Francuzi uveli novi, automatski način naplate cestarine - Monitor.hr
10.11. (14:00)

Bolje od vinjeta, da ne bude Mad Max

Francuzi uveli novi, automatski način naplate cestarine

Slobodan protok, znači da nikakva prepreka ne ometa cirkulaciju prometa što smanjuje prometne gužve, a time i potrošnju emisija ispušnih plinova. Uz to, ovaj novi koncept uključuje identifikaciju vozila kao i nekoliko opcija plaćanja. Rad slobodne naplate odvija se preko portala opremljenih kamerama kojih na ovoj dionici dugoj 88 km ima šest. Kada vozilo prođe ispod portala, očitava se njegova registarska pločica i skenira njegov eventualna elektronska lisnica za naplatu cestarine. U ovom drugom slučaju naplata je automatska, pod uvjetom da korisnikova pretplata vrijedi na ovoj mreži s kojom upravlja APRR. Ako vozač nije pretplatnik, na raspolaganju mu je nekoliko drugih izbora. Revija HAK


Slične vijesti

25.05. (06:53)

Mostovi za divljač preko autocesta smanjili su broj prometnih nesreća u kojima stradaju životinje

09.03.2021. (11:30)

Pola sata od centra

Krenula procedura za završetak autoceste do Siska

Hrvatske autoceste su objavljivanjem savjetovanja sa zainteresiranim gospodarskim subjektima i javnog natječaja za izvođače radova, pokrenule aktivnosti za nastavak izgradnje autoceste Zagreb-Sisak, dionice od Lekenika do čvora Sisak. Dionica je duga 10,9 kilometara, vrijednost radova je 300 milijuna kuna, a rok za izvođenje radova je dvije godine. Večernji

21.05.2020. (21:30)

Jao, pa baš je zgodno što su izbori!

Ukinuta mostarina za Krčki most – od 15. lipnja

Vlada je danas donijela odluku o spajanju Hrvatskih autocesta s Autocestom Rijeka-Zagreb, što će omogućiti ukidanje mostarine za Krčki most, što na snagu stupa 15. lipnja. Očekuje se i jeftinije poslovanje nove tvrtke, kao i uvođenje novog modela naplate cestarine. Pala danas i odluka da se posudi 200+276 milijuna eura od Međunarodne banke za obnovu i razvoj za oporavak od korona-krize i potresa.

19.05.2020. (14:30)

Cesta bez kraja plaćanja

Hrvatska koncesionarima autocesta dosad platila 4 milijarde kuna, jer nisu zaradili koliko su planirali

Država je dosad kroz subvencije i naknade na pad prometa privatnim rukovoditeljima Istarskog ipsilona i autoceste Zagreb-Macelj isplatila preko četiri milijarde kuna, a do kraja koncesijskog razdoblja isplatit će se najmanje još toliko. Zbog nepovoljnog ugovora, a u uvjetima nove krize slično se sprema i za Zračnu luku Zagreb – pišu Novosti na osnovu nalaza Državne revizije.

29.04.2020. (00:30)

Samo ravno!

Potpisan ugovor o gradnji autoceste kroz Baranju

Dionica je duga 17,5 km, ide od mosta preko Drave (koji je gotov) do Belog Manastira, i koštat će 443 milijuna kuna (na potpisivanju ugovora bio i Plenković, mučilo ga jugo, ostali HDZ-ovci nemaju kose pa nisu imali takvih problema). Ostaje 5 km od Belog Manastira do granice s Mađarskom, što će koštati 107 milijuna eura, i most preko Save kod Svilaja koji je pred završetkom. Sve bi trebalo biti gotovo do kraja 2023. Glas Slavonije

16.04.2020. (12:30)

I HAC otkazao ljeto

Odgođeno sezonsko poskupljenje cestarina, a ENC jeftiniji 40%

Ministarstvo prometa privremeno je odgodilo sezonsko povećanje cestarine za 10% za vozila IA, I i II skupine, što je inače išlo u razdoblju od 15. lipnja do 15. rujna. Usto, HAC je spustio cijenu ENC-a za 40% s 122 na 73 kune. Inače, u posljednjih mjesec dana promet na autocestama je pao 70%, sad ih koristi nekoliko desetaka tisuća vozila dnevno. Jutarnji

15.02.2020. (10:30)

Malo boje i - gotova nova autocesta

Zagrebačka obilaznica – zaustavni trak postaje spori trak za kamione

HAC će do početka turističke sezone zaustavni trak na zagrebačkoj obilaznici na dionici od Jakuševca do Ivanje Reke u oba smjera pretvoriti u spori trak za kamione. Srednji trak bio bi za kamione, autobuse i automobile, a lijevi samo za automobile i autobuse. Na lijevom traku brzina će biti ograničena do 100 km/h, a na srednjem i sporom 80 km/h. Isto ovo provest će se i 13,5 kilometara obilaznice od Jankomira do Jakuševca, nakon turističke sezone. Netko bi HAC-u trebao reći kako nije rijetkost viđati zaustavljena vozila na sadašnjem zaustavnom traku. Večernji

22.10.2019. (13:30)

Dvogled iz Rijeke u Istru

Iduće godine počinje bušenje druge cijevi tunela Učka – za 1,5 milijardi kuna

Hrvatska je dobila opomenu od Europske komisije da 34 tunela ne udovoljavaju minimalnim uvjetima sigurnosti za tunele duže od 500 metara. Da bi se udovoljilo ovim kriterijima treba izgraditi drugu cijev tunela Učka, za oko 1,48 milijarde kuna, kao i druge cijevi tunela Sveta tri kralja i Brezovica na autocesti Zagreb – Macelj, što će koštati oko 500 milijuna kuna. Što se ostalih tunela tiče riječ je o manjim preinakama. Večernji

26.09.2019. (14:30)

Optički policajac

Prva horizontalna 3D signalizacija na hrvatskim autocestama

Signalizacija se sastoji od dva dijela – tri oznake u 3D prikazu stvaraju optičku varku nailaska na “šiljke”, a iz njih stoji 3D umjetna izbočina, odnosno “uzdignuta ploha”. Prve ovakve oznake postavljene su jučer na čvoru Popovec na A4 Zagreb-Goričan, danas će biti postavljene na autocesti A4 na odmorištu Ljubešćica u smjeru Zagreba, a nakon toga na čvorovima Gornja Ploča, Zagvozd, Rugvica, Đakovo i Ivandvor. To je testno, ako se pokaže kao dobro rješenje bit će postavljeno posvuda. Čemu sve? – često se događa da vozači krenu u krivi smjer na autocestama.