Hrvatska glazba i regija (6. dio) – Kad prihvatimo tržište, prihvatit ćemo sebe - Monitor.hr
02.12.2022. (16:00)

Ipak nikakvi utjecaji izvana

Hrvatska glazba i regija (6. dio) – Kad prihvatimo tržište, prihvatit ćemo sebe

Mlada domaća populacija prati globalni glazbeni trend na jezicima koje razumiju, tj. onima koji se govori u našem okruženju i o tome da su neki iz susjedstva prije i uspješnije uskočili u taj trend, ali i da tako ne mora i ostati jer postoji ista takva hrvatska scena koja bi po logici stvari svakim danom trebala biti sve manji medijski talac ‘istoka’. Nije čak ni toliko bitno hoće li trap postati apsolutni hrvatski mainstream koliko je bitno da ga ne treba sputavati u tržišnoj utakmici, što nije ništa drugo već pucanje u noge vlastitim kreativcima. I mainstream i underground određuje broj onih koji ih konzumiraju, a ne oni koji provode aktivno ili pasivno političko djelovanja iz inata prema nekome ili nečemu. To se uistinu ne treba doticati bilo čijeg glazbenog ukusa, time posredno i slobode stvaralaštva, kaže u zadnjem dijelu serijala članaka Zoran Stajčić gdje analizira situaciju na glazbenoj sceni kod nas. Ravno do dna


Slične vijesti

10.02. (23:00)

Čovjek koji je volio domaći punk

Vinko Barić: Moja knjiga je dokaz da ono što jako želiš možeš napraviti i sam

Nakon što je 2011. samostalno objavio knjigu „Hrvatski punk i novi val 1976.–1987.“, i njeno prošireno reizdanje 2021., splitski crtač stripova i likovni umjetnik Vinko Barić je napisao i objavio knjigu „Diskografija ex Yu punka i novog vala“. Riječ je o monografiji na 240 stranica velikog formata u boji, koja donosi biografije i diskografije preko 440 grupa iz perioda od 1977. do 1987. godine. U trenutku održavanja zagrebačke promocije ovog naslova u prostoru AKC Medike, cijela prva tiraža je doslovce planula; a treba napomenuti da je knjiga objavljena krajem studenog 2023. O novoj knjizi razgovarao za VIDU. Ravno do dna

03.02. (11:00)

Vile koje su nekoć glazbu značile

Pitchfork: život i smrt u raljama medijskog tržišta

Medij koji je predstavljao globalno relevantno mjesto za refleksiju o nezavisnoj glazbenoj produkciji, završio je na rezalištu povijesti popularne kulture. U trenutku najave spajanja s magazinom GQ, Pitchfork postoji 28 godina, s nebrojenim tisućama objavljenih kritika, kolumni, reportaža i članaka, i na vrhu ljestvice čitanosti Condé Nastovih izdanja, dio čije grupacije je postao 2015. godine. Časopis je pokrenut još 1996. godine pod nazivom Turntable, a prvi preokret desio se oko novog milenija, s objavom Radioheadovog KID A, kada su mu među rijetkima dali čistu desetku. U to doba tekstovi su i dalje bili fanzinaško logoreični, frustrirajući, problematični i često nimalo konstruktivni, ali povremeno ne i potpuno lišeni šarma, duha i ozbiljne kritičke analize. No, i takvi su značili puno više nego tadašnji Rolling Stone i SPIN.

Condé Nast je akvizicijom finaliziranom 2015. godine – riječima njegovog tadašnjeg CDO-a Freda Santarpije – sveo Pitchfork na pristup “vrlo strastvenoj publici milenijalskih muškaraca”. Međutim, ono što je uslijedilo u pristupu uopće nije odgovaralo ovakvoj kvalifikaciji. Kulturpunkt

01.02. (21:00)

Straight outta Gospić

El Jara -Est: Kreativna mladost iz Like

Može se pretpostaviti da bi rad gitariste Mile Rukavine iz DC5, žestokog rock benda iz Donjeg Pazarišta pored Gospića mogao biti instrumentalan s obzirom da se ne petlja u vokale. I to je teoretski jedina 100% točna hipoteza. Kad se suočimo s ovakvim zasebnim djelom, neosporno jest da je autor velikog talenta, sofistikacije i konciznosti, skoro da se zapitamo što li to on sve nije kadra napraviti i kamo se zaputiti. Ovih nepunih 50 minuta, priznati ćemo, jest obiman zalogaj, (ne)suvislo pretenciozan i potrebit, pun je slojevitih formata, bogatih nadogradnji s duhačima i samo on zna sa čime već. Album je organski živ, i analogan sa bubnjevima, basom, kombinacijom električne, akustične i amplificirane gitare, a možda je u samoj infrastrukturi veliki dio toga programirane prirode (provjereno: nije). Neočekivani izlet u world-music/ jazz/ ambient. Preporučuje Terapija

