Europski parlament na mukama s električnim automobilima: Nisu svi za zabranu dizelaša i benzinaca, ali žele zaštititi europsku proizvodnju od Kineza - Monitor.hr
20.09.2024. (23:00)

Što brže vozimo, to nam Kinezi bliže

Europski parlament na mukama s električnim automobilima: Nisu svi za zabranu dizelaša i benzinaca, ali žele zaštititi europsku proizvodnju od Kineza

Automobilska industrija, koja zapošljava 14 milijuna ljudi i čini preko 7% BDP-a EU-a, suočava se s izazovima zbog sporije prodaje električnih vozila i konkurencije kineskih EV proizvođača. Europski zastupnici imaju podijeljena mišljenja o Zelenom planu: neki, poput Hildegard Bentele, traže fleksibilnost u smanjenju CO2, dok Sara Matthieu kritizira autoindustriju zbog nevoljkosti da zabrani motore s unutarnjim izgaranjem do 2035. Većina parlamentaraca ipak se slaže da je nužno zaštititi europsku industriju od subvencionirane strane konkurencije. Revija HAK


Slične vijesti

Jučer (22:00)

Naši i vaši, sve se praši... jedni su benzinci, a drugi dizelaši!

Benzinci i dizelaši ipak neće biti zabranjeni, ali će biti pod strožim CO₂ režimom

EU je odustala od planirane potpune zabrane prodaje novih automobila s motorima s unutarnjim izgaranjem 2035. Umjesto toga, proizvođači će morati postići 90 % smanjenja emisija CO₂, ali neće biti cilja od 100 % ni nakon 2040. Time benzinci, hibridi i plug-in hibridi ostaju dio ponude, dok se dizelaši možda zadrže u manjem broju. Odluka, koju je potvrdio Manfred Weber iz EPP-a, rezultat je pritiska industrije i nekoliko velikih članica EU te bi trebala zaštititi radna mjesta i omogućiti postupniji prijelaz na električna vozila. Revija HAK, Poslovni

23.11. (08:00)

Parking na Bregani: gdje automobili idu kada vlasnici zgriješe

Kako carina lovi aute: od Lamborghinija do ispuhanih guma

Carina na Bregani čuva desetke zaplijenjenih vozila, od starih automobila do luksuznih sportaša poput Lamborghinija. Neki tamo stoje godinama. Vozila se mogu oduzeti i iz EU ako nije plaćen poseban porez, a mobilne jedinice Carinske uprave nadziru cijelu Hrvatsku, ne samo granice. Postupci traju dugo pa mnogi automobili propadaju na otvorenom. Posebna pažnja posvećuje se vozačima s hrvatskim prebivalištem koji upravljaju vozilima stranih registracija, uz provjere dokumentacije i prava korištenja. tportal

16.11. (00:00)

F1 trikovi spuštaju se u garaže

Valvijet donosi pretkomore iz Formule 1 u serijske automobile

Valvijet razvija tehnologiju pretkomora iz F1 motora za serijske automobile, spremnu za 4–5 godina. Pretkomora prvo pali mali dio siromašne smjese goriva, a kroz precizne otvore vatra širi u glavni cilindar, osiguravajući ravnomjerno i brzo izgaranje. Sustav uključuje kompresor, mješač zraka i goriva te aktivnu pretkomoru s vlastitim injektorom i svjećicom. Omogućava rad s do 50% EGR-a, smanjuje potrošnju goriva 10–15% i osigurava stabilno izgaranje i pri malom opterećenju. Trošak je nekoliko stotina eura po motoru zbog modificiranih glava cilindara i dodatnih komponenti. Revija HAK

07.10. (00:00)

Auto legalno tvoj, samo što nije

Kupnja ukradenog auta: kako pošten čovjek može ostati i bez vozila i bez novca

Kupci automobila koji postupaju u dobroj vjeri mogu se naći u apsurdnoj situaciji: kupe, plate, registriraju vozilo – a država im ga kasnije oduzme jer je nekoć bilo ukradeno ili ilegalno uvezeno. Iako nisu počinili nikakav prekršaj, sudovi često presuđuju protiv njih. Tek je Ustavni sud u odluci U-III/36100/2009 stao na stranu poštenog kupca, zaključivši da mu je povrijeđeno ustavno pravo vlasništva jer je snosio “prekomjerni teret”. Pouka: pravda je spora, ali ipak ponekad – stigne. Revija HAK

