Zrinka Pavlić: Zrinka Pavlić: 'Zeleni vitez' - neobična i očaravajuća adaptacija epa iz serije legendi o kralju Arturu - Monitor.hr
26.09.2021. (09:00)

Uvijek draga legenda

Zrinka Pavlić: Zrinka Pavlić: ‘Zeleni vitez’ – neobična i očaravajuća adaptacija epa iz serije legendi o kralju Arturu

Da se razumijemo, David Lowery je pomalo čudan na jedan osobenjački način, i to se vidi u ovom neobičnom filmu, ali ovom prilikom to ću mu pripisati u plus, unatoč tome što u filmu IMA njegovih čudačkih preseransa koji ništa ne znače. No malo ih je i lako su zanemarivi… Gawaina glumi Dev Patel, što je vjerojatno svima onima koji maštaju o rasno i etnički čistoj prošlosti zapadne Europe natjeralo krv na oči. Tko ih šljivi. Dev je fenomenalan u ulozi i pritom, osim na njegovu produhovljenu i vještu glumu, baš mislim i na fizički aspekt. Piše Zrinka Pavlić za Tportal


Slične vijesti

19.01. (10:00)

Lude i nostalgične sedamdesete

Licorice Pizza – Novi film Paula Thomasa Andersona nosi mlada glumačka ekipa

Inspiraciju za ovu dramu redatelj je pronašao u filmovima ‘Američki grafiti’ i ‘Zlatno doba u Ridgemontu’. Anderson se već i ranije vraćao sedamdesetim godinama, sjetimo se samo filma ‘Kralj pornića’. Radnja je ovog puta smještena u 1973. godinu u dolinu San Fernanda u Kaliforniji. Dječak Gary Valentine upozna djevojku Alanu Haim. Iako je njemu 15, a njoj 25, poziva je na spoj i tu počinju njihove dogodovštine. Garyja glumi Cooper Hoffman, sin prerano preminulog oskarovca Philipa Seymoura Hoffmana, a Alanu glumi pjevačica Alana Haim. Zasad općeniti opis donosi Story, a pomalo se s prvim utiscima o filmu raspravlja i na Forumu.

12.01. (18:00)

Cijena koja bi prestrašila čak i Freddyja

Prodali kuću koju je opsjedao Freddy Krueger

Kuća u Los Angelesu najpoznatija kao prebivalište Nancy Thompson u filmu ‘Strava u Ulici brijestova’ prodana je za 2,98 milijuna dolara. Radi usporedbe, radi se o 98% višoj cijeni u odnosu na obližnje kuće u istoj ulici, od koji su neke čak i veće. Freddy Krueger je opsjedao u snovima Nancy Thompson, stanarku ove kuće u legendarnom prvom filmu iz franšize “Strava u ulici brijestova” redatelja Wesa Cravena iz 1984. godine. Kuća je u stvarnosti pripadala raznim stanovnicima predgrađa Los Angelesa, a među njima i barem jednom filmašu. Ravno do dna

09.01. (12:30)

30 godina kick-assanja

Film ‘El Mariachi’ Robert Rodriguez snimio je za samo 7 tisuća dolara

Dana 8. siječnja 1993. godine na Sundance filmskom festivalu prikazan je film ‘El Mariachi’. Film se proslavio i s činjenicom da je snimljen za 7000 dolara, dok mu je zarada bila nešto iznad dva milijuna dolara na američkom box officeu. Meksički trubadur/ubojica svoje filmsko postojanje duguje fanatičnom filmašu Robertu Rodriguezu, koji je tri od sedam potrebnih tisuća dolara prikupio volontiranjem u testiranju eksperimentalnih lijekova. Za mjesec dana “šopanja” novim lijekom protiv kolesterola Rodriguez je dobivao 100 dolara dnevno, a većina pištolja u filmu bila je na vodu. Umjesto steadicama, Rodriguez je za kretanje kamere koristio preuređena invalidska kolica, zvuk je snimao običnim kazićem i mikrofonom, a da bi sve bilo što jeftinije – sam je napisao, snimio, režirao, montirao te smišljao specijalne efekte. Jedino nije glumio, valjda zato što nije našao načina da istovremeno bude s obje strane kamere. Nacional se prisjeća Rodriguezovih početaka.

