Proizvođači će u EU morati potkrijepiti svoje "zelene" tvrdnje - Monitor.hr
27.03.2023. (18:00)

Izvana zeleno, a iznutra žuto

Proizvođači će u EU morati potkrijepiti svoje “zelene” tvrdnje

Praksa poznata kao greenwashing obuhvaća pretjerivanje u isticanju ekološki prihvatljivih karakteristika proizvoda i usluga, a najčešće se pojavljuje kada tvrtke, u marketinške svrhe, pokušavaju javnost uvjeriti da su njihove aktivnosti bolje za zaštitu okoliša nego što su to u stvarnosti. Ta praksa nije rijetkost, pa je došla i pod povećalo Europske komisije, koja je prošloga tjedna predložila zajedničke kriterije protiv manipulativnog zelenog marketinga i zavaravajućih tvrdnji o prihvatljivosti za okoliš. Prijedlog je usmjeren na izričite tvrdnje, na primjer: “majica izrađena od recikliranih plastičnih boca”, “dostava s kompenzacijom emisija CO2“, “ambalaža od 30% reciklirane plastike” ili “zaštita od sunca neškodljiva za ocean”. Svrha mu je i zaustaviti pretjerano širenje takvih oznaka te novih javnih i privatnih sustava eko-oznaka. Bug


Slične vijesti

05.08.2022. (16:00)

Treba čitati sve sastojke proizvoda i sam zaključiti

Osnove ‘greenwashinga‘: Privlačnim sloganima pokušavaju nam sve prodati pod ‘zeleno‘

Greenwashing se može nazvati i ekomanipulacija, a odnosi se na uporabu marketinških trikova tvrtki i brendova kako bi potrošače ili kupce uvjerile da je proizvod ili usluga koji plasiraju ekološki prihvatljiv. Tvrtku se tako nastoji predstaviti kao ekološki osviještenu, odnosno ekološki odgovornu, dok ta ista tvrtka istovremeno troši više resursa u svoj ‘zeleni’ marketing, nego u nastojanjima da njezini proizvodi i usluge zaista postanu ekološki prihvatljiviji. Suvremeni primjer greenwashinga može se posebno uočiti u kozmetici, čiji proizvodi ne sadrže baš sto posto prirodne sastojke. U svibnju ove godine odobren je prijedlog Europske komisije za izmjenom Uredbe o europskim zelenim obveznicama, a kojim se, između ostalog, nastoji suzbiti greenwashing. Prvi znak greenwasinga zasigurno su slogani koji uključuju riječi poput ‘prirodno’, ‘organski’, ‘ekološki prihvatljivo’, a da pritom sam proizvod nema kredibilnu eko-oznaku koja jamči da se zaista radi o zelenom proizvodu. Lider