Nežni Dalibor - Skroz Ok: (super)sonični povratak - Monitor.hr
18.12.2021. (18:00)

Skroz OK? Itekako

Nežni Dalibor – Skroz Ok: (super)sonični povratak

Što se tiče ovog vremena, ima li suptilnije kritike od toga kad bend koji nas je naviknuo na nokturno ugođaje i masne premaze melankolije već s naslovom novog izdanja i njegove naslovne pjesme, koja ga i otvara, poručuje: „Skroz (sam) OK“? To je nešto što graniči s groteskom; katastrofa je velika, ali neki tupavi smiješak zaigra na rubu usana. I samo o sklopu emotivnosti i racionalnosti ponaosob ovisi hoće li se taj smiješak brzo povući i vratiti kameni zabrinuti izraz lica ili će biti samo početak nezadrživog nadirućeg grohota kroz suze. U cijeloj ovoj situaciji u kojoj smo ‘jebeno daleko od OK’, što bi Marsellus Wallace rekao Butchu Coolidgeu u legendarnom Tarantinovom „Paklenom šundu“, Nežni Dalibor kao da pumpa novu snagu i energiju, upravo unatoč svemu. Zoran Stajčić za Ravno do dna.


Slične vijesti

22.04. (22:00)

Elvis na tračnicama

Orville Peck ‘Bronco’ – kad poni naraste u pastuha

Maskirani gay kauboj sa zaleđem u punk rocku, Orville Peck, ujahao je na indie scenu svojim retro pop zvukom provučenim kroz teške naslage country & westerna i utjecaja pionira rock and rolla kao što su Roy Orbison i Elvis Presley. Njegov prvijenac “Pony” privukao je pozornost kritike i publike prije tri godine, a uslijedio je i dopunski EP “Show Pony” na kojem se Peck mogao pohvaliti i vokalnom suradnjom s velikom zvijezdom kao što je Shania Twain. Došla je tako i 2022., a poni je narastao i postao punokrvni “Bronco”, divlji zapadnoamerički pastuh. Cijela ova zbirka pjesama punih tipičnih vestern motiva, a prezentirana kroz prizmu istospolne kaubojske ljubavi zvuči teatralizirano i pompozno i vrlo je tanka granica po kojoj pleše, a koja dijeli pastiš od autentičnog autorskog proizvoda. Ravno do dna

22.04. (14:00)

Napokon! Jer je uho zaista žedno

Koncerti inozemnih velikana ponovno u Hrvatskoj

Nakon dvogodišnje pauze od velikih stranih gostovanja u Hrvatskoj, ovog proljeća kreću dvoranski i stadionski nastupi međunarodnih glazbenih imena. Uz premijerne nastupe, kao i povratak glazbenih velikana, počevši s travnjem, LAA u Zagreb i na obalu do kraja ljeta dovodi imena poput Franz Ferdinand, Skunk Anansie, Simple Minds, Placebo, Whitesnake, Dream Theater, King Gizzard & The Lizard Wizard, Gojira i Lorde. Neposredno pred dolazak prvih u nizu, škotskih rockera Franz Ferdinand, ukinute su sve mjere koje su bile na snazi protekle dvije godine, tako će se nabrojani koncerti održati u punim kapacitetima i bez provjeravanja Covid dokumenata na ulazima. Glazba

16.04. (01:00)

Tko određuje što je prihvatljivo

Nisu krivi ni Buba ni Jala, već klika koja bi krala

Zoran Stajčić je za Ravno do dna reagirao na brojne facebook komentare vezane uz članak o Billboardovoj ljestvici na kojoj dominiraju Jala Brat i Buba Koreli. Dakle, sve ove godine provedene u tržišnim uvjetima, po pitanju glazbe se ponašalo u najmanju ruku ‘sjevernokorejski’ – protekcionistički. Radio se bauk od istoka, ali se nije radilo na alternativi, a ljudi, tj. konzumenti, trebaju glazbu uvijek. U tržišnim uvjetima se mora sve pustiti bez zadrške. Da je tako, onda bi imali i domaće glazbenike koji tako razmišljaju i prilagođavaju se. Potpuno je nevažno bi li hrvatski glazbenici radili glazbu kao npr. Jala Brat, ili nešto sasvim drugačije što bi imalo širu prođu. Hrvatska glazba je imala sasvim dobar ugled u socijalizmu u Jugoslaviji, ali je paradoks da se tada u tom istom socijalizmu promišljala tržišno, a otkad smo u tržišnim uvjetima došlo se do toga da se razmišlja protekcijski, tj. socijalistički.

