Zona komfora… nemoj molim te
Jeste li primijetili kako razni savjetnici, coachevi, duhovnjaci, motivatori, govornici, osviješteni pojedinci i slični dosta često spominju da trebate izaći iz svoje zone komfora, jer je to jedini način da budete bolji, uspješniji, drugačiji?
Zona komfora je loše, u zoni komfora osjećate se lažno sigurno, u zoni komfora je ovo ili ono… aaargh… i zato morate izaći iz te zone komfora.
Super su ti savjeti, no kada izađemo iz zone komfora i postignemo neki rezultat, uspjeh, cilj ili što nam je već bitno, gdje ćemo se onda naći? U kakvom ćemo onda stanju biti?
U novoj zoni komfora, samo će oko nas biti neke druge okolnosti.
I što onda slijedi? Ponovno pumpanje kako treba izaći iz zone komfora, kako treba stvari mijenjati, kako se treba razvijati… aaaah
Možda bi mi trebalo biti žao što sam ovim riječima nekog uvrijedio, no nekako to ne osjećam. I to zato što je priča oko zone komfora previše prenapuhana i to zato što se koristi na potpuno krivi i loš način ili da budem do kraja grub – način da ljudima stvara štetu, uništava odnose i ubija samopouzdanje.
Izlazimo iz postojeće zone komfora, da bismo ponovno ušli u novu zonu komfora. I to je potpuno OK!
Kao ona vic o frajeru koji peca ribu i razgovara s mladim managerom:
– što radiš?
– pecam ribu
– a zašto ne kupiš dvije udice, pa upecaš više ribe. onda taj višak prodaš i kupiš mrežu, pa uloviš još više ribe. onda sve to prodaš i zaradiš za brod i počneš loviti još više ribe i zaradiš još više novaca. onda za te novce kupiš više brodova i zaposliš ljude koji će loviti ribu za tebe. i onda ćeš imati puno novaca i pravi biznis.
– a što ću onda raditi u životu?
– ništa, sjediti, odmarati i pecati ribu
– a što misliš da sada radim?!
Korištenje pojma “zona komfora” je jedan od pojmova koji fora zvuče i koji na jednoj plitkoj razini služe za jeftine motivacijske poruke i jeftine trikove.
Jer da je osvještavanje o izlasku iz zone komfora nešto jednostavno i nešto toliko privlačno da ljudi to lako naprave, tko zna gdje bi svima nama bio kraj.
I tu sada dolazimo do prijelomnog trenutka i lekcije iz poduzetništva (i prodaje). Komunicirati ljudima da se trebaju trgnuti, da trebaju napraviti neki ekstra korak, da moraju odvojiti novac, vrijeme ili se odreći nečeg ne funkcionira ako nemate drugi dio jednadžbe.
A taj drugi dio je da im prezentirate, dočarate i/ili stvorite osjećaje kako će njihov život izgledati u drugoj zoni komfora.
Ljudi su voljni pokrenuti se samo i samo onda kada iz jednog stanja prelaze u stanje u kojem će im biti ugodnije nego u stanju u kojem se nalaze ovog trenutka.
Zato je i najveća zapreka i najveći izazov (ili problem ako tako želite) u prodaji tromost primatelja vaše poruke.
- kako ih pokrenuti da dođu u vaš dućan
- kako ih pokrenuti da vas nazovu na telefon
- kako ih pokrenuti da aktivno slušaju prezentaciju
- kako ih pokrenuti da isprobaju (testiraju) vaš proizvod
Ne postiže se to jeftinim trikovima “za uspjeh morate izaći iz svoje zone komfora”, već iskrenim i predanim radom, pokazivanjem, demonstriranjem i ulaganjem u njih kako bi shvatili da “ih tamo negdje” čeka bolja budućnost, više ugode, manje boli… nešto što će oni sami za sebe napraviti kao “nova zona komfora”, te će se tek onda pokrenuti i trgnuti.
Razmislite malo o tome ili nemojte… možda se u ovih nekoliko rečenica nalaze velike vrijednosti za neke od vas, a možda su samo glupost za obrisati 🙂
Sviđa vam se ovaj savjet/tehnika? Prijavite se na Business klinika mailing listu i direktno primajte tekstove o prodajnim vještinama i poslovnim tehnikama uz koje ćete unaprijediti poslovanje. Korisno, vrijedno i konkretno.
Ni mi ne volimo primati SPAM, stoga možete biti sigurni kako ga nećete dobiti od nas. Nakon prijave provjerite svoj email kako biste potvrdili svoju odluku (double opt-in).