• 28.04.2016. (17:03)

    Oli Rijeku voli

    Frljić odlazi iz riječkog HNK, vodit će projekt Europske prijestolnice kulture

    Oliver Frljić u srpnju napušta mjesto intendanta HNK Ivana pl. Zajca u Rijeci i prelazi u tim za realizaciju projekta Europske prijestolnice kulture. Frljić će radit ina pripremi i realizaciji teme nazvane ‘Podijeljeni gradovi’ koja u prijavnoj knjizi kandidature predstavlja okosnicu trećeg programskog pravca ‘Doba moći’ gdje je zamišljena suradnja s nekim najznačajnijih europskih redatelja, skupina i institucija – Rimini Protokoll, Jan Lauwers i Needcompany, Oskaras Koršunovas, Krystian Lupa… Novi list



  • Slične vijesti

    16.04. (09:30)

    Titov hologram pjevat će 'Moj Galebe'?!?

    Direktorica Europske prijestolnice kulture: O Rijeci će se u Europi pričati godinama

    Vrijednosti Rijeke kao Europske prijestolnice kulture su hrabrost, neobičnost, progresivnost i ambicioznost, a kulturni i umjetnički program EPK je konceptualno određen trima temama, a to su voda, rad i migracije što tvori “luku različitosti”, kaže Emina Višnić, direktorica Rijeke europske prijestolnice kulture, u intervjuu T-Portalu. Matanićev spot joj se sviđa – u skladu je s duhom Rijeke 2020 i jasno promovira vrijednosti koje su utkane u našu programsku koncepciju. Kaže da je otvorenje EPK 1. veljače u prostoru luke, i izgleda da će biti povezano s karnevalom.

    28.03. (22:30)

    Riječki dečki

    Jurica Pavičić: Kome smeta queer baletan u spotu o Rijeci?

    Splićaninu se sviđa kako je zagrebački Ličanin oslikao Rijeku: “Kontejneri, luka, bifei u uzobalnim lučicama, atmosfera dotrajale ugarske i dotrajale titovske modernosti… Opet je tu degradirani socijalistički šik, opet je tu “okupatorski” fin-de-siecle, tu su kontejneri, škver na umoru, luka, dizalice, rafinerija. Matanić je prvo kreirao, pa u ovom spotu cementirao ikonografiju Rijeke kao grada dekadentne modernosti”.

    27.03. (12:30)

    Super shit

    Matanićev spot za Rijeku europsku prijestolnicu kulture – grozan ili odličan?

    Zamjera se spotu da nema ni “k” od kulture, manjak života, prikaz prazne Rijeke, zamjera se i angažiranje Matanića, neriječkog redatelja koji ne poznaje “dušu grada”, neki se pitaju kome se spot obraća, tko je ciljana publika, što im se želi poručiti (u spotu su plesač u balerinskoj haljini, američki astronaut na riječkoj ribarnici, ronilac u Kružnoj ulici, coca-cola party na krovu zgrade itd.), piše Novi list. Kaže Matanić za Jutarnji da je “ideja bila napraviti nešto drugačije od otrcanih turističkih parola… Željeli smo prikazati Rijeku umjetnosti, kulture, prepoznatljive pankerske scene”.

    12.03. (09:30)

    Brod plovi

    Rijeka – europska prijestolnica kulture: Otišli Frljić i još 5 ljudi, ali projekt stoji “vrlo dobro”

    Redatelj Oliver Frljić napustio je projekt Rijeka – europska prijestolnica kulture jer je dobio bolju ponudu u Njemačkoj, a sve skupa projekt je napustilo šestero ljudi, ostalo je njih 52. U Trgovačkom društvu Rijeka 20-20 kažu da u odnosu na druge gradove koji su bili u projektu EPK, Rijeka stoji vrlo dobro, iako su neki kulturni događaji otpali jer se nisu mogli realizirati. Bit će realizirano 200 programskih jedinica, među kojima i događaji na brodu Galeb. HRT

    07.11.2018. (20:30)

    Oliver Frljić: Sama ta ideja da se ostaje tamo gdje si rođen mi je bila oduvijek strana

