Njemačka studija: Električni automobili za okoliš su lošiji od dizelaša - Monitor.hr
18.04.2019. (06:30)

Strujni sudar

Njemačka studija: Električni automobili za okoliš su lošiji od dizelaša

Električni automobil opterećuje klimu 11 do 28 posto više od dizel automobila, kažu trojica njemačkih znanstvenika. Kako? Mnogo energije koristi se za obnavljanje i procesiranje litija, kobalta i mangana koji se koristi za automobilske baterije. Sa životnim vijekom baterije od 10 godina i kapacitetom da se prijeđe 15.000 kilometara na godinu, to bi značilo 73 do 98 grama CO2 na kilometar. Kad se u obzir uzme i emisija CO2 koja rezultira iz električne mreže, električni auto emitira još i više. Fenix


Slične vijesti

13.02. (11:30)

Auto na generalnom servisu

U idućih 10 godina najveća revolucija autoindustrije

5 stvari koje će postati uobičajene (Jutarnji):

1. Smanjit će se broj vozila po stanovniku – car-sharing, bicikl i javni prijevoz mijenjat će vlasništvo automobila

2. Proizvođači će se spajati u veće korporacije – razvoj novih tehnologija previše je skup za tvrtke pojedinačno

3. Električni automobili postat će svakodnevica

4. Velik broj automobila vozit će autonomno, barem do neke mjere; posljednja raširena stvar je adaptivni tempomat

5. Dizelaši odlaze u povijest – gradovi ih zabranjuju, a i benzince se može kombinirati s električnim motorima

08.10.2019. (15:30)

Danci ne vole Smogovce

Danska pozvala EU da zabrani aute na dizel i benzin do 2040., neke države su za

Prvo su htjeli kao granicu postaviti 2030. pa su pomaknuli, ali prijedlog stoji – zabrana svih automobila s unutrašnjim izgaranjem. Nizozemska je pristala na plan, i to do 2030., Francuska i Britanija tkđ., ali do 2030., dok će Norveška (koja nije u EU), zabraniti prodaju novih automobila na fosilna goriva do 2025., rabljeni će biti dopušteni. Reuters

07.08.2019. (01:30)

Minusel

U srpnju prodano 6.212 novih automobila, sve manje dizelaša

Broj prodanih u srpnju 8,2 posto ili 474 je viši nego u istom mjesecu lani, dok je u prvih sedam mjeseci prodano 44.368 novih auta uz rast od 0,9 posto u odnosu na 2018. Naočigled opada broj prodanih dizelaša – benzinaca je u sedam ovogodišnjih mjeseci prodano 61% ili 27.045 komada, dizelaša 35,5% odnosno 15.757, hibrida 2,4% (1.056) te električnih vozila 0,2 posto (87 vozila). Poslovni

04.02.2019. (23:00)

Mnogi su prerano otpisali dizel – Volkswagen je u 2018 povećao prodaju dizelskih modela u osobnom programu s 15% na 27%. Udio dizelaša u volkswagenovoj ukupnoj prodaji narastao za 4% – na 43%

04.12.2018. (10:06)

Ubacili u manju brzinu

Njemačka daje 2 milijarde eura da dizelaši još smiju voziti

Njemačka vlada pokrenula je program pomoći gradovima vrijedan dvije milijarde eura kojim žele spriječiti zabrane dizelaša. Program obuhvaća nabavu uređaja za bolju kontrolu protoka prometa i sprječavanje zastoja (što jako povećava zagađenj), nabavu javnih autobusa na električni pogon, ugradnju filtera za pročišćavanje ispušnih plinova kod starijih dizelaša. T-Portal

20.11.2018. (16:30)

Highway to diesel

Njemačka po prvi put dizelašima zabranila i vožnju autocestom

Njemački sud donio je presudu prema kojoj gradovi Essen i Gelenkirchen moraju zabraniti starije dizelaše iz dijelova gradova, kao i s prometne autoceste A40, što je prvi puta da je dizelašima zabranjena vožnja autocestom u Njemačkoj, dosad su se zabrane odnosile samo na gradske ceste. Zabrana vožnje autocestom u ovom industrijskom centru Njemačke na snagu stupa u srpnju. Dosad je u Njemačkoj dizelašima vožnja zabranjena u Hamburgu, Frankfurtu, Stuttgartu, Bonnu i Koelnu, dok su vlasti Berlina u fazi određivanja granice zagađivanja. Deutsche Welle

24.05.2018. (09:28)

Luftiranje grada

Hamburg prvi grad u Njemačkoj koji zabranjuje starije dizelaše

Hamburg je prvi grad u Njemačkoj koji će zabraniti vožnju dizelskih auta proizvedenih prije 2015. u najprometnijim ulicama u gradu, a u kojima su emisije NO2 (dušikov dioksid) iznad graničnih vrijednosti. Zabrana na snagu stupa od 31. svibnja, odnosi se na sve automobile i kamione koji ne zadovoljavaju ekološku normu Euro6 – njih 168.000 registriranih u Hamburgu – te sve dizelaše do norme Euro6 koji dolaze u Hamburg. Bit će im zabranjeno voziti ulicama Stresemannstrasse i Max Brauer Allee u središtu grada u ukupnoj dužini od 2,3 kilometra u četvrti Altona-Nord. Zabrana se ne odnosi na vozila hitne i odvoz smeća te stanovnike tih ulica. Tko prekrši zabranu plaća 25 eura kazne. Telegraph

09.05.2018. (10:50)

Slabo poznata vrlina dizelaša: Sigurniji u sudaru – automobil se znatno teže zapali, a 70 do 120 kg veća masa smanjuje opasne inercijske sile nastale udarom u drugi auto ili prepreku te ublažava rizike ozljeđivanja i pogibije