Pavičić: Kako je propao srpski nacionalni projekt ‘Dara iz Jasenovca‘ i kakve to veze ima s Hrvatima - Monitor.hr
14.02.2021. (12:00)

Filmske tragedije

Pavičić: Kako je propao srpski nacionalni projekt ‘Dara iz Jasenovca‘ i kakve to veze ima s Hrvatima

Ove srijede američka je filmska akademija objavila širi popis filmova koji će konkurirati za ovogodišnjeg Oscara za strani film. Na tom se popisu – također očekivano – nije našao film “Dara iz Jasenovca”, epski spektakl o ustaškom genocidu na bosansko-krajiškim Srbima koji su snimili redatelj Predrag Antonijević i scenaristica Nataša Drakulić. Činjenica da se “Dara” nije našla na široj listi AMPAS-a, naravno, nije iznenađenje ni za koga tko iole poznaje art-filmsku scenu. Svakom tko iole poznaje film bilo je jasno da srpski kandidat i nije imao ozbiljne šanse za ulazak u nominiranih pet. Ipak, izostavljanje “Dare” sa short-lista udarilo je zadnji čavao u lijes velikog političko-propagandnog nauma kulturne politike Aleksandra Vučića… Postoji li i poetička sličnost između Antonijevićeva filma i hrvatskih “bisera” 90-ih? Pošto film nismo još vidjeli, to ne znamo. Imaginarij nacionalizma je poput McDonald’sa. Na svakoj je točki zemlje konfekcijski, neoriginalno isti – piše Jurica Pavičić za Jutarnji.


Slične vijesti

24.12.2021. (20:00)

Nisu veličanstveni

‘Sedmorica zatočenih’: Odličan brazilski film o traffickingu i ropstvu

Jurica Pavičić preporučuje film redatelja Alexandrea Moratta koji se može pogledati na Netflixu: Film je komad ljutitog sociopolitičkog agitpropa koji se ubrzo izvrgne u nešto kudikamo kompleksnije. Glavni junak je u moralnoj dilemi: žrtva je traffickinga, ali ga robovlasnik kao pametnijeg od ostalih uvlači u poslovanje i daje limitiranu slobodu. Ostatak zatočenika počne junaka zato prezirati. Jutarnji

13.12.2021. (12:00)

Bosna europska

Jurica Pavičić: “Quo vadis, Aida?” je najveći uspjeh ex-YU filma

“Quo vadis, aida?” dosad je najskuplji, najambiciozniji redateljičin film, a i film s najvećim ulogom. Postojala je ozbiljna prijetnja da se taj film pretvori u još jedan od državotvorno-viktimomanskih filmova koje u Jugoslaviji snimaju sve tri strane, od hrvatskih primjera 90-ih, do bošnjačkog “Go Westa” i srpske “Dare iz Jasenovca”. Žbanić je inteligentno i promišljeno izbjegla tipične mane takvih filmova… piše Jurica Pavičić za Jutarnji.

09.12.2021. (18:00)

Aroma socijalnog realizma

Serija ‘Time’: Priča o učitelju alkoholičaru koji je ubio biciklista zavrijedila je hvalopsjeve

BBC-eva trodijelna TV serija izvan Britanije nije osobito razvikana, ali zaslužuje preporuku, piše Jurica Pavičić. Junak serije “Zatvor” (Time) je učitelj alkoholičar Cobden (Sean Bean) koji je pijan autom ubio biciklista i dobio četiri godine zatvora. Serija s dubinskom temeljitošću prikazuje mikrokozmos zatvora, prikazuje cijelu lepezu zanimljivih karaktera, te kritički, ali obzirno analizira slabosti sustava. Jutarnji

01.11.2021. (13:00)

Kolumnisti u polemici

Šonje: Uistinu, propada li kapitalizam? Kako je kapitalizam ovladao duhom revolucije

Kolumnist komentira drugoga kolumnista, ovaj put Juricu Pavičića s tekstom Globalna javnost u nevjerici: Propada li kapitalizam? Ovakvi prizori u srcu razvijenog svijeta dosad su bili nezamislivi riječina: Naslovi poput spomenutog dio su spontanog pokreta koji kombinira vječitu civilizacijsku anksioznost i nadu u postojanje (mnogo) boljeg paralelnog svemira s pukom statističkom kalkulacijom privlačenja publike na internetu. Naslov „Propada li kapitalizam“ ističe se zbog nepogrešive kalkulacije profita koji identificira vjerojatnost klikbejta. Naslov je to koji potvrđuje tvrdokornost kapitalizma. Ona se ogleda u sposobnosti kapitalista da radi dobitka komuniciraju (i manipuliraju) čak i s vlastitu propast. Ljudi se na tu vrstu priča onda navuku kao muhe na lijepak, dajući solidarne doprinose prihodu nadležne (ups, privatne) medijske kuće. Drugim riječima, ono što je nekad bio razlog za komunističke revolucije, danas je instrument zarade tog istog kapitalizma (ako tako nešto uopće postoji kao nekakav pojam ili identitet/entitet). Piše Velimir Šonje za Ekonomski lab

