U vladinom planu doslovno piše da Rimac ne razvija tehnologiju kojom će se vozilo kretati bez vozača nego samo razvija automobil koji će implementirati tehnologiju koju će netko drugi izmisliti. Nije bilo javnog natječaja, a Rimčeva tvrtka bila je jedina privatna koja je ušla u nacionalni plan. Predstavnicima vlade iz Rimčeve tvrtke su rekli kako mogu stvoriti funkcionalno autonomno vozilo i cjelokupnu infrastrukturu za njegovo korištenje u svega par godina. Obećali su autonomno vozilo pete razine (a ovo kupljeno je četvrte). Još su i predstavili prototip vozila, ali na daljinski. Index O tome koliko su realni ciljevi pričaju i na Forumu. Zanimljiva je rasprava i na Redditu, gdje korisnici pričaju iz prve ruke kako je raditi kod Rimca.
Inače, Rimčeva firma je još u Nacionalnom planu oporavka i otpornosti iz 2021. godine, na temelju kojeg je dobila gotovo 180 milijuna eura europskog (dakle i našeg) novca za projekt robotaksija, navela: “Za sam autonomni sustav vožnje, odnosno umjetnu inteligenciju koja upravlja vozilima putem senzora i kamera odabrali smo tvrtku koja je među 3 vodeće u svijetu u tom području te na taj osigurali maksimalnu sigurnost u prometu u trenutku izlaska flote vozila na ulice”. Dodali su kako su uvjerenja da “samostalan razvoj sličnog sustava nije potreban budući da bi iziskivao dugogodišnji razvojni proces i višestruke razvojne troškove od cijene ovog projekta.”
Nije jasno jesu li već tada ciljali na tvrtku Mobileye jer se ime tvrtke u Planu oporavka i otpornosti ne spominje, no jasno je da projekt jako kasni i uz činjenicu da Rimčeva firma tehnologiju umjetne inteligencije koja upravlja robotaksijima uzima od druge firme i ne razvija je samostalno. Podsjetimo da je terminal za robotaksije trebao biti gotov još 2022. godine, a da je krajnji rok pokretanja komercijalne usluge bila 2025. godina. Isto tako nije jasno kako točno Rimac planira dosegnuti petu razinu autonomije robotaksija, koju je obećao u Planu oporavka i otpornosti, kada je najviša razina koja je dosad testirana s Mobileyevim sustavom četvrta razina. Index Pogledajte kako cijelu stvar komentiraju na Forumu.
Kako je u ponedjeljak objavio Jutarnji list, radni prototip vozila će P3 predstaviti sredinom godine. P3 je i primatelj izdašne potpore iz EU, kao projekt financiran sa 180 milijuna eura u sklopu Nacionalnog plana oporavka i otpornosti (NPOO), no do sada nisu bili previše otvoreni prema javnosti oko toga što rade i s kime. Kako naglašavaju u odgovoru na pitanja Forbesu, odobrena europska R&D potpora odnosi se isključivo na “razvoj autonomnog vozila”. Ono što se najavljuje u NPOO-u je “u potpunosti novo električno vozilo pete razine autonomije, dakle sposobno izvršavati sve dinamičke funkcije vožnje bez ikakve asistencije vozača-osobe, čiju funkciju u potpunosti preuzima umjetna inteligencija, odnosno autonomni sustav vožnje”. Piše također da je to “najkompleksniji dio projekta” jer je razvoj globalno homologiranog autonomnog vozila najveći izazov. Pogledajte što kažu na Forumu.
Nakon što su im početkom 2021. godine iz Ministarstva prometa ministra Olega Butkovića, kao jedinoj privatnoj firmi, “pokucali” na vrata, Rimčeva tvrtka izradila je troškovnik i prezentirala prototip. No, to uopće nije bio prototip jer nije sam vozio, već je prezentacijskim vozilom na električni pogon upravljano daljinski. Kao što je poznato, do danas javnost nije vidjela nikakvo prezentacijsko vozilo, a ni verifikacijski prototip. Prezentacijsko vozilo još uvijek ima oznaku tajne, a verifikacijsko vozilo i dalje je u izradi te trenutno, kako kažu iz Project 3 Mobility, funkcionira jedino u laboratorijskim uvjetima. Ove godine trebala je biti dovršena proizvodnja verifikacijskih prototipova, njihovo testiranje, testiranje sustava autonomne vožnje, testiranje specijalizirane infrastrukture, izrada kalupa za serijsku proizvodnju… Kao što je poznato, nisu počeli nikakvi radovi ni na izgradnji infrastrukture, odnosno Centra mobilnosti koji je zamišljen kao terminal na kojem će se autonomna vozila puniti, odakle će kretati i kamo će se vraćati. Index, popularna tema i na Forumu.