    “Nova gradska pročelnica za kulturu Ana Lederer je u jednom od svojih nastupnih intervjua jasno rekla da dolje nema mjesta za mene. To je samo nastavak nekih drugih pokušaja da mi se onemogući da radim na tom prostoru. Dugo sam bio sentimentalan prema prostoru bivše Jugoslavije, ali mi se čini da je vrijeme da ubijem te sentimente i da pustim ta društva, u kojem je u jednom gore od drugog, da se raspadaju na najbolji mogući način. Očigledno ni ljudi koji vode ta društva, ni oni koji ih biraju nemaju problem sa stanjem kakvo tamo jest. Što bih ja onda unosio neke disonantne tonove u sve to” – kaže Oliver Frljić u intervjuu za Deutsche Welle.

    04.09.2018. (17:01)

    Guardian uvrstio Olivera Frljića među pet najuzbudljivijih redatelja Europe

    “Frljić je jedan od najkontroverznijih kazališnih redatelja na kontinentu, i jedan od najpotrebnijih. On šokira i izaziva prezir. On nepristojnost gura do ekstrema, bez sumnje, ali ovo nije vrijeme za pristojnost. On izaziva formu i propituje njezine granice, pišući lažne životopise svojih glumaca, citirajući i kritizirajući druge predstave u svojima… Njegovo kazalište, kako je jedan kritičar rekao, nije ništa više i ništa manje od traženja pravog umjetničkog alata kako bi se zaustavio pad u nacionalni pakao.” – piše Guardian

    16.06.2018. (13:10)

    Opet o gospođi pročelnici

    Umjetnički ravnatelj BITEF-a: Zastrašujuće su najave da će Zagreb uskratiti financiranje kritičkoj misli

    Ivan Medenica, umjetnički ravnatelj i izbornik Bitefa: “Da, čuo sam uznemirujući stav nove pročelnice kulture Grada Zagreba. To je zastrašujuće. Takva vrsta kazališta, nazovimo ga frljićevskim, bitna je upravo u institucionalnom kazalištu, onom koje je na budžetu, jer je društvo dužno financirati kritičku misao, podržavati kulturu koja će prozivati nedostatke tog istog društva. Sve ostalo manji je ili veći oblik autoritarnosti, a to je pravac u koji, na žalost, klizi cijela Europa, ali i SAD i Rusija. [expand trigpos=”below” title=”više” swaptitle=”manje”]Svugdje vidimo sve više desnog populizma, autoritarnog načina vladanja i to postaje sve dominantnije. Stoga demokratskim društvima treba kritična kultura i nju moraju podržati države i njezini fondovi. Zato su ocjene koje je izgovorila gospođa Lederer vrlo opasne. No, hrvatsko društvo jest demokratsko društvo, a ja se usuđujem o tome govoriti jer sam lani bio predsjednik žirija na Marulićevim danima i svjedočio trenutku kada splitska publika nije dopustila da se prekine Frljićeva predstava, i to tako da su pjevali ono slavno Arsenovo “Kad bi svi ljudi na svijetu…” (pjeva, op. a.) Svjedočio sam i tome kako je hrvatska policija besprijekornom intervencijom omogućila da publika koja to želi i vidi predstavu. Hrvatska policija tada je intervenirala onako kako nedavno u Brnu nije intervenirala češka policija, kada je predstava bila prekinuta. Publika u Splitu tada je definitivno obranila umjetničku slobodu.”[/expand]

    14.06.2018. (23:32)

    Pih, politički aktivizam

    Oliver Frljić na BITEF-u sa čak dvije predstave

    Satiričko kazalište Kerempuh po prvi put se predstavlja na beogradskom BITEF-u i to predstavom ‘Šest likova traži autora‘ redatelja Olivera Frljića. ‘Naravno da smo ponosni na predstavu koja je odabrana, a koja ne predstavlja samo Satiričko kazalište Kerempuh, nego i širu zagrebačku i hrvatsku kazališnu scenu’, rekao je ravnatelj Kerempuha Roman Šušković-Stipanović. Osim ‘Šest likova traži autora’, na 52. BITEF-u Frljić će biti zastupljen i s predstavom ‘Gorki – alternativa za Njemačku?‘ berlinskog kazališta Maksim Gorki. Obje se predstave bave fenomenom desnog ekstremizma ne samo u Europi već i globalno. Današnja regionalna najava BITEF-a u kazalištu Kerempuh.

