Generacija Z i radni dan od osam sati: Zašto život mora biti ovako težak? - Monitor.hr
18.11.2023. (20:00)

Rekao bih ti, navikni se dušo, ali rado bih se pridružio protestu

Generacija Z i radni dan od osam sati: Zašto život mora biti ovako težak?

Nedavno je društvenim mrežama kružio viralni video u kojem je pripadnica generacije Z jecala zbog kroničnog manjka slobodnog vremena zbog zahtjeva 40-satnog radnog tjedna. Neki su je podržali u tome i suosjećali s njom i sami bijesni na osmerosatni radni dan, premda su u njemu proveli već desetljeća. Naravno, sve ima lice i naličje pa je tako bilo dosta komentara koji nisu bili ugodni. Neki od komentara navode da je cijela generacija Z jednostavno previše meka te da bi se trebali očeličiti i priviknuti na to jer je sustav tako ustrojen. Ova mlada radnica voli svoj posao, ali osjeća se kao da joj se život svodi samo na njega. Neki je dan pala u depresiju jer se suočila s nekim problemom na poslu i kolega ju je upitao: “Jesi spremna na slično sljedećih 45 godina svog života?” Poslovni


Slične vijesti

16.10. (11:00)

Ne možeš im prodavati priče

Ciljano oglašavanje: Gen Z ne kupuje autentičnost na akciji

Iako marketing industrija već godinama opsesivno pokušava “uhvatiti” generaciju Z, istraživanja pokazuju da ti mladi odrasli najbolje reagiraju kad ih brendovi prestanu pokušavati razumjeti. Umjesto filtera, AI-a i “relatable” kampanja, Gen Z više cijeni stvarne emocije – humor, prijateljstvo i toplinu. Paradoksalno, reklame koje izbjegavaju mobitele i influencere postižu bolje rezultate. Ukratko: nisu problem teme, nego način. Gen Z ne traži savršen sadržaj, nego iskrenost – onu bez marketing briefa. Poslovni

14.10. (14:00)

Kad TikTok ne pomaže ni Bogu

Tvrdnje da Gen Z masovno ide u crkvu – netočne

Unatoč viralnim objavama, Generacija Z ne ide masovno u crkvu. DW-ov fact-check pokazuje da je Barna studija iz 2025. pogrešno protumačena – Gen Z koji već idu u crkvu to čine malo češće od drugih, ali ih je ukupno znatno manje. Ostala istraživanja, poput onih Pew Centra i Impact 360 Instituta, potvrđuju suprotno: broj nereligioznih mladih Amerikanaca raste, a redoviti odlazak u crkvu i dalje opada. DW

12.09. (22:00)

Sorry, ne radim za kikiriki (a bogami ni subotom)

Gen Z kaže “ne hvala” starim poslovima: Nema više rada za sitniš bez fleksibilnosti

Generacija Z sve češće odbija poslove u maloprodaji, ugostiteljstvu, skladištima i korporacijama s fiksnim radnim vremenom, smatrajući ih potplaćenima i iscrpljujućima. Umjesto “prvih stepenica” ka karijeri, ti poslovi sada su crna lista. Mladi radije biraju fleksibilne poslove, freelancing i rad na daljinu, uz veću brigu o mentalnom zdravlju i balansu života. Stručnjaci ističu da Gen Z redefinira pojam “dobrog posla” i neće pristajati na uvjete koje su starije generacije šutke trpile. Tvrtke koje se ne prilagode tim novim očekivanjima – ostat će bez radnika. Index

10.09. (18:00)

Seksualna revolucija, ali s kalkulatorom u ruci

Generacija Z je opsjednuta brojem partnera

Iako su odrasli u doba seksualne slobode, pripadnici Generacije Z više od drugih brinu o prošlosti svojih partnera. Čak 41 % priznaje da bi ih smetao (određen) broj bivših, dok starije generacije, osobito 65+, uglavnom ne mare. Gotovo trećina mladih smatra da su “dva ili manje” partnera prihvatljivi. Stručnjaci objašnjavaju da digitalno doba pojačava usporedbe i tjeskobu, pa brojke dobivaju na važnosti. Muškarci su nešto opušteniji od žena, no ključ ostaje – otvoren razgovor bez osuđivanja. Index

30.08. (09:00)

