Do 90 posto čišći ispuh dizelaša: Jedna tvrtka miješa gorivo s – vodom! - Monitor.hr
03.05.2022. (22:00)

A kad će smislit vinogradski hibrid - s pogonom na litru i vodu?

Do 90 posto čišći ispuh dizelaša: Jedna tvrtka miješa gorivo s – vodom!

Druženje vode i goriva u rezervoaru vašeg vozila je kao rasprava dvojice političara s različitim svjetonazorima. Oni jednostavno ne idu zajedno, a to će osjetiti i motor. Slabije paljenje, nevoljka ubrzanja – samo su neki od simptoma vode u gorivu. No čini se da tehnologija pobjeđuje i najveće neprijatelje. Novo gorivo pod nazivom HydroDiesel+ spaja dizel i – vodu. Što se tiče emisija štetnih plinova, emisije CO2, NOX, SO2 i čađe se smanjuju za 40-90 posto na temelju životnog ciklusa vozila. Naravno, tu je i niža cijena goriva. Kvaliteta HydroDiesela+ je što za njega distributeri neće trebati novu infrastrukturu, odnosno staru neće morati prenamijeniti. Revija HAK


Slične vijesti

Prekjučer (22:00)

Bitno da ide i ne zagađuje

Električni automobili dobivaju konkurenta: Honda CR-V ide i na gorive ćelije vodika

Ideja da ćemo od 2035. kupovati samo nove električne automobile (na baterije) čini se sve manje izvjesnom jer mnogi proizvođači ozbiljno računaju na vodik kao pogonsko gorivo – u klasičnim motorima s unutarnjim sagorijevanjem ili sustavima s gorivim ćelijama vodika. Honda je jedan od tih proizvođača, a sada je objavila da je uspela poprilično smanjiti cijenu cijelog sustava s gorivim ćelijama vodika i da će ga ugraditi u novi model CR-V, kao jednu od opcija. Proizvodnja počinje sljedeće godine u tvornici u Ohiju. CR-V na vodik bit će zamjena za Clarity Fuel Cell, limuzinu koja se nudila u Kaliforniji od 2017. do 2020. godine. Revija HAK/Autoportal

27.01. (23:00)

A može ga i redovno prati, kad se već nude

Peugeot ima zanimljivu ideju: Planira vam održavati auto 25 godina

Izmišljen je koncept automobila za cijeli život, odnosno ideja da vam automobil traje 25 godina, desetljeće više od prosjeka aktualnih modela. Peugeot bi vam htio temeljito obnavljati automobil, oblog i tapecirung u untrašnjosti tako da cijelo vrijeme izgleda kao da je nov. Značajna prednost bit će i mogućnost ažuriranja na zahtjev upravljačkog softvera za elemente poput motora, rasvjete, povezivosti, navigacije. Tako bi i kupci rabljenih Peugeot imali priliku dobiti praktički novi automobil. Naravno, tu se postavlja mnogo pitanja, pogotovo o mehaničkim komponentama i limu, ali o tome nekom drugom prilikom. Revija HAK

27.01. (13:00)

Bira auto umjesto tebe

Chiriboo, inovativna platforma za kupovinu novih auta

Proces kupovine isti je dugo vremena a hodogram od posjeta salonu do zaključivanja kredita (ili plaćanja gotovinom ako ste jedan od rijetkih) nije se puno mijenjao desetljećima. U pitanju je platforma za posredovanje u prodaji automobila iza kojeg stoje vozač, YouTuber i voditelj Juraj Šebalj te COO Darin Janković, automobilski stručnjak s 30 godina iskustva i bivši automobilski novinar. Zamišljen je kao virtualni salon svih marki auta koji radi stalno, a ne “gura” niti jednu marku više nego druge. Kada pronađete automobil koji vam se sviđa, Chiriboo će pregledati cijene svih dostupnih vozila tog tipa i prezentirati vam one koje su najbolje. Ovo štedi vrijeme kupcu, ali naravno i eliminira cjenkanje s prodavačima u ovoj fazi. Netokracija

