Komora osniva poduzetnički inkubator za žene poduzetnice - Monitor.hr
07.03.2015. (12:23)

Komora osniva poduzetnički inkubator za žene poduzetnice

Iako su žene većina u svjetskoj populaciji, i dalje su u sferi poduzetništva manjina, zbog raznih prepreka, socijalnog, ekonomskog, ali i političkog nepovoljnog položaja u odnosu na muškarce. Prema nekim statistikama smatra se da žene u Europi pokreću ili su pokrenule svaki četvrti novi posao. Obavljaju dvije trećine posla u svijetu, no privređuju svega jednu desetinu svjetskog dohotka, a posjeduju manje od jedan posto svjetskih dobara, rekla je direktorica Sektora za industriju HGK Tajana Kesić Šapićna konferenciji posvećenoj ženama poduzetnicama – Dan kreativnih žena održanoj 6. ožujka u HGK.

Svoj doprinos razvoju poduzetništva žena aktivno daje i Komora kao jedan od sudionika provedbe nacionalne Strategija razvoja ženskog poduzetništva 2014-2020i nacionalne Strategije ravnopravnosti spolova te provodi čitav niz mjera. „Jedna od aktivnosti koja je predviđena Strategijom razvoja ženskog poduzetništva je i osnivanje poduzetničkih inkubatora za žene, stoga je HGK pokrenula inicijativu da se prvi takav inkubator osnuje u ŽK Split, a koji će osim besplatnog prostora, opreme, edukativnih aktivnosti imati i program mentorstva koji će poduzetnice voditi kroz prve godine njihovog poslovanja. Ovim projektom želimo spojiti ambasadorice ženskog poduzetništva i mentorice“, istaknula je Kesić Šapić.

Višnja Ljubičić, pravobraniteljica za ravnopravnost spolova istaknula je kako su već vidljivi pomaci u osnaživanju žena u smislu pokretanja vlastitih poslova. “U našem društvu još je uvijek prisutan pogrešan stav prema ženama i to zbog shvaćanja i prihvaćanja njihovog privatnog života. Naime, mišljenje je kako su neke žene diskriminirane, zlostavljane i zapuštene u privatnom životu, što posljedično utječe i na negativan stav o njihovom odnosu prema poslovnom životu”, rekla je Ljubičić. Dodala je kako se zbog tradicionalnog stava prema ženama, nekih predrasuda i određenih prepreka, u javnosti stvara negativna konotacija o ženama u poduzetništvu. Naime, na tržištu rada jednaki su izazovi i prepreke za muškarce i žene. Ljubičić kaže kako “preskakivanje” nekih prepreka ovisi samo o tome koliko je netko obrazovan, snalažljiv i sposoban to odraditi. No, upravo zbog takvog stava kako su žene stvorene samo za “kuću i obitelj”, a ne za neke rukovodeće poslove, što je zapravo društveni oblik pritiska i diskriminacije stvorio se pojam “stakleni strop”.Iako su žene biološki drugačije od muškaraca te samim time nježniji spol, u podjeli obiteljskih poslova i roditeljskih uloga dolazi se do zaključka kako žene “trče” paralelno s muškarcima, ali na svakih stotinjak metara nailaze na neke prepreke. “Zato ženi u startu nije lako postići poslovni uspjeh kao što je to nekom muškarcu. Iako nam se nude jednake mogućnosti, žene nailaze i na prepreke zbog svoje dobi, pa ih u njihovim četrdesetima neki poslodavci smatraju prestarima za određenu vrstu poslova”, istaknula je Ljubičić. Dodala je kako je za žene u EU prva prepreka njihova dob, a na drugom majčinstvo dok je u Hrvatskoj obrnuto. To je potkrijepila statističkim podatkom kako u 55,3 posto slučajeva žene dobivaju otkaz zbog trudnoće ili ostvarenja majčinstva.

