Fuchs: Moguća odgoda škole; Plenković: Počinje 7.9. - Monitor.hr
20.08.2020. (23:30)

Gluh, nijem, glup!!!

Fuchs: Moguća odgoda škole; Plenković: Počinje 7.9.

“Za tri tjedna pitanje je hoćemo li uopće moći početi. Ako ovo eskalira, sigurno ćemo poduzeti neke nove mjere” – rekao je ministar Fuchs. Plenković ga ispravio – “škola je predviđena da počne sedmog rujna kao što je planirano” (N1). Tomislav Tomašević iz platforme Možemo! ocijenio je da se “vlada u ovoj situaciji ponijela gore od najgoreg učenika pred ispit, kao da su bili tjedan dana u noćnom klubu, a onda dan prije ispita krenuli u nabavu literature” (Dnevnik.hr).


Slične vijesti

08.02. (07:00)

Prvo treba naučiti - učiti

Uz ove tehnike – učenje ne mora biti mučenje

Vrijeme ispita i provjera u školi jednako je stresno za roditelje i djecu. Učenje određenih predmeta ponekad može biti izazovno, ali to učenje ne mora ujedno biti i mučenje. Priprema za ispite može postati manje stresna uz odgovarajuće tehnike učenja. Prema istraživanjima, podjela učenja na kraće, fokusirane intervale donosi bolje rezultate od dugotrajnih maratonskih sesija. Redovito ponavljanje gradiva također poboljšava zadržavanje informacija. Povezivanje različitih tema učenja potiče dublje razumijevanje, dok aktivne metode, poput izrade kartica s ključnim informacijama, potiču bolje zapamćivanje. Probni testovi su korisni za identificiranje slabih područja, a stvaranje mirnog okruženja za učenje, bez ometanja mobitelima, također je ključno za koncentraciju i uspjeh. (Index)

27.01. (23:00)

The kids aren't alright

Srozan ugled učitelja: ‘Mobiteli krenu zvoniti čim dijete ne dobije što želi’

Poštovanje prema učiteljima postala je prošlost. Svaki treći učitelj u godinu dana barem jednom se susreće s prijetnjom nasiljem, a svaki drugi je pod pritiskom radi ocjene. O sve češćem napadu na učitelje na HTV-u su razgovarali s višom savjetnicom za socijalne pedagoge i preventivne programe i predsjednicom Udruge hrvatskih srednjoškolskih ravnatelja. Sada je društvena klima da dijete mora biti stalno sretno i zadovoljno i dobiti u trenutku sve što želi. Ako je dijete 15 minuta učilo, smatra da je dovoljno da dobije odličan. Miješanje zaista u sve i nepoštivanje autoriteta. Djeca ne poštuju ni svoje roditelje, a oni se ne znaju nositi s tom situacijom pa napadaju vanjskog neprijatelja, a to je škola. Glas Podravine

22.12.2023. (13:00)

Krasna dječica

Detalji incidenta u školi: Učenici su profesoru govorili da je četnički vojvoda, on se branio od napada

Profesor je u trenutnim životnim okolnostima u teškom psihičkom stanju zbog više obiteljskih tragedija, a prije mjesec dana preminula mu je supruga. Dnevnik Nove TV doznao je i da su učenici govorili profesoru da je četnički vojvoda i dobacivali mu: “idemo popiti bombicu”. No, profesora se tereti i za zlostavljanje djece jer je jednog učenika mjesecima vrijeđao zbog boje kose i govorio mu da je “kuruzni”. No, odvjetnik Miljević kaže da je to bilo u šali, ne u smislu omalovažavanja učenika. Isto tako, profesor nije u školi bio u alkoholiziranom stanju, već je, tvrdi, popio dvije pive kod kuće nakon ručka, što se dogodilo prije uhićenja. Hrvatski suverenisti pozivaju ministra Radovana Fuchsa da posjeti profesora u istražnom zatvoru i da mu se ispriča. Index I sam profesor događaj opisuje kao nedopustivim te nema želju nastaviti raditi u školi.

