Gdje je granica između zabave i kvazi društvenog aktivizma u pop-glazbi? - Monitor.hr
12.02.2018. (16:50)

Dobro čitanje

Gdje je granica između zabave i kvazi društvenog aktivizma u pop-glazbi?

“Umorne od šarene i nevjerojatno ispeglane slike koju projicira pop svijet ne čudi stoga što je najzanimljiviji eksplicitno politički i društveno orijentiran album u posljednjih nekoliko godina zapravo satira, Pure Comedy soft rock provokatora Josha Tillmana poznatijeg kao Father John Misty. Ostvarenje je to koje udara izravno u kolektivnu narcisoidnost, razotkrivajući praznine suvremenog života u osobnom i javnom aspektu”, piše Karlo Rafaneli u odličnoj popkulturnoj analizi za Arteist.


Slične vijesti

06.03.2023. (22:00)

Više od kratkotrajnog trenda

Zvuk dvadesetih: Caroline Polachek – hyperpop za odrasle

U medijskom sektoru globalnog dance undergrounda prije desetak godina otvorena je žustra polemika o fenomenu PC Music. Londonski kolektiv i label koji je na početku iskrcao hrpetinu materijala preko Soundclouda. Nikad nije bilo sporno da je PC Music vješto spojio rejversko happy hardcore nabrijavanje, Eurotrance euforiju, chiptune efekte, japansku kwami estetiku i konzumeristički hedonizam. Međutim, koplja su se lomila na pitanju može li PC Music sa svojim neobičnim audiovizualnim kreacijama napraviti kakav revolucionaran pomak u dance glazbi ? U međuvremenu se PC Music strateški povezao sa sjajnim pop kantautoricama Charlie XCX i Caroline Polachek. Potonja, njujorška kantautorica dobila je priliku uživo testirati svoju viziju hyperpopa u nastupima ispred Due Lipe na američkom dijelu trijumfalne turneje Future Nostalgia. Što je nastavila s nizom jakih singlova. Ravno do dna

23.09.2022. (14:00)

Ako ništa, dobar poster za duplericu

Beyonce ‘Renaissance’ – ‘blockbuster’ Lady Godive

Situacija u gornjem domu današnje pop glazbe nekako nije nimalo obećavajuća u smislu kreativnosti čiji nedostatak se nadomješćuje milijunskim budžetima i angažiranjem personela veličine filmske produkcije prepunog vanjskih suradnika i talenata, da bi se na kraju nešto i dogodilo. To je ukratko i situacija s recentnim albumom „Renaissance“, u ukupnom poretku sedmog po redu američke pjevačice Beyonce. Na album se nekako može i gledati kao na filmski blockbuster; nema tu ni trunke nečeg neulaštenog do blještavog sjaja, sve je promišljeno od prve do posljednje sekunde, sve prožeto snažnom zvučnom muskulaturom iz koje kipti ona stara želja; svidjeti se što većem broju njih, a ako ništa drugo, bar očarati slikom na steroidima. Osim superiorne produkcije i mnoštva uključenih suradnika, dosta toga svodi se na reciklažu. Ravno do dna

04.10.2020. (17:00)

Pop današnjice kroz odrasle uši

Glazba koju mi otkrivaju vlastita djeca: King Princess, Harry Styles i Billie Eilish

Posljednji kamenčić u našoj glazbenoj infantilizaciji bilo je ovoljetno otkriće pjevačice koja bi trebala pratiti Stylesa na njegovoj europskoj turneji, i na čiji koncert u Beču Megi žarko želi ići. Dvadeset joj je godina, nastupa pod imenom King Princess, deklarira se kao nebinarna osoba, otvorena je lezbijka, i radi apsolutno savršenu pop/plesnu glazbu. I dok je naša, sad već gimnazijalka, dosad već lakonski prešla na neku novu glazbu, njezini su roditelji ozbiljno zapeli na svojoj novoj glazbenoj fascinaciji koju nam je otkrila – vlastita kći! Pa zar stvari ne bi trebale ići suprotnim pravcem? Mi bismo svojoj djeci trebali otkrivati ono što je dobro, vrijedno, zanimljivo… iz širokog polja (pop) kulture? Naravno, to nije jednosmjerni proces. No možda je neka nova kulturološko/društvena situacija. Piše Pavica Knezović Belan za Jutarnji list

14.06.2017. (10:50)

Ljubav u doba politike

Pop glazba s političkom porukom

Domaći pop-izvođači i bendovi nisu gluhi i slijepi na društvene okolnosti u kojima je stvaraju. To se vidi u pjesmama Jinxa poput Koliko suza za malo sna, Na zapadu i Tamo gdje je sve po mom koje skrivaju političke i društvene komentare iza univerzalne ljubavne poruke. “Kuda pobjeći…u Irsku il na more…kad vode nas luđaci, skockani pajaci”, pjeva Detour u pjesmi Biram. Oni nisu jedini, više pišu Novosti.

31.05.2015. (10:50)

Glavno da rima štima

Tekstovi hit pjesama na nivou trećeg razreda osnovne

Tim znanstvenika i ljubitelja glazbe analizirao je tekstove 225 pjesma koje su se od 2005. nalazile na vrhu glazbenih ljestvica u SAD-u. Rezultati istraživanja pokazali su kako prosječan rječnik jednog hita odgovara uzrastu klinca koji ide u treći osnovne. U country glazbi, kako kažu znanstvenici, ima najmanje glupih tekstova, ta vrsta glazbe je najraznovrsnija. Najlošiji tekstovi prate hip-hop i R&B glazbu. Znanstvenici country glazbu smatraju najkvalitetnijom jer se u njoj vrlo rijetko koriste poštapalice u stilu ‘Oh Yeah’. Dnevnik.hr, Breitbart