RecoverEBag: Rješenje za gašenje požara električnih automobila je u – velikoj torbi - Monitor.hr
29.09.2023. (16:00)

Lijepo upakiran

RecoverEBag: Rješenje za gašenje požara električnih automobila je u – velikoj torbi

@weberrescue

Demonstrating the use of the Recover-E-Bag in a small scale. #weberrescue #recoverebag #evfire #electricvehicle #firefighter

♬ Lazy Sunday – Official Sound Studio

O sigurnosnim uređajima na brodovima do sada se nije puno govorilo, a može se pouzdano pretpostaviti da brodarske tvrtke nisu dobro pripremljene za požare e-automobila. Kako se požari električnih automobila mogu učinkovito ugasiti ili obuzdati – bilo na moru ili na cesti? Novi proizvod, nazvan RecoverEBag, mogao bi riješiti taj problem. To je ustvari velika torba u koju se može spakirati zapaljeni e-auto. Protupožarna vreća za e-automobile posebno je dizajnirana za brzu reakciju na električni požar u e-vozilima, jer transport čelične kade do mjesta nesreće za učinkovito hlađenje unesrećenog vozila često traje predugo ili je potpuno nemoguć. Revija HAK


Slične vijesti

09.02. (22:00)

A ne preslabi lobiji

Mr. Bean je kriv za slabu prodaju električnih automobila u Britaniji, kažu tamošnji političari

Naime, u izviješću Doma lordova u britanskom parlamentu, odnosno njihovog odbora za okoliš i klimatske promjene, istaknuto je da je 69-godišnji glumac djelomično kriv za “narušavanje” javne percepcije električnih vozila, prenosi Telegraph. “Jedan od najštetnijih članaka bio je komentar Rowana Atkinsona u Guardianu koji je bio potpuno raskrinkan”, rekla je skupina Green Alliance. Atkinson, koji je diplomirao elektrotehniku i upravljačke sustave, opisao je električna vozila u članku iz lipnja 2023. kao “pomalo bezdušne”, ali “prekrasne mehanizme”. “Ali sve više se osjećam pomalo prevarenim… Osjećam da se naš medeni mjesec s električnim automobilima bliži kraju, a to nije ništa loše”, napisao je, među ostalim, Atkinson. Taj je članak izazvao oštru reakciju zagovornika električnih vozila koji su ga optužili za krivo predstavljanje trenutnog stanja tehnologije baterija, a sada i političara. N1

05.02. (00:00)

Gužve i vikendom

Željko Marušić kod Stankovića: Električni automobili su precijenjeni

Prometni stručnjak je u Nedjeljom u 2 rekao kako promišlja o povećanju sigurnosti cestovnog prometa, učinkovitosti prometa i ekologiji. Smatra da su električni automobili precijenjeni i ne savjetuje da ih se kupuje za obitelj, pogotovo oni koji žive od svojih primanja jer isplativost može biti upitna. Upitno je također da manje zagađuju, da nema buke, da su manji troškovi vožnje, te da se lakše održavaju i da je veća sigurnost. Za Rimca smatra kako je dobar za promociju Hrvatske, iako smatra da mu je projekt, ovako kako je zamišljen, neostvariv. Autonomna vožnja poput robotaksija je budućnost, a ulaganje u željeznicu nama nije isplativo, smatra. Novi sustav beskontaktne naplate cestarine donijet će sigurnost, zaključuje. Kao rješenje za gužve u Zagrebu vidi sjevernu obilaznicu, izgradnju tunela ispod Sljemena prema Gračanima i povezivanje prema zapadnom dijelu. HRT

22.01. (14:00)

Ljetni auto

Vozači Tesle imaju probleme s niskim temperaturama: internet preplavile snimke napuštenih automobila

Hladno vrijeme značajno utječe na trajanje baterije Tesle, rezultirajući puno kraćim dosegom u potpuno napunjenoj bateriji. Prema istraživanju, Modeli 3, X i Y Tesle mogu izgubiti do 24 posto svog doseg u ledenim temperaturama, dok Model S može izgubiti do 28 posto. Kako je SAD pogodio gladni val, brojni vozači Tesle privremeno su napustili svoja vozila kod punionica, budući da su im se ispraznila. Punjenja koja bi trebala trajati 45 minuta produljena su na više od dva sata. Green

19.01. (21:00)

A još jeftinije biciklom ili pješice

Vožnja električnim automobilom jeftinija od benzinaca i dizelaša u mnogim državama, ali ne i u Hrvatskoj

Dakle, u Njemačkoj kilometar s električnim automobilom košta 43 centa, dok s motorom s unutarnjim sagorijevanjem u prosjeku košta 44 centa. U obzir se uzimaju nabavna cijena, troškovi energije i porezi. Troškovi održavanja i popravaka također su obično niži. U Italiji, Španjolskoj i Švedskoj s električnim automobilom također se može uštedjeti oko 1 cent po kilometru. Najveću prednost električni automobili imaju u Belgiji i Austriji s po 5 centi po kilometru. Rezultati studije nisu svugdje u Europi tako pozitivni za električne automobile.U Hrvatskoj je omjer 46 centi prema 41 centu, u korist motora s unutarnjim sagorijevanjem. Auti na baterije skuplja su varijanta i u Mađarskoj, Bugarskoj, Rumunjskoj, Češkoj… Revija HAK

18.01. (18:00)