29.01. (12:00)

Zbogom 'ocu' Boney M. i Milli Vanilli

In memoriam: Frank Farian (1941.-2024.) – kontroverzni igrač iz sjene

Bi li Fariana ikad sustigla neka osuda da se kojim slučajem bavio nekim drugim zanimanjem u životu, teško je reći. No u svijetu pop glazbe ipak postoji imperativ uspješnosti i Fariana je do kraja života pratila upravo fama uspješnosti i to je nešto pred čim mnogi pokleknu, jer puno pjevača ima samo jedan važan motiv, a to je da postanu slavni. Farian je bio ona vrsta igrača koji je nekog mogao napraviti slavnim pjevačem bez da je ta osoba uopće pjevač. Namagarčio je za života i jedan Grammy, a sve su platila „dva magarca“ koja je ponudio na pladnju, obzirom da je on prvi izašao s tom informacijom u javnost. Iako je „upravljao“ svjetlima pozornice, njih se dobrim dijelom svog života klonio. Studio je bio njegovo omiljeno stanište. Umro je u svom domu 23. siječnja 2024. u 83. godini u vremenu kad je ulogu stvaranja lažnih pjevačica i pjevača preuzela umjetna inteligencija.(Ravno do dna)

29.01. (00:00)

Pred nama je novi radni tjedan, samo duboko udahni...

Pjesma koja prema znanstvenicima umanjuje anksioznost

Suradnja znanstvenika i glazbene skupine Marconi Union stvorila je Weightless, pjesmu koja slovi kao savršeno oruđe za opuštanje. Pjesma počinje tempom od 60 otkucaja u minuti (BPM), što odražava prosječni broj otkucaja srca odrasle osobe u mirovanju. Tijekom trajanja, brzina se postupno smanjuje na 50 otkucaja u minuti, što je namjeran izbor kojim se želi slušatelja dodatno opustiti. Journal

16.01. (21:00)

Širi se iz Azije, a nije SARS

Južnokorejska K-pop grupa BTS: deset godina dominacije i pet milijardi dolara

Južnokorejski pop fenomen BTS, skraćenica za “Bangtan Sonyeondan” ili “Beyond the Scene,” osvaja svijet i obara rekorde već deset godina. U Hrvatskoj je nedavno objavljen prijevod knjige “Beyond the Story – Kronika – Deset godina BTS-a,” autora Myeongseoka Kanga, koja analizira uspon ove grupe koja je zahvaljujući ulaganju Južne Koreje u pop kulturu i globalnom uspjehu K-popa postala globalna senzacija. BTS je postao prva grupa nakon Beatlesa koja je tri studijska albuma u godinu dana osvojila prvo mjesto na Billboard 200 ljestvici. Grupa obara rekorde, a njihov uspjeh utječe na južnokorejsku ekonomiju, generirajući prihod od 0,3 posto BDP-a zemlje. Grgić, stručnjak za azijsku pop kulturu, navodi da je BTS izvor vala koji puni blagajnu i širi korejsku kulturu bolje nego itko drugi, a s obzirom na svoju globalnu popularnost, BTS postaje medij kroz koji i vlada Južne Koreje šalje poruke svojim građanima. (Nacional)

03.01. (19:00)

Da možete staviti u planer

Najveće turneje koje dolaze u Hrvatsku i okolicu u 2024.

Nakon jake prošle koncertne godine, kako stvari trenutno stoje, sljedeća bi trebala biti još jača. Muzika donosi popis jačih koncerata:

