Ako čitate, jedete, šminkate se za volanom... prema zakonu nećete biti kažnjeni - Monitor.hr
25.03.2018. (14:30)

Rupe u zakonu

Ako čitate, jedete, šminkate se za volanom… prema zakonu nećete biti kažnjeni

Ako vas zaustavi policajac u trenutku dok u vožnji jedete sendvič, čitate prastaru kartu, vozite kućnog ljubimca u krilu ili vozite automobil bosih nogu, može vas samo upozoriti na to, ali kazna za takvo što ne postoji, niti je propisana. Također nije kažnjivo šminkanje, posezanje za stvarima u pretincu, paljenje cigarete… iako sve te radnje ometaju pažnju. Slobodna


Slične vijesti

03.03. (12:00)

Kad tipkaš, ne vozi

Što će se dogoditi svaki put kad pogledate mobitel dok vozite

S aktivnostima potrebnima da pozovemo telefonski broj na mobitelu pri približnoj brzini od 100 km/h, prijeći ćemo 140 metara prije nego što podignemo pogled s mobitela i nagazimo kočnicu te nam treba još 155 metara za zaustavljanje vozila. Zamislite što se sve može dogoditi u tom trenutku nepažnje. Ako tome dodamo činjenicu da sustavi pomoći u vožnji vozila još nisu savršeni, imamo potencijalno opasnu situaciju. Revija HAK

18.02. (19:00)

Svijet je prebrz i prežestok

Amaksofobija – strah od boravka u automobilu

Ova fobija uključuje i sam proces vožnje, ali i vožnju u automobilu ili nekom drugom obliku prijevoza kao putnik. Etimološki, riječ dolazi od grčkog amaxos (kočija) i fobos (strašni strah). Uzroci ovih fobija mogu biti proživljena prometna nesreća, ali i neodređeni strah od vožnje ili putovanja. Simptomi koje osoba s amaksofobijom ima su znojenje, vrtoglavica, nelagoda u želucu, stezanje u prsima, ubrzani rad srca, nagon za plačem ili vriskom, napetost mišića i panika, koje prate negativne misli, briga, nesigurnost, strah i iščekivanje opasnosti. Revija HAK

02.12.2023. (00:00)

Loš DJ na radiju

Istražili koja glazba najviše ometa vozače

Istraživanje su proveli uz pomoć Spotifya i njegovih najslušanijih playlista namijenjenih za slušanje u vožnji. Potom su najčešće reproducirane pjesme s tih popisa rangirali prema četiri karakteristike: brzini ritma, energičnosti, plesnosti i glasnoći. Popis predvodi Dragostea Din Tei (koju mnogi znaju pod “Numa numa jej”), slijedi globalni hip-hop hit Empire State of Mind (Jay-Z i Alicia Keys), potom su se našli Pump It (Black Eyed Peas), Wanna Be Startin’ Somethin’ (Michael Jackson) te na petom mjestu All About That Bass (Meghan Trainor). S druge strane, najmanje mogućnosti da vam prouzroče probleme u vožnji su skladbe poput Circle of Life iz filma Kralj Lavova (Carmen Twillie), Wonderful Tonight (Eric Clapton) ili Brothers In Arms (Dire Straits) – redom lagane, tihe i opuštajuće melodije. Autonet

02.11.2023. (11:00)

U psihi je stvar

Neobuzdani za upravljačem: Moraju znati da vožnja nije pravo, nego privilegija

Visoko agresivne i impulzivne osobe oblikuju stil vožnje kojim dominiraju traženje uzbuđenja u vožnji, nestrpljivost, razdražljivost, ljutnja, natjecateljsko ponašanje, sklonost rizičnim postupcima i ignoriranje tuđih potreba. Postoje nekoliko stilova vožnje prema karakteru vozača: strpljivi i pažljivi, rizični (koji traže uzbuđenje), anksiozni, disocijativni i ljutiti stil. Karakteristike ličnosti povezane s rizičnim ponašanjem u vožnji i većom vjerojatnosti događanja nesreća u prometu su: ekstrovertiranost, emocionalna nestabilnost, anksioznost, agresivnost, ljutnja, preuzimanje rizika i impulzivnost. Ne bi se trebalo generalizirati ponašanje vozača prema dobi, ali zato rješenje vide u sustavnom i kontinuiranom prometnom odgoju i obrazovanju od najranije životne dobi, kažu iz Sekcije za prometnu psihologiju Psihološkog društva. Revija HAK

29.09.2023. (14:00)

Jeza noćne vožnje

Alkoholizirani i neosvijetljeni biciklisti noću: Bitno je uvijek biti na oprezu…

Ključno je pitanje što je uopće moguće uočiti, a što nije i na kojoj udaljenosti. Nije to stvar nagađanja! Egzaktni podaci eksperata jasno ukazuju na ekstremnu razliku u mogućnosti uočavanja osvjetljenih i neosvijetljenih sudionika u prometu. Pravilno osvijetljen bicikl, sa uključenim prednjim svjetlom, je vidljiv s udaljenosti od najmanje oko 200 metara. Prema publiciranim podacima osoba koja nosi odjeću s reflektirajućom materijom je vozaču s uključenim kratkim svjetlima vidljiva na udaljenosti oko 136 metara. Neosvijetljeni bicikl i osoba bez odjeće s reflektirajućim svojstvima u noćnim uvjetima vožnje predstavlja neosvijetljenu zapreku na kolniku koja je vozaču s uključenim kratkim svjetlima vidljiva sa udaljenosti oko 35 m, a za vožnju s uključenim dugim svjetlima sa udaljenosti od najmanje oko 100 m. Revija HAK

