Ministarstvo stalo uz crkvu i HRAST koji napadaju Frljića: Treba imati na umu osjećaje vjernika - Monitor.hr
22.04.2017. (17:34)

Ne žele vrijeđati

Ministarstvo stalo uz crkvu i HRAST koji napadaju Frljića: Treba imati na umu osjećaje vjernika

Iz ministarstva kulture priopćili su, vezano za niz izjava te prijepora različitih društvenih skupina glede izvedbe predstave “Naše nasilje i vaše nasilje” Olivera Frljića na Festivalu „Marulićevi dani“, da “poštujući umjetničke slobode i estetska mjerila svakog umjetnika, mišljenja su kako je potrebno pri stvaranju i izvedbama umjetničkih djela imati na umu vjerske i nacionalne osjećaje, kao i osnovna ljudska prava svakog pojedinca i društvene skupine”. Index


Slične vijesti

24.04.2017. (21:17)

Kad bi svi ljudi na svijetu odlučili da rata dosta je bilo

Prosvjednici htjeli prekinuti Frljićevu predstavu, policija ih izbacila

Predstava Naše nasilje i vaše nasilje Olivera Frljića, koja se u splitskom HNK izvodi povodom Marulićevih dana, večeras je kasnila jer je u kazalište ušlo desetak prosvjednika koji se bune protiv predstave. Ta je skupina sjedila u zadnjem redu, držali su transparente “Odlazi sotono iz našeg grada”, “Napravi performans u Srbiji”, te su pjevali “Zovi samo zovi”. Na to je iz drugog dijela gledališta skupina gledatelja ustala i odgovorila pjesmom Kad bi svi ljudi na svijetu. Policija je izbacila prosvjednike van, te je predstava počela sa zakašnjenjem od pola sata. Večernji

22.04.2017. (15:28)

Umjetnička sloboda

Čelnici Marulićevih dana: Frljić vrijeđa vaše vjerske osjećaje? Odite na misu!

Nakon što su se Hrast i Splitska nadbiskupija pobunili zbog izvođenja predstave Naše nasilje i vaše nasilje [video_icon] Olivera Frljića na Marulićevim danima te pozvali na molitvu, ostavke, prosvjede i policijsku akciju, reagirali su iz organizacije festivala: “Stavovi Ordinarijata vjerna su preslika srednjovjekovnog stava Katoličke crkve prema scenskoj umjetnosti kad su kazališne izvedbe bile zabranjene, osim u propagandne svrhe promicanja kršćanstva. Mislim da molitvi nije mjesto u kazalištu pa vjernike koji sumnjaju da bi ih jedna kazališna predstava mogla uvrijediti, savjetujem da umjesto u kazalište odu na misu”, poručio je dramaturg i producent festivala Jasen Boko. Slobodna

29.04.2016. (13:50)

Završeni Marulićevi dani, naj predstava ‘Kabaret tamne zvijezde’

Uručivanjem festivalskih nagrada sinoć je na sceni Hrvatskog narodnog kazališta Split završio festival hrvatske drame 26. Marulićevi dani koji su se održavali od 21 – 28. travnja.

Festival je zatvoren predstavom Leda u izvedbi ansambla kazališta Činoherní klub iz Praga.

Nagrade Marul 26. Marulićevih dana dobili su:

– za suvremeni dramski tekst drama Kašeta brokava (ili Mali Lear iz Veloga Varoša) Elvisa Bošnjaka u režiji Nenni Delmestre i izvedbi glumačkog ansambla Hrvatskog narodnog kazališta u Splitu;

– za dramaturgiju predstave Jasna Žmak i Goran Ferčec za predstavu Mi smo kraljevi a ne ljudi u režiji Matije Ferlina i koprodukciji Hrvatskog narodnog kazališta u Zagrebu i Kunstenfestivaldesarts, Bruxelles.

– za predstavu u cjelini predstava Kaberet tamne zvijezde Zlatka Burića u režiji grupe autora.

– za režiju Nenni Delmestre za režiju predstave Kašeta brokava Elvisa Bošnjaka, u produkciji Hrvatskog narodnog kazališta u Splitu.

– za glumačka ostvarenja Mia Biondić za ulogu u predstavi Kabaret tamne zvijezde i Goran Marković za ulogu Tome u predstavi Kašeta brokava.

– za umjetničko ostvarenje Umjetnička organizacija Četveroruka i Plesni centar Puls za autentično promišljanje ambijentalnog teatra u izvedbi projekta Od terora. Od borbe. Od boli. RASPLITANJE.

O nagradama Marul odlučivao je Ocjenjivački sud u sastavu: Viktoria Franić Tomić, teatrologinja; Belmondo Miliša, glumac i prevoditelj; Mislav Brumec, dramski pisac; Davor Mojaš, novinar i redatelj; te, Katja Pegan, redateljica.

