Kršenje pravila - Monitor.hr
23.01.2017. (23:00)

Kršenje pravila

Jedan od najčešćih savjeta mladim poduzetnicima je da trebaju svoju uslugu ili proizvod napraviti tako da bude drugačiji od konkurencije. Onim poduzetnicima koji su već neko duže vrijeme u poslovanju često se savjetuje kako trebaju istaknuti “nešto” što će ih diferencirati od konkurencije.

Super to zvuči kada vam netko sa strane kaže da napravite nešto, no pojma nemate što bi to bilo. Onako na prvu ima smisla, no “nemoj me zaj* s time jer pojma nemam što da mijenjam” bude česta reakcija na takve “super” savjete. “Osim toga, što da mijenjam kada se oduvijek to radilo tako”.

Ono od čega ja polazim (kao poduzetnik ali i coach drugim poduzetnicima) je preispitivanje uobičajenih pravila ponašanja, poslovanja, oglašavanja, komunikacije te njihovo namjerno kršenje. Zapravo, njihovo namjerno redefiniranje i iskorištavanja da se istaknemo od konkurencije ili efikasnije pokrenemo klijente / partnere tako da aktivnost napravimo van očekivanih okvira.

Model od kojeg je najbolje krenuti je uzeti jedan uobičajeni X, te vidjeti i preispitati kako se on može drugačije napraviti ili prekršiti.

Tko kaže da moramo uložiti 2 dana za izradu ponude za posao koji ćemo možda dobiti
Tko kaže da trebamo zapošljavati na taj način
Tko kaže da u digitalno doba nema smisla koristiti papir za prijenos informacije
Tko kaže da cijena usluge mora biti u XYZ okvirima
Tko kaže da se trebamo odijevati u …
Tko kaže da …

Nitko to ne kaže, osim ako niste u biznisu koji je striktno reguliran zakonom. A sumnjam da ste u nečem takvom 🙂

I ako ste me dovde pratili, onda sam poprilično siguran da smo došli do jednog velikog – ALI

Ali zašto da ja mijenjam uobičajenu praksu
Ali što ako nešto promijenim i dogodi se šteta
Ali što ako to neće funkcionirati
Ali što…
Ali …

Slažem se, “ali” je tu uobičajena reakcija te strah i nesigurnost dobivaju na svojoj važnosti što mnoge od nas blokiraju i ostave u poznatom okruženju u kojem znamo pravila i rezultate iako nismo zadovoljni tim istim rezultatima.

“Ali” je često taj koji nas čini istima kao drugi i “ali” je taj koji nam ne da previše prostora da raširimo krila. “Ali” je put u relativnu sigurno luku, ako uopće takva luka i postoji.

Da ne bi bilo zabune, kršenje pravila nije bezopasno. Štoviše, često zna biti dosta rizična radnja koja može koštati dobru količinu novaca, vremena, pa čak i cijelog biznisa. Zato ih kršite malo po malo ili jedno po jedno.

A znate koji je rezultat prekršenih pravila? Pa to da ste postavili SVOJA PRAVILA koja vas čine drugačijim i jedinstvenim. Kršenje uobičajenog i postavljanje vlastitog najbolji je put da se istaknete na tržištu.

“Oni su vam za razliku od drugih…” je najbolja rečenica koju možete čuti o svom biznisu.

Sviđa vam se ovaj savjet/tehnika? Prijavite se na Business klinika mailing listu i direktno primajte tekstove o prodajnim vještinama i poslovnim tehnikama uz koje ćete unaprijediti poslovanje. Korisno, vrijedno i konkretno.

Ime:

Email:



Ni mi ne volimo primati SPAM, stoga možete biti sigurni kako ga nećete dobiti od nas. Nakon prijave provjerite svoj email kako biste potvrdili svoju odluku (double opt-in).


Slične vijesti

23.05.2018. (08:22)

Samo iskreno

Ako se nađete u pregovorima i u jednom trenutku je izgovorena varijanta rečenice iz naslova…

… hajmo sada samo iskreno
… ako ćemo iskreno
… mogu biti iskren
… da budem iskren
… iskreno

… to je jako je dobar znak da je u upotrebi tehnika manipulacije.

Scenarij 1. – Vi ste taj koji ju je izgovorio

Ovo je prekretnica u kojoj gotovo pa sigurno želite pridobiti ekstra pažnju i promijeniti smjer pregovora ili dobiti ekstra poene naspram druge strane.