Project 3 Mobility, tvrtka povezana s Rimac Automobilima, koja razvija samovozeće taksije, danas je potpisala ugovor o dodjeli bespovratnih sredstava iz Mehanizma za oporavak i otpornost za razvoj i proizvodnju vozila nove mobilnosti i prateće infrastrukture, a bespovratna sredstva ukupno su vrijedna 179.5 milijuna eura. Index Na Forum,hr postoji velika tema o Rimcu i na njoj se naravno raspravlja i tome.
Projekt Mate Rimca nakon četiri godine prestao je biti startup, pa je čak prerastao i drugu fazu razvoja, scaleup, i ušao u kategoriju takozvanih jednoroga, tvrtki za koje se procjenjuje da vrijede više od milijardu dolara. No, za potvrdu ove procjene trebat će pričekati – ili da netko zaista kešira 2,2 milijarde dolara za cijelu kompaniju ili izlazak na burzu, pa da se vidi koliko zaista vrijedi. Investitori zasad ne pokazuju namjeru da preuzmu cijelu kompaniju, što znači da i dalje vjeruju inovativnosti osnivača. A eventualni izlazak na burzu, čak i kad bi se sadašnji suvlasnici usuglasili oko toga, nemoguć je s iskazivanjem gubitaka i netransparentnim poslovanjem. Lider donosi objektivan pogled, bez navijanja.
Katarina Peović prozvala je gradske vlasti Svete Nedelje da su pogodovale poduzetniku Mati Rimcu. Gradonačelnik Dario Zurovec uzvratio je postom naslovljenim “Borkinja prazne puške” i optužio je da širi “teorije zavjere i bezočne laži”. Pogodovanje se, prema tvrdnjama Peović, dogodilo prilikom Rimčevog zauzimanja 200 tisuća kvadrata u Kerestincu. Pogolemi teren bio je izvorno planiran za sport i rekreaciju lokalnog stanovništva. Međutim, usprkos postojanju dva zemljišta namijenjena za izgradnju poslovne zone u Svetoj Nedelji, vlasnik tvrtke Rimac Group d.o.o. htio je baš ovu parcelu uz dvorac, inače vrijednu 82 milijuna kuna. Nekoliko godina kasnije, država se ispisala iz vlasništva i prepustila gradskim vlastima da odrade ostalo – i Rimac je zemljište od 200 tisuća kvadrata dobio po simboličnoj cijeni – za manje od 20 tisuća kuna godišnje. Peović je tvrdnju o pogodovanju Rimcu argumentirala upravo zapisnicima gradskog vijeća. Iz njih je prilično jasno da je teren u Kerestincu godinama pripreman za Rimca. Faktograf
U pitanju je proizvodnja mita kao proizvodnja imidža kompanije – baziranog na genijalizmu i poduzetničkom self-made man heroizmu (čitalo se valjda Atlas Shrugged umjesto kakve manje bijedne literature), koji galopira negdje tamo daleko naprijed, ispred svog i našeg vremena, obraćajući nam se iz budućnosti i donoseći revolucionarne izume. Proliferativnost inovativnosti. Vizionarstvo ili ništa! Realan stupanj baš inovativnosti očituje se patentima, o kojima onda Rimac rado govori, kad mu odgovara. Pričalo se i o 24 patenta iako su dotad bila zaista prijavljena samo dva, i to jedan iz ranijeg projekta nevezanog uz Rimac Automobile. PR simulakrum Rimčevog poduzetničkog heroizma proizvodnjom djetinjarija postoji da bi prikrio činjenicu kako mu se i izvan PR diznilenda biznis ostvaruje kao prodaja magle. Ivan Cingel za Forum.tm.
Rimac Grupa je u zadnjem krugu investicija prikupila 500 milijuna eura, priopćeno je iz kompanije. Time tržišna vrijednost tvrtke premašuje 2 milijarde eura. Novi ulagači su svjetski poznate kompanije SoftBank i Goldman Sachs. Dosadašnji ulagači Porsche i InvestiIndustrial sudjelovali su i u ovom krugu investicija. Svježi kapital bit će iskorišten za nastavak rasta tvrtke, povećanje proizvodnog kapaciteta i dodatno zapošljavanje, navodi se u priopćenju Rimac Grupe. Posebni će fokus biti na širenju poslovanja kompanije Rimac Technology, dijela Rimac Grupe koji se bavi proizvodnjom tehnoloških komponenti za druge proizvođače, kao što su baterije za električne automobile, električni pogonski sklopovi, komponente korisničkog sučelja itd. Index Ekipa komentira i na Forumu.