Zona komfora… nemoj molim te - Monitor.hr
01.05.2017. (22:00)

Zona komfora… nemoj molim te

Jeste li primijetili kako razni savjetnici, coachevi, duhovnjaci, motivatori, govornici, osviješteni pojedinci i slični dosta često spominju da trebate izaći iz svoje zone komfora, jer je to jedini način da budete bolji, uspješniji, drugačiji?

Zona komfora je loše, u zoni komfora osjećate se lažno sigurno, u zoni komfora je ovo ili ono… aaargh… i zato morate izaći iz te zone komfora.

Super su ti savjeti, no kada izađemo iz zone komfora i postignemo neki rezultat, uspjeh, cilj ili što nam je već bitno, gdje ćemo se onda naći? U kakvom ćemo onda stanju biti?

U novoj zoni komfora, samo će oko nas biti neke druge okolnosti.

I što onda slijedi? Ponovno pumpanje kako treba izaći iz zone komfora, kako treba stvari mijenjati, kako se treba razvijati… aaaah

Možda bi mi trebalo biti žao što sam ovim riječima nekog uvrijedio, no nekako to ne osjećam. I to zato što je priča oko zone komfora previše prenapuhana i to zato što se koristi na potpuno krivi i loš način ili da budem do kraja grub – način da ljudima stvara štetu, uništava odnose i ubija samopouzdanje.

Izlazimo iz postojeće zone komfora, da bismo ponovno ušli u novu zonu komfora. I to je potpuno OK!

Kao ona vic o frajeru koji peca ribu i razgovara s mladim managerom:

– što radiš?
– pecam ribu
– a zašto ne kupiš dvije udice, pa upecaš više ribe. onda taj višak prodaš i kupiš mrežu, pa uloviš još više ribe. onda sve to prodaš i zaradiš za brod i počneš loviti još više ribe i zaradiš još više novaca. onda za te novce kupiš više brodova i zaposliš ljude koji će loviti ribu za tebe. i onda ćeš imati puno novaca i pravi biznis.
– a što ću onda raditi u životu?
– ništa, sjediti, odmarati i pecati ribu
– a što misliš da sada radim?!

Korištenje pojma “zona komfora” je jedan od pojmova koji fora zvuče i koji na jednoj plitkoj razini služe za jeftine motivacijske poruke i jeftine trikove.

Jer da je osvještavanje o izlasku iz zone komfora nešto jednostavno i nešto toliko privlačno da ljudi to lako naprave, tko zna gdje bi svima nama bio kraj.

I tu sada dolazimo do prijelomnog trenutka i lekcije iz poduzetništva (i prodaje). Komunicirati ljudima da se trebaju trgnuti, da trebaju napraviti neki ekstra korak, da moraju odvojiti novac, vrijeme ili se odreći nečeg ne funkcionira ako nemate drugi dio jednadžbe.

A taj drugi dio je da im prezentirate, dočarate i/ili stvorite osjećaje kako će njihov život izgledati u drugoj zoni komfora.

Ljudi su voljni pokrenuti se samo i samo onda kada iz jednog stanja prelaze u stanje u kojem će im biti ugodnije nego u stanju u kojem se nalaze ovog trenutka.

Zato je i najveća zapreka i najveći izazov (ili problem ako tako želite) u prodaji tromost primatelja vaše poruke.

  • kako ih pokrenuti da dođu u vaš dućan
  • kako ih pokrenuti da vas nazovu na telefon
  • kako ih pokrenuti da aktivno slušaju prezentaciju
  • kako ih pokrenuti da isprobaju (testiraju) vaš proizvod

Ne postiže se to jeftinim trikovima “za uspjeh morate izaći iz svoje zone komfora”, već iskrenim i predanim radom, pokazivanjem, demonstriranjem i ulaganjem u njih kako bi shvatili da “ih tamo negdje” čeka bolja budućnost, više ugode, manje boli… nešto što će oni sami za sebe napraviti kao “nova zona komfora”, te će se tek onda pokrenuti i trgnuti.

