Pavlić: HTV-ovo ugodno novogodišnje iznenađenje - Monitor.hr
02.01.2016. (16:25)

"Ozbiljno, ne zezam vas!"

Pavlić: HTV-ovo ugodno novogodišnje iznenađenje

“Javna televizija, točnije, prvi program HTV-a ove je godine, međutim, ugodno iznenadio. HTV-ovci su ove godine napokon došli k pameti i umjesto tradicionalnih budalaština, u novogodišnjem su programu zaigrali na svoje najjače adute iz prošle godine – licencne zabavne showove ‘The Voice’ i ‘Maestro’ te od njih načinili odličan zabavni specijal, od koji je meni, zbog osobnog ukusa, više svidio onaj nastao iz ‘Maestra’ – ‘Silvestro’ – a gdje su eksperimentirali sa simfonijskim orkestrom koji je svirao hard rock, u kojem su dirigenti pjevali, pjevači dirigirali i svi se zajedno baš istinski radovali divnoj glazbi. Čista petica!”, piše Zrinka Pavlić. T-Portal


Slične vijesti

Jučer (23:00)

Građani 1 : Bager 0 (nakon produžetaka)

‘Crveni tobogan’: Slijepčević je opet ispričao priču o svakom od nas

Građanske inicijative u obliku prosvjeda protiv neželjenih intervencija u javni prostor uglavnom su tragično neuspješne. Jedan od najpoznatijih takvih slučajeva bio je onaj u Varšavskoj ulici u Zagrebu prije 15 godina. No da se neki pomaci ipak zbivaju i da građanske inicijative nisu baš sto posto neuspješne ni nužno baš uvijek osuđene na propast – pa da to nisu bile čak ni u doba zloglasnog i ‘nepobjedivog’ Bandića – pokazuje nam polusatni dokumentarac Nebojše Slijepčevića, a on već neko vrijeme kruži po dokumentarističkim filmskim festivalima i priča priču o dva građanska prosvjeda koja su, vidi čuda, ipak urodila nekakvim plodom. S jedne strane, Slijepčevićev dokumentarac ‘Crveni tobogan’ donosi tračak nade u obliku prikaza uspješnih spontanih građanskih inicijativa, ali s druge strane prikazuje žestoku polarizaciju društva, i to među običnim građanima, susjedima i sustanarima, a to je već poprilično turobno. Zrinka Pavlić za tportal

Ponedjeljak (20:00)

Droga koju voliš

Pavlić o dokumentarcu ‘aka Charlie Sheen’: Na ovo je teško ostati hladan

Iskreno do kosti, ali ponegdje s violinom viška, Andrew Renzi slaže film o Charlieju Sheenu koji zna dirnuti, ali i ubosti. Denise Richards plače, Heidi Fleiss ne štedi uvrede i psovke, a pjesma ‘Our House’ Crosbyja Stillsa & Nasha sumnjivo se često vraća da bi nam ugrijala srce prema izgredniku Charlieju. Neke stvari mirišu na emotivnu manipulaciju, ali Charlie djeluje iskreno i teško je prema njemu i prema njegovoj priči ostati hladan. Da, ponegdje se čini kao da nas autori žele ‘kupiti’ da stanemo na Charlijevu stranu: pozvati nas da ga probamo razumjeti, ući mu u glavu i srce. To, naravno, može biti manipulacija, ali može biti i pošten pokušaj da se prikaže kako funkcionira jedan problematičan čovjek i da se podsjeti da djelić te sjebanosti (pardon maj francuski) živi i u svima nama. Zrinka Pavlić za tportal.

05.09. (17:00)

Superjunaci nisu izašli iz mode

Druga sezona ‘Mirotvorca’ na HBO-u: Gunnov recept za luđačku zabavu i dalje pali

Početak nove sezone donosi sve što volimo kod ovog antijunaka – nepredvidiv humor, ludu glazbenu podlogu i dovoljno apsurda da ga ne možemo prestati gledati. Dobro došli natrag u svijet ‘Mirotvorca’ – luđi, prljaviji i, začudo, emotivniji. Velika je novost što se priča ovaj put od početka igra s idejom alternativnih stvarnosti. To otvara prostor za još više apsurdnih obrata i susreta koji mirišu na ‘ovo se ne bi smjelo događati, ali evo, događa se’. Gunn to koristi kao dijete koje je dobilo novu kutiju Lego kockica – slaže i rastavlja prizore, mijenja ton iz sekunde u sekundu, a da se pritom nikad ne pogubi. Zrinka Pavlić za tportal

30.08. (10:00)

Radnička klasa odlazi u raj...

‘Treći svijet’ – dokumentarac u kojem sviraju Haustor i grad iz kojeg su potekli

Najveći šarm filma jest u tome što ti dopušta da osjetiš duh Haustora, a ne da ti ga netko prepričava. Kroz arhivske snimke, sitne kadrove i tihe trenutke vidiš kako se njihov svijet slagao – i kako se još uvijek slaže, samo na drugačiji način. Nema ovdje napuhanih intervjua koji te uvjeravaju u nečiju veličinu – jer tko je Haustor ikad slušao, već zna o čemu pričamo. Oremović ovdje ne drži predavanje; on pušta da se prisjetiš, osjetiš i sam povežeš točke. Pa tko ne zna i ne može – a, šta ćeš! Zrinka Pavlić ipak ima pokoju zamjerku na film o Haustoru, za tportal.

29.07. (19:00)

Što te ne ubije, to te traumatizira...

