Zbog anonimnosti je puno lakše biti loša osoba kad si na mreži - Monitor.hr
14.10.2015. (19:40)

doing it for the lulz

Zbog anonimnosti je puno lakše biti loša osoba kad si na mreži

Anonimnost na internetu sama po sebi nije problem, već to postaje kad su ljudi koji se njome služe – problematični, piše Muf. U svojoj knjizi Cybersexism Laurie Penny imenuje muškarca koji joj je anonimno prijetio silovanjem i ubojstvom. Radilo se o obiteljskom čovjeku iz Londona koji se bavi prodajom nekretnina, a istovremeno vodi sajt koji propagira mržnju protiv žena i manjina. Sve zahvaljujući predrasudi da internet nije „stvarno“ mjesto na kojem bi mogao snositi posljedice za svoje prijetnje.


Slične vijesti

08.11.2023. (13:00)

Kako gdje

Generacija Z i milenijalci misle da su prava žena otišla predaleko. Jesu li?

Više od polovice od 22.500 ispitanih mladih ljudi (generacija Z i milenijalci) iz 32 zemlje svijeta, vjeruje da nastojanja za jednakošću spolova negativno utječu na muškarce te da se od njih očekuje previše, čak i da ih se time diskriminira. U izvješću o istraživanju se ukazuje na zabrinutost za napredak čovječanstva u rodnoj ravnopravnosti, s obzirom na to da se među mladima stvara svojevrsni antifeministički pokret, o čemu su već izvijestili brojni svjetski mediji, unatoč generalnom mišljenju da mlađe generacije dolaskom na svoja prva radna mjesta uvode nove paradigme, da su posebno osjetljive na prava žena. Lider

01.04.2023. (16:00)

"Problemi siromaštva i okoliša usko su povezani"

Rođena na današnji dan: Wangari Maathai zvana “Žena stablo”

Biti neposlušna u vremenima u kojima se neposlušnost ne tolerira odlika je hrabrih žena. Među takve se svakako ubraja i Kenijka Wangari Maathai, rođena na današnji dan 1940. Pionirka gotovo u svim područjima svoga djelovanja, Wangari je,među ostalim, prva Afrikanka kojoj je uručena Nobelova nagrada za mir 2004., prva doktorica veterinarske anatomije na području Istočne i Središnje Afrike te osnivačica ekološko-socijalnog pokreta The Green Belt Movement. Svojim aktivizmom rušila je duboke kulturne obrasce koji su definirali afrički identitet i pritom aktivirala zanemarene članove društva, prije svega žene i siromašne. Wangari nije dovoljno etiketirati akademskim ili društvenim titulama doktorice veterine, političarke, ekologinje, feministkinje ili braniteljice ljudskih prava. Ona je svojim djelovanjem uvelike nadilazila ove pomalo sterilne pojmove, a tome svjedoči i crtica da je njezin muž podnio zahtjev za razvod braka navodeći da je Wangari “prepametna za ženu” i da ju se stoga “teško može kontrolirati”. Voxfeminae

03.09.2022. (18:00)

Zbogom pameti: “Kud bismo došli da zatvaramo sve obiteljske nasilnike?”

Poslanica Lane Bobić: Pošto ženski život?

Problem u Hrvatskoj je što je nasilje nad ženama normalizirano unutar samog sustava koji bi to nasilje trebao suzbijati. Nasilje je, kako je to svojevremeno „ispalila“ bivša ministrica demografije, obitelji, mladih i socijalne politike Nada Murganić i ostala na funkciji, dinamika u nekim bračnim odnosima u koju ona ne može ulaziti. Tako vam je to u braku. Nasilje nad ženama je toliko normalizirano da kada čitate presude za nasilje, možete pomisliti da se više brine o utjecaju presude na nasilnika nego na žrtvu nasilja. Presude prečesto nisu dorasle zadatku koji nije samo kazniti počinitelja nasilja, već i poslati poruku o nultoj stopi tolerancije na nasilje. Kakvu poruku šaljemo ako za obiteljsko nasilje počinitelj može dobiti novčanu kaznu, koju onda još može i smanjiti ukoliko plati odmah? Zbog ovakvih nelogičnosti, Neva Tolle često pita: pošto ženski životi? Lupiga

31.05.2022. (17:00)

Ženska prava su ljudska prava

Lana Bastašić: “Feminizam je na Balkanu pogrdna riječ”