Razmislite malo o tome ili nemojte… možda se u ovih nekoliko rečenica nalaze velike vrijednosti za neke od vas, a možda su samo glupost za obrisati 🙂

Sviđa vam se ovaj savjet/tehnika? Prijavite se na Business klinika mailing listu i direktno primajte tekstove o prodajnim vještinama i poslovnim tehnikama uz koje ćete unaprijediti poslovanje. Korisno, vrijedno i konkretno.

Ime:

Email:



Ni mi ne volimo primati SPAM, stoga možete biti sigurni kako ga nećete dobiti od nas. Nakon prijave provjerite svoj email kako biste potvrdili svoju odluku (double opt-in).


Slične vijesti

23.05.2018. (08:22)

Samo iskreno

Ako se nađete u pregovorima i u jednom trenutku je izgovorena varijanta rečenice iz naslova…

… hajmo sada samo iskreno
… ako ćemo iskreno
… mogu biti iskren
… da budem iskren
… iskreno

… to je jako je dobar znak da je u upotrebi tehnika manipulacije.

Scenarij 1. – Vi ste taj koji ju je izgovorio

Ovo je prekretnica u kojoj gotovo pa sigurno želite pridobiti ekstra pažnju i promijeniti smjer pregovora ili dobiti ekstra poene naspram druge strane.

Scenarij 2. – Druga strana ju je izgovorila

Osvijestite kako je to okidač kojim se druga strana želi “malo povući”, pa onda krenuti u novi napad. Ovakva vrsta rečenice dobar je znak da je sve do sada izloženo / izgovoreno bilo “manje istinito” i dobar manipulator očekuje da to primijetite, spustite svoj štit (jer ste ga razotkrili i sada je kao on u gubitku) što majstori manipulacije vide kao par koraka unatrag radi uzimanja zaleta za novi napad.

U konačnici, tehnike manipulacije su samo alati, a kako ćete ih iskoristiti i u koju svrhu (pozitivnu ili negativnu) ipak ostavljam vama samima da odlučite.

“Samo iskreno” je samo još jedna od tehnika i ako je do sada niste osvijestili, krajnje je vrijeme da to učinite.

Sviđa vam se ovaj savjet/tehnika? Prijavite se na Business klinika mailing listu i direktno primajte tekstove o prodajnim vještinama i poslovnim tehnikama uz koje ćete unaprijediti poslovanje. Korisno, vrijedno i konkretno.

Ime:

Email:



Ni mi ne volimo primati SPAM, stoga možete biti sigurni kako ga nećete dobiti od nas. Nakon prijave provjerite svoj email kako biste potvrdili svoju odluku (double opt-in).

23.05.2018. (01:01)

Iz coacheve bilježnice

Savjeti business coacha: Samo iskreno – još jedna tehnika manipulacije

“‘Samo iskreno’ je okidač kojim se druga strana želi ‘malo povući’, pa onda krenuti u novi napad. Ovakva vrsta rečenice dobar je znak da je sve do sada izloženo / izgovoreno bilo ‘manje istinito’ i dobar manipulator očekuje da to primijetite, spustite svoj štit što majstori manipulacije vide kao par koraka unatrag radi uzimanja zaleta za novi napad” – piše business coach Goran Blagus o jednoj od tehnika manipulacije. Monitor.hr

15.05.2018. (15:30)

Iz coacheve bilježnice

Zašto je mogućnost izbora loša strategija?

“Mi ljudi volimo imati mogućnost odabira / izbora, jer ne želimo osjećaj da nas netko guši i ograničava. I onog trenutka kada to pravo dobijemo, velika većina nas ‘zatilta’ i ‘zablokira’ te ne znamo što bismo odabrali. Netko drugi nam treba reći što bismo trebali odabrati, tuđe mišljenje nam je bitno kako bismo mogli odlučiti, premišljamo kako bismo odabrali najbolje rješenje…”, piše Goran Blagus. Monitor.hr

15.05.2018. (08:25)

Zašto je mogućnost izbora loša strategija?

