Vježbajte jer to produljuje život. Nije bitno ako krenete i u srednjoj dobi - Monitor.hr
22.07.2019. (18:35)

Vježbajte jer to produljuje život. Nije bitno ako krenete i u srednjoj dobi

Porast aktivnosti koji znači prelazak iz sjedilačkog načina života u aktivni (to je po preporukama Svjetske zdravstvene organizacije najmanje 150 minuta tjedno umjerene tjelesne aktivnosti) bio je povezan s 24 posto manjim rizikom smrti od bilo kojeg uzroka, 29 posto manjim rizikom od kardiovaskularnih smrti


Slične vijesti

17.04. (10:30)

Pas je siguran

Tjelesno aktivne osobe se bolje nose s koronavirusom

Osobe koje su bile tjelesno aktivnije prije infekcije koronavirusom imaju manji rizik za hospitalizaciju, a i kad bi završili u bolnici  kod njih je zabilježen manji rizik za nužnost liječenja na odjelima intenzivne skrbi i smrt, pokazalo je istraživanje na 48.000 pacijenata prosječne dobi 47 godina. Smanjenje rizika je uočeno već i kod umjereno tjelesno aktivnih osoba. Tjelesno najmanje aktivne osobe imale su prosječno dvostruko veći rizik za hospitalizaciju, 1,7 puta veći rizik za liječenje na odjelu intenzivne skrbi te gotovo 2,5 puta veći rizik za smrt. EurekAlert

30.03. (10:58)

Decathlon Coach – besplatna aplikacija za pomoć pri vježbanju

12.05.2020. (17:30)

Glavna stvar da glava bude zdrava

Nakon izolacije – djecu je najvažnije svakodnevno poticati na tjelesnu aktivnost

Kineziološki savjetuje: Roditelji predškolaraca svojoj djeci trebaju osigurati barem tri sata tjelesne aktivnosti dnevno – zajednička šetnja, aktivna igra, ples, vožnja bicikla ili romobila, igra loptom. Školarcima treba minimalno 60 minuta vježbe dnevno – tjelovježba, šetnja, penjanje, trčanje, skakanje, plesanje, preskakanje… bilo što što potiče znojenje i ubrzava rad srca. U  online školi treba napraviti pauzu svakih 30 minuta. Tportal

06.06.2019. (21:30)

Trenutak pucanja

Utvrđena krajnja granica izdržljivosti ljudskog tijela

Fascinantno i poučno otkriće: znanstvenici su utvrdili granicu fizičke izdržljivosti čovjeka – pratili su trkače koji sudjeluju na utrci s jedne na drugu stranu Amerike (3.080 milja) i sudionike s Tour de Francea i pokazalo se da je granica 2,5 puta iznad metaboličke razine tijela pri odmaranju, odnosno 4.000 kalorija na dan za prosječnu osobu. Bilo što od toga nije održivo, na duži rok (ovi trkače gore istrče 6 maratona tjedno, a bicikliste voze 200-tinjak km na dan). Ono što je zanimljivo je da ovih 2,5 puta iznad bazalnog metabolizma nema veze sa srcem, plućima ili mišićima, nego s probavom – tijelo jednostavno nije u stanju probaviti, apsorbirati i procesirati dovoljno kalorija i nutrijenata da održi veću razinu potrošnje energije.

30.03.2019. (11:30)

Šta?! Prijete krpelji, zmije, međedi, pijani drvosječe s motornim pilama...

Najmanje u EU vježbaju – Hrvati

28% populacije Europske unije starije od 16 ne vježba, kad se izuzme radno vrijeme, a najmanje vježbamo mi u Hrvatskoj gdje 36% starijih od 16 ne vježba van radnog vremena (ako je posao uopće fizički aktivan, jasno). U EU, 27% populacije vježba do 3 sata tjedno, 17% vježba 3 do 5 sati tjedno, a 28% vježba 5 ili više sati. Najviše vježbača je u Rumunjskoj, 96%, Slovenci su odlični s 85% ljudi koji vježbaju, a i prosjek EU je dosta dobar – 72% ljudi vježba (što je, dakle, dvostruko više nego u Hrvatskoj). Jedino još u Portugalu, osim nas, vježba manje od polovice populacije – 45% njih. Eurostat

16.03.2018. (17:30)

Na put

Gdje odu kile kad ljudi mršave?

Ako čovjek konzumira 3,5 kilograma hrane i pića te 600 grama kisika, onda ista ta količina kilograma, 4,1 kilograma, treba izaći iz organizma van, ili u protivnom čovjek dobiva na kilaži. Masnoće se u kemijskim procesima pretvaraju u ugljikov dioksid i vodu. Ugljikov dioksid izlazi iz tijela putem pluća i disanja, a voda se krvožilnim sustavom prenosi do organa kojima je potrebna te nakon toga postaje sastavni dio urina. Kako bi čovjek izgubio višak kilograma, mora aktivirati masnoće u tijelu, a to je moguće samo fizičkom aktivnošću. 24sata, Daily Mail

15.03.2018. (08:37)

Savjeti o zdravlju: Žene koje su vrlo fit u srednjim godinama imaju 90% manju šansu za razvoj demencije kasnije u životu

10.03.2018. (10:12)

Savjeti o zdravlju: Koristi od vježbanja kod starijih osoba – zadržana mišićna masa ili snaga mišića, sprečavanje povećanja koncentracije kolesterola u krvi, manji izgledi za povećanje udjela masnog tkiva u organizmu, jednako učinkovit imunološki sustav kao kod mlađih osoba