10.08.2023. (21:00)

Treba papati

Oporavak hranom u 120 minuta nakon vožnje ili treninga

Ono što jedete odmah nakon vožnje ili treninga jednako je važno kao i ono što jedete prije. Tijelo zahtijeva nadoknadu te izgubljene energije, kako bi se oporavilo, te adaptiralo za buduće pojačane napore. No prije nego što besciljno zgrabimo prvo što nađemo u frižideru, imperativ je da razumijemo što određena hrana čini za naš oporavak. Konzumiranje ugljikohidrata u prvih 30-60 minuta nakon vježbanja mnogo efikasnije nadopunjuje zalihe glikogena nego kad obrok dođe na red tek dva sata nakon vožnje. U isto vrijeme štednja na proteinima poslije napora produljit će osjećaj umora i bolova u mišićima, te usporiti oporavak. Prvi korak je svakako – hidratacija. Drugi korak je priprema obroka, čiji je optimalan omjer ugljikohidrata i proteina4:1, što će reći oko 20-25 gr proteina, te 60-80 gr ugljikohidrata, ovisno o tjelesnoj težini. Biker

12.05.2023. (12:00)

Samo da se ne ljulja

Mučnina u vožnji: Zašto se javlja i kako je spriječiti

To se najčešće događa kada centar za ravnotežu nije uparen s vidom. Odnosno, pokreti tijela i sile koje djeluju na tijelo nisu sinkronizirani s onime što vidite. Uglavnom, oči i vestibularni sustav primaju proturječne informacije o položaju tijela u prostoru. Djeca u dobi od šest do 12 godina su osjetljivija nego odrasli, ali i kod njih situacija zna biti dramatična. Jedini savjet je vozačima da uspore u zavojima koliko mogu, a putnicima na stražnjoj klupi da pokušavaju gledati kroz vjetrobransko staklo. Inače, tvrtke poput ZF-a već rade na novim sustavima, koji bi trebali smanjiti razvoj mučnine u autonomnim automobilima u kojima će svi putnici čitati knjige, novine, gledati sadržaje na infotainmentu ili mobitelu. Revija HAK

25.04.2023. (15:00)

Duga priča, ali ukratko...

Vožnja po lijevoj strani: kako je sve počelo

Vožnja lijevom stranom ceste bila je tradicija nastala u kolonijalnoj Britaniji. Kad bi vitezovi jahali na konjima, desnom rukom vitlali bi mačem. Stoga bi jahali s lijeve strane kako bi mogli bolje napadati svoje neprijatelje. Budući da su Britanci usvojili jahanje/vožnju lijevom stranom, zemlje kao što su Australija, Novi Zeland, Indija i druge nacije koje su Britanci kolonizirali uglavnom voze lijevom stranom. Vozilo se u svijetu lijevom stranom sve do prijelomnog trenutka – u SAD-u. Bilo je to vrijeme sjevernoameričke kolonizacije i potrebe za prijevozom pšenice golemim prostranstvima. Sve više vozila prisililo je vlasti u Pennsylvaniji da zakonom promijene i reguliraju smjer putovanja. Revija HAK

06.03.2023. (12:00)

Ili vozi po mraku

Kako reducirati zasljepljivanje zbog sunčeve svjetlosti tijekom vožnje

U jesenskim, zimskim i proljetnim mjesecima je Sunce nisko na obzoru pa nije loše u automobilu uvijek imati sunčane naočale – jer baš u tom razdoblju direktna Sunčeva svjetlost može zaslijepiti vozača. Dobro je i povisiti poziciju sjedenja i spustiti sjenilo. Savjetuje se povećati sigurnosni razmak zmeđu svog vozila i vozila ispred. Problem često predstavlja prljavo vjetrobransko staklo – u kombinaciji sa Sunčevom svjetlosti značajno smanjuje vidljivost. Dobro je održavati stakla u automobilima čistima. Također, provjerite i stanje brisača na vozilu. Oni moraju biti u dobrom stanju i funkcionirati bez greške… Revija HAK

24.11.2022. (11:00)

Kad kišeš, ne vozi

Lijekovi i pad koncentracije: Vožnja s gripom nije preporučljiva

Kad imate prehladu ili jaku gripu, umor, nedostatak koncentracije i oslabljena percepcija ograničavaju sposobnost vožnje. Čak i rani simptomi mogu biti opasni, odnosno simptomi prehlade već izazivaju reakcije koje mogu negativno djelovati u prometu. Na primjer, kad kihnete, instinktivno zatvorite oči, otprilike na sekundu. To znači vožnju na slijepo otprilike 14 metara pri 50 km/h ili 30 metara pri 100 km/h. Postoji i drugi problem, a to su lijekovi. Posebno kombinirani pripravci koji djeluju na sve simptome prehlade sadrže pravi koktel aktivnih sastojaka. Kada učinak prestane koncentracija u vožnji vam dramatično pada te se može produžiti i vrijeme reakcije. Revija HAK