Pomoćnica ministra poduzetništva i obrta Zdenka Lončar, rekla je kako je Strategija razvoja ženskog poduzetništva 2014-2020 donesena na inicijativu žena u ministarstvu, a pojam „stakleni strop“, koji se koristi, predstavlja određeno naslijeđe iz prethodnog sustava te obiteljskog odgoja u kojem se djevojčicama govori kako trebaju biti skromne, radišne, ne smiju biti agresivne, a dječaci moraju biti borci, proaktivni, agresivni, lideri itd. Za žene je važno da se ne odriču majčinstva jer to je prilika koju treba iskoristiti, a trebaju koristitii mogućnosti koje pružaju dječji vrtići. Pozvala je poduzetnice da iskoriste mogućnosti jamstva HAMAG Bicroa, poticajnih sredstava za samozapošljavanje HZZO-a i drugih socijalnih fondova, mogućnosti umrežavanja putem internetskih društvenih mreža, a pozvala je i na sudjelovanje u natječajima Poduzetnički impuls 2015 te natječaju HGK za dodjelu vaučera od 10.000 kuna za izradu kvalitetnih EU projekata.

Ariana Vela, poduzetnica i vlasnica Obrta za poslovno savjetovanje i Učilišta EU Projekti – Ustanove za obrazovanje odraslih savjetuje žene poduzetnice da u poslu ne odustaju, budu poštene, ali ne i previše naivne. Katarina Peršurić Bernobić, poduzetnica i vlasnica obiteljske tvrtke Pjenušci Peršurić d.o.o., najvećeg proizvođača pjenušaca šampanjske metode, a ujedno i jedine žene koja se s time bavi u RHi koje godišnje plasira 40.000 boca pjenušca te ima 120.000 boca na lageru. Također napominje kako u svijetu najveći broj vinarskih kuća drže žene te se sve više žena uključuje u tu priču. Poduzetnica početnica i sudionica emisije „Snaga volje“ Iva Šamanić-Jureša, koja se s proizvodom „cloudpillow“ probija na tržištu, istaknula je da postoji niz radionica i mogućnosti za one koji počinju u poduzetništvu. Ona sama, kaže, uspjela je lani prisustvovati više od 40 različitih edukativnih događanja i radionica, i mnoge stvari je uspjela usvojiti kao poslovni način razmišljanja. Na Danu kreativnih žena bilo je riječi o prenošenju obiteljskog posla s majke na kćer, pa su tako o svojim poslovnim iskustvima govorile majke i kćeri – Rosa i Dubravka Ferenčević iz tvrtke MarinaLab Opus te Renata i Ivana Vokal iz tvrtke D.R.I.M. Sve su naglasile kako takav 24-satni zajednički rad nije lagan, ali donosi brojne prednosti za cijelu obitelj. To je, prije svega, financijska sigurnost i isplativost poslovanja.

O uspješnom balansiranju posla i privatnog života govorila je Dijana Kobas Dešković iz tvrtke MAMFORCE d.o.o. koja je istaknula kako je važno znati kvalitetno organizirati vrijeme i postaviti prioritete, ali najbitnije je imati energije odnosno kontinuirano voditi brigu o tome da imate energije što pak znači da morate znati što vam, kolokvijalno rečeno, puni baterije. Nada Finderle iz tvrtke Darna d.o.o. predstavila je nove alate za bolje rezultate i naglasila kako tržišni uvjeti postaju sve kompleksniji što posljedično dovodi i do nikad veće potrebe za dodatnim i novim vještinama. Važnost umrežavanja istaknula je Kristina Ercegović iz tvrtke Zaokret d.o.o. koja je između ostalog rekla i da se poslovne prilike mogu proširiti sa samo jednim novim kontaktom mjesečno. Učinkovitost gerila marketinga predstavila je Martina Kocijan iz Kreativne vjeverica. Za vrijeme trajanja konferencije organizirana je i izložba u slikama o ženama poduzetnicama iz 15 zemalja.


Slične vijesti

20.05. (23:00)

Kad ti ni dodatnih 20 minuta sna ne pomogne jer si spavala s popisom obaveza u glavi

Spolne razlike u snu: žene češće pate od nesanice unatoč duljem spavanju

Žene prosječno spavaju 15–20 minuta dulje od muškaraca, no češće pate od nesanice i imaju dvostruko veći rizik od njezine pojave. Kvalitetu sna narušavaju hormonalne promjene tijekom ciklusa, trudnoće i menopauze, ali i psihosocijalni čimbenici poput stresa, anksioznosti i dnevnih obaveza. Hormonalni disbalans smanjuje duboke faze sna, a povećani kortizol otežava opuštanje. Iako više spavaju, žene se zbog isprekidanog sna i mentalnog opterećenja često osjećaju umorno tijekom dana. tportal

