Slavonci kupuju gorivo preko granice jer uštede 80 kuna - Monitor.hr
18.05.2018. (20:31)

Outsourcing

Slavonci kupuju gorivo preko granice jer uštede 80 kuna

Zbog rasta cijene goriva na hrvatskim benzinskim crpkama, koja je probila psihološku granicu od deset kuna, Slavonci, posebice oni koji žive u pograničnom području, odlaze puniti spremnike svojih automobila u BiH. Razlika je u cijeni goriva od kunu i pol do dvije kune. Primjerice, litra je najprodavanijeg supera 95 u BiH 2,16 konvertibilnih maraka ili 8,14 kuna, prema tečaju HNB-a od 3,77 kuna za konvertibilnu marku od četvrtka. Prodavači na crpkama primaju kune, ali pri plaćanju gotovinom obračunavaju tečaj 1:4, stoga je isplativije plaćati karticom. Glas Slavonije


Slične vijesti

04.09. (10:00)

Bez olova, molim

Olovno gorivo odlazi u povijest. Evo kako će se to odraziti na okoliš i čovječanstvo

Nakon što je Alžir iscrpio sve zalihe olovnog goriva, možemo reći kako je ono otišlo zauvijek u povijest. UN je službeno obznanio njegovu zabranu korištenja koja će uvelike pomoći, kako okolišu, tako i čovjeku. Prema navodima stručnjaka zabrana olovnog goriva trebala bi spriječiti više od 1,2 milijuna preranih smrti i sačuvati svjetskim ekonomijama više od 2,4 bilijuna dolara godišnje, kako su objavili iz programa UN-a za okoliš. Ako možemo postupno ukinuti jedno od najopasnijih goriva koja zagađuju okoliš u 20. stoljeću, možemo ukinuti apsolutno sva fosilna goriva, rekla je aktivistica za klimu i energiju u Greenpeaceu. Green.hr

08.01.2019. (09:39)

Poskupjelo gorivo, nakon 11 tjedana pada – tank benzina prosječno je skuplji za 5 i pol kuna, dizela za 8 kuna, a autoplina za 4,5 kune

10.12.2018. (08:00)

Bit će prosvjeda

Pariz gori, tko je sljedeći?

Ako su u Parizu ulice gorjele zbog poreza od 25 centi, zamislite koliko bi se prosvjeda globalno pojavilo zbog 49 dolara poreza po galonu (3,7 l) benzina ili dizela, kao što to zaziva UN-ov izvještaj za idućih 12 godina, a da bi se globalno zatopljenje zaustavilo na 1,5 stupnjeva Celzijevih. Do 2100. godine, UN predviđa porez od 27.000 dolara po toni goriva. Forbes

12.10.2018. (09:30)

Geometrijsko gorivo

Novost na crpkama: Udio bio-goriva – treba paziti sa starim autima

Od danas na benzinskim postajama, na svakom pištolju za gorivo i mjernom uređaju stoji posebna oznaka o vrsti goriva i o udjelu biogoriva u njima. Benzini su označeni krugom, dizeli kvadratom, a plin rombom, dok oznake E5, E10 ili E85 govore koliki je maksimalni postotak biogoriva (E5 do 5%, E10 do 10%…), što je najvažniji podatak jer motori starijih auta ne reagiraju najbolje na više vrijednosti etanola koji može nagrizati određene materijale poput plastike, gume ili aluminija. Večernji

04.06.2018. (10:11)

Koliko gorivo stoji u Europi i nekim neuropskim zemljama? Tablica trenutnih cijena

26.11.2017. (21:51)

Novi pogon

Švedska elektrana prebacuje se na nefosilna goriva – pali odjeću iz H&M-a

Spaljivanje odbačene odjeće lanca H&M pomaže švedskoj elektrani da zamijeni ugljen manje štetnim gorivima, piše Bloomberg. Elektrana Vasteras, 100 km sjeverozapadno od Stockholma, do 2020. godine prelazi s nafte i ugljena na nefosilna goriva. To znači da će tamo gorjeti reciklirano drvo i smeće, uključujući i neprodanu odjeću ovog švedskog lanca. Jens Neren, glavni za opskrbu gorivom u Malarenergi AB, koji su vlasnici postrojenja starog 54 godine, kaže da im je cilj koristiti samo obnovljivo i reciklirano gorivo. Telegram

01.08.2017. (18:27)

Putni vodič

Cijene goriva – na autocestama veće, razlike i među gradovima

Dobro je znati da razlike u cijenama goriva istih naftnih kompanija postoje te ovise o odabranoj benzinskoj postaji. Cijene goriva na autocestama načelno su nešto više nego u gradovima – i to uglavnom između 10 i 18 lipa po litri (ovisno o gorivu). Osim kod goriva, razlike u cijenama postoje i među pićima i grickalicama. Pola litre Coca Cole, primjerice, na Tifonu Jasenice košta jednu kunu više nego na Tifonu u zagrebačkom Buzinu, piše Večernji.

22.06.2017. (00:59)

Prokleta lampica

Vožnju na rezervi treba izbjegavati jer se tako uništava pumpa

Iako mnogi prakticiraju vožnju automobila sve do posljednje kapi iz rezervoara, na rezervi nije dobro voziti jer takva praksa šteti pumpi goriva. Osim što gorivo služi kao lubrikant, pa nedostatak istoga znači i brže trošenje rotirajućih dijelova pumpe, kad u spremniku nema dovoljno goriva elektromotor radi pod većim opterećenjem i uz znatno slabije odvođenje topline iz sustava. T-Portal