Kako to da obavještajci nisu znali da odlazi 6 vojnih pilota - Monitor.hr
07.03.2015. (12:20)

Krila su mnogo krila

Kako to da obavještajci nisu znali da odlazi 6 vojnih pilota

Ministar obrane, načelnik Glavnog stožera i zapovjednik Hrvatskog ratnog zrakoplovstva nisu imali pojma da šestorica vojnih pilota iz Krila Oluje mjesecima planiraju odlazak iz vojske i dogovaraju novi posao izvan zemlje. Navodno će, umjesto zarade od 7 do 11 tisuća kuna, dobivati isto toliko tisuća, ali – eura. Jutarnji


Slične vijesti

11.07.2016. (10:33)

Krila oluje osvojila nagradu za najbolji nastup na aeromitingu

29.05.2016. (15:00)

Video: Nastup akrobatske skupine ‘Krila Oluje’ na Jarunu

03.05.2015. (19:27)

Video: ‘Krila Oluje’ uveličali utrku ‘Wings for Life’

10.03.2015. (16:53)

Boris Dežulović: Mi, Katarci!

“Od formacije Krila Oluje, međutim, ne očekuju se borbena djelovanja protiv neprijateljske žive sile i materijalnih sredstava: sav je njen borbeni potencijal ceremonijalan i simbolički, i kad takva počasna eskadrila dade otkaz i za bolje pare ode proigravati domoljubna srca katarskog naroda, isto je to po prilici kao da se cijela počasna satnija Hrvatske vojske u onim crvenim pelerinama za bolju plaću postrojila pred palačom katarskog emira Tamim Bin Hamad Al-Thanija… Nacionalni ponos, naime – teško se mi još mirimo s tim – danas zauzima svoje mjesto na policama slobodnog tržišta, baš kao i svaka druga roba”, piše Boris Dežulović. Slobodna

09.03.2015. (16:18)

Even parity

Radoslav Dejanović: Ptice selice

“Nekome ipak valja ispasti kriv, a to će biti tko drugi nego onaj tko je pokazao kako sustav nije dobar, onaj tko se usudio progovoriti. Čulo se tako svašta, od ružnih riječi do ideje da bi im svima trebalo dati nečasni otpust, kako su ti piloti sramota svoje domovine, pa čak i priča o tome da ih treba ignorirati jer su to obični plaćenici koji idu za krvave novce obučavati tuđince kako efikasno ubijati ljude. Interesantno, tako se nije pričalo kad je nastao skandal zbog hrvatskih plaćenika u Ukrajini: nekom čudnom logikom to nisu bili obični plaćenici koji idu za krvave novce ubijati druge ljude, već su to dragovoljci koji su otišli pomoći napaćenom narodu Ukrajine”, piše Monitorov Radoslav Dejanović na odlazak vrhunskih hrvatskih pilota. Monitor

09.03.2015. (16:01)

Ptice selice

Zanimljivo mi je promatrati reakcije na nedavnu najavu odlaska akrobatskih pilota i instruktora, članova grupe Krila Oluje u, kako se čini, Oman. Našlo se tu puno drvlja i kamenja, ali što god je izrečeno u stvari nije opisalo pilote već nas ostale.

Mučka đubrad pilotska, rekli bi fatalno radikalni komentatori on-line medija, izdajnici, plaćenici i prodane duše, rekli bi nešto manje radikalizirani on-line ratnici i udesno usmjereni portali.

Javnost se tako učas raslojila na ekipu koja podržava njihov odlazak u pečalbu, te one koji ih smatraju izdajnicima kojima je domovina sve dala, a oni to besramno i bahato gaze. Sjedim, jedem kokice i čekam kad će netko od on-line oratora izaći s tvrdnjom kako je barem jednom od pilota neki davni predak imao pogrešna krvna zrnca, dal’ četnička, dal’ džihad-turska.

Odlazak vrhunskih pilota iz zemlje zapravo nas ne bi trebao nimalo začuditi. Riječ je o ljudima koji su vrhunski u svom poslu i koji to sigurno nisu postali zato što im je životni cilj bio zaposliti se preko stranke ili rođaka u kakvoj državnoj upravici, pa malo sjediti i još manje raditi, a plaćica ide…

Stručnjaci s vrha svi redom imaju jednu nezgodnu manu: žele više i bolje. Napredovanje u struci gotovo je sportska disciplina, što si bolji to si više motiviran postati još bolji i pobijediti samog sebe; a što rade sportaši kad shvate da su dosegli strop mogućnosti koje im pruža određena sredina?

Zadržati vrhunske stručnjake uistinu je teško: zov nekog tuđeg sunca koje će ih barem financijski puno bolje grijati velika je napast i za najdomoljubnije osjećaje. Ipak, pogriješili bismo ako bismo pomislili kako je novac najvažniji motivator – on to nije: radni uvjeti najvažniji su motivacijski faktor u svijetu vrhunskih performansi. Dajte domaćem znanstveniku plaću relativno skromnu u odnosu na kolege iz razvijenijih zemalja, ali mu dajte iste radne uvjete – i začudit ćete se kad vam kaže kako je zadovoljan poslom i ne namjerava otići. I obrnuto: dajte mu izvrsnu plaću ali šugave radne uvjete i uskoro ćete gledati kako pakira kofere i odlazi.

Tu je logiku vjerojatno teško shvatiti nekome tko to gleda kroz prizmu omjera količine rada i dobivenog novca, ali uistinu je tako gore na vrhu. Velika većina emigranata zaista su ekonomski emigranti, ljudi koji odlaze zbog bolje plaćenih poslova, no oni s vrha ne odlaze samo zbog novca: oni odlaze zato što tamo vani “imaju bolje igračke”.