25.09. (09:00)

Dan bez auta, ali s puno prometa u glavi

Povodom Dana bez autmobila: Kako Hrvatska subvencionira nebo, a zapostavlja tračnice i bicikle

Zelena akcija upozorava da Hrvatska i dalje ulaže milijune eura u zračni prijevoz, dok javni prijevoz i biciklistička infrastruktura stagniraju. Broj automobila stalno raste, a službene politike guraju električna vozila umjesto stvarne tranzicije prema održivom prometu. Posljedica je „prometno siromaštvo“ koje pogađa građane bez auta. Udruga traži više ulaganja u željeznicu, sigurnije biciklističke trake, pješačke zone te ograničavanje brzine u kvartovima. Javnom prijevozu, naglašavaju, treba vratiti status prava, a ne robe. H-alter

20.09. (13:00)

Jugić nekad na rate tri godine, Toyota danas za godinu dana sendviča

Automobili su danas puno dostupniji nego prije, ali luksuz ostaje za elitu

U Jugoslaviji 1987. Zastava 126pGL stajala je 19 plaća, dok su luksuzni Mercedes i BMW prelazili preko 900. Danas u Sloveniji Tesla Model Y traži 21, a Škoda Octavia 17 prosječnih plaća. U Hrvatskoj, uz prosjek od 1.437 eura, Toyota Aygo X dostupna je za 12 plaća, dok Audi Q5 iziskuje 40. Usporedba otkriva da su automobili postali dostupniji, iako luksuz i dalje ostaje privilegija bogatijih. N1

01.09. (14:00)

Razmisliti o kupnji amfibije

Kako preživjeti susret auta i poplave

Ako je voda viša od koljena, nikako ne ulaziti jer prijeti hidraudar i velika šteta na motoru. Čak i plitka voda može uništiti elektroniku i dovesti do kvara. Ako se već nađeš u vodi, vozi polako, bez naglih ubrzanja i zadrži niske okretaje da voda ne uđe u usis. Najbolja odluka je – zaustaviti se i potražiti alternativni put, jer “jeftin zaobilazak” uvijek je bolji od skupog popravka. tportal

30.08. (01:00)

Kad pick-up postane trojanski konj

EU i SAD dogovorili trgovinu autima bez granica, stručnjaci upozoravaju na rizike

EU i SAD dogovorili su međusobno priznavanje automobilskih standarda, čime bi vozila mogla prelaziti Atlantik bez dodatne homologacije. SAD smanjuje carinu na europske aute na 15 %, no kritičari upozoravaju da bi dogovor ugrozio sigurnost i okolišne standarde EU-a. Organizacije poput ETSC-a i T&E-a upozoravaju na porast nesreća, CO₂ emisija i opasnost od masovnog uvoza američkih pick-upova i SUV-ova, koje nazivaju prijetnjom sigurnosti pješaka i biciklista. Sporazum još mora odobriti Europski parlament i vlade članica. Revija HAK

19.08. (01:00)

Sva sreća pa ne gledamo mikroskopom

Fekalije u prtljažniku: neki automobili prljaviji su i od WC-a

Studija Sveučilišta Aston otkrila je da su automobili puni bakterija, uključujući i fekalne. Najprljavije mjesto je prtljažnik (1425 bakterija), gdje često držimo namirnice, a slijede vozačevo sjedalo i mjenjač. Upravljač je iznenađujuće čist zahvaljujući dezinficijensima nakon pandemije. Svaki automobil bio je kontaminiran više od uzorkovanih WC-a. Stručnjaci savjetuju češće čišćenje vozila i pranje ruku prije jela za volanom kako bi se smanjili zdravstveni rizici. Revija HAK