Što želi turist? Sigurnost, klimu i pravu cijenu - Monitor.hr
27.11.2024. (12:00)

Turisti nisu komplicirani, ali nisu ni naivni

Što želi turist? Sigurnost, klimu i pravu cijenu

Turisti u odabiru destinacija i smještaja najviše cijene:

  1. Kvalitetu za uloženi novac – Vrijednost za novac ključni je motiv za turiste. Ako cijene rastu, očekuju i odgovarajuću kvalitetu usluge.
  2. Sigurnost i stabilnost – Hrvatska se ističe kao sigurna i očuvana destinacija, što je sve važniji faktor za europske putnike.
  3. Klimatske uvjete – Klimatske promjene utječu na turističke navike, pri čemu destinacije s ugodnijim vremenskim uvjetima postaju privlačnije.
  4. Fleksibilnost ponude – Dinamično određivanje cijena ovisno o potražnji i korištenje revenue menadžmenta sve je važnije za uspješnost hotela.
  5. Autentičnost i prilagodba trendovima – Suživot lokalnog stanovništva i turista te održivost destinacije postaju ključni za dugoročno privlačenje posjetitelja.

Ukratko, turisti žele destinacije koje kombiniraju visoku kvalitetu usluge, sigurnost, održivost i prilagodljivost novim trendovima. Poslovni


Slične vijesti

15.05. (10:00)

Priznati poraz

Šajatović: Dobra predsezona, znak dodatnog jačanja ovisnosti o turizmu

Samohvalu kako trenutačno najbrže rastemo unutar sporovozeće Europske unije treba uzeti s rezervom. U 21. stoljeću moguće je prepoznati tri razdoblja. Prvo je od 2000. do 2008. Rast se temeljio na priljevu kapitala i kredita. To je bio realni priljev koji se razmjerno brzo pretvarao u kupovnu moć. Ulagači su kupovali dionice, zemlju, plaćali radove, a domaći su prodavači i dobavljači onda trošili i ulagali taj novac. Više od pola stranih investicija išlo je u bankarstvo, telekomunikacije i trgovinu. Udio industrije u bruto dodanoj vrijednosti smanjen je za 20 posto. Paralelno rastu privatni dugovi gospodarstva i građana. Da se i nije dogodila globalna kriza, dogodio bi se lom. Koliko god mi navijali za rast industrije ne mijenja se paradigma rasta. Turizam plus doznake iz inozemstva plus fondovi EU-a. Miodrag Šajatović za Lider.

22.04. (12:00)

Tišina je nova buka, a Dinara novo more

Sve više turista traži mirne noćne doživljaje i opuštajuća iskustva pod zvijezdama

Hvar i Hrvatska sve više prate nove turističke trendove poput calmcationsa (mirni odmor) i coolcationsa (hladnija odredišta), udaljavajući se od klasičnog partijanja i masovnog turizma. I dok se obala bori s prilagodbom, kontinentalne regije i otoci nude veliki potencijal za digitalnu detoksikaciju, retreatove i cjelogodišnji turizam. No, izazovi su brojni – od infrastrukture i buke do klimatskih promjena i kratke sezone. Struka upozorava: ako Hrvatska želi ostati relevantna na tržištu, mora brzo i pametno reagirati – jer turisti danas traže više od sunca i selfija. Lider

08.04. (01:00)

Instagram je nagovorio, Hrvati je zadržali (i nahranili do suza)

Novinarka Business Insidera: Bila sam u 26 država, nijedna me nije oduševila kao Hrvatska

Putnica koja je gotovo preskočila Hrvatsku na svom europskom putovanju otkrila je zemlju iz snova. Od spaghettina s dagnjama u Hvaru do crnog njoka u Splitu, svaki zalogaj i osmijeh domaćina ostavili su snažan dojam. Iako poznata kao lokacija snimanja serije “Igre prijestolja”, Hrvatska ju je iznenadila prirodnim ljepotama, opuštenom atmosferom i autentičnim gostoprimstvom. Najveće iznenađenje? Da najbolju tjesteninu nije pojela u Italiji. Nakon Plitvica, plaža i maslinovog ulja, Hrvatska je postala vrhunac njezina putovanja. Business Insider

07.03. (21:00)

Problemi bez rješenja, pitanja bez odgovora

Europeo: Njemačko gospodarstvo ne može bez migranata, a zbog turizma domaći ljudi u Španjolskoj teže dolaze do povoljnog stanovanja

I Njemačka je pogođena odlaskom mlade i kvalificirane radne snage, što predstavlja veliki izazov za budućnost gdje će se morati uložiti veći napori za njihovim zadržavanjem (premda, ne samo u Njemačkoj). Europeo se dotaknuo i posljedica Trumpovih odluka na Ukrajinu, a jedna od tema je i sve skuplje stanovanje u turističkim destinacijama u Španjolskoj. Viša cijena najma stanova u turističkim destinacijama nije neka novost, no problem je brzina kojom se povećanje cijena odvija. DW

17.02. (16:00)

Kad se turizam igra ekonomije na hard mode

Skupe ležaljke, jeftini izgovori – turizam nam je dosegao točku pucanja

Cijene su narasle brže od kvalitete, a prihodi više ne prate inflaciju. Premijer Plenković apelira na ugostitelje i trgovce da popuste s cijenama, no tržište se ne da prevariti dvaput. Stručnjaci upozoravaju na strukturnu inflaciju i ovisnost ekonomije o turizmu, dok država ne uspijeva razviti druge sektore. Pritisak rasta cijena i pad potražnje prijete slabljenjem iduće sezone, a domaći turisti, koji bi mogli pomoći, ionako su već financijski iscrpljeni. Novosti