Prijateljstvo: nekad uspomene, danas pretplata

Friendflation – kada druženje postaje luksuz

Generacija Z skovala je izraz friendflation kako bi opisala rastuće troškove održavanja prijateljstava – od večera i putovanja do rođendana i vjenčanja – koji ponekad premašuju njihove prihode. Rezultat je osjećaj propuštenih uspomena i socijalnog pritiska jer druženje postaje financijski teret. Ipak, rješenje postoji: planiranje unaprijed, druženja kod kuće ili društvene igre nude način da se prijateljstva njeguju bez pražnjenja novčanika. Index

21.08. (09:00)

Ipak ništa bez boomera

Generacija Z na posao vodi roditelje, a oni im čak i pišu životopise

Do tih je zabrinjavajućih podataka došlo istraživanje provedeno na više od 800 mladih. Takva nesamostalnost štetna je iz više razloga, slažu se stručnjaci. Kako prenosi New York Post, prema izvješću ResumeTemplatesa, čak 77 posto mladih priznalo je da je povelo roditelja na razgovor za posao, a čak 79 posto njih kaže da, pazite sad, kontaktiraju sa šefovima tražeći slobodne dane ili povišicu za svoje odraslo dijete. Prisutnost ‘helikopter’ roditelja, onih koji su potpuno uključeni u živote svoje odrasle djece, osnažili su online razgovori za posao i rad od kuće, što otvara važno pitanje o samostalnosti mladih ljudi i njihovom snalaženju u stresnim situacijama. tportal

08.08. (18:00)

Kad ti algoritam zatvori vrata ureda, otvoriš vrata garaže

Generacija Z bježi od AI-a – ravno u radionicu

Novo istraživanje Zetyja otkriva da 72 % pripadnika generacije Z vjeruje kako će AI u pet godina smanjiti broj početnih korporativnih poslova, gurajući ih prema fizičkim i obrtničkim zanimanjima. Više od 40 % mladih već je prilagodilo karijeru, uče nove vještine ili razmišljaju o promjeni industrije. Građevina, vodoinstalacije i poslovi usmjereni na ljude percipiraju se kao najsigurniji, dok administracija i financije spadaju među najugroženije sektore. Za mnoge je zanatski rad postao simbol sigurnosti i kontrole u AI eri. tportal

28.07. (16:00)

Filter, festival i feta sir – recept za globalni hit

Hrvatska je nova meka za digitalne nomade s ring lightom

Hrvatska postaje top destinacija među mladima, osobito generacijom Z, zahvaljujući predivnoj estetici, povoljnim cijenama, festivalima i sigurnom okruženju. Trendovi poput Croatia is calling i hot girl summer uz podršku influencera poput iShowSpeeda i Alix Earle dodatno pojačavaju hype. Mladi dolaze po Instagram kadar, autentično iskustvo i digitalni detoks – sve to uz pristupačne letove i atmosferu “živi kao lokalac”. Index

26.06. (12:00)

S dedom na posao

Do 2034. godine 80 posto radne snage u razvijenim gospodarstvima činit će milenijalci, generacija Z i prva generacija Alfa koja će postati punoljetna

U vrijeme sve manjeg broja radno sposobnih, svijet računa na milenijalce, genzere i prve Alfe da preuzmu uzde tržišta rada. Mladi širom svijeta već pokazuju kako inovacije i poduzetništvo ne čekaju mirovinu – od limunade iz dvorišta do robota za građevinu. Uspješno spajaju društvenu svrhu i profit, mijenjaju logistiku, kozmetiku i prehranu, povezuju generacije i tržišta. I dok se stariji pitaju kamo sve to vodi, ovi mladi već znaju: prema održivijoj i digitalnijoj budućnosti – s više smisla i manje otpada. Poslovni

23.06. (17:00)

Djeca interneta sanjaju o životu izvan Wi-Fija

Sveto trojstvo Generacije Z: Novac, svrha i mentalno zdravlje

Milenijalci i generacija Z mijenjaju pravila igre na tržištu rada – ne jure hijerarhiju, već traže balans, svrhu i mentalno zdravlje. Iako ih često krive za manjak truda, oni žele mentorstvo, fleksibilnost i kontinuirano učenje. Umjetna inteligencija ih i privlači i plaši, a visoko obrazovanje sve manje cijene. Poslodavci koji žele zadržati mlade talente moraju ponuditi više od plaće – cijeli paket. Poslovni