Girl You Know It's True: Odlični temelji, ali neiskorištena prilika - Monitor.hr
14.09. (17:00)

Bolje gledati dokumentarac

Girl You Know It’s True: Odlični temelji, ali neiskorištena prilika

Nažalost, film o najpoznatijim lipsinkerima u povijesti (do pojave TikToka) tek je slabašni pokušaj njemačko-austrijskog redatelja Simona Verhoevena da traljavo iskopira istrošenu šprancu američkih biografskih filmova. To ne mora biti nužno loša stvar jer, na kraju dana, bitno je samo da film bude zabavan. A GYKIT ima vrhunski zabavnu priču koja nudi toliko različitih i zanimljivih pristupa. Nažalost, redatelj se na kraju odlučuje za najbazičniji mogući pristup, čime momentalno ubija čak i trenutke u kojima film uspijeva biti legitimno smiješan. I legitimno tragičan. Priča o Fabu Morvanu i Robu Pilatusu je upravo to pa i puno više od toga. Uspon i pad dvojice europskih plesača koji su spletom suludih okolnosti dogurali do svjetske karijere i Grammyja iako ne znaju ni pjevati ni repati, ni svirati, ni pisati pjesme, savršeno je nevjerojatan i kao stvoren za film. Rob i Fab su jednostavno… bili tamo u pravom trenutku. Kao Forrest Gump ili Peter Sellers u Being There. Hrvoje Marjanović za Index.


Slične vijesti

Jučer (19:00)

"Nema tamo Gospe, ali ne idu kontra Crkve pa nek' se ljudi vesele"

Marjanović: Babi nikad nećete moći objasniti da u Međugorju neće pronaći Gospu, već Gospu d.o.o.

Što vjernici rade sa svojim slobodnim vremenom ne tiče se apsolutno nikog, uključujući i nas koji u ovome vide trotterovsku spačku u razini Peckhamskog vrutka. Ako tamo žele čoporativno dolaziti i slušati poruke “Gospe” koja im prenosi župne servisne informacije i potrošiti parsto eura na janjetinu, veliko točeno, kipić koji svijetli u mraku ili kinesku pelerinu sa slikom Djevice Marije – super. Rade to od osamdesetih i posao neće stati samo zato što su biskupi ili oni koje vjernici percipiraju kao komunjare, rekli da je to laž. Baš suprotno. Kad vide da portali poput Indexa nešto brundaju protiv Međugorja, u inat će kupiti dva kipića Gospe koja svira 8-bitnu verziju “Rajske Djeve” i odraditi duplu dozu molitve. Osim toga, “a ha, evo, i Vatikan je potvrdio da tamo nema ničeg” i nije neki argument i neće promijeniti apsolutno ništa. Hrvoje Marjanović za Index.

Jučer (00:00)

Ono kad ritmovi doslovno ubijaju

Diddy je jedan od glavnih razloga zašto je izbio gangsta rat između Istočne i Zapadne obale

Uhićenje osobe povezane s ubojstvom Tupaca Shakura 2023. podsjetilo je na kult ovog legendarnog repera, čija je smrt postala simbol “rata” između hip-hop scena istočne i zapadne obale. Sukobi između repera eskalirali su od umjetničkih nesuglasica do stvarnog nasilja, koje je kulminiralo smrću Tupaca Shakura 1996. i Notorious B.I.G.-a 1997. Spekulacije o ulozi Puff Daddyja (odnosno Diddyja) u događajima oko Tupacovog ubojstva, osobito u vezi s neprijateljstvom između Bad Boya i Death Rowa, dodatno su potpirile tezu o većoj ulozi u sukobu obala. Ova tragična poglavlja nisu samo zatvorila jednu eru gangsta rapa već su mnoge unutar industrije natjerala na preispitivanje uloge medija i “ratnog” narativa u glazbenom svijetu. Hrvoje Marjanović za Index

Prekjučer (10:00)

Intervjui koji nedjelju znače

Marjanović: Neke kritike vezane uz promjenu formata Stankovićeve emisije stoje, ali…

Realno, medijski prostor ovim je potezom osiromašen, ali to ne govori toliko o Stankoviću koliko o medijskom prostoru. I da, reći da je medijski prostor “osiromašen” ako u njemu nema političara je rečenica zbog koje prokrvari mozak. No, isto tako, činjenica da ukidanje jedne emisije može izazvati takav val negodovanja govori mnogo toga i ništa od toga ne stvara pretjerano lijepu sliku. U tom nedjeljnom terminu zaista nema drugih (djelomično) političkih emisija i to stoji, ali u posljednje dvije godine na prste jedne ruke možete izbrojati političare (jer političari su jedina upitna kategorija gostiju) koji su bili baš pun pogodak i čije intervjue ne biste mogli pogledati u bilo kojoj drugoj emisiji u bilo kojem drugom terminu. Nadalje, teško je povjerovati da svi ti kritičari novog formata iskreno vjeruju da je stari Nedjeljom u 2 bio takav medijsko-politički gigant da će nas ovaj zaokret zauvijek zakinuti. Hrvoje Marjanović za Index.