27.01. (10:27)

Automobili proizvedeni u Kini preuzimaju svijet

27.01. (09:00)

Prljava industrija za zelenije prometnice

Proizvodnja litija zbog potrebe industrije električnih automobila mogla bi onečistiti velike dijelove planeta

Ako se nastavi s radikalnim uvođenjem vozila na baterije u promet svjetska proizvodnja litija trebala bi se utrostručiti do 2050. samo za tržište vozila u SAD-u. Godišnje bi bilo potrebno 483.000 tona litija. Predviđa se da će ukupna globalna potražnja za litijem (koji se koristi i u drugim industrijama), također poznatim kao bijelo zlato, porasti više od 40 puta do 2040. godine. Rudarenje litija traži ogromne količine vode i štetno je za okoliš. Veći dio nalazi se u suhim regijama poput Australije, Čilea i Nevade — mjestima koja već pate od nestašice vode zbog klimatskih promjena. U Južnoj Americi, rudnici su zatrovali vodu i zemlju domorodačkih naroda. Revija HAK

23.01. (11:00)

E nećeš, razbojniče!

Što učiniti kada vam pokušaju podmetnuti prometnu nesreću i štetu na vozilu

Nije jednom zabilježen slučaj da se vozač pojedinog vozila koje vapi za kakvom opsežnom limarskom intervencijom ili čak i zahtjevnijim mehaničarskim zahvatom „podmetne“ u kakvu spornu prometnu situaciju. Doslovno „ukliže“ i isprovocira sraz s drugim vozilom sve ne bi li razne nedostatke na svom vozilu pokrio s tuđe police osiguranja. Nije rijedak slučaj da se naknadno neiskusnog vozača/vozačicu nastoji uvjeriti da su neopreznim izlaskom s parkirališta očešali čitavu jednu stranu vozila osobe. Ukoliko niste krivi, poričite, branite se. Spas u analizi dinamike štete i nastalim oštećenjima, kao i uvijek kad su stručne stvari u pitanju dolazi od sudskih vještaka. Oni su u mogućnosti utvrditi s obzirom na intenzitet i raspored oštećenja nastalih na vozilu, a baš jedan takav slučaj Revija HAK donosi iz jednog hrvatskog sudskog spora.

20.01. (15:00)

Auto i nogomet - dvije ljubavi odjednom

Nova usluga BMW-a za ljubitelje nogometa: Gledajte u automobilu prijenose Bundeslige

BMW je u dogovoru s Njemačkim nogometnim savezom (DFL) razvio aplikaciju za gledanje utakmica Bundeslige (prve njemačke nogometne lige) u svom najekskluzivnijem modelu, seriji 7. Ponuda je u početku ograničena na Njemačku, Švicarsku i Austriju s dvije utakmice dnevno. Tijekom prve polovice 2023. ponuda će biti dostupna i za SAD te Veliku Britaniju, gdje će se u vozilu moći odabrati čak tri utakmice dnevno. Sve, naravno, ovisi o nositeljima prava za prijenos utakmica. Bitno je napomenuti da su, zbog sigurnosti, tijekom vožnje utakmice dostupne samo kao audio stream. Video zapisi s istaknutim dijelovima uživo ili prijenos uživo mogu se odabrati samo kada vozilo miruje. Revija HAK

19.01. (10:07)

Pri vrhu smo EU: u Hrvatskoj 661 automobil na 1.000 stanovnika

16.01. (13:15)

Korejski proizvođač automobila SsangYong Motor mijenja ime u KG Mobility

05.01. (18:00)

Jel to auto ili avion?

Prvi leteći auto mogao bi biti u prodaji do 2025. godine

Još je prije dvije godine prošao sigurnosne testove u Japanu, što je prvi korak prema komercijalizaciji ovog zasad futurističkog projekta. Ovaj auto koji zasad ima samo jedno mjesto – za vozača/pilota, pogoni osam propelera i trenutno može letjeti deset minuta i postići brzinu od 48 km/h.  IFL Science