Čista slučajnost
Avion od papira šverca se u tramvaju
Zabavan video prikazuje kako je jedan papirnati avion sasvim slučajno odmor od svog kratkog leta našao na vrhu tramvaja.
Zabavan video prikazuje kako je jedan papirnati avion sasvim slučajno odmor od svog kratkog leta našao na vrhu tramvaja.
Dakako, to se odnosi na one oglase koji se mogu preskočiti pa ne treba očekivati čuda, tim više što se aplikacija oslanja na AccessibilityService API (to znači da treba dati i odgovarajuće dozvole) kako bi mogla skenirati sadržaj zaslona i detektirati pojavu gumba za preskakanje oglasa. Kada ga doista i uoči, oglas će biti automatski preskočen, poput kakve čarolije. Dakako, postoji brojni drugi načini kako uopće ne prikazivati oglase na Youtubeu, no oni koji žele koristiti službenu aplikaciju tog servisa i samo žele automatizirati preskakanje oglasa, upravo to mogu s ovom aplikacijom otvorena koda. Bug
YouTubeovi prihodi od reklama dosegli su 28 milijardi eura za Google u 2024. godini, što čini gledanje reklama ključnim za poslovni model platforme. Korisnici koji žele izbjeći reklame mogu se pretplatiti na YouTube Premium, što predstavlja alternativni izvor prihoda za tvrtku. YouTube koristi sofisticirane metode prepoznavanja blokatora reklama koje mogu ciljati određene korisničke račune označene kao korisnike blokatora, bez obzira na vrstu preglednika ili dodatka. Platforma implementira ove mjere postupno i u fazama, što znači da neki korisnici uopće ne doživljavaju probleme s blokatorima reklama, dok drugi ne mogu gledati videozapise ako imaju omogućene blokatore. Drugi zaobilazni načini uključuju odjavljivanje s YouTube računa, korištenje privatnog načina pregledavanja, brisanje kolačića ili onemogućivanje kozmetičkog filtriranja u uBlock Origin dodatku. Mac korisnici mogu koristiti Safari funkciju “Hide Distractions”… Bug
YouTube su 2005. pokrenula tri bivša zaposlenika PayPala s idejom stranice za upoznavanje. Kad to nije uspjelo, korisnici su ga pretvorili u platformu za kućne videe, pse i praznike. Prvi video “Me at the zoo” otvorio je put do digitalne revolucije. Google ga je kupio za 1,65 milijardi dolara, a YouTube je postao globalni medijski gigant – od lansiranja karijere Justina Biebera do tutorijala “kako oprati auto Coca-Colom”. I sve to jer Jawed Karim nije mogao pronaći snimku “Nipplegatea”. DW
YouTube je 2005. nastao kao neuspjela stranica za upoznavanje, no osnivači su brzo shvatili da ljudi radije dijele snimke svojih pasa i odmora. Kad je Google kupio platformu za 1,65 milijardi dolara, postala je nezaustavljiva. Od viralnih videa i glazbenih senzacija do edukacije i Hollywooda – YouTube je promijenio način na koji učimo, zabavljamo se i otkrivamo talente. No, s rastom su stigle i kontroverze, od dezinformacija do problema s autorskim pravima. Ipak, jedno je sigurno – svijet bez YouTube-a danas je teško zamisliti. DW
Warner Bros je od prošlog mjeseca započeo objavljivati svoje filmove na YouTubeu, koji su svima potpuno besplatni. Među 27 čitavih filmova koje možete gledati baš i ne spadaju u sami vrh produkcije velikog distributera, ali ćete pronaći i neke koji zaslužuju pažnju. Primjeri su Misija, Lionhart, Deathrap, Čekajući Guffmana, Znanost o spavanju, Pobuna na brodu Bounty (verzija s Marlonom Brandom), City Heat i epski legendarni naslov The Wind and the Lion sa Seanom Conneryem. Warner Bros je inače vlasnik streaming servisa HBO Max, zbog čega ova odluka tim više čudi. Vidi
