Rješenje problema kojeg nitko "nema"
Postoje dva uobičajena pristupa razvoja poduzetničke ideje i biznisa:
- Identificiraj problem, napravi rješenje i nađi tržište kojem treba to rješenje
- Stvori novi proizvod i/ili riješi neki problem, a onda nađi i/ili stvori tržištu problem i ponudi sebe kao rješenje
Što se mene tiče, za većinu poduzetnika je pravi smjer negdje između (demonstriraj što možeš kako bi privukao one kojima tvoja rješenja trebaju), no fokus današnjeg teksta bih ipak stavio na jedan detalj kojeg su rijetki svjesni, a mnogi nažalost posrnu.
Radi se tome da preveliki fokus stavljaju na “PROBLEM” te u komunikaciji, prodaji i ostalim radnjama bude usmjereni samo na emociju BOLI.
Bez daljnjeg da je bol snažna emocija koja nas pokreće ili u nekim slučajevima blokira, no često se zaboravlja kako smo mi ljudi vrlo prilagodljivi.
I tu se nalazi taj moment spoznaje – tržište nakon nekog vremena stvori toleranciju na “problem” koji im spominjete i/ili osvještavate.
U praksi to možete čuti kao:
- probali smo svašta i mislimo da nam ne možete pomoći
- znate li vi koliko mi imamo godina iskustva, mislite da ste nešto pametniji
- pa što onda ako i imamo problema
- da, da.. svjesni smo što se može desiti, no hvala lijepa
- kod nas je sve u najboljem redu
- ne trebamo vas
Rješenje se nameće samo po sebi – drugi / drugačiji smjer tj. aktivacija neke druge emocije. Sreća, ushit, zavist, ljubomora, ljubav…
Što ćete dobiti time? U prvom redu stvorit ćete ŠOK i PRIVUĆI PAŽNJU, nakon toga ćete početi biti percipirani kao DRUGAČIJI, a onda s vremenom i POŽELJNIJI.
Fokus na bol / problem kao strategija su super u samim počecima te kao sadržaj nekolicine lekcija u udžbenicima ali tolerancija i sposobnosti nas ljudi su isto tako predivne 🙂 Iskoristite ovaj moment i prikažite se drugačiji.
Sviđa vam se ovaj savjet/tehnika? Prijavite se na Business klinika mailing listu i direktno primajte tekstove o prodajnim vještinama i poslovnim tehnikama uz koje ćete unaprijediti poslovanje. Korisno, vrijedno i konkretno.
Ni mi ne volimo primati SPAM, stoga možete biti sigurni kako ga nećete dobiti od nas. Nakon prijave provjerite svoj email kako biste potvrdili svoju odluku (double opt-in).