Bruxelles: Izglasani jeftiniji međunarodni pozivi u EU - Monitor.hr
19.10.2017. (14:00)

Početak kraja skupoće

Bruxelles: Izglasani jeftiniji međunarodni pozivi u EU

Nadležni odbor europarlamenta izglasao je direktivu kojom će se pojeftiniti međunarodne telefonske pozive i povećati prava građana. Minuta telefonskog poziva iz zemlje prebivališta u drugu članicu EU sada košta 20-ak puta više nego unutar iste države, a Europska komisija je istraživanjem utvrdila da telekomunikacijske kuće nemaju značajno većih troškova oko takvih poziva pa su zato donijeli amandman kojim se uklanjaju dodatni troškovi za međunarodne pozive, čime bi se izjednačila cijena međunarodnih poziva s domaćima. Nije da sutra pojeftinjuje telefon – direktiva će se službeno potvrditi na zasjedanju u Strasbourgu, nakon čega ulazi u postupak trijaloga (dogovaranje između Euro-parlamenta, Vijeća i Komisije). Monitor


Slične vijesti

19.10.2017. (12:51)

Bruxelles: Izglasani jeftiniji međunarodni pozivi u EU

Odbor za unutrašnje tržište i zaštitu potrošača Europskog parlamenta izglasao je Direktivu o europskom komunikacijskom kodu, što je veliki korak ka pojeftinjenju međunarodnih poziva i povećanju prava građana u odnosu na telekomunikacije operatere, ocjenjuje hrvatska zastupnica u tom odboru Biljana Borzan.

„Potrošačke organizacije tvrde kako je već sada minuta telefonskog poziva iz zemlje prebivališta u drugu članicu EU u prosjeku dvadeset puta skuplja nego unutar iste države članice. Europska komisija je napravila istraživanje kojim je utvrdila da telekomunikacijske kuće nemaju značajno većih troškova oko takvih poziva što čini take cijene neopravdanima“, kaže Biljana Borzan. Zato je u Direktivu stavljen amandman kojem se uklanjaju dodatni troškovi za međunarodne pozive, osim ako su takvi troškovi jasno opravdani. Dakle, izjednačila bi se se cijena međunarodnih poziva s domaćima.

„Hrvatski potrošači najviše se žale upravo na telefonske operatere. U slučaju problema potrošač je u odnosu na operatera slabija strana. Prema podacima europskih potrošačkih centara, europski potrošači su najviše na novčanom gubitku upravo u sporovima s telefonskim operaterima“, objašnjava Borzan.

Usvojen je i prijedlog Borzan da prije sklapanja ugovora s operater potrošaču mora pružiti jasne informacije u obliku sažetka o njegovim pravima, uvjetima prodaje, uvjetima okončanja ugovora, pravima na povrat novca i slično.

Direktiva će se službeno potvrditi na zasjedanju u Strasbourgu, nakon čega ulazi u postupak trijaloga.