06.09. (15:00)

Netko je opet tri puta izgovorio - Bubimir, Bubimir...

Marjanović o nastavku Bubimira: Bolji od originala…

Jedinicu sam volio i tijekom života sigurno je pogledao barem pet puta, ali film mi se oduvijek više sviđao kao ideja nego kao film koji me istinski zabavio. Cijenio sam Burtonovu viziju zagrobnog života, Winona Ryder u tom je periodu bila omiljena američka glumica većine mračnjaka među klincima, a Michael Keaton postao je službeno jedini glumac kojeg ste u ulozi mogli zamisliti. Burton je odlučio oživjeti svoju morbidnu komediju i rezultat je iznenađujuće zabavan film, koji je u mnogočemu bolji od prethodnika. Ono što je zanimljivo je da film predstavlja svojevrsni odmak od standardnog Burtonovog stila i premda je prepun prepoznatljivih ideja i rješenja, zagriženim bi se fanovima mogao učiniti kao “Burton light”, što djelomično i jest, ali iz nekog razloga, unatoč svojem “burtonofilstvu”, to nisam doživio kao nedostatak.  Kaže Hrvoje Marjanović za Index. Prve recenzije i na Forumu.

30.08. (00:00)

Seve internacionale

Marjanović: Severina je mogla reći “pjevaj, pleši, naplati i odjebi”. Ali nije

Ovo je epski fail Vučića i njegove ekipe, a još su smješniji pokušaji da se sramotni potez priglupim spinovima pretvori u dokaz tobožnje moralne pobjede nad Hrvatima. Naravno, tu pobjedu neće vidjeti nitko s pola mozga, već samo režimski mediji poput Kurira i Informera, koji kao da se natječu u tome tko će se više uvući u vođino dupe koristeći naslove koji kao da su nastali u doba najžešćih medijskih nadmetanja tijekom Domovinskog rata, a ne 2024. Da ne znate kontekst i čitate naslove, pomislili biste da je Severina potrpala Srbe na traktore i na odlasku im obećala da će ih njena ruka stići i u Srbiji. No, zaustavljena je na granici, to ju je raspizdilo i o tome je napisala podulji status, kao što i dolikuje svakoj osobi iznad 40 koja je nekoliko sati života žrtvovala u Balkanskom limbu koji popularno nazivamo Bajakovo.

Je li sve to populistički performans? Bez ikakve sumnje. Ali što očekujete? Ona je zabavljačica i najveća ženska zvijezda u državi, naravno da je sve što radi predstava. Sve mora biti predimenzionirano. Međutim, za razliku od 99% svojih kolegica, Severina tu i tamo svoju platformu koristi za nešto drugo osim reklama, najava koncerata i “hrabrih” selfija bez šminke. I redovito ulazi u “beefove” s ekipom koja, da si ne lažemo, predstavlja velik dio države u kojoj živi. Samo na desničare, konzervativce i vjernike otpada dobar dio potencijalne publike. Sad je zaratila i s dijelom takvih u Srbiji. Hrvoje Marjanović za Index

26.08. (13:00)

Don't be angry with me...

Marjanović: Poznato je da seks i golotinja prodaju, ali pametni brendovi ciljano koriste slavne u svojim kampanjama

Sydney Sweeney je glumica čije filmove i serije možda nikada niste pogledali, ali postoji ogromna mogućnost da ste “veliki fan”. A Sydney je toga itekako svjesna i to debelo koristi kako bi na brojne načine unovčila ovaj interes. Nedavno je na Instagramu objavila (još jedan) “thirst trap” koji je imao svrhu koja je nekima od nas vjerojatno promakla ili ste se možda trudili zanemariti taj detalj na fotki. Kad s jedne strane imate jednu od trenutno najseksi žena na svijetu, a s druge cipele koje očekujete na čukljavim nogama svog djeda, to u prosječnom mužjaku stvori razdor i želju da mu netko objasni što se upravo dogodilo i treba li kupiti to što mu Sydney nudi. No, pitanje je prodaje li zaista seks?

Calvin Klein ranih je osamdesetih koristio mladu Brooke Shields kako bi djevojkama prodao traperice i u 2024. i dalje im polazi za rukom ono što svim ostalim brendovima (koji rade identičnu stvar) ne ide. HeyDude je prepoznao isto što i Calvin Klein – zvijezde treba iskoristiti onda kad su na pravoj razini slave. To znači da brend razumije trenutak u kojem se nalazi, a jednom kad svladate tu vještinu, polazi vam za rukom prodati i ružnjikave staračke cipele. Hrvoje Marjanović za Index

16.08. (00:00)

Kome nije dosta Osmog putnika (ali ne onog gdje je bio Gibonni)

