Nit su hrvatske, nit su željeznice
Boris Dežulović: Hrvatske željeznice
Na taj su me vic, eto, podsjetile Hrvatske željeznice kada su se pohvalile da nakon pune tri decenije ponovno uvode brzi vlak koji će od Osijeka do Splita voziti – trinaest sati. Francuska, Europa i svijet ubrzano se pripremaju za galopirajuću budućnost u kojoj se kao ekonomski i ekološki prihvatljivo rješenje za bezglavo uzmuvano čovječanstvo vraćaju dobri, stari vlakovi – na francuski TGV Englezi su uzvratili električnim HS2 s brzinom od 360 km/h i nultom emisijom ugljika, Japanci se hvale magnetno-levitacijskim supervlakom JR-Maglev MLX01 s brzinom od 580 km/h, a Kinezi pompozno predstavljaju VTS-vlak koji eksperimentalnom tehnologijom visokotemperaturnih supravodiča postiže brzine veće od 600 kilometara na sat – pa i Hrvatska, šta će, hvata korak. Boris Dežulović