Scenarij 2. – Druga strana ju je izgovorila

Osvijestite kako je to okidač kojim se druga strana želi “malo povući”, pa onda krenuti u novi napad. Ovakva vrsta rečenice dobar je znak da je sve do sada izloženo / izgovoreno bilo “manje istinito” i dobar manipulator očekuje da to primijetite, spustite svoj štit (jer ste ga razotkrili i sada je kao on u gubitku) što majstori manipulacije vide kao par koraka unatrag radi uzimanja zaleta za novi napad.

U konačnici, tehnike manipulacije su samo alati, a kako ćete ih iskoristiti i u koju svrhu (pozitivnu ili negativnu) ipak ostavljam vama samima da odlučite.

“Samo iskreno” je samo još jedna od tehnika i ako je do sada niste osvijestili, krajnje je vrijeme da to učinite.

Sviđa vam se ovaj savjet/tehnika? Prijavite se na Business klinika mailing listu i direktno primajte tekstove o prodajnim vještinama i poslovnim tehnikama uz koje ćete unaprijediti poslovanje. Korisno, vrijedno i konkretno.

Ime:

Email:



Ni mi ne volimo primati SPAM, stoga možete biti sigurni kako ga nećete dobiti od nas. Nakon prijave provjerite svoj email kako biste potvrdili svoju odluku (double opt-in).

23.05.2018. (01:01)

Iz coacheve bilježnice

Savjeti business coacha: Samo iskreno – još jedna tehnika manipulacije

“‘Samo iskreno’ je okidač kojim se druga strana želi ‘malo povući’, pa onda krenuti u novi napad. Ovakva vrsta rečenice dobar je znak da je sve do sada izloženo / izgovoreno bilo ‘manje istinito’ i dobar manipulator očekuje da to primijetite, spustite svoj štit što majstori manipulacije vide kao par koraka unatrag radi uzimanja zaleta za novi napad” – piše business coach Goran Blagus o jednoj od tehnika manipulacije. Monitor.hr

15.05.2018. (15:30)

Iz coacheve bilježnice

Zašto je mogućnost izbora loša strategija?

“Mi ljudi volimo imati mogućnost odabira / izbora, jer ne želimo osjećaj da nas netko guši i ograničava. I onog trenutka kada to pravo dobijemo, velika većina nas ‘zatilta’ i ‘zablokira’ te ne znamo što bismo odabrali. Netko drugi nam treba reći što bismo trebali odabrati, tuđe mišljenje nam je bitno kako bismo mogli odlučiti, premišljamo kako bismo odabrali najbolje rješenje…”, piše Goran Blagus. Monitor.hr

15.05.2018. (08:25)

Zašto je mogućnost izbora loša strategija?

Uobičajena mišljenje da kod izrade prodajnih pisama primatelju treba pružiti nekoliko mogućnosti odabira od onog što mu možemo pružiti, a onda će on sam za sebe odabrati opciju koja mu najviše odgovara.

Prikazujući sebe kao fleksibilno rješenje i otvarajući prostor za različite oblike suradnje bi po nekoj logici bio najbolji pristup jer će on (primatelj) sam za sebe odabrati opciju koja mu najviše odgovara.

Nudeći različite mogućnosti izbora bi trebala biti dobra strategija ali… stvarnost je nešto sasvim drugo.

Mi ljudi volimo imati mogućnost odabira / izbora i za takvu mogućnost smo spremni boriti se do zadnje kapi krvi. Spremni smo poduzeti što god je potrebno, jer ne želimo osjećaj da nas netko guši i ograničava. Želimo pravo odabira!

I onog trenutka kada to pravo dobijemo, kada ostvarimo mogućnost odabira / izbora velika većina nas “zatilta” i “zablokira” te ne znamo što bismo odabrali.

Netko drugi nam treba reći što bismo trebali odabrati, tuđe mišljenje nam je bitno kako bismo mogli odlučiti, premišljamo kako bismo odabrali najbolje rješenje… ali… hmmm… zar baš moram… nisam siguran… što ako…

Sve ovo nas dovodi do važne postavke – ljudi žele mogućnost odabira, no nisu voljni birati!

Zbog toga je prodajna strategija “što različitiji izboru i sami će odabrati što je najbolje za njih”jako loš odabir i zbog toga mnoga prodajna pisma završe u kanti za smeće, SPAM ili deleted items folderu.

Sviđa vam se ovaj savjet/tehnika? Prijavite se na Business klinika mailing listu i direktno primajte tekstove o prodajnim vještinama i poslovnim tehnikama uz koje ćete unaprijediti poslovanje. Korisno, vrijedno i konkretno.

Ime:

Email:



Ni mi ne volimo primati SPAM, stoga možete biti sigurni kako ga nećete dobiti od nas. Nakon prijave provjerite svoj email kako biste potvrdili svoju odluku (double opt-in).

