Hrvatski filmovi popularniji u svijetu nego doma - Monitor.hr
29.12.2015. (09:10)

Jezične barijere

Hrvatski filmovi popularniji u svijetu nego doma

Hrvatski filmovi u svijetu, strani filmovi u Hrvatskoj – tako bi se ukratko mogla opisati protekla godina u domaćoj kinematografiji, piše Novi list. Na gotovo sedamdeset međunarodnih festivala prikazano je 96 hrvatskih filmova. Do kraja ove godine u distribuciji je bilo 24 hrvatskih filmova i manjinskih koprodukcija, a u kinima ih je pogledalo oko 80 tisuća ljudi.


Slične vijesti

08.02. (19:00)

Kao mišung filmova Her i S1m0ne

Slatka Simona: Novi hrvatski film koji podiže prašinu

Zeleni radi u opskurnoj firmi za seks-chat u Zagrebu i zavodi muškarce na internetu pod lažnim identitetom zavodljive slatke Simone. Negdje u Austriji živi tajanstveni Bobo, koji se upleo u Simoninu mrežu: piše joj danima i noćima, da bi na kraju poželio stvarnu vezu s njom. Simona potiče njegove želje, ali uvijek izbjegne susret… Samoća i usamljenost sve su češći problemi današnjice, a događanja u Slatkoj Simoni dočaravaju koliko su pojedinci spremni ići da je dokinu. Ali i koliko su spremni ići da zadovolje svoje strasti, maštarije pa i romantično gledano – koliko su spremni dati za ljubav. Najavljivan je kao uzbudljiv triler koji gledatelje uvodi u svijet cyber-seksa te pomiče granice realnog i virtualnog svijeta. Kaže Journal o filmu za koji je tema otvorena i na Forumu.

12.01. (08:00)

Bez titlova

Dnevnik Pauline P. film s najvećom zaradom, slijede ga Cvrčak i mravica i Marginalci

U kinima lani sveukupno bilo prikazano 39 hrvatskih filmova, od čega čak 28 premijernih naslova, , a 11 filmova je kino distribuciju započelo 2022. godine. Ukupno je domaći film privukao u kinima 278.053 gledatelja i ostvario utržak od skoro milijun eura. Ostvareni ukupni broj gledatelja se tumači kao uspjeh, ipak je daleko od rekordne 2013. godine kada je domaće filmove pogledalo 436.074 gledatelja. Forbes

12.11.2023. (23:00)

Bitno da se može gledat

Najavljivali milijune od ‘streamanja’ domaćih filmova na Netflixu, filmaši tvrde – niti blizu

U dogovoru Blitza i Netflixa najavljivali su se milijuni od Netflixa, HBO Maxa i drugih streaming giganta koji će dio zarade morati početi reinvestirati u hrvatsku nezavisnu produkciju. Hrvatski korisnici Netflixa tako ovih tjedana na toj platformi mogu pogledati čak pet hrvatskih naslova: ‘Dnevnik Pauline P.’, ‘Nosila je rubac črleni’, ‘Cvrčak i mravica’, ‘Marginalci’ te ‘Narodni heroj Ljiljan Vidić’, a u najavi je još naslova. Blitz ne želi govoriti o iznosima, pozivajući se na ugovor o tajnosti. Domaći filmaši pak tvrde da je riječ o smiješnim iznosima, iako uglavnom smatraju da je cijela stvar dobra jer pomaže na vidljivosti hrvatskog filma. tportal

03.11.2018. (22:30)

H-8

‘Sindrom vinskog octa’ zahvatio jednog od najznačajnijih hrvatskih modernističkih filmova