10.02. (15:00)

Sleep and travel

Sleepcation: Turizam spavanja, novi sve popularniji oblik putovanja

Za razliku od konvencionalnih odmora koji se fokusiraju na istraživanje i razgledavanje, ovaj trend stavlja naglasak na stvaranje okruženja u kojem gosti mogu iskusiti dobar i miran san. Ideja je da putnici dožive destinacije poput “novog doma”, gdje se mogu opustiti daleko od svakodnevnog života i stresa. Ove destinacije nude sadržaje poput zvučno izoliranih soba, aromaterapije, pažljivo odabranog materijala posteljine i umirujućeg okruženja kako bi se gostima osigurao što mirniji boravak. IndexOblik turizma u kojem imamo bogatu tradiciju još od sedamdesetih godina prošlog stoljeća. Uz malo sreće možda postane trendy i “samo pošaljite novce, ne trebate niti dolaziti” – kažu na Forumu.

08.02. (09:00)

Skupi smo, ali barem smo svjesni toga

Hrvatski turizam pod pritiskom visokih cijena

Hrvatski turizam suočava se s padom cjenovne konkurentnosti jer su cijene turističkih usluga i vanpansionske ponude znatno porasle, čak 50% u nekoliko godina, dok je rast u konkurentskim mediteranskim zemljama bio 15-20%. To je dovelo do stagnacije noćenja i pada udjela na tržištu. Stručnjaci upozoravaju na nužnost ulaganja u kvalitetu i bolje usklađivanje cijena s očekivanjima gostiju. Predlaže se osnivanje radne skupine za ublažavanje posljedica, jer bi nastavak ovog trenda mogao negativno utjecati na cijelo gospodarstvo. Nacional

07.02. (13:00)

Skupi snovi, jeftini turisti

Otvoreno: Hrvatska gubi cjenovnu konkurentnost u turizmu

Cijene turističkih usluga u Hrvatskoj rastu brže nego kod mediteranskih konkurenata, dok kvaliteta stagnira. Ministar turizma Tonči Glavina upozorava na pad cjenovne konkurentnosti i potrebu poboljšanja omjera cijene i usluge. Kristjan Staničić ističe da Hrvatska gubi prednost pred Španjolskom i Grčkom, a privatni smještaj već spušta cijene zbog prevelike ponude. Ugostitelji upozoravaju na sezonalnost i nerealna očekivanja zarade. Iako će 2025. biti izazovna, cilj ostaje jasno definiran – turizam koji neće tretirati goste kao hodajuće bankomate. HRT

07.02. (12:00)

Sunce, more, otoci, utičnica i Wi-Fi

Poslovni turizam: Hrvatska ima dobre uvjete za one koji žele uživati i raditi

Workation, neologizam od engleskih riječi work (rad) i vacation (odmor), omogućuje zaposlenicima kombiniranje poslovnih obaveza i odmora. Ljudi koji žive i rade na ovaj način nazivaju se digitalnim nomadima. Imaju poslove za koje im obično trebaju samo laptop, pametni telefon i internet – to mogu primjerice biti blogeri, dizajneri ili informatičari. Sve više turističkih agencija također reagira na rastući interes. Njemačka turistička tvrtka TUI izradila je Workation Index, u kojem ocjenjuje zemlje koje su posebno pogodne za rad u 2024. godini. Među važnim kriterijima su, primjerice, široko rasprostranjena internetska infrastruktura, potreba za vizom za njemačke državljane i mjesečne stanarine. Hrvatska se nalazi na visokom četvrtom mjestu, iza Portugala, Danske i Malte, a ispred Bugarske, Španjolske i Rumunjske. Za Hrvatsku se kao posebna prednost navodi niska cijena brzog interneta. DW

29.01. (18:00)

Da nismo bukirani samo za sezonu

Paul Bradbury: Pet mogućnosti koje bi Hrvatska mogla iskoristiti za cjelogodišnji turizam

U 10-minutnom videu Paul Bradbury predlaže kako bi se Hrvatska mogla poboljšati u turizmu: prvi je pojačano ulaganje u brendiranje kroz sport, budući da je Hrvatska na Google-u jako popularna za vrijeme Svjetskog i Europskog prvenstva u nogometu, ali i u drugim sportovima. Ne trenira u Hrvatskoj samo jedna ekipa za vrijeme zimske pauze, npr. Druga stvar je destinacija za digitalne nomade. Bradbury priča o delegaciji jedne kompanije koja je bukirala hotel u Splitu na dva mjeseca i svoje aktivnosti radila iz Hrvatske. S obzirom na brojne prazne i zapuštene objekte, posebno uz obalu, tu možda leži potencijal. Treća stvar je medicinski turizam, prije svega dentalni. Četvrta je na listi hrvatska gastronomija, domaći specijaliteti i kvalitetna vina. Postoje zainteresirane skupine koje bi rado kušale tradicionalnu hranu i to izvan sezone, i to ne nužno na obali. Peta stvar je vezana uz rodno mjesto Nikole Tesle i pokušaj brendiranja njegovog imena i tehnologije koju je sam razvijao i koja je danas nikad aktualnija u svijetu.