakvih nažalost još uvijek ima a koji će zasigurno slavodobitno ustvrditi kako je i vrijeme da se “nama parazitima” ukinu proračunska sredstva, da bi eventualnim gašenjem naših aktivnosti proračun Republike Hrvatske izgubio daleko više novca negoli smo iz tog istog proračuna dosad dobivali kao potporu za realizaciju naših projekata. Naime, činjenica je da se 1 kuna uložena u Žedno uho od strane države toj istoj državi vraćala najmanje dvostruko samo kroz naša plaćanja PDV-a i ostalih neophodnih davanja. Iznos koji je pak državni proračun uprihodio posredno kroz potrošnju naših gostiju, u prvom redu onih koji u sve većem broju pohode festival SuperUho, još je daleko veći. Dakle sveprisutna otužna i zaostala percepcija kulture kao vreće bez dna u koju se bespotrebno sipa javni novac u našem, ali i u slučajevima brojnih drugih pozitivnih primjera poduzetništva u kulturi, potpuno je promašena.

Hvala još jednom svima koji shvaćaju da su upravo umjetnost i kultura ono što ljude izdvaja od ostalih životinjskih vrsta i koji nam svojim angažmanom pomažu da ovo društvo činimo boljim”, završava Škugor svoje pismo.

Koncerti Žednog uha koji će se održati do kraja 2016. godine:

26.09. TIM HECKER / TAJGA&TUNDRA – Močvara
28.09. FREAKWATER – Močvara
30.09. FEAR OF MEN – Močvara
22.10. EXPLOSIONS IN THE SKY – Tvornica kulture
26.10. SWANS / ANNA VON HAUSSWOLFF – Tvornica kulture
01.11. RICHMOND FONTAINE – Močvara
04.11. IAMX – Močvara
14.11. MERCHANDISE – Močvara
17.11. RUSSIAN CIRCLES / HELEN MONEY – Vintage Industrial Bar

12.05.2016. (13:00)

Frankie Cosmos gostuje u Močvari u rujnu

Premda su joj tek 22 godine, Greta Simone Kline počela je svoje prve pjesme objavljivati još 2010. pod pseudonimom Ingrid Superstar. Bile su to lo-fi minijature koje su svoj put do publike pronalazile putem istoimenog profila na Bandcampu. Krajem 2011. mijenja ime u Frankie Comos, ali nastavlja s praksom intenzivnog snimanja u kućnoj radionosti i objavljivanja putem Bandcampa, pa je tako u iduće dvije godine svoj put do sve brojnijeg slušateljstva našlo čak 15 različitih izdanja.

Jasno da takva hiperprodukcija iza koje je stajao neupitan dar nije mogla proći nezapaženo pa njen prvi album objavljen u fizičkom obliku Zentropy nailazi na izrazito topao prijem kod kritike pri čemu u hvalospjevima prednjače AllMusic i sveprisutni Pitchfork. Šarmante glazbene pop minijature sada već tipične za Frankie Cosmos ovog su puta ipak daleko ozbiljnije snimljene, a uz Gretu i njenu gitaru zvuk upotpunjavaju bubnjevi za kojima sjedi njezin dečko Aaron Maine, inače i autor samog imena Frankie Cosoms, u glazbenom svijetu sve poznatiji po vlastitom projektu Porches u kojem Greta svira bas gitaru.

Željno iščekivani nasljednik, odnosno njezin drugi pravi album prigodno nazvan Next Thing objavljen je prije nepunih dva mjeseca za Bayonet Records. Bez obzira na još bolju produkciju i bogatije aranžmane, Gretina spontanost i šarm i dalje izbijaju iz svake sekunde ovog albuma, a sada već gotovo dvominutne skladbe imaju tu sposobnost da vas uvuku svoju priču, zavuku vam se pod kožu i drže vas još dugo nakon što su odslušane. Nakon svih mogućih epiteta koje je ovim izdanjem pobrala, bilo je jasno da je došlo vrijeme da Greta napravi idući veliki korak a to je prva europska turneja u sklopu koje će posjetiti i Zagreb 17. rujna.