19.11.2024. (18:00)

Doktoru samo kad jako boli

Statistički jaz: Muškarci u Hrvatskoj u prosjeku žive šest godina kraće od žena

Riječ je o takozvanoj razlici u dugovječnosti koja je prisutna u gotovo svim zemljama svijeta, a ovisi o brojnim socio-ekonomskim i kulturnim čimbenicima. U EU-u, jaz je najmanji u Nizozemskoj (2,9), a najveći u Latviji (10), dok u Hrvatskoj ta brojka iznosi 6,4 godine (EU prosjek je 5,3). Stručnjaci ističu da je riječ o globalnom fenomenu na koji utječu brojni kulturni i geopolitički čimbenici poput rata, klimatskih promjena i siromaštva, kao i biološke razlike između spolova, zbog kojih je rizik od smrti veći za muškarce, i to u svim dobnim skupinama. Statistike pokazuju i da muškarci u odnosu na žene češće odgađaju posjet liječniku, što može imati kobne posljedice na zdravlje s obzirom na to da je rano otkrivanje bolesti ključno za uspješno liječenje. Index

08.06.2024. (16:00)

Žena, majka, majstorica

Zbog nedostatka radnika sve više žena postaju vozačice autobusa, mehaničarke…

Nije neobično sve više žena vidjeti na poslovima zavarivanja, građevine, raznoraznih popravaka i raznim drugim koji su se tradicionalno smatrali isključivo muškim. Hrvatska je suočena s općepoznatim problemom nedostatka radne snage pa se postavlja pitanje može li se zapošljavanje žena na ovim radnim pozicijama povezati i s time? Kao akceleratore ove promjene navodi se nestašica radne snage, pojačana svijest o prednostima diverziteta, tehnološki napredak i aktivne politike osnaživanja žena. No ipak, i dalje postoje izazovi kao što su rodna segregacija, razlika u plaćama, stereotipi i predrasude te neravnoteža u obiteljskim obvezama. Lider

21.03.2024. (22:00)

Hrvatska, 21. stoljeće

Zaštita zdravlja žena u Hrvatskoj bilježi loše rezultate

Hrvatska u Europskom atlasu seksualnog i reproduktivnog zdravlja i prava (SRZP) za razdoblje 2020. do 2023. bilježi loše rezultate. Prema izvješću, Hrvatska je ostvarila rezultat od 73,5%, što je ispod susjednih zemalja poput Slovenije i Italije. Ključni problemi su pristup sigurnom i legalnom pobačaju koji je ograničen osobnim uvjerenjima ginekologa i nedostatkom informacija. Također, nedostatak kontracepcijskih sredstava bez recepta te prigovor savjesti ljekarnika stvaraju prepreke. Preporuke Europskog parlamentarnog foruma za seksualna i reproduktivna prava ukazuju na potrebu za boljom dostupnošću kontracepcije i uklanjanjem prepreka u pristupu pobačaju. (VoxFeminae)

03.03.2024. (19:00)

Ljubav u doba covida

Covid utječe na seksualnu želju kod žena: smanjuje libido, uzbuđenje i općenito zadovoljstvo

Iako je mnogo istraživanja razmatralo kako COVID utječe na različite aspekte našeg zdravlja, poput umora i gubitka tjelesnih sposobnosti, malo ih se dotaklo tema seksualnog zdravlja, osobito među ženama. Rezultati su pokazali da su žene koje su preboljele COVID imale niže razine želje, uzbuđenja, lubrikacije i zadovoljstva u usporedbi s onima koje nisu imale COVID, s posebno izraženim smanjenjem kod onih s dugim COVID-om. Također, u grupi s dugim COVID-om zabilježeni su znatno niži rezultati za orgazam i viši rezultati za bol. COVID-19 može značajno narušiti kako kognitivne tako i fiziološke aspekte seksualne funkcije, s dodatnim otkrićem da žene s dugim COVID-om doživljavaju dodatno pogoršanje seksualne funkcije u usporedbi s onima koje su se oporavile od covida bez dugotrajnih simptoma. Geek

12.02.2024. (12:00)