08.05.2018. (16:44)

Iz coacheve bilježnice

Business coach: Što u neugodnim poslovnim situacijama

Kod potencijalno neugodnih poslovnih situacija s “nisam razumio” i sličnim izvedenicama drugoj strani “vraćate” lopticu da promisli o svom inicijalnom zahtjevu / prigovoru te da ga drugačije formulira. Rezultat svega toga je da imate puno jasniju sliku oko čega se otvara ili otvorio potencijalni spor, što kasnije možete iskoristiti kroz formulu reklamacije ili uvidjeti da se radi samo o drugačijoj percepciji, što se opet vrlo lako da riješiti jer su vam “pozicije gledanja” jasnije – savjetuje business coach Goran Blagus.

08.05.2018. (11:36)

Nisam razumio, možete li…

…mi pojasniti što…
…mi dati više…
…napraviti…

Ovo što vidite je skoro pa savršena (ne postoji savršeno) formula komunikacije kod potencijalno neugodnih poslovnih situacija.

S “nisam razumio” i sličnim izvedenicama drugoj strani “vraćate” lopticu da promisli o svom inicijalnom zahtjevu / prigovoru te da ga drugačije formulira.

Ako sve ovo dobro legne i iz prijašnjeg koraka niste dobili navalu negativnosti i vrlo agresivan napad (“što nisi razumio?”, “što ćeš mi ako ti moram sve pojašnjavati!”, “jesi ti g*up?!”…) tada će to dobrim dijelom otupiti oštricu napada i “otvoriti vrata” za drugi korak.

Kod negativnog i još jačeg napada, tada je najpametnije i najbolje povući se i smanjiti količinu komunikacije na nužnu razinu ili ako ste za ego-ego sukob, onda izvucite tešku artiljeriju 🙂

OK… imamo pozitivnu reakciju ili smo je barem stavili pod kontrolu, tada slijedi dio u kojem tražimo drugu stranu da nešto napravi, što u velikoj većini slučajeva isto legne na “plodno tlo”.

Rezultat svega toga je da imate puno jasniju sliku oko čega se otvara ili otvorio potencijalni spor, što kasnije možete iskoristiti kroz formulu reklamacije ili uvidjeti da se radi samo o drugačijoj percepciji, što se opet vrlo lako da riješiti jer su vam “pozicije gledanja” jasnije.

Zadnji korak je da primijenite ovu tehniku i uvjerite se u snagu “nisam razumio…”.

p.s. Ova tehnika je iz arsenala manipulatora kod osvajanja partnera i davanja mu na važnosti ali s puno benignijim ciljem i svrhom.

02.05.2018. (12:09)

Iz coacheve bilježnice

Savjeti business coacha: Kako prodavači iskorištavaju zavist

Business coach Goran Blagus danas objašnjava jednostavnost formule izazivanja zavisti kod kupaca:
– demonstriraj i pokaži što imaš
– pokaži zadovoljstvo koje time ostvaruješ
– ostavi im otvoreni prostor da nagađaju kako si do toga došao (sumnja)
– reci im gdje mogu saznati prvi korak u otkrivanju “tajne”
– polako i korak po korak neka uđu u grupu “uspješnih” (osjećaj pripadnosti). Monitor.hr

02.05.2018. (09:33)

Zavidni?

Oh da… stigla ja na tapet i famozna zavist – emocija koja čini čuda u prodaji.

Zavist se često povezuje s nezadovoljstvom jer netko drugi ima “nepoštenu” prednost nad nama, što je onda dobar motivator za pokrenuti se.

Zavist se često stavlja u kategoriju nepoželjnih emocija i stanja, a društveno se i osuđuje kao nešto jako loše.

Ali… kako to bude s hrpom emocija – to da je nešto društveno neprihvatljivo ne znači da nemamo u sebi i da se ponekad ne ponašamo baš u skladu s opisom dotične emocije.

Osim toga, ipak smo mi ljudi.

Ukratko, rezultati aktivacije emocije zavisti jako dobro funkcioniraju zadnjih nekoliko godina u danima oko Božića i kraja godine, a i društvene mreže su kumovale u tome da zavist sve češće ispliva na površinu.

Tehnika zavisti funkcionira tako da slike i poruke koje se odašilju prikazuju “uspješne i sretne situacije ili ljude” što nam dodatno trlja nos i stvara osjećaje nezadovoljstva jer “vidi kako sam ja takva i s takvim nedostacima uspjela postići to i to” nakon čega često ide i poruka “…a ako mi se pridružiš pokazat ću ti kako i ti možeš postati uspješan”.

