• 18.04. (06:30)

    Strujni sudar

    Njemačka studija: Električni automobili za okoliš su lošiji od dizelaša

    Električni automobil opterećuje klimu 11 do 28 posto više od dizel automobila, kažu trojica njemačkih znanstvenika. Kako? Mnogo energije koristi se za obnavljanje i procesiranje litija, kobalta i mangana koji se koristi za automobilske baterije. Sa životnim vijekom baterije od 10 godina i kapacitetom da se prijeđe 15.000 kilometara na godinu, to bi značilo 73 do 98 grama CO2 na kilometar. Kad se u obzir uzme i emisija CO2 koja rezultira iz električne mreže, električni auto emitira još i više. Fenix



  • Slične vijesti

    27.03. (22:30)

    Više je manje

    Električni auto isplativ je nakon 125.000 kilometara

    Jutarnji je usporedio troškove električnog Renaulta Zoe te benzinskog i dizelskog Renaulta Clio – Zoe košta 176.400 kuna, nakon što se oduzme 80.000 kuna državnih poticaja, dok dizelski Clio stoji 127.900 kuna, a benzinac 113.400 kuna. Sve drugo ide u korist strujića – vlasnik Zoea platit će redovno održavanje 5.290 kuna, vozač benzinskog Clija 10.290 kuna, a dizelskog 11.591 kunu. Najveća je ušteda na energiji – električni Zoe na svakih 100 kilometara košta trećinu onoga što košta dizelski Clio, četvrtinu troška benzinca.

    03.01. (23:30)

    Sob lakše diše

    Rekord: Svaki treći prodani auto u Norveškoj – na električni pogon

    Lani je u Norveškoj prodano 148.000 novih vozila, od čega je 31 posto bilo s pogonom na struju (godinu prije 21 posto), što je novi svjetski rekord. Najprodavaniji model bio je Nissan Leaf. Norveški plan je da do 2025. potpuno prestanu s prodajom vozila s motorima s unutrašnjim sagorijevanjem. Osim što imaju novaca i ekološku svijest, kupci e-auta ondje su oslobođeni velikog dijela poreza, imaju besplatan parking i mjesta za punjenje baterija. al Jazeera / Electrec

    04.12.2018. (09:06)

    Ubacili u manju brzinu

    Njemačka daje 2 milijarde eura da dizelaši još smiju voziti

    Njemačka vlada pokrenula je program pomoći gradovima vrijedan dvije milijarde eura kojim žele spriječiti zabrane dizelaša. Program obuhvaća nabavu uređaja za bolju kontrolu protoka prometa i sprječavanje zastoja (što jako povećava zagađenj), nabavu javnih autobusa na električni pogon, ugradnju filtera za pročišćavanje ispušnih plinova kod starijih dizelaša. T-Portal

    20.11.2018. (15:30)

    Highway to diesel

    Njemačka po prvi put dizelašima zabranila i vožnju autocestom

    Njemački sud donio je presudu prema kojoj gradovi Essen i Gelenkirchen moraju zabraniti starije dizelaše iz dijelova gradova, kao i s prometne autoceste A40, što je prvi puta da je dizelašima zabranjena vožnja autocestom u Njemačkoj, dosad su se zabrane odnosile samo na gradske ceste. Zabrana vožnje autocestom u ovom industrijskom centru Njemačke na snagu stupa u srpnju. Dosad je u Njemačkoj dizelašima vožnja zabranjena u Hamburgu, Frankfurtu, Stuttgartu, Bonnu i Koelnu, dok su vlasti Berlina u fazi određivanja granice zagađivanja. Deutsche Welle

    24.05.2018. (08:44)

    Majstori iz 21. stoljeća

    Futurolog Stevenson: Blockchain, 3D printanje i umjetna inteligencija će popraviti svijet

    Tehnologije poput blockchaina, 3D printanja i umjetne inteligencije imaju potencijal da isprave sve “nepravilnosti” u sadašnjem svijetu – rekao je Mark Stevenson, jedan od najcjenjenijih svjetskih futurista na konferenciji Combis u Poreču. Objašnjava on da ćemo imati svoj izvor energije – solarne ploče – 3D printere u trgovinama i plaćanje blockchainom koji će izgurati dio banaka. Dvije vrlo važne tehnologije koje dolaze su auti bez vozača i električni auti koji imaju jako malo pomičnih dijelova pa će trajati puno dulje od klasičnih automobila, a procjenjuje Stevenson da se za 10 godina neće isplatiti kupiti auto, nego će ga se unajmljivati ili dijeliti. To će značiti puno manju proizvodnju automobila i smanjenje potražnje za naftom. Što se okoliša tiče, rekao je da zbog lošeg stanja klime i tla možemo očekivati još samo šezdesetak žetvi. O radu kaže da ljudi mrze svoje poslove jer rade više za sve manje novca, a da pravo bogatstvo odlazi k jednom postotku najbogatijih. T-Portal

    24.05.2018. (07:28)

    Luftiranje grada

    Hamburg prvi grad u Njemačkoj koji zabranjuje starije dizelaše

    Hamburg je prvi grad u Njemačkoj koji će zabraniti vožnju dizelskih auta proizvedenih prije 2015. u najprometnijim ulicama u gradu, a u kojima su emisije NO2 (dušikov dioksid) iznad graničnih vrijednosti. Zabrana na snagu stupa od 31. svibnja, odnosi se na sve automobile i kamione koji ne zadovoljavaju ekološku normu Euro6 – njih 168.000 registriranih u Hamburgu – te sve dizelaše do norme Euro6 koji dolaze u Hamburg. Bit će im zabranjeno voziti ulicama Stresemannstrasse i Max Brauer Allee u središtu grada u ukupnoj dužini od 2,3 kilometra u četvrti Altona-Nord. Zabrana se ne odnosi na vozila hitne i odvoz smeća te stanovnike tih ulica. Tko prekrši zabranu plaća 25 eura kazne. Telegraph

    24.03.2018. (16:12)

    D-word

    Istraživanje o dizelašima i električnim autima: Dizel nekad manje zagađuje!

