Predstavlja li pelud opasnost za lak automobila?! Mnogo manje od ptičjeg izmeta! - Monitor.hr
19.04.2024. (13:00)

Proljeće na moj auto slijeće

Predstavlja li pelud opasnost za lak automobila?! Mnogo manje od ptičjeg izmeta!

Parkirate li ovih dana blizu drveća, auto će vam požutjeti. Naime, pelud leti zrakom, a u svom naletu doletjet će i na automobile. No, dobra vijest je da pelud nije opasna za lim vozila ako se uklanja na odgovarajući način. Kako pelud u svom sastavu ima kiseline koje se aktiviraju u kontaktu s vlagom, slabom kišom i sl, savjet stručnjaka je da se auto opere pod jakim mlazom vode, te da se pelud nikada ne briše suhom krpom jer se tako može oštetiti lak vozila. (Revija HAK)


Slične vijesti

Jučer (10:46)

U jednom mjestu u Francuskoj tridesetak ljudi dijeli automobil: Ključevi su u lokalnoj gostionici

Ponedjeljak (23:00)

Iz garaže kao feniks iz auspuha

Yugo bi mogao dobiti nasljednika, predstavit će ga za dvije godine

Yugo bi se mogao vratiti na ceste već za dvije godine, s prototipom najavljenim za EXPO 2027. u Beogradu. Projekt vodi Aleksandar Bjelić, vlasnik prava na ime Yugo, uz dizajnera Darka Marčetu. Cilj je oživjeti Yugo i Stojadina kao cjenovno dostupne, modernizirane automobile, moguće i s električnim verzijama. Prototipi se rade u Zrenjaninu, a proizvodnja se traži i izvan Srbije, uključujući Egipat. Mediji bilježe i velik interes iz Hrvatske. N1

12.12. (23:00)

Naši i vaši, sve se praši... jedni su benzinci, a drugi dizelaši!

Benzinci i dizelaši ipak neće biti zabranjeni, ali će biti pod strožim CO₂ režimom

EU je odustala od planirane potpune zabrane prodaje novih automobila s motorima s unutarnjim izgaranjem 2035. Umjesto toga, proizvođači će morati postići 90 % smanjenja emisija CO₂, ali neće biti cilja od 100 % ni nakon 2040. Time benzinci, hibridi i plug-in hibridi ostaju dio ponude, dok se dizelaši možda zadrže u manjem broju. Odluka, koju je potvrdio Manfred Weber iz EPP-a, rezultat je pritiska industrije i nekoliko velikih članica EU te bi trebala zaštititi radna mjesta i omogućiti postupniji prijelaz na električna vozila. Revija HAK, Poslovni

23.11. (08:00)

Parking na Bregani: gdje automobili idu kada vlasnici zgriješe

Kako carina lovi aute: od Lamborghinija do ispuhanih guma

Carina na Bregani čuva desetke zaplijenjenih vozila, od starih automobila do luksuznih sportaša poput Lamborghinija. Neki tamo stoje godinama. Vozila se mogu oduzeti i iz EU ako nije plaćen poseban porez, a mobilne jedinice Carinske uprave nadziru cijelu Hrvatsku, ne samo granice. Postupci traju dugo pa mnogi automobili propadaju na otvorenom. Posebna pažnja posvećuje se vozačima s hrvatskim prebivalištem koji upravljaju vozilima stranih registracija, uz provjere dokumentacije i prava korištenja. tportal

16.11. (00:00)

F1 trikovi spuštaju se u garaže

Valvijet donosi pretkomore iz Formule 1 u serijske automobile

Valvijet razvija tehnologiju pretkomora iz F1 motora za serijske automobile, spremnu za 4–5 godina. Pretkomora prvo pali mali dio siromašne smjese goriva, a kroz precizne otvore vatra širi u glavni cilindar, osiguravajući ravnomjerno i brzo izgaranje. Sustav uključuje kompresor, mješač zraka i goriva te aktivnu pretkomoru s vlastitim injektorom i svjećicom. Omogućava rad s do 50% EGR-a, smanjuje potrošnju goriva 10–15% i osigurava stabilno izgaranje i pri malom opterećenju. Trošak je nekoliko stotina eura po motoru zbog modificiranih glava cilindara i dodatnih komponenti. Revija HAK

07.10. (00:00)

Auto legalno tvoj, samo što nije

Kupnja ukradenog auta: kako pošten čovjek može ostati i bez vozila i bez novca

Kupci automobila koji postupaju u dobroj vjeri mogu se naći u apsurdnoj situaciji: kupe, plate, registriraju vozilo – a država im ga kasnije oduzme jer je nekoć bilo ukradeno ili ilegalno uvezeno. Iako nisu počinili nikakav prekršaj, sudovi često presuđuju protiv njih. Tek je Ustavni sud u odluci U-III/36100/2009 stao na stranu poštenog kupca, zaključivši da mu je povrijeđeno ustavno pravo vlasništva jer je snosio “prekomjerni teret”. Pouka: pravda je spora, ali ipak ponekad – stigne. Revija HAK

25.09. (09:00)

Dan bez auta, ali s puno prometa u glavi

Povodom Dana bez autmobila: Kako Hrvatska subvencionira nebo, a zapostavlja tračnice i bicikle

Zelena akcija upozorava da Hrvatska i dalje ulaže milijune eura u zračni prijevoz, dok javni prijevoz i biciklistička infrastruktura stagniraju. Broj automobila stalno raste, a službene politike guraju električna vozila umjesto stvarne tranzicije prema održivom prometu. Posljedica je „prometno siromaštvo“ koje pogađa građane bez auta. Udruga traži više ulaganja u željeznicu, sigurnije biciklističke trake, pješačke zone te ograničavanje brzine u kvartovima. Javnom prijevozu, naglašavaju, treba vratiti status prava, a ne robe. H-alter

20.09. (13:00)

Jugić nekad na rate tri godine, Toyota danas za godinu dana sendviča

Automobili su danas puno dostupniji nego prije, ali luksuz ostaje za elitu

U Jugoslaviji 1987. Zastava 126pGL stajala je 19 plaća, dok su luksuzni Mercedes i BMW prelazili preko 900. Danas u Sloveniji Tesla Model Y traži 21, a Škoda Octavia 17 prosječnih plaća. U Hrvatskoj, uz prosjek od 1.437 eura, Toyota Aygo X dostupna je za 12 plaća, dok Audi Q5 iziskuje 40. Usporedba otkriva da su automobili postali dostupniji, iako luksuz i dalje ostaje privilegija bogatijih. N1

01.09. (14:00)

Razmisliti o kupnji amfibije

Kako preživjeti susret auta i poplave

Ako je voda viša od koljena, nikako ne ulaziti jer prijeti hidraudar i velika šteta na motoru. Čak i plitka voda može uništiti elektroniku i dovesti do kvara. Ako se već nađeš u vodi, vozi polako, bez naglih ubrzanja i zadrži niske okretaje da voda ne uđe u usis. Najbolja odluka je – zaustaviti se i potražiti alternativni put, jer “jeftin zaobilazak” uvijek je bolji od skupog popravka. tportal