13.04.2023. (20:00)

Knjiga je majka

Digitalne platforme brišu inovativnost i maštu učenika

Kao profesor i bivši učitelj u javnoj školi, Antero Garcia svakodnevno je svjedočio kako digitalni alati mijenjaju škole i načine života učenika koji ih pohađaju. Ovaj autor knjige “Good Reception: Teens, Teachers, and Mobile Media in a Los Angeles High School” i izvanredni profesor obrazovanja na Graduate School of Education u sklopu Sveučilišta Stanford istražio je kako tehnologija utječe na nastavne procese i svjedočio njenom usponu u vremenima pandemije kad su aplikacije poput Zooma i Google Classrooma mnogim učenicima omogućili da virtualno prate nastavu i u danima kad se nije smjelo izaći iz kuće. Volio bih reći da tehnologije mijenjaju obrazovanje na bolje i da moramo više ulagati u njih, ali jednostavno ne mogu, kaže Garcia koji smatra kako nas ti alati možda polako truju. Bug

05.09.2022. (18:00)

Svi u gradove

Selima s manje učenika prijeti ukidanje školskih autobusnih linija

Udruga hrvatskih autobusnih javnolinijskih prijevoznika (HAJLP) od županija traži da potpišu ugovore o javnoj usluzi prema kojima bi se prijevoz do škole obračunavao po kilometru, a ne broju učenika, čime bi pokrili visoke troškove održavanja i povećane cijene goriva. Bez obzira na sufinanciranje srednjoškolskog prijevoza, tvrde da im je neisplativo održavati linije sa samo nekoliko učenika. Prijevoznici takve ugovore imaju sklopljene samo u Zagrebačkoj i Koprivničko-križevačkoj županiji. Najugroženije su Krapinsko-zagorska, Ličko-senjska, Bjelovarsko-bilogorska, Vukovarsko-srijemska… Građani će zbog toga ostati bez linija, ističu iz udruge. Nacional

05.09.2022. (10:00)

Natrag u klupe

Danas počinje škola, Jokić: Hrvatska škola nosi puno više toga pozitivnog nego negativnog

Naše školstvo mori jedna velika mana – a to je da malu djecu od najranije dobi ne učimo kako naučiti. Stoga bi, preporučuje, više od toga da se ‘visi’ nad njima i njihovim predmetima, trebalo raditi na tome da djeca uče – kako učiti. Krajnje je vrijeme da se učitelje, učiteljice, nastavnike, ali i sve one koji rade u školama zaštiti, odnosno da im se da adekvatna zaštita od pritisaka, od svih onih koji misle da svojim utjecajem mogu utjecati na njihove ocjene. Zaštita znači uvođenje striktnog seta pravila u škole. To su pravila koja će se odnositi na ponašanje, ocjenjivanje i vrednovanje. Ove školske godine u nekim školama bit će i novi predmet. “Predmet “Škola i zajednica”, popularno nazvana ŠIZ, gdje učenici sami odabiru čime se žele baviti, koji je problem koji žele istražiti u svome okružju. Ideja je da se mladi ljudi povezuju, bez obzira na njihov ideološki predznak. Nacional i HRT

01.07.2022. (08:00)

Treba promijeniti način ocjenjivanja i vrednovanja u školama

24.06.2022. (14:00)

Another brick in the wall

Hrvatska – zemlja lažnih odlikaša

Svaka školska ocjena, iz bilo kojeg nastavnog predmeta je vrlo kompleksna i čini je više komponenti (elemenata), gdje bi znanje moralo biti jezgra, oko koje se slažu ostale komponente, karakteristične za svaki nastavni predmet, uz zalaganje učenika, što često stvara pedagoški dio ocjene, pri čemu je bitno operativno znanje. Učenje napamet, biflanje činjenica bi trebalo biti iza nas. Razni različiti izvori informacija su nam na dohvat ruke. Neke se temeljne stvari moraju naučiti i zapamtiti, što ne znači “spremanje” i pamćenje podataka. Sasvim je dovoljno znati. Gdje pojedine podatke naći i kako ih koristiti u konkretnom zadatku. To je zapravo jedan od glavnih ciljeva učenja i obrazovanja – znati se služiti podacima. Teško je učenike smjestiti u pet klasa, pa ih onda veliku većinu stavljamo u jednu klasu, odnosno proglašavamo odlikašima. Ankica Benček za Lupigu.