    Ukupne emisije dizelskih automobila srednje klase 20 posto su manje nego kod električnih, pokazalo je prvo sveobuhvatno istraživanje o zagađivanju dizelaša, benzinaca, hibridnih i električnih auta, koje je proveo njemački ADAC (na njemačkom, s puno infografike). U obzir je uzeto zagađivanje od proizvodnje i recikliranje auta, proizvodnje goriva, odnosno struje, te potrošnje u vožnji, a pokazalo se da su električni automobili ekološki najprihvatljiviji u kompaktnoj klasi te donekle u nižoj. Autoportal.hr

  • Slične vijesti

    27.03. (22:30)

    Više je manje

    Električni auto isplativ je nakon 125.000 kilometara

    Jutarnji je usporedio troškove električnog Renaulta Zoe te benzinskog i dizelskog Renaulta Clio – Zoe košta 176.400 kuna, nakon što se oduzme 80.000 kuna državnih poticaja, dok dizelski Clio stoji 127.900 kuna, a benzinac 113.400 kuna. Sve drugo ide u korist strujića – vlasnik Zoea platit će redovno održavanje 5.290 kuna, vozač benzinskog Clija 10.290 kuna, a dizelskog 11.591 kunu. Najveća je ušteda na energiji – električni Zoe na svakih 100 kilometara košta trećinu onoga što košta dizelski Clio, četvrtinu troška benzinca.

    04.02. (22:00)

    Mnogi su prerano otpisali dizel – Volkswagen je u 2018 povećao prodaju dizelskih modela u osobnom programu s 15% na 27%. Udio dizelaša u volkswagenovoj ukupnoj prodaji narastao za 4% – na 43%

    Iscrpnije...
    03.01. (23:30)

    Sob lakše diše

    Rekord: Svaki treći prodani auto u Norveškoj – na električni pogon

    Lani je u Norveškoj prodano 148.000 novih vozila, od čega je 31 posto bilo s pogonom na struju (godinu prije 21 posto), što je novi svjetski rekord. Najprodavaniji model bio je Nissan Leaf. Norveški plan je da do 2025. potpuno prestanu s prodajom vozila s motorima s unutrašnjim sagorijevanjem. Osim što imaju novaca i ekološku svijest, kupci e-auta ondje su oslobođeni velikog dijela poreza, imaju besplatan parking i mjesta za punjenje baterija. al Jazeera / Electrec

    04.12.2018. (09:06)

    Ubacili u manju brzinu

    Njemačka daje 2 milijarde eura da dizelaši još smiju voziti

    Njemačka vlada pokrenula je program pomoći gradovima vrijedan dvije milijarde eura kojim žele spriječiti zabrane dizelaša. Program obuhvaća nabavu uređaja za bolju kontrolu protoka prometa i sprječavanje zastoja (što jako povećava zagađenj), nabavu javnih autobusa na električni pogon, ugradnju filtera za pročišćavanje ispušnih plinova kod starijih dizelaša. T-Portal

    20.11.2018. (15:30)

    Highway to diesel

    Njemačka po prvi put dizelašima zabranila i vožnju autocestom

    Njemački sud donio je presudu prema kojoj gradovi Essen i Gelenkirchen moraju zabraniti starije dizelaše iz dijelova gradova, kao i s prometne autoceste A40, što je prvi puta da je dizelašima zabranjena vožnja autocestom u Njemačkoj, dosad su se zabrane odnosile samo na gradske ceste. Zabrana vožnje autocestom u ovom industrijskom centru Njemačke na snagu stupa u srpnju. Dosad je u Njemačkoj dizelašima vožnja zabranjena u Hamburgu, Frankfurtu, Stuttgartu, Bonnu i Koelnu, dok su vlasti Berlina u fazi određivanja granice zagađivanja. Deutsche Welle

    24.05.2018. (08:44)

    Majstori iz 21. stoljeća

    Futurolog Stevenson: Blockchain, 3D printanje i umjetna inteligencija će popraviti svijet

    Tehnologije poput blockchaina, 3D printanja i umjetne inteligencije imaju potencijal da isprave sve “nepravilnosti” u sadašnjem svijetu – rekao je Mark Stevenson, jedan od najcjenjenijih svjetskih futurista na konferenciji Combis u Poreču. Objašnjava on da ćemo imati svoj izvor energije – solarne ploče – 3D printere u trgovinama i plaćanje blockchainom koji će izgurati dio banaka. Dvije vrlo važne tehnologije koje dolaze su auti bez vozača i električni auti koji imaju jako malo pomičnih dijelova pa će trajati puno dulje od klasičnih automobila, a procjenjuje Stevenson da se za 10 godina neće isplatiti kupiti auto, nego će ga se unajmljivati ili dijeliti. To će značiti puno manju proizvodnju automobila i smanjenje potražnje za naftom. Što se okoliša tiče, rekao je da zbog lošeg stanja klime i tla možemo očekivati još samo šezdesetak žetvi. O radu kaže da ljudi mrze svoje poslove jer rade više za sve manje novca, a da pravo bogatstvo odlazi k jednom postotku najbogatijih. T-Portal