Uobičajena mišljenje da kod izrade prodajnih pisama primatelju treba pružiti nekoliko mogućnosti odabira od onog što mu možemo pružiti, a onda će on sam za sebe odabrati opciju koja mu najviše odgovara.

Prikazujući sebe kao fleksibilno rješenje i otvarajući prostor za različite oblike suradnje bi po nekoj logici bio najbolji pristup jer će on (primatelj) sam za sebe odabrati opciju koja mu najviše odgovara.

Nudeći različite mogućnosti izbora bi trebala biti dobra strategija ali… stvarnost je nešto sasvim drugo.

Mi ljudi volimo imati mogućnost odabira / izbora i za takvu mogućnost smo spremni boriti se do zadnje kapi krvi. Spremni smo poduzeti što god je potrebno, jer ne želimo osjećaj da nas netko guši i ograničava. Želimo pravo odabira!

I onog trenutka kada to pravo dobijemo, kada ostvarimo mogućnost odabira / izbora velika većina nas “zatilta” i “zablokira” te ne znamo što bismo odabrali.

Netko drugi nam treba reći što bismo trebali odabrati, tuđe mišljenje nam je bitno kako bismo mogli odlučiti, premišljamo kako bismo odabrali najbolje rješenje… ali… hmmm… zar baš moram… nisam siguran… što ako…

Sve ovo nas dovodi do važne postavke – ljudi žele mogućnost odabira, no nisu voljni birati!

Zbog toga je prodajna strategija “što različitiji izboru i sami će odabrati što je najbolje za njih”jako loš odabir i zbog toga mnoga prodajna pisma završe u kanti za smeće, SPAM ili deleted items folderu.

Sviđa vam se ovaj savjet/tehnika? Prijavite se na Business klinika mailing listu i direktno primajte tekstove o prodajnim vještinama i poslovnim tehnikama uz koje ćete unaprijediti poslovanje. Korisno, vrijedno i konkretno.

Ime:

Email:



Ni mi ne volimo primati SPAM, stoga možete biti sigurni kako ga nećete dobiti od nas. Nakon prijave provjerite svoj email kako biste potvrdili svoju odluku (double opt-in).

08.05.2018. (16:44)

Iz coacheve bilježnice

Business coach: Što u neugodnim poslovnim situacijama

Kod potencijalno neugodnih poslovnih situacija s “nisam razumio” i sličnim izvedenicama drugoj strani “vraćate” lopticu da promisli o svom inicijalnom zahtjevu / prigovoru te da ga drugačije formulira. Rezultat svega toga je da imate puno jasniju sliku oko čega se otvara ili otvorio potencijalni spor, što kasnije možete iskoristiti kroz formulu reklamacije ili uvidjeti da se radi samo o drugačijoj percepciji, što se opet vrlo lako da riješiti jer su vam “pozicije gledanja” jasnije – savjetuje business coach Goran Blagus.

08.05.2018. (11:36)

Nisam razumio, možete li…

…mi pojasniti što…
…mi dati više…
…napraviti…

Ovo što vidite je skoro pa savršena (ne postoji savršeno) formula komunikacije kod potencijalno neugodnih poslovnih situacija.

S “nisam razumio” i sličnim izvedenicama drugoj strani “vraćate” lopticu da promisli o svom inicijalnom zahtjevu / prigovoru te da ga drugačije formulira.

Ako sve ovo dobro legne i iz prijašnjeg koraka niste dobili navalu negativnosti i vrlo agresivan napad (“što nisi razumio?”, “što ćeš mi ako ti moram sve pojašnjavati!”, “jesi ti g*up?!”…) tada će to dobrim dijelom otupiti oštricu napada i “otvoriti vrata” za drugi korak.