Hrvatski filmski klasik ‘H-8’ Nikole Tanhofera preživio je 60 godina, ali možda ne zadugo: originalnu filmsku vrpcu zahvatio je tzv. “sindrom vinskog octa” i ako se film ne restaurira digitalnim postupkom, nitko ga više nikad neće moći vidjeti u obliku u kakvom je snimljen (osim na YouTubeu!). Svih 11 rola Tanhoferova filma izdvojene su u posebnu prostoriju kako sindrom vinskog octa ne bi zahvatio i druge filmove. Nažalost, to se već dogodilo s nekoliko filmova škole narodnog zdravlja ‘Andrija Štampar’ iz 1930-ih (Zapušteno dijete, Jedan dan u turopoljskoj zadruzi, Blago u kući gdje se žena uči, Zrinsko frankopanski dan na Ozlju gradu). tportal

15.03.2016. (08:33)

Premijere dvaju hrvatskih filmova na Nizozemskom festivalu animacije

Na 19. izdanju Nizozemskog festivala animacije, koji se od 16. do 20. ožujka održava u Utrechtu, u dva natjecateljska programa bit će prikazano šest hrvatskih filmova, od kojih će dva imati svoje svjetske premijere.

U natjecateljskom programu kratkometražnih animiranih filmova prikazuju se četiri domaća naslova. Svjetske premijere imat će Pokretni elementi autora Marka Tadića i Planemo autora Veljka Popovića, a natječu se i dvije manjinske koprodukcije, Only Lovers Leave to Die Vladimira Kanića i Život s Hermanom H. Rottom Chintis Lundgren.

Pokretni elementi Marka Tadića, koji potpisuje scenarij, režiju i animaciju, posveta je autorima i djelima zlatnog doba Zagrebačke škole crtanog filma, te se oslanja na njen prepoznatljivi vizualni jezik kako bi ispričao kreativni proces iza nastanka umjetničkih djela. Produkciju potpisuje Zagreb film u koprodukciji s Kreativnim sindikatom.

Planemo je animirana znanstveno-fantastična priča koja propituje što se dogodi kada, u društvu u kojem svi bezumno kružimo u orbitama oko vlastitih dnevnih rutina, budemo izbačeni iz tog sustava. Scenarij, režiju, kameru i montažu potpisuje Veljko Popović, a film je nastao u produkciji Lemonade 3d.

Kanadsko-hrvatski film Only Lovers Leave to Die na festivalu će imati međunarodnu premijeru, a govori o Emily, djevojci koja nakon nesreće počinje doživljavati svijet kao da je napravljen od filmske vrpce. Scenarij, režiju, kameru i montažu potpisuje Vladimir Kanić, koji zajedno s Valentinom Orešić iz Tvornice svjetlosti potpisuje i produkciju filma.

Život s Hermanom H. Rottom je estonsko-hrvatska koprodukcija u režiji Chintis Lundgren, nagrađena na nizu svjetskih festivala. Govori o štakoru koji živi sam u neurednom stanu i kojem se jednog dana u stan useljava mala mačka iz visokog društva. Produkciju potpisuje estonski studio Chintis Lungreni Animatsioonstuudio u koprodukciji s Adriatic Animation iz Pule, Umjetničkom organizacijom Anima iz Zagreba i danskim GoodJobStudios.

U natjecateljski program studentskih filmova uvrštena su još dva hrvatska naslova: A i majmuni umiru Anje Sušanj i Vučje igre Jelene Oroz, oba nastala u produkciji Akademije likovnih umjetnosti i koprodukciji Zagreb filma. Film Anje Sušanj istražuje trenutak između življenja i neživljenja, čas prestanka bivanja, dok film Jelene Oroz govori o tri vučića koji zajedno provode kasno poslijepodne.

Nizozemski festival animacije cijenjena je manifestacija koja kroz svoje programe predstavlja uvid u najbolje od svjetske umjetničke i komercijalne produkcije. Festival je poznat i po svojoj usmjerenosti prema nezavisnom animiranom filmu, kao i po kontinuiranom praćenju autora koji se uz animirani film bave i ilustracijama, likovnim umjetnostima i stripom.