Influenseri počeli - osnivati sindikate - Monitor.hr
11.10.2020. (21:30)

Marx je hipster

Influenseri počeli – osnivati sindikate

Amy Hart, koja ima više od milijun sljedbenika na Instagramu, poručila im je “u nesigurnim smo vremenima, morate voditi računa o svojim radničkim pravima… Dat ću vam jedan savjet: pridružite se sindikatima”. Modna blogerica Nicole Ocran i influenserica Kat Molesworth udružile su se kako bi osnovale Sindikat kreativaca. U Americi je osnovan Američki savjet influencera, dok se u Njemačkoj Jörg Sprave, YouTuber s više od dva i pol milijuna pretplatnika, bori da ga priznaju tehnološki giganti. Jutarnji


Slične vijesti

31.01. (18:00)

Dosta je bilo fah-idiota

Trend bavljenja s nekoliko profesija i imanja više vještina u porastu, sve više ljudi bira takav način života

Multi-hyphenate, kovanica koju Oxford objašnjava kao osobu, najčešće slavnu, koja ima više vještina ili se bavi s više profesija. Taj trend ne vlada samo u modnom svijetu nego i u svijetu influencera, ali i krajnjih potrošača. Magazin The Drum tako je nedavno objavio članak u kojem poručuje marketingašima da svoje strategije kreiraju uzimajući u obzir da se i potrošači sve češće definiraju kao multi-hyphenatei, istodobno obavljaju više različitih poslova ili o sebi vole misliti da su mnogo više od jedne uloge ili jednog zanimanja. Ovdje je riječ o odabiru načina života, svojevrstan odgovor na gig-ekonomiju ili ekonomiju honorarnih poslova, pa sve više pojedinaca ima različite izvore prihoda, postaju svojevrsni karijerni kameleoni. Lider

18.08.2023. (10:00)

Ljudi reklame

Malo drukčiji influenceri: Utječemo jače i jeftinije

Dok se kloniraju pjevači, poziraju virtualne asistentice, poruke šalju kultne povijesne osobe, jasno je da generativna umjetna inteligencija stvara konkurenciju influencerima. No, moglo bi ispasti da je influencerski marketing jedno od onih područja na kojima će AI doživjeti fijasko. Nema do brendovskih ambasadora od krvi i mesa. Industrija sazrijeva, kvaliteta se diže, s time i potražnja za uslugama influencera, a onda i cijene. S druge strane, neki influenceri postali su media powerhouse i daju brendovima doseg koji je teško postići drugim kanalima. S jedne strane, za brend je ‘seksi‘ da se na njegovom eventu pojavi neka poznatija osoba ili da ta osoba priča lijepo o proizvodu na svojim društvenim mrežama, a s druge strane influenceri su postali cjenovno dostupniji, pogotovo kada se usporede s drugim oblicima oglašavanja. Lider

03.08.2023. (16:00)

You're in the army now, oh-oo-oh

Suvremeni načini regrutacije: Vojni influenceri na društvenim mrežama

Koliko veličanje vojske i prikazivanje vojne djelatnosti kao “cool” zanimanja može biti utjecajno, pokazuje se na primjeru filmova poput Top Guna, nakon čijeg su prikazivanja porasle prijave za mornaricu, i to čak za 500 posto. Mornarica je čak postavila štandove za registraciju ispred kina. Što se tiče influencera, dobar primjer je I Tried The Army video u kojoj autorica prolazi kroz poligon s preprekama, trening padobranaca, upoznavanje s tenkom. Ona i slični influeceri promoviraju vojsku na društvenim mrežama prikazujući je na zabavan i privlačan način. Sama ih vojska ne sponzorira, čak i obeshrabruje da ne objavljuju snimke gdje se vide uniforme. Pritom valja naglasiti kako nije problem da se promovira vojno zanimanje, već način koji ga glamurizira i izostavlja ključne činjenice poput mogućnosti ranjavanja, pogibije i stvarnog sudjelovanja u ratnom sukobu. Netokracija

09.02.2023. (15:00)

Ili samo novi izraz za recenziju i kritiku

Je li došao kraj ‘influencanju’? Sve jači trend protiv prekomjerne potrošnje

Pretjerana potrošnja se događa kada se naša potražnja za nečim novim zadovolji sposobnošću proizvodnje velikom brzinom, a beskrajni ciklus šteti planetu. Budući da Generacija Z naginje životnim stilovima koji odbacuju kapitalizam i konzumerizam i prihvaćaju održivost, nadahnuti smo mladim ljudima koji nas “de-influencaju” online. Trend deinfluencanja je nešto što svakako podržavamo budući da ovi kreatori na TikToku skupljaju milijune pregleda jer iskreno ocjenjuju proizvode koje su kupili pod utjecajem influencera, a nikada ih zapravo nisu koristili ili nisu bili zadovoljni s njima. Ukratko, deinfluenceri odvraćaju publiku od korištenja nekog proizvoda. Green

15.01.2023. (20:00)

Privući pozornost, zaraditi ili promicati društveno prihvatljive vrijednosti?