Kod negativnog i još jačeg napada, tada je najpametnije i najbolje povući se i smanjiti količinu komunikacije na nužnu razinu ili ako ste za ego-ego sukob, onda izvucite tešku artiljeriju 🙂

OK… imamo pozitivnu reakciju ili smo je barem stavili pod kontrolu, tada slijedi dio u kojem tražimo drugu stranu da nešto napravi, što u velikoj većini slučajeva isto legne na “plodno tlo”.

Rezultat svega toga je da imate puno jasniju sliku oko čega se otvara ili otvorio potencijalni spor, što kasnije možete iskoristiti kroz formulu reklamacije ili uvidjeti da se radi samo o drugačijoj percepciji, što se opet vrlo lako da riješiti jer su vam “pozicije gledanja” jasnije.

Zadnji korak je da primijenite ovu tehniku i uvjerite se u snagu “nisam razumio…”.

p.s. Ova tehnika je iz arsenala manipulatora kod osvajanja partnera i davanja mu na važnosti ali s puno benignijim ciljem i svrhom.

02.05.2018. (12:09)

Iz coacheve bilježnice

Savjeti business coacha: Kako prodavači iskorištavaju zavist

Business coach Goran Blagus danas objašnjava jednostavnost formule izazivanja zavisti kod kupaca:
– demonstriraj i pokaži što imaš
– pokaži zadovoljstvo koje time ostvaruješ
– ostavi im otvoreni prostor da nagađaju kako si do toga došao (sumnja)
– reci im gdje mogu saznati prvi korak u otkrivanju “tajne”
– polako i korak po korak neka uđu u grupu “uspješnih” (osjećaj pripadnosti). Monitor.hr

02.05.2018. (09:33)

Zavidni?

Oh da… stigla ja na tapet i famozna zavist – emocija koja čini čuda u prodaji.

Zavist se često povezuje s nezadovoljstvom jer netko drugi ima “nepoštenu” prednost nad nama, što je onda dobar motivator za pokrenuti se.

Zavist se često stavlja u kategoriju nepoželjnih emocija i stanja, a društveno se i osuđuje kao nešto jako loše.

Ali… kako to bude s hrpom emocija – to da je nešto društveno neprihvatljivo ne znači da nemamo u sebi i da se ponekad ne ponašamo baš u skladu s opisom dotične emocije.

Osim toga, ipak smo mi ljudi.

Ukratko, rezultati aktivacije emocije zavisti jako dobro funkcioniraju zadnjih nekoliko godina u danima oko Božića i kraja godine, a i društvene mreže su kumovale u tome da zavist sve češće ispliva na površinu.

Tehnika zavisti funkcionira tako da slike i poruke koje se odašilju prikazuju “uspješne i sretne situacije ili ljude” što nam dodatno trlja nos i stvara osjećaje nezadovoljstva jer “vidi kako sam ja takva i s takvim nedostacima uspjela postići to i to” nakon čega često ide i poruka “…a ako mi se pridružiš pokazat ću ti kako i ti možeš postati uspješan”.

Preuveličavam gornji primjer, no formula je vrlo jednostavna:

demonstriraj i pokaži što imaš
pokaži zadovoljstvo koje time ostvaruješ
ostavi im otvoreni prostor da nagađaju kako si do toga došao (sumnja)
reci im gdje mogu saznati prvi korak u otkrivanju “tajne”
polako i korak po korak neka uđu u grupu “uspješnih” (osjećaj pripadnosti)

Mnogi će odmahnuti rukom da ovo nije ništa posebno i da ne padaju na takve “jeftine fore”. Ne znam baš, iznenadili biste se kako igra oko zavisti daje odlične prodajne rezultate. Ne samo u luksuznim stvarima, već i u teškoj industriji.

