Nakon 10 godina Podravka isplaćuje dividendu od 7 kuna - Monitor.hr
24.03.2016. (15:33)

Bolje danas

Nakon 10 godina Podravka isplaćuje dividendu od 7 kuna

Nakon deset godina stanke dioničari Podravke trebali bi dobiti dividendu od sedam kuna po dionici. Prijedlog dividende stigao je uz revidirani financijski izvještaj za 2015. godinu, koju je Podravka zaključila s neto dobiti od 157 milijuna kuna. Dokapitalizirali smo kompaniju značajnim svježim kapitalom, započeli drugu fazu internacionalizacije i pokrenuli poslovanje na novim tržištima”, rekao je predsjednik Uprave Podravke Zvonimir Mršić. Jutarnji


Slične vijesti

19.03. (18:00)

Muke po povrću

Član uprave Podravke: U Vegeti uopće nema domaćeg povrća jer smo prisiljeni uvoziti

Mi bismo u Hrvatskoj kupili apsolutno sve što je moguće, ako to u našoj zemlji postoji, odnosno da se proizvodi. Ključni sastojak Vegete je sušeno povrće. U Hrvatskoj u ovom trenutku, barem koliko mi znamo, nema proizvođača sušenog povrća koji je u stanju proizvesti količine koje su nama potrebne. Dok se ta situacija ne promijeni, mi smo nažalost prisiljeni uvoziti sušeno povrće, rekao je član uprave Podravke u razgovoru za Agroklub. Ove godine zato planiraju uzgajati povrće na 700 hektara, od čega 200 hektara čini vlastitu proizvodnju, dok je ostalih 500 od kooperanata.

31.01. (18:00)

Poljoprivredni kolač

Podravka favorit za Fortenovin agro biznis, u kombinaciji još mogućih ponuditelja

Četiri kompanije koje Fortenova svrstava u poslovno područje poljoprivrede su Belje, Vupik, PIK Vinkovci i Vinka, a u 2022. godini imale su ukupni prihod od 345 milijuna eura. Prema izvještaju Fortenove za prvih šest mjeseci prošle godine, poljoprivredni biznis je imao 155 milijuna eura prihoda, što je bio rast od 7 posto u odnosu na isto razdoblje 2022. godine, ali operativna dobit mu je pala 27 posto. Od toga je najvrjednije poduzeće Belje. Kako su poručili iz Fortenove, neobvezujuće ponude mogućih kupaca očekuju se krajem prvog tromjesečja, a onda će biti donesena odluka o nastavku procesa potencijalne prodaje. Forbes  U kontekstu prodaje kao najizgledniji potencijalni kupac već duže vrijeme uglavnom se spominje Podravka. No, “po putu” je bilo raznih spekulacija i kombinacija. Mogući su izazivači, poput Žita Marka Pipunića, Mađari kao i srpski Delta Holding. Poslovni

27.01. (19:00)

PR-ehrambena industrija

Premijer se hvali uspjesima Podravke, čiji podaci poslovanja ukazuju nešto negativnije rezultate

Dok otvaranje novog proizvodnog pogona i redizajn vizualnog identiteta sugeriraju Podravkine “transformacijske pomake”, dublji uvid u podatke o poslovanju pokazuju da taj ponos premijera Plenkovića stagnira, s perspektivom fatalnog pada. Nije dovoljno reći da su prihodi narasli za 30 milijuna eura u odnosu na isto razdoblje prethodne godine, ili oko šest posto. Tome se naprosto mora dodati podatak o inflaciji hrane koja je na jednoznamenkast broj postotaka spala tek u 10. mjesecu 2023. godine, a koju smo pak započeli s otprilike 15 posto inflacije za prehrambenu robu. Sličan odnos nažalost vrijedi i u drugim nabrojanim pokazateljima za Podravku. Podravka gubi pozicije na tržištu, a tako nekako u poslovnim bilancama izgleda poduzeće koje lipsa na duže staze. Novosti

10.12.2023. (08:00)

Ususret novim akvizicijama

Krušelj: Martina Dalić je nizom poteza ipak zaslužila nagradu za gospodarstvenicu godine, ali najveći je izazov tek pred njom

Kako je dobitnik za gospodarski događaj godine pomalo neuobičajen, pogotovo ju kontekstu predizbornih političkih tenzija, nimalo ne čudi da su spomenuti dnevnici optuženi za podilaženje Vladi, navodno zbog određenih statusnih i materijalnih interesa. Prestižnu je nagradu, naime, dobila upravo aktualna Vlada predvođena Andrejom Plenkovićem, a razlog je bio uvođenje eura, ocijenjenog kao motora daljnjeg gospodarskog razvoja, kao i predsjednica Podravke Martina Dalić. Je li, objektivno rečeno, Martina Dalić zaslužila navedenu nagradu? Odgovor je nedvosmisleno potvrdan. Usporedi li se njen mandat s poslovanjem i strateškim promišljanjem prijašnjeg poslovodstva, uočljivi su znatni pomaci, kojim je Podravkina pozicija bitno ojačana. Ona je ipak, često se i sudarajući s interesima pojedinih većih dioničara, potaknula nekoliko krugova povećanja plaća i ostalih primitaka. Izvjesno je da je pred Martinom Dalić ključni potez njene koprivničke karijere. Podravka, naime, ozbiljno pikira na poljoprivredni i prehrambeni dio Fortenova grupe, konkretno preuzimanje Belja, Vupika i PIK-a Vinkovci, u čemu će zasigurno veliko značenje imati njen specifični odnos s premijerom Plenkovićem. Ukoliko u tome uspije, Podravka će opet imati gospodarski status mjerljiv s godinama njenog najvećeg uspona. Željko Krušelj za Glas Podravine.

