Predstava Raspad sistema u režiji glumca Borka Perića nakićena je gegovima iz crtića, dublje gledano, iz slapstick-komedija, nijemih filmova, još dublje iz mima, iskonske improvizacije. Radnja je o glumačkoj skupini koja pokušava igrati nekakav krimić, no neprestano im se događaju nezgode. Redatelj je dakle unio potreban emfatičan ritam nezgoda, glumci su inspirirani, zabavni – Tomislav Čadež, Jutarnji.
Jutarnji donosi razgovor sa Ivicom Buljanom, ravnateljem Drame zagrebačkog HNK, čiju je predstavu “Balkon” u münchenskom Residenztheateru New York Times uvrstio među najbolje u protekloj godini. Na pitanje o glasinama da je htio napustiti HNK zbog napada Zlatka Hasanbegovića na njega u Kazališnom vijeću, Buljan odgovara da je riječ o istim ucjenama vlasti o kojima je pisao Krleža, i da na njih ne želi pristati. “Taj se lik ugurao na scenu, nevažan je, želim da s nje što prije nestane.” Jutarnji
Najbolje velike predstave protekle dobre kazališne godine su Tit Andronik, Peer Gynt, Slikari rudari, Brodolomke i Huddersfield, a gostovanje Rikard III. s Larsom Eidingerom, ocjenjuje Tomislav Čadež u odličnom velikom pregledu za Jutarnji list. “Tko kaže da kod nas ništa ne valja? Kazalište je jedna od najboljih stvari koju imamo”, piše Čadež.
Tonko Lonza, glumac i kazališni pedagog, preminuo je u 89. godini života. Kad se iz Dubrovnika doselio u Zagreb počeo je studirati strojarstvo, ali se nakon prvog semestra prebacio na Dramsku akademiju. Glumio je u Gavelli pa u HNK, a bilo ga je i na filmu (‘Novinar’ Fadila Hadžića i ‘Glembajevi’ Antuna Vrdoljaka npr.), da bi pred kraj karijere bio profesor na glumačkoj akademiji. Večernji…
Nova predstava zagrebačkog ZKM-a “Pansion Eden” ozbiljan je rad, plod promišljenih redateljskih postupaka, akteri se vesele igri, pa i oni stariji, jer imaju ujedno slobodu kreacije i jasan zadan okvir djelovanja.
Nušićeve komedije odnose se na mentalitet, a mentalitet se jako sporo mijenja ili se uopće ne mijenja – kaže Svetlana Bojković (najbolje je znamo iz ‘Boljeg života’) u intervjuu Globusu povodom njenog gostovanja u Zagrebu u sklopu Dana srpske kulture gdje je igrala naslovu ulogu u ‘Gospođi ministarki’ Branislava Nušića, drami staroj stotinu godina. Vrlo zanimljiv intervju, o svačemu pričala: Sve što kažete posljedica je vaših misli. Zato u glumi treba jako puno razmišljati. Pola razmišljati, pola intuitivno dolaziti do rješenja… Obično kažu: kad glumac misli da je neka uloga za njega, onda je najlošije napravi. Najbolje sam korake napravila s ulogama koje su bile suprotne meni… Jako puno ljudi prati te reality programe. U izravnoj je to vezi sa siromaštvom, ne samo materijalnim nego siromaštvom duha.
Sinoć su dodijeljene nagrade Hrvatskoga glumišta 2018.: Najbolja drama je Eshilova ‘Orestija’ Dejana Projkovskog u splitskom HNK, najbolja je režija Shakespeareovog ‘Tita Andronika’ ZKM-a, najbolja glumica je Zrinka Cvitešić, za ulogu Ane Šafranek u ‘Tko pjeva zlo ne misli’ Renea Medvešeka u produkciji HNK u Zagrebu, najboljim glumcem je proglašen Dražen Čuček za ulogu Njega u predstavi ‘Opet on” zagrebačke Komedije, najbolja je dječja predstava ‘Nikomu pravo’ Kazališta lutaka Zadar, nagradu za izniman doprinos kazališnoj umjentosti dobio je Zoran Mihanović, a nagradu za životno djelo dobio je Mustafa Nadarević, čime se oprostio od kazališta.