  • Slične vijesti

    16.04. (09:30)

    Titov hologram pjevat će 'Moj Galebe'?!?

    Direktorica Europske prijestolnice kulture: O Rijeci će se u Europi pričati godinama

    Vrijednosti Rijeke kao Europske prijestolnice kulture su hrabrost, neobičnost, progresivnost i ambicioznost, a kulturni i umjetnički program EPK je konceptualno određen trima temama, a to su voda, rad i migracije što tvori “luku različitosti”, kaže Emina Višnić, direktorica Rijeke europske prijestolnice kulture, u intervjuu T-Portalu. Matanićev spot joj se sviđa – u skladu je s duhom Rijeke 2020 i jasno promovira vrijednosti koje su utkane u našu programsku koncepciju. Kaže da je otvorenje EPK 1. veljače u prostoru luke, i izgleda da će biti povezano s karnevalom.

    28.03. (22:30)

    Riječki dečki

    Jurica Pavičić: Kome smeta queer baletan u spotu o Rijeci?

    Splićaninu se sviđa kako je zagrebački Ličanin oslikao Rijeku: “Kontejneri, luka, bifei u uzobalnim lučicama, atmosfera dotrajale ugarske i dotrajale titovske modernosti… Opet je tu degradirani socijalistički šik, opet je tu “okupatorski” fin-de-siecle, tu su kontejneri, škver na umoru, luka, dizalice, rafinerija. Matanić je prvo kreirao, pa u ovom spotu cementirao ikonografiju Rijeke kao grada dekadentne modernosti”.

    27.03. (12:30)

    Super shit

    Matanićev spot za Rijeku europsku prijestolnicu kulture – grozan ili odličan?

    Zamjera se spotu da nema ni “k” od kulture, manjak života, prikaz prazne Rijeke, zamjera se i angažiranje Matanića, neriječkog redatelja koji ne poznaje “dušu grada”, neki se pitaju kome se spot obraća, tko je ciljana publika, što im se želi poručiti (u spotu su plesač u balerinskoj haljini, američki astronaut na riječkoj ribarnici, ronilac u Kružnoj ulici, coca-cola party na krovu zgrade itd.), piše Novi list. Kaže Matanić za Jutarnji da je “ideja bila napraviti nešto drugačije od otrcanih turističkih parola… Željeli smo prikazati Rijeku umjetnosti, kulture, prepoznatljive pankerske scene”.

    12.03. (09:30)

    Brod plovi

    Rijeka – europska prijestolnica kulture: Otišli Frljić i još 5 ljudi, ali projekt stoji “vrlo dobro”

    Redatelj Oliver Frljić napustio je projekt Rijeka – europska prijestolnica kulture jer je dobio bolju ponudu u Njemačkoj, a sve skupa projekt je napustilo šestero ljudi, ostalo je njih 52. U Trgovačkom društvu Rijeka 20-20 kažu da u odnosu na druge gradove koji su bili u projektu EPK, Rijeka stoji vrlo dobro, iako su neki kulturni događaji otpali jer se nisu mogli realizirati. Bit će realizirano 200 programskih jedinica, među kojima i događaji na brodu Galeb. HRT

    07.11.2018. (20:30)

    Oliver Frljić: Sama ta ideja da se ostaje tamo gdje si rođen mi je bila oduvijek strana

    “Nova gradska pročelnica za kulturu Ana Lederer je u jednom od svojih nastupnih intervjua jasno rekla da dolje nema mjesta za mene. To je samo nastavak nekih drugih pokušaja da mi se onemogući da radim na tom prostoru. Dugo sam bio sentimentalan prema prostoru bivše Jugoslavije, ali mi se čini da je vrijeme da ubijem te sentimente i da pustim ta društva, u kojem je u jednom gore od drugog, da se raspadaju na najbolji mogući način. Očigledno ni ljudi koji vode ta društva, ni oni koji ih biraju nemaju problem sa stanjem kakvo tamo jest. Što bih ja onda unosio neke disonantne tonove u sve to” – kaže Oliver Frljić u intervjuu za Deutsche Welle.