p.s. Ne padate na zavist? Zanimljivo… a pratite li što vam radi konkurencija? Vrlo vjerojatno. Jeste li se ikada zapitali što to oni rade da imaju drugačije rezultate od vas, pa vas je to pokrenulo u smjeru da i sami unaprijedite neke procese ili ste “odmahnuli rukom” i možebitno posprdno rekli da su oni ovo ili ono?

p.p.s. U zadnje vrijeme se zavist na društvenim mrežama često ispoljava u ful negativnom kontekstu. Odite na neki od članaka ili statusa različitih uspješnih ili “uspješnih” ljudi i ubrzo ćete vidjeti demonstraciju zavisti u svom maksimalnom zamahu 🙂

Sviđa vam se ovaj savjet/tehnika? Prijavite se na Business klinika mailing listu i direktno primajte tekstove o prodajnim vještinama i poslovnim tehnikama uz koje ćete unaprijediti poslovanje. Korisno, vrijedno i konkretno.

Ime:

Email:



Ni mi ne volimo primati SPAM, stoga možete biti sigurni kako ga nećete dobiti od nas. Nakon prijave provjerite svoj email kako biste potvrdili svoju odluku (double opt-in).

17.04.2018. (21:42)

Iz coacheve bilježnice

Savjeti business coacha: Uvreda & manipulatori

“Ako je uvreda ‘sočna’, ima ‘težinu’ i vrlo vjerojatno spuštena na osobnu razinu, prvi je korak da se složite s njihovim emocijama, a ne sa sadržajem uvrede. Nakon što im je ‘ego izmasiran’, obrambeni štit se spušta i majstor manipulacije nastavlja dalje sa svojim naumom”, savjetuje business coach Goran Blagus što i kako s uvredama u poslovanju. Monitor.hr

17.04.2018. (13:36)

Uvreda & manipulatori

Današnja tehnika spada u kategoriju “dark side” osobnih vještina što je u neku ruku i prikladno s obzirom da uskoro stiže novi film iz franšize ‘Ratovi zvijezda’.

Dakle, kako upravljati uvredama kao pravi majstor manipulacije?

Ako je uvreda u kategoriju prigovora i “manje je vrijednosti” onda je jednostavno ignorirate. Prijeđete preko toga, kao da je niste čuli.

A: “Ovo je preskupo!”
B: Vaša reakcija je da ništa ne napravite po pitanju toga, samo nastavite dalje s procesom ili što ste već radili. Niste je čuli!

Ako je pak uvreda “sočna” ima “težinu” i vrlo vjerojatno spuštena na “osobnu razinu”, onda je proces malo drugačiji.

Prva korak je da se složite s njihovim emocijama, a ne sa sadržajem uvrede.

A: “Niste normalni koliku ste cijenu stavili!”
B: “Znate što, u pravu ste. Izgleda da smo malo pretjerali u preuveličavanju vrijednosti našeg proizvoda.”

Nakon što im je “ego izmasiran”, obrambeni štit se spušta i majstor manipulacije nastavlja dalje sa svojim naumom.

Strašno? Mislite da ne funkcionira? Mislite da ste imuni na to?

Hmmm… razmislite još malo o tome.

Tajna nije u “Da, u pravu ste i razumijem vas ali…” niti u “borbi argumentima”. Tajna je u “masiranju emocije” .

p.s. Pratite malo političare kako komuniciraju (oni koji u timu imaju majstore manipulacije) i kako “masiraju emocije mase”. Oni manje iskusni i bez “stručne pomoći” to rade nezgrapno, evidentno žele manipulirati i rezultat im je dijametralno suprotan – otpor.

Sviđa vam se ovaj savjet/tehnika? Prijavite se na Business klinika mailing listu i direktno primajte tekstove o prodajnim vještinama i poslovnim tehnikama uz koje ćete unaprijediti poslovanje. Korisno, vrijedno i konkretno.

Ime:

Email:



Ni mi ne volimo primati SPAM, stoga možete biti sigurni kako ga nećete dobiti od nas. Nakon prijave provjerite svoj email kako biste potvrdili svoju odluku (double opt-in).