19.12.2021. (19:00)

Ćemo gledat

John Malkovich glumit će u filmu hrvatskog redatelja Mladena Jurana

U priopćenju koje je Juran poslao medijima piše da će Malkovich glumiti u njegovom novom filmu naziva “Pred zidom: priča o Maxu Vanki“. Juran je ranije već radio s poznatim svjetskim imenima kao što su australska diva Melita Jurišić i češki oskarovac Jiri Menzel. Radi se o filmu o stvaranju “najvećih fresaka Sjeverne Amerike” osebujnog hrvatskog slikara Maxa Vanke u Pittsburghu (Sven Medvešek) i njegovog životnog pobratima – karizmatskog američkog publiciste slovenskog podrijetla Louisa Adamiča (John Malkovich). Admič je bio kontroverzna američka ikona socijalnog romantizma, intimus predsjednika Roosevelta, književnika Dreisera, Sinclaira, Dos Passosa. Radi se o složenom kozmopolitskom autoru popularnih američkih romana koji i danas uvelike intrigiraju američke medije. Inače, Malkovich je nedavno bio u Hrvatskoj te je u Lisinskom izveo komad ‘Glazbeni kritičar’ u kojem citira kritike Mozarta, Brahmsa, Chopina. Jutarnji

18.12.2021. (11:00)

Lov na nagrade

Otvorena sezona filmskih nagrada: Belfast protiv The Power of the Dog

Prije svega, valja napomenuti da Zlatni globus danas više ne predstavlja ono što je nekad bio. Štoviše, lanjski skandal koji je uključivao optužbe na račun organizacije Udruge stranih novinara koja dodjeljuje ovu nagradu po pitanju rasizma, klasizma i seksizma, kao i biračko tijelo koje je nepopularno sačinjeno od suviše bijelih muškaraca doveli su čak i u pitanje održavanje budućih dodjela. Filmski svijet sve ozbiljnije traži drugu nagradu koja će preuzeti ulogu Globusa kao rane smjernice za oskarovsku trku, a sve upućuje na to da bi ta čast mogla pripasti sve popularnijoj nagradi Critics’ Choice koja u posljednje vrijeme prilično točno prognozira izbor Akademije. Dva naslova koja dominiraju na oba popisa nominiranih su crno-bijela drama o odrastanju na ulicama naslovnog grada u Sjevernoj Irskoj u doba početka političkog nasilja 1969., „Belfast“ u režiji Kennetha Branagha, te gay vestern redateljice Jane Campion „The Power of the Dog“. Ivan Laić za Ravno do dna.

12.12.2021. (19:00)

Povijest kakvu slabo znamo

O Utakmici smrti snimljen je film s Peleom i Stalloneom, ali istina je puno mračnija

Premda film ni izbliza nije umjetnički važan kao neka druga ostvarenja velikog redatelja, Bijeg u pobjedu je bio nevjerojatno popularan u osamdesetim godinama prošlog stoljeća. Posebice u Europi. Jasno je i zašto. Huston je kao nitko prije njega na filmskom platnu isprepleo Drugi svjetski rat, nacizam i nogomet. Priča je jednostavna. U nacističkom logoru u okupiranom Parizu britanski časnik, a inače bivši nogometaš Colby (Michael Caine), dogovorio je nogometnu utakmicu između logoraša i nacista s njemačkim časnikom Karlom Von Steinerom (Max Von Sydow), također bivšim nogometašem, kojeg je puno više zanimao nogomet od bolesne ideje Adolfa Hitlera. Početna ideja je bila da se nogometna utakmica iskoristi kao platforma za bijeg iz logora kroz iskopani tunel ispod stadiona tijekom poluvremena, no kako je u sportu, baš kao i u životu, važno pobijediti i pri tome dati vlastiti maksimum, igrači su na svoju ruku odlučili završiti susret i pokazati da su bolji od protivnika. U filmu je nacist aplaudirao protivničkom strijelcu, no u stvarnosti je bilo drugačije… Index filmska (i povijesna) retrospektiva.

12.12.2021. (13:00)

Ponosna Bosna

Europski film godine je Quo vadis, Aida?