Žene, sad vi nastupate

Megabrendovi: Žene pokreću svjetsku ekonomiju

Nezapamćen utjecaj ženskih glazbenih zvijezda, ali i filma ‘Barbie‘, zbog kojeg su također cvjetali mnogi biznisi, mnogi stručnjaci, kako prenosi NPR, pripisuju upravo ženama i njihovoj rastućoj kupovnoj moći. Nakon krize tijekom COVID-19 žene su počele rušiti rekorde na tržištu rada, a kako je nedavno izvijestila američka organizacija Hamilton Project, prošla je godina bila rekordna po udjelu žena na tržištu rada. Vrijedi spomenuti da se više žena upisalo na fakultete, ali i da imaju veće šanse od muškaraca da će ih i završiti. Naravno, i dalje su u brojnim područjima zanemarene, pa tako i dalje teško probijaju stakleni strop, premalo je ženskih lidera u kompanijama, ali i trpe rodnu i spolnu diskriminaciju.

Ipak, uvjerava NPR, stvari se polako mijenjaju i, kad je to moguće, češće biraju potrošiti svoj novac na stvari koje njih zadovoljavaju, često iskustva koja će pamtiti cijeli život poput odlaska na turneju, putovanje ili film. Ili, kako zaključuju, iako i dalje trebaju svladati niz zapreka, žene diljem svijeta valja ohrabriti činjenica da su svojim kupovnim odlukama uspjele prodrmati svjetske ekonomije. Lider

09.02.2024. (01:15)

Istraživanje: čak 67 posto svih romantičnih putovanja platile su – žene

06.12.2023. (23:00)

Nek se čuju ženski glasovi

Forbes donosi popis najmoćnijih žena svijeta za 2023. godinu: u vrhu van der Leyen i Kamala Harris

Početkom 2023. godine, redovi najmoćnijih žena svijeta prorijedili su se, navodi Forbes u uvodu u svoj redovni godišnji pregled najmoćnijih žena svijeta. Između siječnja i travnja, političke čelnice Sanna Marin, Jacinda Ardern i Nicola Sturgen su ili izgubile ili same odustale od svojih pozicija na čelu Finske, Novog Zelanda i Škotske. Susan Wojcicki se nakon devet godina povukla s pozicije izvršne direktorice YouTubea, a isto je učinila i Martina Merz, izvršna direktorica njemačkog konglomerata Thyssenkrupp. Svaku od njih zamijenili su muškarci. Puni popis možete pogledati ovdje, a mi ćemo ih samo spomenuti: na prvom mjestu je Ursula von der Leyen (EK), zatim slijede Christine Lagarde (Europska centralna banka), Kamala Harris (potpredsjednica SAD-a), Giorgia Meloni (premijerka Italije), Taylor Swift…

16.11.2023. (09:46)

Žene u EU za isti posao plaćene 13 posto manje od muškaraca

29.08.2023. (15:00)

Ne odustaj od snage koju imaš u sebi

Rijetko žene doista plešu iz sebe i za sebe

Rijetko žene doista plešu iz sebe i za sebe. Pogotovo u zapadnjačkoj kulturi življenja. Češće je to predstava za okolinu, kao profesionalno umijeće ili obična zabava protkana privlačenjem pažnje drugih, osvajanjem muškarca, i to prema plesnim trendovima i žanrovima, ‘kako se pleše’, a ne po vlastitom osjećaju (zbog čega mnogi, ne samo žene, misle da ne znaju plesati, pjevati, slikati ili pisati). Ponekad mogu se vidjeti žene u kojima proključa potisnuta želja za plesom. Ne djevojke, nego žene, naročito majke i one starije, koje više ne ulaze u vidokrug požudnog muškog pogleda. Njihova se tijela gotovo nagonski, nesvjesno pokrenu primajući u sebe glazbu. Počnu nogama hvatati takt, rukama i ramenima pratiti ritam, a raspjevana im melodija uzbiba grudi i zanjiše bokove. Neke se u zvukovima glazbe nastave kretati suzdržano, povučeno, do društvenim uzusima utisnute granice “primjerenog”, “prihvatljivog”, “doličnog”. A neke – zaboravljajući na okolinu i norme, u razigranoj prisebnosti – puste da im glazba razbukta biće. I onda, kao da magičan dodir nota pronađe G točku u njihovoj duši, u njima prsne izvorna životnost. Iz njihovih pokreta, izraza lica i pogleda tada isijava ne (samo) putena, nego životna strast – živototvorna ženska energija i snaga. I to bude zadivljujuće i (i)zazovno. Radiogornjigrad