Preuveličavam gornji primjer, no formula je vrlo jednostavna:

demonstriraj i pokaži što imaš
pokaži zadovoljstvo koje time ostvaruješ
ostavi im otvoreni prostor da nagađaju kako si do toga došao (sumnja)
reci im gdje mogu saznati prvi korak u otkrivanju “tajne”
polako i korak po korak neka uđu u grupu “uspješnih” (osjećaj pripadnosti)

Mnogi će odmahnuti rukom da ovo nije ništa posebno i da ne padaju na takve “jeftine fore”. Ne znam baš, iznenadili biste se kako igra oko zavisti daje odlične prodajne rezultate. Ne samo u luksuznim stvarima, već i u teškoj industriji.

p.s. Ne padate na zavist? Zanimljivo… a pratite li što vam radi konkurencija? Vrlo vjerojatno. Jeste li se ikada zapitali što to oni rade da imaju drugačije rezultate od vas, pa vas je to pokrenulo u smjeru da i sami unaprijedite neke procese ili ste “odmahnuli rukom” i možebitno posprdno rekli da su oni ovo ili ono?

p.p.s. U zadnje vrijeme se zavist na društvenim mrežama često ispoljava u ful negativnom kontekstu. Odite na neki od članaka ili statusa različitih uspješnih ili “uspješnih” ljudi i ubrzo ćete vidjeti demonstraciju zavisti u svom maksimalnom zamahu 🙂

Sviđa vam se ovaj savjet/tehnika? Prijavite se na Business klinika mailing listu i direktno primajte tekstove o prodajnim vještinama i poslovnim tehnikama uz koje ćete unaprijediti poslovanje. Korisno, vrijedno i konkretno.

Ime:

Email:



Ni mi ne volimo primati SPAM, stoga možete biti sigurni kako ga nećete dobiti od nas. Nakon prijave provjerite svoj email kako biste potvrdili svoju odluku (double opt-in).

17.04.2018. (21:42)

Iz coacheve bilježnice

Savjeti business coacha: Uvreda & manipulatori

“Ako je uvreda ‘sočna’, ima ‘težinu’ i vrlo vjerojatno spuštena na osobnu razinu, prvi je korak da se složite s njihovim emocijama, a ne sa sadržajem uvrede. Nakon što im je ‘ego izmasiran’, obrambeni štit se spušta i majstor manipulacije nastavlja dalje sa svojim naumom”, savjetuje business coach Goran Blagus što i kako s uvredama u poslovanju. Monitor.hr

17.04.2018. (13:36)

Uvreda & manipulatori

Današnja tehnika spada u kategoriju “dark side” osobnih vještina što je u neku ruku i prikladno s obzirom da uskoro stiže novi film iz franšize ‘Ratovi zvijezda’.

Dakle, kako upravljati uvredama kao pravi majstor manipulacije?

Ako je uvreda u kategoriju prigovora i “manje je vrijednosti” onda je jednostavno ignorirate. Prijeđete preko toga, kao da je niste čuli.

A: “Ovo je preskupo!”
B: Vaša reakcija je da ništa ne napravite po pitanju toga, samo nastavite dalje s procesom ili što ste već radili. Niste je čuli!

Ako je pak uvreda “sočna” ima “težinu” i vrlo vjerojatno spuštena na “osobnu razinu”, onda je proces malo drugačiji.

Prva korak je da se složite s njihovim emocijama, a ne sa sadržajem uvrede.

A: “Niste normalni koliku ste cijenu stavili!”
B: “Znate što, u pravu ste. Izgleda da smo malo pretjerali u preuveličavanju vrijednosti našeg proizvoda.”

Nakon što im je “ego izmasiran”, obrambeni štit se spušta i majstor manipulacije nastavlja dalje sa svojim naumom.

Strašno? Mislite da ne funkcionira? Mislite da ste imuni na to?

Hmmm… razmislite još malo o tome.

Tajna nije u “Da, u pravu ste i razumijem vas ali…” niti u “borbi argumentima”. Tajna je u “masiranju emocije” .

p.s. Pratite malo političare kako komuniciraju (oni koji u timu imaju majstore manipulacije) i kako “masiraju emocije mase”. Oni manje iskusni i bez “stručne pomoći” to rade nezgrapno, evidentno žele manipulirati i rezultat im je dijametralno suprotan – otpor.

Sviđa vam se ovaj savjet/tehnika? Prijavite se na Business klinika mailing listu i direktno primajte tekstove o prodajnim vještinama i poslovnim tehnikama uz koje ćete unaprijediti poslovanje. Korisno, vrijedno i konkretno.

Ime:

Email:



Ni mi ne volimo primati SPAM, stoga možete biti sigurni kako ga nećete dobiti od nas. Nakon prijave provjerite svoj email kako biste potvrdili svoju odluku (double opt-in).