Zagrebačko kazalište mladih produciralo je novu hit-predstavu melankolična i dramskog predznaka. “Huddersfield” redatelja Renea Medvešeka privući će publiku, zagrebačku i festivalsku, onako kako ih je privukla “Črna mati zemla”. Obje su zapravo sumorne, pa i teške, ali oživljuju duh vremena, razočaranje koje osjećaju sve generacije današnjih naših kazališnih posjetitelja – piše Tomislav Čadež u Jutarnjem.
Slavimo deset godina kazališta Moruzgva. S njime smo proputovali pola svijeta i mi smo hodajući primjer kako se s puno predanosti, entuzijazma, ljubavi i rada i uz podršku kvalitetnih kolega može napraviti čudo – priča glumica Ecija Ojdanić u intervjuu Večernjem, a koja za godišnjicu kazališta sprema novu predstavu ‘Brodolomke’, o ovisnosti. Kaže da je trenutno ovisna, zdravo, o trčanju – “Ono je i moja meditacija i izvor zdravlja i boljeg izgleda. Dok se držim te zdrave ovisnosti, dobro je”.
“Frljić je jedan od najkontroverznijih kazališnih redatelja na kontinentu, i jedan od najpotrebnijih. On šokira i izaziva prezir. On nepristojnost gura do ekstrema, bez sumnje, ali ovo nije vrijeme za pristojnost. On izaziva formu i propituje njezine granice, pišući lažne životopise svojih glumaca, citirajući i kritizirajući druge predstave u svojima… Njegovo kazalište, kako je jedan kritičar rekao, nije ništa više i ništa manje od traženja pravog umjetničkog alata kako bi se zaustavio pad u nacionalni pakao.” – piše Guardian
Predstava Raspad sistema u režiji glumca Borka Perića nakićena je gegovima iz crtića, dublje gledano, iz slapstick-komedija, nijemih filmova, još dublje iz mima, iskonske improvizacije. Radnja je o glumačkoj skupini koja pokušava igrati nekakav krimić, no neprestano im se događaju nezgode. Redatelj je dakle unio potreban emfatičan ritam nezgoda, glumci su inspirirani, zabavni – Tomislav Čadež, Jutarnji.
Jutarnji donosi razgovor sa Ivicom Buljanom, ravnateljem Drame zagrebačkog HNK, čiju je predstavu “Balkon” u münchenskom Residenztheateru New York Times uvrstio među najbolje u protekloj godini. Na pitanje o glasinama da je htio napustiti HNK zbog napada Zlatka Hasanbegovića na njega u Kazališnom vijeću, Buljan odgovara da je riječ o istim ucjenama vlasti o kojima je pisao Krleža, i da na njih ne želi pristati. “Taj se lik ugurao na scenu, nevažan je, želim da s nje što prije nestane.” Jutarnji
Snježana Banović: Stotine razloga za smjenu Dubravke Vrgoč s kormila HNK-ovog tonućeg broda
Iscrpnije...Najbolje velike predstave protekle dobre kazališne godine su Tit Andronik, Peer Gynt, Slikari rudari, Brodolomke i Huddersfield, a gostovanje Rikard III. s Larsom Eidingerom, ocjenjuje Tomislav Čadež u odličnom velikom pregledu za Jutarnji list. “Tko kaže da kod nas ništa ne valja? Kazalište je jedna od najboljih stvari koju imamo”, piše Čadež.
Crowdfunding teatar: Dražen Šivak 22. siječnja u Zagrebačkom plesnom centru premijerno prikazuje monodramu ‘Mistero Buffo’ Darija Foa za koju je novac skupio na Indiegogo-u, 89% od ciljanog iznosa 3.500 dolara.
Iscrpnije...Tonko Lonza, glumac i kazališni pedagog, preminuo je u 89. godini života. Kad se iz Dubrovnika doselio u Zagreb počeo je studirati strojarstvo, ali se nakon prvog semestra prebacio na Dramsku akademiju. Glumio je u Gavelli pa u HNK, a bilo ga je i na filmu (‘Novinar’ Fadila Hadžića i ‘Glembajevi’ Antuna Vrdoljaka npr.), da bi pred kraj karijere bio profesor na glumačkoj akademiji. Večernji…
Nova predstava zagrebačkog ZKM-a “Pansion Eden” ozbiljan je rad, plod promišljenih redateljskih postupaka, akteri se vesele igri, pa i oni stariji, jer imaju ujedno slobodu kreacije i jasan zadan okvir djelovanja.
