Pandemija dezinformacija: Treba razumjeti tuđi strah - Monitor.hr
14.12.2021. (23:00)

Vjerujemo samo sebi sličnima

Pandemija dezinformacija: Treba razumjeti tuđi strah

Tijekom pandemije ionako već podijeljeno hrvatsko društvo se polariziralo, a jedan od glavnih okidača takve pojave su dezinformacije, odnosno lažne vijesti. One su sve veći uteg demokraciji, no da bi im se društvo oduprijelo nužno je detektirati suštinu problematike. Otkud dolaze informacije, zašto ljudi ne vjeruju znanstvenim autoritetima, koja je uloga mainstream medija i kako prevenirati utjecaj lažnih vijest samo su neka od pitanja na koja su odgovor pokušale dati sudinice i sudionici na Gongovoj raspravi „Ekspanzija dezinformacija u vrijeme COVID-19 pandemije“. Pandemija je produbila osjećaj nesigurnosti i straha, građanstvo gubi ionako poljuljano povjerenje u institucije, medije i demokraciju. Imamo prosvjede u kojima sudjeluju javne ličnosti, političari oportuno jačaju svoje pozicije na panici i strahu, novinari su napadnuti, a rijetko je tko preuzeo odgovornost. Online dezinformacije imaju snažan ‘oflajn’ utjecaj na društvo. Lupiga


Slične vijesti

22.05.2021. (19:30)

Borba protiv 'fake news'

U pripremi izmjene kodeksa koje bi Google i Facebook natjerale na veću kontrolu nad dezinformacijama

Europska komisija planira uvesti nova pravila za tehnološke divove poput Facebooka i Googlea, a sve u svrhu borbe protiv dezinformacija koje nekontrolirano kolaju digitalnim prostorom. Jedan od ciljeva novih pravila je i da se uvedu ograničenja kako korporacije ne bi izvlačile novac iz širenja dezinformacija putem oglasa. Kodeks je definiran još 2018. godine, a izmjenama bi “pokrpali” njegove nedostatke. Kodeks nije osigurao dovoljan napredak posebno u demonetizaciji dezinformacija, budući da internetski oglasi i dalje potiču širenje dezinformacija, jedan je od zaključaka Komisije. Izmjene će biti predstavljene 26. svibnja, a tvrtke na koje se one odnose trebale bi do kraja rujna dati svoje prijedloge. (Telegram)

30.01.2019. (14:30)

Da ne bi i na euro-izborima pobijedio Putin

Europska komisija traži jače suzbijanju online dezinformacija

Google, Facebook, Twitter, Mozilla i oglašivači dostavili su Bruxellesu svoja prva izvješća o mjerama koje poduzimaju kako bi se uskladili s Kodeksom dobre prakse u suzbijanju dezinformacija, iz kojeg se vidi da su postignuti značajni pomaci u uklanjanje lažnih računa i smanjenju prihoda promicatelja dezinformacija. Za ubuduće, Europska komisija očekuje da će Google, Facebook, Twitter i Mozilla razviti sustavniji pristup koji će omogućiti pravilno i redovito praćenje i procjenu na temelju odgovarajućih podataka o izvedbi. Bug

08.02.2017. (12:24)

Nije istina što je istina, nego ono što želim da je istina

Facebook i Google zajedno protiv lažnih vijesti

Facebook i Google zajedno su pokrenuli novi projekt koji će provjeravati lažne informacije online ili ih demantirati. Projekt se zove CrossCheck, a prvi posao će mu biti za predsjedničke izbore u Francuskoj koji se održavaju ove godine. Naglašavaju ovdje kandidatkinju Marine Le-Pen jer su na britanskom referendumu i američkim predsjedničkim izborima korist od lažnih vijesti izvukle desničarske snage. Mashable

25.04.2016. (11:28)

Njegovo veličanstvo klik

Kako forsiranje klikanosti propušta lažne priče na webu

Zahvaljujući društvenim mrežama s jedne strane te smanjenja novinskih redakcija s druge narastao je fenomen objavljivanja i širenja lažnih priča na webu, čija je jedina svrha forsiranje klikanosti, piše Guardian. Postoji cijela industrija ljudi koji “štrikaju” lažne vijesti, kaže Brooke Binkowski, urednica sajta Snopes koji demantira lažne informacije. Puno se, kaže, “zarađuje od reklama jednom kad ljudi počnu dijeliti te priče. Proizvođači tih lažnih vijesti štite se tako što sami sebe zovu satirom, ili negdje sitnim slovima napišu da njihove objave služe samo zabavi”. Facebook tkđ. obećao da će se boriti protiv ovoga.