Tako i ovi naši piloti, grupni emigranti – vjerojatno ne odlaze zato što su im plaće male (jer nisu), ili zato što puno rade (jer ne rade puno), već zato što nam je infrastruktura već dugo u banani i oni se tu jednostavno ne mogu ostvariti.

No, neki im to ne mogu oprostiti. Vjerojatno je ključni motiv činjenica da ovaj odlazak pokazuje u kako lošem je stanju HV, naša nada, naša uzdanica, naša pobjednička vojska i naš garant slobode i mira u narednih nekoliko tisuća godina. I, naravno, jedan od stupova novovjekog mita nazvanog: “Mi, Hrvati” (što se tako lijepo da iskoristiti što u propagandne, što u ekonomsko-propagandne svrhe).

Razlog silnoj pjenidbi s desnog političkog spektra nalazi se upravo u tome što ovaj odlazak pokazuje koliko je car gol – a po nacionalnu mitologiju pogubna je spoznaja da nam vojska, hmm.. pa, baš i nije u najboljem stanju.

Zato desnica radi što desnica voli činiti: ubija glasnika. Računica je jednostavna: sustav ne smije ispasti loš, a oni koji njime upravljaju niti slučajno ne smiju ispasti nesposobni, korumpirani ili nezainteresirani za svoj posao (podsjeća me to na neka stara vremena). Nekome ipak valja ispasti kriv, a to će biti tko drugi nego onaj tko je pokazao kako sustav nije dobar, onaj tko se usudio progovoriti. Čulo se tako svašta, od ružnih riječi do ideje da bi im svima trebalo dati nečasni otpust (iako su odradili sve ugovorene obaveze i pravno mogu otići kad žele i gdje žele), kako su ti piloti sramota svoje domovine, pa čak i priča o tome da ih treba ignorirati jer su to obični plaćenici koji idu za krvave novce obučavati tuđince kako efikasno ubijati ljude.

Interesantno, tako se nije pričalo kad je nastao skandal zbog hrvatskih plaćenika u Ukrajini: nekom čudnom logikom to nisu bili obični plaćenici koji idu za krvave novce ubijati druge ljude, već su to dragovoljci koji su otišli pomoći napaćenom narodu Ukrajine.

Naše pilote sva ta buka i sva ta podijeljenost vjerojatno neće pokolebati. Otići će kao što odlaze i drugi naši stručnjaci koje niti ne pogledamo niti oko njihovog odlaska dižemo prašinu: znanstvenici, liječnici, inženjeri, programeri… civili, pa zato nezanimljivi. Tek gdjegdje netko komentira kako bi prodane civilne duše trebale vratiti novac kojeg je Majka Domovina uložila u njihovo obrazovanje.

Ima li tome lijeka? Ima, ali oni nije očit niti jednostavan: umjesto da tradicionalno one koji odlaze smatramo izdajnicima i nezahvalnicima, jedini način na koji možemo zaustaviti ovaj trend je pretvoriti državu u mjesto u kojem će takvi ljudi željeti ostati, ili se čak vratiti. Samo je to ispravan način, a posao dovođenja države u to stanje bit će krvav i dugotrajan, ako ikad shvatimo da alternative nemamo.

P.S. Ako se već kao nacija uzbuđujemo oko pilota, trebali bismo se uzbuđivati oko pilota Croatia Airlinesa: 2014. godine CA je uveo Pay to Fly, model u kojem piloti plaćaju tvrtci za vlastitu obuku. Pilotima je to veliko financijsko opterećenje jer za obuku plaćaju oko 30 tisuća eura i u tom periodu ne dobivaju plaću niti druge financijske kompenzacije osim smještaja na destinacijama. Nemaju niti garanciju da će ih tvrtka nakon toga zaposliti.
Što mislite, što je loše za putnike? Mladi piloti ne treniraju samo na simulatorima, već kasnije i razvozeći putnike po destinacijama. Razmislite o tome kad sljedeći put sjednete u zrakoplov CA: sjedi li na kopilotovom mjestu netko tko je platio za tu privilegiju, tko ne dobiva plaću za to što radi, tko je selekcioniran isključivo po kriteriju može li iskeširati tolike novce za svoju obuku i tko možda baš i ne zna što u kritičnim trenucima treba raditi: autobusom je lako upravljati dok ide po ravnoj autocesti.

Autor je jedan od vodećih domaćih informatičara i ekspert za slobodni softver, informatički novinar, bivši stručni savjetnik za informatiku u poglavarstvu Grada Zagreba i vlasnik tvrtke Operacijski sustavi. Jedan je od 25 najboljih IT konzultanata u Hrvatskoj, prema izboru korisnika tih usluga. Autor je i SF knjige ‘Umišljena inteligencija’, koju u obliku e-booka možete besplatno skinuti na svoj Android uređaj s Google Play.

05.03.2015. (14:15)

Izgubili ih

Odletjela Krila Oluje – vojni piloti napuštaju Hrvatsku

Piloti instruktori na avionima PC-9 iz sastava HRZ i PZO, istovremeno i članovi akro grupe Krila Oluje odlučili su napustiti OSRH i otići u inozemstvo zbog vrlo povoljne ponude koju su dobili od jedne civilne kompanije. Neulaganja u ljude i njihov status došla su na naplatu u najgorem mogućem trenutku, iz OSRH je već otišla cijela prva generacija pilota Migova, pa je krajnje vrijeme za uzbunu, piše Defender.