    04.09.2018. (17:01)

    Guardian uvrstio Olivera Frljića među pet najuzbudljivijih redatelja Europe

    “Frljić je jedan od najkontroverznijih kazališnih redatelja na kontinentu, i jedan od najpotrebnijih. On šokira i izaziva prezir. On nepristojnost gura do ekstrema, bez sumnje, ali ovo nije vrijeme za pristojnost. On izaziva formu i propituje njezine granice, pišući lažne životopise svojih glumaca, citirajući i kritizirajući druge predstave u svojima… Njegovo kazalište, kako je jedan kritičar rekao, nije ništa više i ništa manje od traženja pravog umjetničkog alata kako bi se zaustavio pad u nacionalni pakao.” – piše Guardian

    16.06.2018. (13:10)

    Opet o gospođi pročelnici

    Umjetnički ravnatelj BITEF-a: Zastrašujuće su najave da će Zagreb uskratiti financiranje kritičkoj misli

    Ivan Medenica, umjetnički ravnatelj i izbornik Bitefa: “Da, čuo sam uznemirujući stav nove pročelnice kulture Grada Zagreba. To je zastrašujuće. Takva vrsta kazališta, nazovimo ga frljićevskim, bitna je upravo u institucionalnom kazalištu, onom koje je na budžetu, jer je društvo dužno financirati kritičku misao, podržavati kulturu koja će prozivati nedostatke tog istog društva. Sve ostalo manji je ili veći oblik autoritarnosti, a to je pravac u koji, na žalost, klizi cijela Europa, ali i SAD i Rusija. [expand trigpos=”below” title=”više” swaptitle=”manje”]Svugdje vidimo sve više desnog populizma, autoritarnog načina vladanja i to postaje sve dominantnije. Stoga demokratskim društvima treba kritična kultura i nju moraju podržati države i njezini fondovi. Zato su ocjene koje je izgovorila gospođa Lederer vrlo opasne. No, hrvatsko društvo jest demokratsko društvo, a ja se usuđujem o tome govoriti jer sam lani bio predsjednik žirija na Marulićevim danima i svjedočio trenutku kada splitska publika nije dopustila da se prekine Frljićeva predstava, i to tako da su pjevali ono slavno Arsenovo “Kad bi svi ljudi na svijetu…” (pjeva, op. a.) Svjedočio sam i tome kako je hrvatska policija besprijekornom intervencijom omogućila da publika koja to želi i vidi predstavu. Hrvatska policija tada je intervenirala onako kako nedavno u Brnu nije intervenirala češka policija, kada je predstava bila prekinuta. Publika u Splitu tada je definitivno obranila umjetničku slobodu.”[/expand]

    14.06.2018. (23:32)

    Pih, politički aktivizam

    Oliver Frljić na BITEF-u sa čak dvije predstave

    Satiričko kazalište Kerempuh po prvi put se predstavlja na beogradskom BITEF-u i to predstavom ‘Šest likova traži autora‘ redatelja Olivera Frljića. ‘Naravno da smo ponosni na predstavu koja je odabrana, a koja ne predstavlja samo Satiričko kazalište Kerempuh, nego i širu zagrebačku i hrvatsku kazališnu scenu’, rekao je ravnatelj Kerempuha Roman Šušković-Stipanović. Osim ‘Šest likova traži autora’, na 52. BITEF-u Frljić će biti zastupljen i s predstavom ‘Gorki – alternativa za Njemačku?‘ berlinskog kazališta Maksim Gorki. Obje se predstave bave fenomenom desnog ekstremizma ne samo u Europi već i globalno. Današnja regionalna najava BITEF-a u kazalištu Kerempuh.