Pravila za društveno odgovorno influensiranje

Foto: iStock

Među influencerima i dalje su najpopularniji Instagram, YouTube i TikTok, ponajprije zbog mogućnosti kreiranja i objave vizualnih sadržaja. Najpopularniji su lifestyle influenceri, zatim modni, gameri i travel influenceri. U Hrvatskoj su dosta popularni i food influenceri, bilo da sami pripravljaju hranu i piće ili ocjenjuju gastronomsku ponudu u ugostiteljskim objektima. Postoji li u tom online svijetu ikakva odgovornost? “Influenceri moraju osvijestiti da čak i u domeni trivijalnih sadržaja njihov utjecaj na pojedince i skupine (ponajprije djecu i adolescente) može biti velik i u pozitivnom i u negativnom smislu. Stoga bi bilo dobro da pripaze na nekoliko stvari: društvena i osobna osjetljivost odabrane teme, emocionalni ton audiovizualnoga sadržaja, prikazivanje zabranjenih, nepoželjnih i opasnih ponašanja, neprimjereni jezik i vizualni sadržaji te potencijalno promicanje diskriminacije, različitih stereotipa i predrasuda“, ističe Tomislav Levak, predavač s osječke Akademije za umjetnost i kulturu. Novi list

14.10.2022. (14:00)

Prošlo i njihovih pet minuta

Propast finfluencera: Pad tržišta uništio financijske influencere

U zadnje dvije godine, a posebno za vrijeme pandemije dogodio se procvat financijskih influencera ili kako ih nazivaju finfluencera. Suludim rastom kripto tržišta mnogi su željeli ‘omastiti brk’, jer kada nešto na internetu doživljavahype‘, tu su i klikovi, a u konačnici i nekakav profit od tih klikova. Takvih prilično neprovjerenih ‘savjetnika’ se pojavio veliki broj i moglo bi se reći da su okupirali društvene mreže, prije svega TikTok i YouTube. Jedan od njih je i John Eringman, kreator financijskog sadržaja koji prenosi tržišnu mudrost na TikToku za svojih 1,3 milijuna sljedbenika. Angažman je opao od vrhunca tržišta u studenom 2021. Ne samo da su pali pregledi, nego su i tokovi prihoda prepolovljeni. Godina 2021. je bila najveća godina koju sam imao. Ova i iduća godina bit će puno manje unosneLider

22.01.2022. (06:45)

Kidfluencers: Zbog golemih zarada roditelji se ne pitaju o posljedicama na razvoj djece influencera

29.07.2021. (13:30)

Online marketing

Influenceri će, samo u SAD-u, ove godine zaraditi preko 3 milijarde dolara

Tvrtke će ove godine u marketing putem influencera uložiti 3,69 milijardi američkih dolara, procjenjuju analitičari, iduće godine preko 4 milijarde, a 2023. godine oko 5 milijardi dolara. Kad je riječ o platformama, Instagram je i dalje vodeći s oko 50% tržišnog udjela, a slijede ga YouTube i Facebook. TikTok je i dalje nešto slabiji u apsolutnim iznosima no bilježi velike stope rasta. Bug

05.07.2021. (19:00)

No filter!

U Norveškoj se može dospjeti u zatvor zbog objave “fotošopiranih” slika

Norveška je prošloga tjedna dopunila svoj zakon o marketingu po kojem će influenceri, koji zarađuju od svojih objava na društvenim mrežama, morati objaviti kada je neka njihova fotografija na neki način dorađena. Namjera zakona jest “stati na kraj” influencerima koji uljepšavaju svoje fotografije, dorađuju ih tako da na njima ispadnu mnogo ljepšima, te tako postavljaju nerealistične standarde ljepote – primarno pred svoje mlađe pratitelje na Instagramu, TikToku, Facebooku i drugim mrežama. U slučaju kada influenceri propuste napisati da je neka fotografija retuširana, prijeti im novčana kazna, koja se u ekstremnim slučajevima može postrožiti, pa čak pretvoriti i u kaznu zatvora. Norveški zakonodavac međutim nije specificirao hoće li se, i kako, pravila odnositi i na norveške influencere koji ne žive u njihovoj zemlji i tko će i kako to kontrolirati. Bug

25.02.2021. (20:30)

Dolazi cirkus

‘Fake famous’ – dokumentarac o (lažnim) influencerima

Ostao sam šokiran količinom ponuda koje je dobivala Dominique. Počela je primati darove, nudili su joj odmore, htjeli platiti suradnje… Morali smo, naravno, napraviti dobre fotografije i slično. No frapiralo me koliko je sve, zapravo, bilo lako – kaže redatelj Nick Bilton o svom dokumentarcu ‘Fake Famous’ (‘Influenceri’) u kojem prati troje anonimusa od kojih pokušava napraviti influencere.