Određeni gledatelji s uključenim adblockerima primijetili su vrlo duge neizbježne reklame. Je li riječ o slučajnom spletu okolnosti ili je to najnoviji alat za borbu protiv blokiranja oglasa, nije sasvim sigurno. Umjesto da im reklame budu blokirane i automatski preskočene, one se prikazuju, a ono što je blokirano jest – tipka za njihovo preskakanje. Lako je moguće da je YouTube ponovno uveo nove politike oko prikaza oglasa i unaprijedio alate za onemogućavanje adblockera, pa su neki od postojećih dodataka u preglednicima promašili metu i umjesto reklama blokirali tipku “Skip”. Dugotrajni oglasi na YouTubeu nisu novost, ali je sasvim očekivano da će ih svaki razuman (i budan) gledatelj nakon određenog vremena preskočiti. Bug
“Ako je poanta ove reportaže ukazati roditeljima na štetnost ovakvih sadržaja i potrebu kontrole što im djeca gledaju…podržavam. Sve drugo bi bila totalna tragedija”, “Šteta što svoju popularnost nisu iskoristili kako bi djeci koja ih gledaju usadili pozitivne vrijednosti, nešto ih naučili…”, “Psovke, srednji prst, gluparije, ludorije, nepoštivanje roditelja i autoriteta glavni su začini njihovog YouTuberskog bućkuriša”, “Na block su nam jer nam je mali sve počeo fufljat kao mali im mislim da se zove Liam…psovke srednji prst ajme izričaji…ne hvala više”, “Mi smo svojoj djeci zabranili njih gledat. Toliko glup sadržaj prepun psovanja da to nije normalno”… samo su neki od komentara na spomenute Youtubere iz Petrinje koji od toga žive, a o kojima je prikazan prilog u nedjeljnoj emisiji kod Stankovića na temu društvenih mreža. “Bez dociranja prepustili smo gledateljima da sami odluče”, tek su kratko odgovorili iz Nu2 u komentarima. Dnevno
Jedan od najpopularnijih YouTubera MrBeast, poznat po ekstravagantnim poklonima, visokoprodukcijskim videozapisima i milijunskim brojem pratitelja, suočava se s nizom pravnih i javnih problema dok se širi izvan svog medijskog kanala na druge digitalne medije. Neki od natjecatelja u njegovom showu podigli su kolektivnu tužbu tvrdeći da je tijekom snimanja došlo do povrede radničkih prava, ali i seksualnog uznemiravanja i zlostavljanja. Ove optužbe nisu nove; već se ranije pisalo o nesigurnim uvjetima snimanja te nedostatku hrane i medicinske skrbi tijekom produkcija. S 311 milijuna pretplatnika na YouTubeu i procijenjenim godišnjim prihodom od više od 50 milijuna dolara, MrBeast je postao medijska velesila, a poslovi u koje se upušta izvan YouTubea uključuju brend čokoladica, ulaganja u nekretnine i suradnje s velikim korporacijama. Nedavno je pokrenuo i pakete hrane za djecu Lunchly, koje su upitnih nutritivnih vrijednosti. Bug
Riječ je o videu pod nazivom YouTube Rewind 2018: Everyone Controls Rewind, za koji su, ironično, zaslužni upravo zaposlenici ove platforme. Video je napravljen s ciljem da rezimira najvažnije trenutke u toj godini te je bila velika čast biti uključen u seriju YouTube Rewind kao istaknuti kreator sadržaja. Međutim, video je dobio 10 milijuna dislajkova samo tjedan dana nakon što je objavljen, a danas ima više od 23 milijuna dislajkova. Brojni youtuberi i korisnici burno su reagirali na video, tvrdeći da je YouTube dao prostor zastarjelim i nepopularnim trendovima te nije uključio mnoge popularne youtubere u toj godini. Osim toga, mnogi su tvrdili da je sadržaj bio previše fokusiran na to da “zadovolji oglašivače”. Index