23.09.2021. (19:30)

Posljednji Macho

Pavičić: Novi film Clinta Eastwooda ima mnogo problema

Scenarističkoj nesuptilnosti Eastwood je dodao i ponešto režijske: sporedni likovi su mu karikaturalno jednodimenzionalni, a nekim glumcima pušta previše glumatanja. Meksiko u filmu “Cry Macho” kao da postoji u dvije jednako stereotipne dimenzije: ili je kloaka nasilja i korupcije, ili ubava arkadija priprostih, plemenitih domorodaca. No ima poetičnih scena, lijepih emocionalnih mjesta, piše Jurica Pavičić. Jutarnji

15.09.2021. (16:00)

Obožavanje idola

Književna Groupie (Pavle Svirac) ponovo zove Juricu Pavičića

Nastavljamo pratiti zapise Književne Grupie na Facebooku.
– Nego, ako hoćeš mogu te posjetit u Splitu, pa možemo šetat navečer po Žnjanju, oči u oči pričat o pisanju, tražit lokacije za tvoje nove krimiće. Shvatio sam da i ja kao i ti volim imat neku zadanu konstrukciju, samo ja konstruiram zgode iz svohg života. Konstrukcija mi služi da je u procesu pisanja razjebem, al moram imat šta razjebat. Zapravo i ja kao i ti pišem takozvanu popularnu književnost.
Začujem kako mu supruga nešto u pozadini govori.

10.09.2021. (22:00)

Filmska jesen

Jurica Pavičić: Dani hrvatskog filma donose niz naslova s liste velikih svjetskih festivala

O nadolazećim Danima hrvatskog filma koji počinju u nedjelju poznati kolumnist uz pregled najznačajnijih filmova piše: DHF su mijenjali organizatore, lutali iz termine u termin, da bi se sad u pandemijskim okolnostima skrasili u privremenom rujanskom terminu. Iako su izgubili važnost kakvu imaju, ovogodišnji DHF ipak vrijede pažnje, jer donose zagrebačke premijere nekih filmova koji su se izdvojili na ovoljetnim stranim i domaćim festivalima, ili su pak na zagrebačkim festivalima igrali samo on-line. Odvojite vrijeme i posjetite vrijednu manifestaciju. Piše Jurica Pavičić za Jutarnji list

08.09.2021. (11:00)

Almost Famous

Književna Groupie baš sustavno čita Juricu Pavičića

Greškom nismo ranije češće linkali na Književnu Groupie na Facebooku. Mislim da ćemo vam češće skretati pažnju ubuduće. Kliknite slobodno na “Prikaži više”, nećete pogriješiti. A onda morate vidjeti i prethodni post.

Kad smo kod Jurice Pavičića evo njega na gostovanju u ciklusu predstavljanja autora Gradske knjižnice Rijeka “Knjiga na nezgodnim mjestima”. Zanimljivo priča Pavičić, a malo ljudi to gleda (tek 122 viewa dosad), što je šteta.

01.09.2021. (17:30)

Jesensko čitanje

‘Pronađen’: Krimić koji počinje nestankom jednog dječaka otvara priču o istrazi pedofilskog lanca

“Pronađen” je vrlo dobar krimić koji će vas s jedne strane podsjetiti na dobre britanske serije, a s druge na skandinavsku krimi-tradiciju jednog Henninga Mankella, ili Maj Sjöwall i Pera Wahlööa. Knjiga Erin Kinsley s jedne je strane umješni, zanimljivi policijski procedural. S druge, to je knjiga u slavu “jednoroga”: prezrenih “uhljeba” iz javnog sektora – piše Jurica Pavičić. Jutarnji

26.08.2021. (18:30)

Prevelika očekivanja

Reminiscence: Zanimljiva atmosfera i ideja, ali pripovijedanje je konfuzno

SF noir “Reminiscence” debitantski je kino naslov redateljice i scenaristice Lise Joy, žene koja je zajedno sa suprugom Jonathanom Nolanom (inače, scenaristom “Mementa”) kreirala uspjelu TV seriju “Westworld”. I ovaj se film zbiva u bliskoj, distopijskoj budućnosti. Bavi se temama sjećanja i zaborava. I ovdje je ključan motiv distopijska eskapistička zabava. Ima tu, ukratko, puno ideja koje su sjajne, makar i nisu baš sasvim originalne autoričine. Ali, upravo zbog te hrpe dobrih ideja šteta je što je “Putovanje kroz sjećanja” izveden loše – loše scenaristički, a dijelom i loše režijski – piše Jurica Pavičić. Jutarnji