  • James Blunt – 5. ožujka, Budimpešta
  • Depeche Mode – 26. ožujka, Budimpešta
  • Judas Priest – 1. travnja, Gradska dvorana Beč
  • Rammstein – 24. i 25. svibnja, Beograd / 17. srpnja i 18. srpnja, Klagenfurt
  • Sting – 27. svibnja, Arena Zagreb / 29. svibnja, Ljubljana
  • Metallica – 29. svibnja, Milano / 1. lipnja, Beč
  • Lana Del Rey – 4. lipnja, Milano
  • Corey Taylor – 6. lipnja, Šalata
  • Tool – 10. lipnja, Gradska dvorana Beč
  • Dropkick Murphys – 12. lipnja, Šalata
  • Green Day – 13. lipnja, Nova Rock: Burgenland, Austrija
  • Maneskin – 15. lipnja, Nova Rock: Burgenland, Austrija
  • Avril Lavigne – 17. lipnja, Arena Pula
  • INmusic festival: The Smashing Pumpkins, Hozier, Paolo Nutini, The National – 24. do 26. lipnja, Jarun
  • Simple Minds – 3. srpnja, Arena Pula
  • Deep Purple – 13. srpnja, Beograd
  • Khruangbin – 16. srpnja, Šalata
  • Ed Sheeran – 20. srpnja, Budimpešta / 10. kolovoza, Hipodrom Zagreb / 17. kolovoza, Beograd
  • Queens Of The Stone Age – 23. srpnja, Šalata
  • Lenny Kravitz – 28. srpnja, Arena Pula
  • Taylor Swift – 8., 9. i 10. kolovoza, Beč
24.12.2023. (20:00)

Još ako taj vampir izgleda kao Nicolas Cage u Renfieldu, što će ti više

Čovjek je čovjeku – vampir: Kako je Olivia Rodrigo snimila najvažniju pjesmu 2023.

Njezin prvi hit singl ‘Vampire’ s drugog albuma gotovo ste sigurno nesvjesno čuli prebirući po odjeći u nekom šoping centru ili vozeći se u taksiju. Stvar kreće ljutom klavirskom kaskadom koja zaziva krhkost slomljenog srca. Preko nje mrvi i drobi mješavinu pitijskog razočarenja i osvetničkog inata, da bi u čudesnom bridgeu pustila glas, a u refrenu zabola glogov kolac vampiru stihovima ‘Bloodsucker/Fame fucker/Bleeding me dry like a goddamn vampire’. Tračerska priroda današnjih medija preplavila je internet pitanjima tko je taj fame fucker koji je na šest mjeseci pretvorio Olivijin život u ‘zabranjeni raj’, Vrte se teorije od stanovite njuške iz glazbene industrije pa čak do Taylor Swift, s kojom Olivia od ranije ima sukob oko prava na hit ‘Dejavu’, a tuku se i oko naklonosti bezbrojnih tinejdžerskih srca. Pedantno medijski trenirana Olivija, međutim, nudi pametnije objašnjenje: Više je riječ o tome kako žalim i kažnjavam se jer sam učinila nešto za što sam znala da neće ispasti dobro. Bojan Stilin za tportal.

18.12.2023. (21:00)

Kanal za dobru mjuzu

The Gentleman na Diskont TV, novoj glazbenoj emisiji

Nova glazbena emisija Diskont zajednički je projekt Iskona i Rock&Off. Na tjednoj bazi ugošćuje naše talentirane glazbenike u veselom interijeru retro marketa. Izvođači i bendovi koji su do sada nastupili u Diskontu su Jonathan, Bore Balboa, Je Veux, Brkovi, Djeca!, Tidal Pull i Mile Kekin. Osim na YouTube-u, Diskont se može pratiti u prvoj hrvatskoj digitalnoj videoteci “Rock&Off” na Iskonovim TV platformama. U aktualnoj epizodi nastupio je mladi glazbenik The Gentleman, osebujan glazbenik, ni punker ni klasičar. Terapija

18.12.2023. (20:00)

Puno toga se dogodi u 12 mjeseci

Godina na odlasku u znaku narodnjaka, Leta 3 na Eurosongu i odlazaka poznatih glazbenika

Tema narodnjaka, ili u narodu popularno zvanih cajki nametnula se već na početku godine s odlukom pulskog gradonačelnika Filipa Zoričića da iz svog grada protjera „srpske cajke“, tj. zabrani koncert te vrste glazbe u kojoj je najveći kolateralni gubitnik u tom trenutku bio Duško Kuliš, koji je na kraju trijumfirao tako što je kao gost Dubiozi kolektiv ipak nastupio u pulskoj Areni. Ravno do dna se potrudio objasniti društveni moment, ali i istraživački otići najdalje u strukture koje su  biznis model nardonjaka oživjele i ustalile počevši od radijskog kartela. Zatim, stigli su se od Dorei Eurosonga do Porina pozabaviti se i ŠČ fenomenom Leta 3 koji su, ako ništa drugo, pokazali u Liverpoolu i onu otkačeniju sliku Hrvatske. Tu su i odlasci brojnih poznatih glazbenih zvijezda, od Sinead O’Connor, preko Tine Turner do Jeffa Becka, Davida Crosbyja do Shanea MacGowana. Ravno do dna