Dekica za hlađenje

Umjesto ogromne količine vode – dekica: Ovako su vatrogasci zaustavili požar na električnom vozilu…

Nema dokaza da će se električni automobili češće zapaliti od benzinaca i dizelaša. No požari se gase drugačijom taktikom i tehnologijom. Zapaljeni Jaguar I-Pace izvučen je iz garaže na kolni prilaz uz pomoć Forda F-150 i pokriven posebnom dekom nakon što su vatrogasci primijetili da litij-ionska baterija još uvijek gori i predstavlja veliku opasnost. Osim požara, cilj je bio zaustaviti i otrovne plinove iz baterije. Protupožarna deka koju su vatrogasci koristili u Centennialu inovativna je metoda za gašenje požara električnih vozila. Tijekom požara koriste se velike količnine vode, a postoji i opasnost od onečišćenja okoliša zbog kemije iz baterije. Ponekad se zapaljeno električno vozilo potopi u vodu kako bi se osiguralo da se goruća baterija zapaljenog automobila ohladi.

Revolucionarna deka teška je 28 kilograma, a potrebno su četiri osobe da je stave na vozilo. Gasi vatru prekidanjem dovoda kisika iz baterija i raspršivanjem topline. Takve deke, koje se koriste kao sredstvo za suzbijanje i ublažavanje požara, mogu koštati između 3000 i 5000 dolara, ovisno o njihovoj veličini. Revija HAK

10.01. (12:00)

Microsoftova AI formula

Umjetnom inteligencijom u rekordnom roku razvili novi materijal za bateriju

Microsoft tvrdi kako je uz pomoć umjetne inteligencije kreirao novu kemiju baterija za električne automobile sa 70 posto manje litija. Upotrijebili su Azure za procjenu svih elemenata za koje je mislio da bi mogli biti zamjena za litij, a iz tog je algoritma predložio 32 milijuna potencijalnih anorganskih materijala. Zatim je od sustava zatraženo da eliminira sve kombinacije koje su bile nestabilne, one koje su bile previše reaktivne i, konačno, filtrirao je rezultate. Od 32 milijuna potencijalnih kemikalija suzili su popis na 23, od kojih je pet poznato već otprije. Sintetizirali su kombinaciju koja uključuje manje količine litija i natrija. No, nova baterija još je u ranoj fazi i tek ju treba optimizirati. Revija HAK

08.01. (23:00)

Ovo se zove razmišljanje „izvan kutije“, ili ormara

Britanska telekomunikacijska tvrtka planira transformirati ulične ‘ormare’ s kabelima u punionice za električna vozila

U pilot projektu koji bi mogao donijeti 60.000 novih lokacija za punjenje, plan je dodati utičnicu za punjenje na već postojeće ‘ormare’ bez potrebe za izgradnjom novih strujnih priključaka. Istraživanje je pokazalo da nestašica punjača na britanskim cestama odvraća neke građane od kupnje električnog vozila, a čak 38% ispitanika već bi kupili električno vozilo da nisu očekivali probleme s punjenjem. Tako će prva punionica biti instalirana u škotskom East Lothianu, a BT planira testiranje opcije na različitim lokacijama diljem Britanije. Ovo inovativno rješenje, kako ističu iz BT kompanije, predstavlja značajan korak u proširenju infrastrukture za punjenje električnih vozila duž cesta. (24 sata)

04.01. (23:00)

Mali pomak, velike vrijednosti

Elektrifikacija u transportu: Financijske uštede dosegnut će 330 milijardi eura do 2030. godine i nevjerojatnih 590 milijardi eura do 2040. godine

Električni automobili i električni kamioni u EU-u troše oko 16 TWh električne energije godišnje. Do 2040. ta će brojka znatno porasti jer će vozni park EU biti elektrificiran, pokazuje studija koju su proveli istraživački institut Fraunhofer ISI i revizorsko društvo PwC. Do 2040. godine potreba za električnom energijom u prometu iznosit će 355 TWh. To se može staviti u perspektivu ukupne proizvodnje električne energije koja je prošle godine u EU-u iznosila 2641 TWh. Prijelaz na električne automobile i kamione donijet će mnoge koristi. Na gospodarskoj razini, prijelaz na električnu energiju u EU stvorit će značajnu gospodarsku vrijednost, navodi se u studiji. Financijske uštede u transportu dosegnut će 330 milijardi eura do 2030. godine i nevjerojatnih 590 milijardi eura do 2040. godine. No, benzinci i dizelaši će i dalje većinski voziti na cestama, te će činiti oko 70 posto ukupnog broja vozila. Revija HAK

23.12.2023. (18:00)

Nikola bi bio ponosan

Tesla ide korak dalje: Razvija tehnologiju kućnog bežičnog punjenja

U nedavnoj epizodi serije Jay Leno’s Garage koja je tematizirala Cybertruck, glavni dizajner Franz von Holzhausen i potpredsjednik inženjeringa vozila Lars Moravy potvrdili su da tvrtka radi na tehnologiji bežičnog punjenja. Teslin pomak prema bežičnom punjenju u skladu je s dugoročnom vizijom tehnologije autonomnih vozila. Ideja je da, ako automobili mogu sami voziti, trebali bi se i puniti automatiziranim procesom. Unatoč potencijalnim prednostima, cijena bežičnih punjača mogla bi biti visoka. Potreba za induktivnom podlogom u podu garaže i induktivnim prijemnikom u vozilu mogla bi povećati troškove i težinu cjelokupnog sustava. Revija HAK