Kazališna kritika: ‘Kurlani’ Mirka Božića u režiji Senke Bulić – kako živjeti u sredini gdje dominiraju muška logika, religiozni okovi i konzervativna pravila
Iscrpnije...Nušićeve komedije odnose se na mentalitet, a mentalitet se jako sporo mijenja ili se uopće ne mijenja – kaže Svetlana Bojković (najbolje je znamo iz ‘Boljeg života’) u intervjuu Globusu povodom njenog gostovanja u Zagrebu u sklopu Dana srpske kulture gdje je igrala naslovu ulogu u ‘Gospođi ministarki’ Branislava Nušića, drami staroj stotinu godina. Vrlo zanimljiv intervju, o svačemu pričala: Sve što kažete posljedica je vaših misli. Zato u glumi treba jako puno razmišljati. Pola razmišljati, pola intuitivno dolaziti do rješenja… Obično kažu: kad glumac misli da je neka uloga za njega, onda je najlošije napravi. Najbolje sam korake napravila s ulogama koje su bile suprotne meni… Jako puno ljudi prati te reality programe. U izravnoj je to vezi sa siromaštvom, ne samo materijalnim nego siromaštvom duha.
Sinoć su dodijeljene nagrade Hrvatskoga glumišta 2018.: Najbolja drama je Eshilova ‘Orestija’ Dejana Projkovskog u splitskom HNK, najbolja je režija Shakespeareovog ‘Tita Andronika’ ZKM-a, najbolja glumica je Zrinka Cvitešić, za ulogu Ane Šafranek u ‘Tko pjeva zlo ne misli’ Renea Medvešeka u produkciji HNK u Zagrebu, najboljim glumcem je proglašen Dražen Čuček za ulogu Njega u predstavi ‘Opet on” zagrebačke Komedije, najbolja je dječja predstava ‘Nikomu pravo’ Kazališta lutaka Zadar, nagradu za izniman doprinos kazališnoj umjentosti dobio je Zoran Mihanović, a nagradu za životno djelo dobio je Mustafa Nadarević, čime se oprostio od kazališta.
Snježana Banović: Stotine razloga za smjenu Dubravke Vrgoč s kormila HNK-ovog tonućeg broda
04.01. (11:00)Crowdfunding teatar: Dražen Šivak 22. siječnja u Zagrebačkom plesnom centru premijerno prikazuje monodramu ‘Mistero Buffo’ Darija Foa za koju je novac skupio na Indiegogo-u, 89% od ciljanog iznosa 3.500 dolara.
26.12.2018. (16:00)Kazališna kritika: ‘Kurlani’ Mirka Božića u režiji Senke Bulić – kako živjeti u sredini gdje dominiraju muška logika, religiozni okovi i konzervativna pravila
06.12.2018. (14:55)Tomislav Čadež razgovara sa “najtalentiranijom hrvatskom spisateljicom” Teom Matanović povodom njene predstave “Sol na ranu” po vlastitom tekstu
22.11.2018. (20:00)Vrlo detaljna analiza “kolapsa” prodaje karata za Orašara u HNK Zagreb
10.11.2018. (16:00)Eksplozija umjetničke strasti skupine koja pomiče granice teatra i pretvara pozornicu u igralište koje vrvi zabavom, komedijom, opasnostima i fantazijama – španjolska kazališna družina La Fura dels Baus u prosincu u Lisinskom
27.10.2018. (15:43)Kazališni redatelj Mario Kovač u posljednjem Pressingu: Gledatelji žele gledati hrvatske drame
12.10.2018. (14:45)Intervju sa intendanticom HNK u Zagrebu Dubravkom Vrgoč: "Ubijamo hit predstave da bi bilo mjesta za nove. Treba nam druga scena…"
05.06.2018. (09:41)Bilingvalna predstava ‘Čuvari snova’ u 20 sati u CeKaTe-u
10.05.2018. (07:08)22. veljače u kazalištu Komedija 750. izvedba mjuzikla ‘Jalta, Jalta’
20.02.2018. (07:29)