U Berlinu su dodijeljene Europske filmske nagrade. Europski film godine je “Quo vadis, Aida?” Jasmile Žbanić, bosanskohercegovačke redateljice. Žbanić je dobila nagradu i u kategoriji europske režije, a glavna glumica Jasna Đuričić najbolja je europska glumica 2021. Među ostalima, Anthony Hopkins najbolji je glumac (“Otac”). Nagradu za scenarij dobili su Florian Zeller i Christopher Hampton za isti film. Najbolji kratki film je “Moj ujak Tudor” Olge Lucovnicove. O Europskim filmskim nagradama odlučuje Europska filmska akademija sa sjedištem u Berlinu koja danas broji više od 4.000 članova, uključujući 40 iz RH. HRT

22.11.2021. (00:00)

Magija koja traje

Njegić: ‘Harry Potter i kamen mudraca‘: Čarobnjak koji je obećavao, prošlo je 20 godina otkako je junak fantazije krenuo na putovanje od djetinjstva do svijeta odraslih

No, na friško obljetničarsko gledanje “Kamena mudraca” s nećacima jasno je da film baš zbog te bajkovite nevinosti još uvijek funkcionira i ostavlja dojam da dolazi iz nekog drugog vremena, kad blockbusteri nisu nužno morali biti mračniji i realističniji da bi bili ambiciozniji, kao što su to od 2005. naovamo postali s novim “Batmanima” i “Bondovima”. Nevinost je zalog “Potterove” zimzelenosti s kojom se generacije djece i mladih mogu poistovijetiti, od 2001. do 2021. godine i dalje. “Sorcerer’s Stone” je u osnovi epska priča o pohađanju škole i odrastanju, početak putovanja glavnog lika od djetinjstva do svijeta odraslih. Piše Marko Njegić za Slobodnu Dalmaciju

20.11.2021. (14:30)

Kao ni kajmak s marmeladom

Duka o filmu Danisa Tanovića: Ne ide uz ćevape kečap

Gdje se jedu najbolji ćevapi u Sarajevu – to se čini glavnim pitanjem u toploj, šarmantnoj Tanovićevoj priči o ćevabdžijama i ćevabdžinicama, no to je storija o prijateljstvu, o jalu i podmetanjima, o ljudskim i obiteljskim odnosima, o ljubavi, u pozadini i o sarajevskim ratnim profiterima, o Baščaršiji u doba pandemije. Izet Mulahadžić (igra ga Izudin Bajrović) i Enes Hadžihadžić (Branko Đurić) ćevabdžije su na Baščaršiji i dobri prijatelji, a njihova djeca, Enesov Orhan i Izetova Lana, u ljubavnoj su vezi. Enes nudi Izetu da zajedno uđu u posao u kojem bi uz stroj iz Njemačke koji doneseno meso razdvaja i oblikuje u ćevape mogli brzo proizvoditi i prodavati ćevape u inozemstvu. Odnosi među porodicama se pokvare kada pred Enesovu radnju dolazi najpoznatija gastronomska influencerica iz Zagreba koja je čula da su Enesovi ćevapi najbolji. Enes želi natjecanje svih sarajevskih ćevabdžija, uz žiri, o tome čiji su ćevapi najbolji, ali Izet odbija jer to za njega nema smisla. O tome, ali i nekim drugim izdvojenim filmovima sa ZFF-a piše Zdenko Duka za Lupigu.

31.10.2021. (19:00)

Muzika, kamera, akcija

Još jedna recenzija filma Dune (2021), ovaj put iz pera Bugovog recenzenta

Scenarističku ekspoziciju, kojom je Lynch dočarao političku dimenziju romana, Villeneuve nastoji zamijeniti umjetnički intenzivnijim pristupom. Mistična i poetična atmosfera provlači se kroz cijeli film i čini gledanje najnovije Dine uistinu jedinstvenim iskustvom. To jedinstveno iskustvo upotpunjuje Hans Zimmer koji je napisao glazbu s namjerom da bude drugačija od njegovih dosadašnjih djela. U tu svrhu su korišteni instrumenti koji su  stvoreni posebno za ovu priliku, a sam Zimmer je proveo tjedan u pustinji u Utahu. Premda ne zvuči kao soundtrack kojem ćemo imati želju vratiti se izvan okvira filma, u okviru filma je u savršenom skladu s vizualnim sadržajem. Ipak, nisu svi oduševljeni šturom skriptom i sporim ritmom filma. Dok jedan ekstrem publike opisuje osjećaj pri gledanju nove Dine kao komparativan onom pri gledanju Kubrickove Odiseje, drugi ekstrem misli da je film prosto dosadan. Ono što je sigurno je da film koji se sastoji od sat vremena uvoda, sat vremena akcije, te završava vrhuncem umjesto raspletom, nije format na koji je publika navikla. Bug.hr