Marjanović o novom Alienu: Romulus – Nema muda, ali zabavlja

Jedinica je imala snagu koja proizlazi iz originalne ideje snimanja klasičnog svemirskog SF B-horora, ali s vrhunskom glumačkom postavom i kreativnim timom koji je u igru ušao naoružan neiskorištenim idejama koje su skupljali za nerealiziranu megalomansku verziju Dine Alejandra Jodorowskog. Osim toga, imali su nikad viđeno Gigerovo čudovište, koje su vješto dozirali i tretirali poput morskog psa u Spielbergovim Raljama. Cameron je pak osmislio nastavak svih nastavaka jer pametno je zaključio da element iznenađenja nakon jedinice više ne postoji. Svi filmovi nakon toga bili su borba s vjetrenjačama (i čelnicima studija). I upravo je zato Alvarez od samog početka odlučio pametno zaobići trojku i četvorku i svoj film smjestio u period između jedinice i dvojke. Romulus je predivno snimljen film koji fantastično evocira vibru osamdesetih bez preizražene želje da bude “retro”. I zapravo sve savršeno funkcionira do određenog trenutka. Hrvoje Marjanović za Index. Forum

11.08. (21:00)

Antireklama je najbolja reklama

Marjanović: Gašenje Thompsona je najneuspješniji cancel projekt u povijesti

Gledati Thompsona kako s preko 25 tisuća fanova pjeva sve hitove s kompilacije “Pjesme koje ljute ljevičare, liberale, partizane i glasače Možemo” i bit će vam jasno da je ovo još jedan projekt koji se ‘ladno može staviti na istu listu na kojoj se nalazi i nikad okončani, ali odavno izgubljeni rat protiv cajki. U isto vrijeme, što bi to nešto zanimljivije moglo biti? Ovo je čovjek koji je na MOTORU UŠAO U ČAVOGLAVE isti dan kad se CURIOSITY SPUSTIO NA MARS i Thompson na motoru tog je dana na svim portalima u Hrvatskoj imao barem 100 tisuća čitanja više. Znaju li ti klinci tko su uopće Jure i Boban o kojima pjevaju i bi li prestali da znaju tko su? Tko zna. Teško je reći trebamo li svaki put ponavljati priče o ratnim zločinima i mlade ljude educirati o zločincima kojima su pjesme posvećene, ali da bi “čitanje je lijek protiv fašizma” funkcioniralo, potrebno je da ljudi koji to već ne znaju, je li – čitaju. Hrvoje Marjanović za Index.

14.06. (10:00)

Unosan biznis, ali i cringe for life

Marjanović: Četiri pravila za uspješnu (LOL) navijačku pjesmu

Pogledamo li realno, uspješnih domaćih navijačkih pjesama koje su se održale vrlo je malo i možete ih nabrojati na prste jedne ruke. Sve ostalo su jalovi pokušaji da se ili kopira uspješnice ili ponovi uspjeh prethodne pjesme, što samo naglašava eksploataciju domoljublja. Ako su nas rap navijačke himne ičemu naučile, onda je to da ljudi vole kad im reperi kataloški dosadno nabrajaju random stvari kao Billy Joel u We Didn’t Start the Fire. Kad ti se u spotu pojave bivši ili trenutni izbornici ili igrači, to definitivno dodaje vrijednost pjesmi i spotu, ali tu treba imati mjeru (ne dati im da zapjevaju). Za navijačku pjesmu također je važan – zemljopis. Hrvoje Marjanović za Index.

29.05. (09:00)

18 ruža za 19 žrtava

Čovjek koji nije mogao šutjeti: Priča koja na prvu nije bila nikome zanimljiva

Razlog je jednim dijelom i to, kao što je napisao i Boris Dežulović (čiji je tekst i motivirao Slijepčevića da snimi kratki film), priča o Tomi Buzovu jednostavno se nije uklapala u nacionalističke narative. Hrvatima je bio pripadnik JNA koji je život proveo u Beogradu, Srbima izdajnik koji se suprotstavio paravojnim formacijama, a Bosanci su ga zaboravili jer nije bio musliman.

Tomo Buzov je sjedio u kupeu s još dvojicom ljudi. Pripadnike Osvetnika pitao je kojoj formaciji pripadaju i zašto rade to što rade. Rekao im je da je umirovljeni oficir, a oni su mu odgovorili da ostane na mjestu i da se to njega ne tiče. U trenutku kada su Bošnjake počeli izvlačiti iz vlaka, Buzov je zgrabio jednog od njih, 17-godišnjaka, povukao ga na svoje mjesto i izašao umjesto njega. Kao što je sam Darko rekao, bio je to herojski čin, ali u prvom redu čin roditelja koji je u tom trenutku reagirao kao otac tog mladića. Prema svemu sudeći, Buzov je ubijen odmah na stanici u Štrpcima i nije bio dio skupine Bošnjaka koji su odvedeni u obližnje selo gdje su i ubijeni. Prema izjavama nekih svjedoka, razlog je vjerojatno bila njegova vojna iskaznica. Na Indexu kažu da su pogledali film (spoiler alert).