Povratkom nacionalističkih mitova pokopano je napredno nasljeđe iz bivše Jugoslavije u pogledu emancipacije žena. Seksualno uznemiravanje je na području bivše Jugoslavije nešto uobičajeno i nedostaje svijest da se radi o kršenju prava žena.  (…) Skoro da nema literarnog festivala na kojem je književnica Lana Bastašić bila pošteđena sekstističkih komentara. U Sarajevu je na festivalu knjige Bookstan nju i književnicu Rumenu Bužarovsku jedan muškarac iz publike podučavao „o svetoj ulozi majčinstva”, izražavajući razočaranje jer majčinstvo ovim književnicama nije zanimljivo. (…) „Feminizam je na Balkanu još uvijek pogrdna riječ“, zaključuje Bastašić u švicarskim novinama Neue Zürcher Zeitung i upozorava kako obrazovane žene i muškarci, poznati i renomirani ljudi, književnici i novinari s područja bivše Jugoslavije stalno ističu “svoj antifeminizam“. Navodi primjer Dubravke Ugrešić koju su ’90-ih prognali iz Hrvatske kao„izdajicu i vješticu” jer je prosvjedovala protiv nacionalizma, a u isto to vrijeme njezini su kolege, ugledni profesori književnosti, muškarci i žene – šutjeli. Deutsche Welle

09.01.2022. (17:00)

Valja ponekad sjesti za stol i otvoriti knjigu Drugi spol

Zbog Simone de Beauvoir žene su postale svjesne da su puno više od majki i supruga

Simone de Beauvoir rođena je na današnji dan 1908. u obitelji koja se borila da zadrži svoj buržujski status i u kojoj su djeca odgajana strogo i tradicionalno. Djetinjstvo je provela u katoličkoj školi za djevojčice – mjestu gdje su se odgajale buduće pristojne žene i šutljive majke. Svoj talent za pisanje otkrila je u dobi od samo osam godina. Školovala se u privatnim institucijama i upravo zato što je upoznala ograničenost i osrednjost svoje sredine, kao adolescentica je u potpunosti odbacila socijalne i religijske vrijednosti svoje obitelji te život odlučila posvetiti pisanju i proučavanju. U dobi od 21 godine postaje najmlađa osoba i tek deveta žena u francuskoj povijesti s položenim državnim ispitom iz područja filozofije. Umrla je 1986. godine u Parizu. Nacional

27.07.2020. (10:00)

Drama na televiziji

Veljča: Žene su navikle na to da otresaju zlostavljanje sa suknje na putu do posla, bio to Kongres, Sabor ili pekara

Javni prostor je bitka koju tek trebamo dobiti (potražite hashtag na Twitteru #ženeujavnomprostoru, gdje žene, djevojke, sestre, prijateljice, ljubavnice po jedno petnaesti put u pet godina na društvenim mrežama rekonstruiraju svoje traume samo da bi ih još jednom proživjele i bile ispitivane zašto ih tek sada iznose, jesu li doista žrtve, jer na profilnim slikama baš djeluju moćno i privilegirano i jako, tako jako kao da sve mogu podnijeti, a proživljavaju to samo zato da nešto nauče one iste frajere kojima sam ja maločas na kredit dala podjelu krivnje između njih i patrijarhata koji nas je sve zadojio na pogrešne postavke), ali, televizija? Piše Jelena Veljača za Jutarnji list

07.09.2019. (12:00)

Majka hrabrost – Afganka vodi feminističku radijsku postaju u Kunduzu

04.11.2018. (02:00)

Feminizacija

Prof. Kregar je na predavanju primjetio jednu zanimljivu pojavu: Gdje su, zaboga, mladići?

“Kada uđem u dvoranu na predavanje, štrecne me slika – nema muškaraca, čak ni mladića… Na pravnom studiju u grupi od 200 ne više od 12 mladića. Ali to nije samo na pravu. Feminizacija profesije je i veća na studiju medicine, farmacije, filozofije, ekonomije, svih smjerova Filozofskog fakulteta. Čak i neki tradicionalno ”muški” studiji se mijenjaju: strojarstvo, elektrotehnika… Gdje su, zaboga, mladići? U inozemstvu igraju nogomet u važnim klubovima. Sjede u kafićima, raznose pića. U SNB-u ima daleko više djevojaka koje uče. Sanjaju o poslu u Dublinu, Poljskoj ili Slovačkoj”, primjećuje prof. Josip Kregar na Autografu.

12.12.2017. (22:00)

Dobila na popularnosti

Riječ godine – feminizam

‘Ffeminizam” je riječ 2017. godine po izboru američkog rječnika Merriam-Webster. Tijekom 2017. pretraga riječi ”feminizam” povećana je za 70 posto na sajtu Merriam-Webster.com u odnosu na prethodnu godinu i u više navrata je privukla veliku pažnju zbog događaja poput ženskog marša na Washington u siječnju i pokreta #MeToo. Politico

06.12.2017. (20:17)

Lekcije iz povijesti

Kako se kalio feminizam: od DRUG-ce žene do Građanke

Feminizam je do devedesetih godina u Jugoslaviji imao već gotovo dva desetljeća dugu tradiciju suradnje i umrežavanja preko republičkih granica što je, u okvirima mogućeg, nastavljeno i tokom devedesetih. Treba doduše napomenuti da je ranih devedesetih došlo i do “pucanja” između ženskih grupa koje su se deklarirale kao feminističke i to na liniji razumijevanja odnosa feminizma i patriotizma, odnosno nacionalizma, piše Kulturpunt.