14.10.2023. (19:00)

Bila bi to dobro začinjena juha

Mihaljević: Podravka bi trebala prodati Belupo i kupiti Fortenovu

Priča je prilično komplicirana, ali pokušat ćemo je pojednostaviti: udjeli ruskih banaka pod sankcijama su blokirani, pa su se u Fortenovi dosjetili pravne akrobacije kojom bi krovna zaklada prodala svoju kompaniju MidCo koja vlasnički posredno upravlja Fortenovom. Tako dobiven novac pripao bi vlasnicima krovne zaklade među kojima su i sankcionirane ruske banke, ali one ne bi dobile novac, već bi njihov novčani dio bio zamrznut na posebnom računu do okončanja sankcija. Kad ne bi bilo ogromnog duga prema financijskim institucijama, Fortenova bi vrijedila nekoliko milijardi eura. I sama Fortenova priznaje kako joj neto dug ovog trena iznosi oko 1,1 milijardu eura. Ako je suditi po svim javno dostupnim brojkama, Fortenova ne može servisirati taj dug. Unatoč činjenici da je Fortenova po prihodima i broju zaposlenih ovog trena sedam do osam puta veća kompanija od Podravke (čiji je neto dug 20 milijuna), okolnosti su takve da bi koprivnička tvrtka tu operaciju mogla provesti bez većih problema. Robert Mihaljević za Danicu.

13.10.2023. (15:00)

Nakon Vegete još jedna pomoć u kući

Podravka razvija prvog AI asistenta u prehrambenoj industriji u regiji

SuperfoodChef-AI by Coolinarika, osobnom AI asistentu za nutritivno uravnoteženu prehranu razvijenom kako bi se integracijom GPT tehnologije stvorilo još bolje korisničko iskustvo na najvećoj regionalnoj kulinarskoj platformi – Coolinarici. Dostupan je i kao aplikacija na Google Play-u. Projekt je nastao u partnerstvu Podravke i vodeće regionalne IT kompanije Infobip te međunarodne digitalne agencije C3 Croatia – 01 Content & Technology. Podravka je tako ušla među vodeće brendove u svijetu koji su integrirali generativnu AI tehnologiju na svojim digitalnim kanalima. SuperfoodChef-AI dizajniran je kako bi na jednostavan i zanimljiv način, kroz korisnicima zanimljivu konverzaciju, pokazao važnost raznovrsne i nutritivno bogate prehrane. Lider

09.10.2023. (18:55)

Podravka je ovih dana počela s proizvodnjom vlastite tjestenine

08.09.2023. (13:00)

Prezačinjena juha

Podravka: skočila vrijednost dionica, visoki bonusi menadžerima, bez vidljivih aktivnosti… ‘Sve podsjeća na Agrokor’

Prošlogodišnji službeni izvještaji krovne grupacije Podravka, koja uključuje i poduzeća poput Belupa ili ljubljanskog Žita, otkrivaju ne baš bajne rezultate. Obveze poduzeća prema dobavljačima ubrzano su narasle, dok su se kratkoročni preuzeti krediti doslovno udvostručili. Nadalje, ubilježeno je više nego zabrinjavajuće gomilanje robe u skladištima – čak za trećinu iznosa. Stoga bi ono istinski problemsko pitanje koje u hrvatskim medijima nije postavljeno, glasilo: zbog čega su onda menadžeri u Koprivnici nagrađeni stotinama tisuća eura? Financijski stručnjak Vidaković smatra kako su ogromni bonusi menadžerima legitimni, no oni bi se morali temeljiti na rezultatima, kojih nema. Profesor s FPZG Brkić smatra da je trgovanjem dionicama umjetno dizana vrijednost. DW

25.08.2023. (18:00)

Povoljna kupnja

Krušelj: Ucjenjivačko ponašanje Kauflanda prema Podravki dokaz je i poniznosti hrvatske vlasti

Nije razlog hrvatske skupoće samo u višem PDV-u, već i u maržama koje se formiraju sukladno potrebama za željenom razinom profita. Strani lanci, ali i oni domaći, koji nisu nimalo korektniji i također se skrivaju iza takve prakse, ne smatraju da bi trebali imati suodgovornost za stabilnost hrvatskog tržišta, iako je to i njihov dugoročni poslovni interes. Ako domaći proizvođači hrane ne pristaju na nametnute marže, koji neki nazivaju i ‘deranjem kože’, uklanjaju ih s polica i dopremaju iz inozemstva svoje trgovačke marke. Time sustavno oslabljuju i domaću industriju, a Vlada sve to nemoćno gleda. Što je u takvoj situaciji moguće učiniti? Utjecaj Martine Dalić, predsjednice Uprave Podravke, u Banskim dvorima je toliki da se može očekivati da i državna administracija upozori Kaufland i ostale lance o neprihvatljivosti takve poslovne politike. Pitanje je, međutim, hoće li to imati ikakvog utjecaja na bahato ponašanje moćnog njemačkog lanca, tim više što isti vlasnik posjeduje i Lidl, tako da bi Hrvatskoj mogao objaviti svojevrsni trgovački rat. Željko Krušelj za Glas Podravine.