Dodijeljena JE i nagrada žirija dnevnog lista Slobodna Dalmacija, generalnog medijskog pokrovitelja Festivala, koji je kao najbolje glumačko ostvarenje 26. Marulićevih dana izdvojio ono Urše Raukar u autorskom projektu Od terora. Od borbe. Od boli. RASPLITANJE. O ovoj je nagradi odlučio žiri čitatelja u sastavu: Željko Fržop, Marin Popović, Maja Proso, Boška Krstulović i Miranda Vidović.

Gledatelji 26. Marulićevih dana najvišu prosječnu ocjenu dali su predstavi Sveto S. u izvedbi Bosanskog narodnog pozorišta iz Zenice.

Obrazloženje ocjenjivačkog suda nagrade Marul

Kašeta brokava (ili Mali Lear iz Veloga Varoša): Posežući za klasičnim djelom najvećega svjetskog dramatičara autor je u vrlo duhovitoj i sjetnoj čakavštini poveo dobrohotni ali i razorni dijalog s prethodnicima literarne splićanistike kao i s plošnim predodžbama i konstrukcijama o Splitu i pripadajućem mu mentalitetu. U svojem Oproštaju ovaj tankoćutni autor dramatično dokida infantilizaciju dalmatinskoga prostora povezujući u svom dramskom pismu staro i novo, svjetsko i domaće, pučko i metafizičko. Najveća vrijednost Bošnjakovog teksta koja je vidljiva u ovoj predstavi a biti će i u svim budućim njegov je pirandelovski humorizam koji je ostvaren najuvjerljivijim dramaturškim i stilskim sredstvima mediteranske tragikomedije.

Mi smo kraljevi a ne ljudi: Suptilnim odabirom i slijedom izvornih rečenica koje su izgovorila djeca, dramaturgija gradi začudnu i značenjski slojevitu konstrukciju predstave koja uspijeva pomaknuti granice upotrebe jezika u kazalištu te pomoći glumačkom ansamblu u ostvarivanju izuzetno sugestivnih uloga.

Kaberet tamne zvijezde: Ovaj multidisciplinarni projekt predstavlja pravi primjer kazališta koje spaja ludičku nepredvidivost i discipliniranu promišljenost. Autorski rukopis kultnog Kugla glumišta uspješno je prilagođen današnjem vremenu ne gubeći nekadašnju cirkusku sjetu unatoč disonantnim tonovima ovovremene stvarnosti. Čitav ansambl predstave jedinstven je u razumijevanju i dosljednjom provođenju šarolikih scenskih zadataka u igri destrukcije koja ne plaši već razgaljuje.

Nagrada Nenni Delmestre: Predstava je uspješno naglasila sve i komične i dramske elemente koje je ponudio dramski predložak. Sigurnim vođenjem predanog ansambla te dobrim korištenjem bogate scenografije, redateljica je poigravanjem planovima kao i efektnim kombiniranjem realizma i nadrealističkih momenata, uspjela oživotvoriti svojevrsnu odu gradu Splitu, kakav je bio nekad i kakav je danas.

Nagrade za glumačka ostvarenja: Mia Biondić u Kabaretu tamne zvijezde zadivljuje glumačkom fleksibilnošću koja joj omogućuje da od minimalističko dokumentarnog glumačkog stila, trenutaka u kojima gotovo ukida kazališnu iluziju, spretno i neosjetno prelazi u registre kabaretske artificijelnosti. Goran Marković u ulozi Tome ostvaruje duboko dirljivu gotovo arhetipsku sliku mediteranskog osobenjaka, koji je ujedno glas istine, nadvremena proročka luda. Uz minimalna vanjska sredstva svoju scensku prezentnost Marković postiže najzahtjevnijim glumačkim sredstvom – stapanjem s likom i impostiranjem njegove osnovne note iz koje gradi svaku scensku radnju.

Nagrada Marul za umjetničko ostvarenje dodjeljuje: Ambijentalna predstava koja, ciljano odabranim napuštenim i ostavljenim prostorima koji pamte ljudske usude, svoje drugačije noći i dane bolje upitne prošlosti, otvara kronologije sudbina izgubljenih u svijetu iznuđene tišine i osuđene samoće. Autorica i redateljica Marina Petković Liker, sa suradnicima i okupljenim akterima, stvara novu, neponovlju autentičnu verziju dogođenih priča i svjedočenja tamnih tonova, izgubljenih iluzija i bolnih posljedica. Dramu oprosta, samoće, odustajanja i tišine. One sasvim drugačije od derutnih enterijera bivše ambulante splitskog Brodogradlišta gdje je Rasplitanje, na trenutak, bilo zaustavljeno.