Cestarine: Hrvatska bi prešla na elektronski sustav naplate - Monitor.hr
09.04.2018. (15:20)

Kućice mogu biti za supove

Cestarine: Hrvatska bi prešla na elektronski sustav naplate

Hrvatska je odlučila uvesti sustav naplate cestarine po prijeđenoj udaljenosti i količini CO2 koju vozilo ispušta, tako barem stoji u studiji Ministarstva prometa koje bira savjetnika za posao. Dakle, plan je uvesti neki od elektroničkih sustava naplate koji se kolokvijalno naziva “elektronska vinjeta” – jedan je ENC, drugi je registracija vozila i naplata uz pomoć videonadzora. U slučaju ENC-a svi bi morali imati uređaj u vozilu, u slučaju kamera one bi registrirale vozilo pri ulasku na autocestu i izlasku s nje. Jutarnji


Slične vijesti

24.09.2024. (16:00)

Registracija u trenu, naplata bez zastoja

Objavljeni detalji buduće naplate cestarina: Novi sustav koristi ENC i tehnologiju prepoznavanja tablica


Hrvatske autoceste potpisale su ugovor vrijedan 80 milijuna eura s tvrtkama SkyToll i TollNet za uvođenje novog sustava naplate cestarine, koji će omogućiti prolaz bez zaustavljanja. Novi sustav koristi ENC i tehnologiju prepoznavanja registarskih oznaka (ALPR), eliminirajući naplatne kućice. Implementacija će trajati 24 mjeseca, a registracija će se obavljati putem weba, mobilnih aplikacija ili na ulazu u autocestu. Očekuje se smanjenje operativnih troškova, brže putovanje te interoperabilnost s europskim sustavima. Iz HAC-a objavili i animaciju koja prikazuje kako će novi sustav naplate izgledati. Večernji

07.08.2024. (10:00)

Zbogom kolonama prema moru

Dosadašnje naplatne kućice odlaze u povijest, cestarina će se plaćati na dva načina

Korisnici će moći autoceste plaćati na dva načina – jedan je ENC uređaj koji će unaprijed nadoplatiti i drugi način koji podrazumijeva povezivanje svojih registarskih oznaka s bankovnim računom s kojeg će se onda automatski naplaćivati cestarina. Novi jedinstven sustav naplate koristit će se na svim dionicama u RH. Novi elektronički sustav naplate temelji se na slobodnom protoku vozila jer nema zaustavljanja zbog naplate pa se povećava protočnost i smanjuju štetne emisije uzrokovane zastojima i kolonama. Novi sustav izgradit će u roku od dvije godine za 80 milijuna eura bez PDV-a, a u planu je i nadzor plaćanja s posebnim kombi vozilima kojima će smjeti zaustavljati vozače. Danica, Jutarnji, Dnevnik

29.08.2019. (10:30)

A, daj, više neće biti onih kolona na Lučkom što izgledaju kao euri poslagani u red...

Hrvatska sprema novi sustav naplate cestarine: Po satu će proći 3.000 vozila, sad 200

Novi će se sustav uvesti do 2022. godine, a radit će na kombinaciji dvaju suvremenih i provjerenih tehnologija – naplati putem unaprijeđene verzije ENC uređaja ugrađenog u vozilo (DSRC) i automatskog sustava očitavanja registarskih oznaka (ALPR). ENC će bit obavezan za teška vozila, a korisnici lakih vozila moći će birati. Novi sustav donosit će 13 milijuna kuna ušteda mjesečno, a naplata će ići puno brže – do 3.000 vozila na sat, sad je oko 200. Index

30.01.2019. (13:30)

Nitko ne čuva kuću

HAC ukida noćne radnike na nekim kućicama, moći će se proći samo s ENC-om

HAC od sutra uvodi pilot-projekt naplate cestarina noću isključivo ENC-om na naplatnim kućicama sa slabim prometom. Prva u projektu je naplatna postaja Vučevica (iznad Trogira, ona što je Sanader tražio da se izgradi, tamo mu je rodni kraj) gdje će se noću, od 22 do 6 sati moći proći isključivo ENC-om. Kažu iz HAC-a da ovom postajom noću prođe 10-ak vozila, od čega četiri koriste ENC. Cilj je ušteda (ovaj u noćnoj smjeni na Vučevici, znači, naplati jednu cestarinu svaki sat i 20 minuta) i poticati ljude na korištenje ENC-a. Ovo je prva, ali ne i jedina na kojoj će se implementirati ENC ONLY sustav. Net.hr

10.08.2017. (11:53)

Velika naplatna kućica na nebu

Traži se novi model naplate cestarine – bez kućica, preko satelita

Raspisan je natječaj za izbor konzultanta koji bi preporučio najbolji novi sustav naplate centarine na hrvatskim autocestama, a već u natječaju Ministarstvo prometa preferira elektronski sustav naplate cestarine putem satelita ili ENC uređaja, vinjete ništa (ovdje poziv). Naglašavaju da se cestarina mora naplaćivati po prijeđenom kilometru i da se u obzir uzme količina ispušnih plinova. Čini se da sve ide prema tome da se uvede elektronska naplata mobilnom tehnologijom sa standardiziranim digitalnim kutijama u svakom vozilu, pri čemu bi sustav registrirao ulazak i izlazak auta s autoceste. Ovo bi izbacilo platne kućice i većinu zaposlenih u sektorima naplate. Jutarnji