Samo da ne puše jači vjetar
Kako zaustaviti kamione kojima su otkazale kočnice? Posebnim zonama s pijeskom
Takve se površine grade na nizbrdicama, uglavnom prije zavoja i posebne su trake ograničene dužine . Revija HAK
Takve se površine grade na nizbrdicama, uglavnom prije zavoja i posebne su trake ograničene dužine . Revija HAK
Novim sustavom zamijenit će se postojeći sustav naplate, i to rješenjem elektroničke naplate cestarine na temelju rješenja slobodnog protoka s više voznih trakova, bez zaustavljanja vozila s beskontaktnim načinima plaćanja. Tehnologije novog sustava imat će dvije glavne komponente: tehnologiju za naplatu cestarine korisnicima ENC uređaja (5,8 GHz) i ALPR tehnologiju (video očitavanje registarskih pločica). Procijenjena vrijednost nabave novog sustava naplate cestarine na autocestama pod upravljanjem Hrvatskih autocesta, Bine Istre i Autoceste Zagreb-Macelj iznosi 100 milijuna eura. Autonet
Slobodan protok, znači da nikakva prepreka ne ometa cirkulaciju prometa što smanjuje prometne gužve, a time i potrošnju emisija ispušnih plinova. Uz to, ovaj novi koncept uključuje identifikaciju vozila kao i nekoliko opcija plaćanja. Rad slobodne naplate odvija se preko portala opremljenih kamerama kojih na ovoj dionici dugoj 88 km ima šest. Kada vozilo prođe ispod portala, očitava se njegova registarska pločica i skenira njegov eventualna elektronska lisnica za naplatu cestarine. U ovom drugom slučaju naplata je automatska, pod uvjetom da korisnikova pretplata vrijedi na ovoj mreži s kojom upravlja APRR. Ako vozač nije pretplatnik, na raspolaganju mu je nekoliko drugih izbora. Revija HAK
Hrvatske autoceste su objavljivanjem savjetovanja sa zainteresiranim gospodarskim subjektima i javnog natječaja za izvođače radova, pokrenule aktivnosti za nastavak izgradnje autoceste Zagreb-Sisak, dionice od Lekenika do čvora Sisak. Dionica je duga 10,9 kilometara, vrijednost radova je 300 milijuna kuna, a rok za izvođenje radova je dvije godine. Večernji
Poddionica Istarskog ipsilona Pazin-Cerovlje duga je 12 kilometara i nastavlja se na završeni dio autoceste prema Kanfanaru. Završetak radova na preostalih 17 kilometara ove dionice, do tunela Učka, se očekuje sredinom sljedeće godine. Kroz mjesec dana kreću radovi i na drugoj cijevi tunela Učka. Glas Istre
Vlada je danas donijela odluku o spajanju Hrvatskih autocesta s Autocestom Rijeka-Zagreb, što će omogućiti ukidanje mostarine za Krčki most, što na snagu stupa 15. lipnja. Očekuje se i jeftinije poslovanje nove tvrtke, kao i uvođenje novog modela naplate cestarine. Pala danas i odluka da se posudi 200+276 milijuna eura od Međunarodne banke za obnovu i razvoj za oporavak od korona-krize i potresa.
Država je dosad kroz subvencije i naknade na pad prometa privatnim rukovoditeljima Istarskog ipsilona i autoceste Zagreb-Macelj isplatila preko četiri milijarde kuna, a do kraja koncesijskog razdoblja isplatit će se najmanje još toliko. Zbog nepovoljnog ugovora, a u uvjetima nove krize slično se sprema i za Zračnu luku Zagreb – pišu Novosti na osnovu nalaza Državne revizije.
Dionica je duga 17,5 km, ide od mosta preko Drave (koji je gotov) do Belog Manastira, i koštat će 443 milijuna kuna (na potpisivanju ugovora bio i Plenković, mučilo ga jugo, ostali HDZ-ovci nemaju kose pa nisu imali takvih problema). Ostaje 5 km od Belog Manastira do granice s Mađarskom, što će koštati 107 milijuna eura, i most preko Save kod Svilaja koji je pred završetkom. Sve bi trebalo biti gotovo do kraja 2023. Glas Slavonije
Ministarstvo prometa privremeno je odgodilo sezonsko povećanje cestarine za 10% za vozila IA, I i II skupine, što je inače išlo u razdoblju od 15. lipnja do 15. rujna. Usto, HAC je spustio cijenu ENC-a za 40% s 122 na 73 kune. Inače, u posljednjih mjesec dana promet na autocestama je pao 70%, sad ih koristi nekoliko desetaka tisuća vozila dnevno. Jutarnji