’78 dana’: Izvrstan film o odrastanju u Srbiji uz zvuke NATO bombi

Jedan od najzanimljivijih i najboljih filmova prikazanih na ovogodišnjem Pulskom filmskom festivalu potresan je i zanimljiv igrani film ’78 dana’ Emilije Gašić, snimljen u obliku ‘pronađene građe’, odnosno obiteljskih snimaka tri djevojčice/djevojke koje provode 78 dana (ne sasvim) normalnog odrastanja u Vrnjačkoj Banji 1999. godine. Iznimno uvjerljiv, snimljen kao niz pravih obiteljskih snimaka kamerom iz ruke, glumački besprijekoran, film precizno opisuje žensku obiteljsku dinamiku kakva postoji među sestrama u svim okolnostima, pa i ratnim, ali zakucava s ratnom pozadinom, koja naprasno prekida bezbrižno nadmudrivanje, svađanje i male kućne bitke. Zadnjih pet minuta iznimno je razorno. Zrinka Pavlić za tportal

18.07. (00:00)

Dašak novog vjetra iz Istre

Pavlić o ovogodišnjoj Puli: Hrvatski dokumentarni film u velikom je zamahu i punoj snazi

Od ‘Bella ciao’ na otvaranju do ‘smrt fašizmu’ na dodjeli nagrada, duh antifašizma nadvio se nad ovogodišnji Pulski filmski festival. A bilo je i dobrih filmova, ‘Mirotvorac’ i ‘Fiume o morte’ su trijumfirali, pokazujući da je hrvatski dokumentarni film u velikom zamahu i punoj snazi.  Nije, doduše, zaostajao ni igrani pa ni animirani film, a živahnom duhu ovog festivala – koji pod sad već uhodanim, ali mladim vodstvom pokazuje sve znakove manifestacije koja drži korak s vremenom i svoje postojanje shvaća dinamički – pridonijelo je i uvođenje novih programa, novih načina predstavljanja i komunikacije. U Puli se ovih dana među kritičarima često čulo gunđanje da ove godine baš i nema mnogo premijera te da je riječ o ‘repriznom festivalu’, budući da su mnogi filmovi bili predstavljeni i prije, što i ne mora biti nužno nedostatak. Drugo, ovogodišnja Pula je pokazatelj da su se vremena promijenila i da je u hrvatskom filmu došlo do smjene generacija. Zrinka Pavlić za tportal

13.07. (21:00)

Suluda prošlost kao ogledalo sadašnjosti

Zrinka Pavlić o ‘Fiume o Morte’: Genijalan film koji bi trebalo prikazivati na nastavi povijesti

Bezinović se nije ni pokušavao praviti važan s nekom povijesničarskom ili dokumentarističkom objektivnošću. Umjesto toga, uz pomoć je svojih sugrađana i amaterskih glumaca i/ili statista, povezao povijest sa sadašnjošću. Iz današnje perspektive glumeći i pozirajući kao akteri tadašnjih događaja, oni su mu omogućili da prikaže svo ‘bogatstvo’ bizarnosti, sumanutosti, zanimljivosti i mraka D’Annunzijeva diktata nad Rijekom. Tom kombinacijom igranog i dokumentarnog sadržaja Bezinović je postigao dvije stvari. Zrinka Pavlić za tportal

12.07. (09:00)

Nije kriva srdela ni riba šta je slana...

‘Južina’: Ako je ovaj zapleteni splitski crnjak budućnost hrvatskog filma, dobro nam se piše

Ovaj crni dramedy još je jedan u nizu filmova kao što je bila prošle godine prikazana ‘Frka’ – mikrobudžetni film mladog autora s kompleksnom, ali plodnom pripovjedačkom strukturom, drugačiji, pametan, duhovit i uzbudljiv. Iako potpuno drugačiji đir od ‘Frke’, i u ovom se filmu vidi da je nastao iz čiste ljubavi, uvjerenja i ambicije, da je iskren, pametan, da puno govori i da se kroz njega probijaju neke nove face i glasovi na domaćim platnima, face i glasovi koje pomalo oblikuju pravac u kojem će se kretati hrvatski film. Zrinka Pavlić za tportal.

08.07. (17:00)

I da možda popijete nešto žestoko

Bolne istine: Nova opora tragikomedija Mikea Leigha – ljetna doza britanske gorčine koja će vas natjerati da razmislite

Neumorni kroničar života britanske radničke klase i vjerojatno jedan od najvećih živućih redatelja svojom je crnom tragikomedijom ‘Bolne istine‘ udario dvadeset i prvi put. Ovo nije film uz koji ćete se ‘ljetno opuštati’ grickajući kokice u klimatiziranoj kinodvorani, ali će vas svojim bolnim istinama u nekoliko navrata sigurno uspjeti i nasmijati. Pomalo neveselo, ali ipak, kaže Zrinka Pavlić za tportal.

02.06. (15:00)

Teže osmisliti film nego seriju

‘Na vrhu’ – novi hit HBO-a je zanimljiv, mračno duhovit, ali daleko od ‘Nasljeđa’

Dugo očekivani i naveliko najavljivani redateljski debi Jesseja Armstronga, autora sad već legendarnog ‘Nasljeđa’ (i još mnogo toga), zanimljiv je i zabavan, mračno duhovit film s all stars postavom. No iako Armstrong i ovdje duhovito pokazuje svoj očito neiscrpan prezir prema moćnima i bogatima, i iako je to i ovdje super, nedostaje mu studioznosti u izgradnji i dubine u ostvarenju likova da bi se ovaj film uopće mogao staviti u približni rang s ‘Nasljeđem‘. Zrinka Pavlić za tportal.