14.04. (20:00)

Prepuštanje kaosu

Jack White – Fear of the Dawn: na zgarištu rock and rolla

Cjelokupnu samostalnu karijeru Jacka Whitea možda možemo promatrati kao udaljavanje od njezine ishodišne točke nastale na stratištu rock zvuka njegovog matičnog benda The White Stripes. Predstavlja li “Fear of the Dawn” konačnu smrt rocka kakav poznajemo ili rađanje nečeg sasvim novog i uzbudljivog na njegovom zgarištu? Možda oboje, vjerojatnije ni jedno od toga, ali u svakom slučaju zvuči zabavno, otkačeno i neobuzdano. Kao što ono što smo nazivali rock and rollom već dugo vremena nije. Ravno do dna

31.03. (20:00)

Razbijanje folk niza

Frank Turner – FTHC: empatičan saveznik čija iskrenost, bijes i srce nastavljaju inspirirati

Kada govorimo o Turnerovom novom, težem rocking zvuku, usporedba je ovdje s njegovim starijim materijalom, a ne punk rock glazbom u cjelini. Istini za volju, zvuk gitare nije uvijek tako sirov kao što bi možda trebao biti, a vokal je prilično visok u miksu, oduzimajući zapisima kaotičniji zvuk koji bi točnije odražavao galamu live nastupa koje Turner tako voli. (op.a. imali smo to prilike iskusiti na INmusicu 2019. godine). Osim toga, stvarna tvrdokornost FTHC-a (hardcore? …hardkornost?) ne dolazi iz njegove zvučne arhitekture, već iz njegovih tekstova. Svečane ispovjedaonice su uobičajene za Turnera, ali ovdje se čini introspektivnijim i refleksivnijim nego ikad prije. FTHC je preplavljen razgovorima između Turnera i njegove vlastite prošlosti. Muzika

25.03. (14:00)

3,6 - Not great, not terrible

‘Studio 666’ – zabavna strana Foo Fightersa

Dave Grohl i njegov slavni bend Foo Fighters odlučili su promijeniti medij i okušali su se u filmu, točnije komediji strave “Studio 666” nastale prema ideji njihovog frontmena. Spoj horora i komedije u teoriji je zabavan teren, no u praksi je rezultat rijetko izrazito uspješan jer nekompatibilnost žanrova često tjera film u jednu stranu; ako je previše strašan, nije dovoljno komičan i obratno. Više krvav nego stravičan i više blesav nego smiješan, film prati Foo Fighterse u snimanju svog desetog albuma. Za te potrebe iznajmljuju vilu koju prati zloglasna prošlost. Fightersi su glumački posao odradili solidno, a Grohl očekivano prednjači svojom karikaturom egositičnog frontmena. Mnogo kreativnije, zabavnije i ugodnije umjetničko djelo od njihovih nekoliko posljednjih albuma. Što i dalje ne znači da je u pitanju nezaboravno iskustvo koje ne smijete propustiti. Ravno do dna

24.03. (00:00)

Baš je dobro čuti te opet

Post punk ikone Bauhaus imaju prvu stvar nakon 14 godina

U priopćenju je istaknuto i kako je “Drink the New Wine” snimljen prošle godine tijekom izolacije, a zanimljivo je da su ga snimali četvero člana benda preko uređaja ‘Exquisite Corpse’ pri čemu svaki izvođač dodaje dio pjesme ne gledajući što su drugi učinili. Za ovu snimku su četvero glazbenika na raspolaganju imali po jednu minutu i osam pjesama plus zajedničkih šezdeset sekundi plus četiri pjesme za kompozit na kraju. Sve to bez da su čuli što su ostali napravili. Jedina zajednička poveznica je unaprijed snimljeni beat Kevina. Muzika

19.03. (13:00)

Dobar trenutak

Konstrakta ‘Triptih’ – najljepši užas

Konstrakta, hipotetski kazano, istovremeno sve radi potpuno krivo i potpuno pravo. Nema nedostatka od kojeg nije napravila prednost. To je vidljivo bilo i na Beoviziji. No kad se već spominje to prednatjecanje za Eurosong treba uzeti u obzir da Konstrakta ni tu nije ‘od jučer’. U neku ruku je ovogodišnja Beovizija možda trebala biti Konstraktin simbolični komentar i oproštaj od istog natjecanja, ujedno, mala odskočna daska i povod za već pripremljeni „Triptih“. Dakle, uhvatiti malo medijske pažnje i nastaviti po svom u vlastitom uvrnutom filmu. Ali eto, dogodila se povijest. Nerealno je koliko u ovom periodu najvećih nepogoda, ogromnu količinu glazbene sreće donosi arhitektica kamenog izraza lica koja nas je obasula neobičnom arhitekturom stihova čije značenje s jedne strane perfektno razumijemo, dok s druge i dalje razbijamo glavu oko njihove enigmatske formule. Ravno do dna

13.03. (13:37)

Hrvatska pjevačica NOELLE ušla u polufinale International Songwriting Competitiona u SAD-u

13.03. (11:00)

Kako zaustaviti vrijeme

Rammstein uz singl ‘Zeit’ i ratom inspiriranim video spotom najavili istoimeni novi album

Upravo predstavljena naslovna pjesma, moćna balada „Zeit” stigla je uz svjetsku premijeru pratećeg spota, a dostupna je u posebno kreiranim fizičkim izdanjima, ali i na svim glazbenim platformama. Pjesma, vođena upečatljivim vokalom Tila Lindemanna, progovara o prolaznosti, smrtnosti i onim dragocjenim kratkotrajnim savršenim trenucima istinske sreće. Uz savjet slušateljima da uzmu malu pauzu i razmisle o vremenu i savršenim trenutcima, bend otkriva još dvije verzije singla od koji je jedna u neoklasičnom aranžmanu. Ravno do dna