Nevrijeme i njegove posljedice: Kako naplatiti štetu na automobilu - Monitor.hr
20.07.2023. (10:00)

Dobar odvjetnik zlata vrijedi

Nevrijeme i njegove posljedice: Kako naplatiti štetu na automobilu

Kad nazovete odgovorne za nastalu štetu često će vam reći kako se to dogodilo uslijed više sile. No, prema nekim odlukama Vrhovnog suda, ona se ne smatra uvijek tako. Za ishod zahtjeva za naknadom štete ponekad su potrebna i znanja iz biologije i botanike. Ne bilo kakva znanja, ne ona skupljena onako usput tijekom života. Znanja pravih eksperata, vještaka. Hoćete li uspjeti sa zahtjevom za naknadu štete ovisi ne samo o tome da pronađete, primjerice vlasnika stabla koje vam je palo na vozilo, odnosno vlasnika stabla s kojeg vam je grana oštetila vozilo, već i od „zdravstvenog stanja“ stabla tj. grane, odnosno oblikovanja njegove krošnje! Čini vam se suludo, ali sudska praksa kaže da je upravo u tome kvaka. Za neke je slučajeve bilo presudno to je li neko stablo koje je palo usred nevremena bilo bolesno ili zdravo. Revija HAK


Slične vijesti

Danas (13:00)

Da ti frend na četiri kotača dulje živi

Kako se riješiti hrđe na autu i kako je spriječiti

Ako je hrđa samo na laku, tada se može lako ukloniti, no ako je hrđa zahvatila još neka dublja mjesta, vjerojatno će zahtijevat ruke stručnjaka, piše ScrapCarComparison. Ako ste uspjeli rano otkriti problem, možda ćete moći sami izvršiti popravke – Uklonite boju i hrđu, premažite, Izbrusite višak gela, Nanesite punilo i učvršćivač, Izbrusite i očistite područje, premažite, ponovno izbrusite, započnite bojanje i ispolirajte. Važno je i održavati auto kako bi pojavu hrđe spriječili, a za to potrebno je: isprati i osušiti, koristiti vosak i sredstva za raspršivanje vode, a važno ga je i parkirati na sigurno mjesto od vremenskih utjecaja. N1

19.04. (15:00)

Proljeće na moj auto slijeće

Predstavlja li pelud opasnost za lak automobila?! Mnogo manje od ptičjeg izmeta!

Parkirate li ovih dana blizu drveća, auto će vam požutjeti. Naime, pelud leti zrakom, a u svom naletu doletjet će i na automobile. No, dobra vijest je da pelud nije opasna za lim vozila ako se uklanja na odgovarajući način. Kako pelud u svom sastavu ima kiseline koje se aktiviraju u kontaktu s vlagom, slabom kišom i sl, savjet stručnjaka je da se auto opere pod jakim mlazom vode, te da se pelud nikada ne briše suhom krpom jer se tako može oštetiti lak vozila. (Revija HAK)

11.04. (19:00)

Been-there, done-that

Zaboravljena svjetla u unutrašnjosti vozila mogu isprazniti akumulator

Stručnjaci ističu da se akumulator manjeg kapaciteta, benzinskog motora koji prenoći s uključenim osvjetljenjem putničkog prostora, do jutra isprazni do razine da ga je nemoguće pokrenuti. Ovaj problem najčešće obuhvaća akumulatore vozila koji su stariji od dvije godine. Naime, zbog većeg broja ciklusa punjenja i pražnjenja, akumulatoru je smanjen kapacitet. Problemi s pokretanjem vozila mogu nastupiti već nakon pet sati rada žaruljica u mirovanju. Mnoga vozila danas imaju funkciju soft gašenja rasvjete nakon 2 do 10 sekundi nakon zaključavanja vozila, ali ako je u pitanju stariji model automobila, važno je pričekati nakon zatvaranja automobila da se svjetla ugase. (Revija HAK)

09.04. (15:00)

Možda su i neki vozači rizičniji, a ne auti

Auti sa snažnijim motorima su rizičniji u vožnji, statistički češće sudjeluju u prometnim nesrećama

U istraživanju carVerticala pregledana su izvješća o povijesti vozila 43 marke automobila. U svim su slučajevima automobili sa snažnijim motorima bili skloniji prometnim nesrećama. Čak 46,4 % svih vozila marke Audi sa snagom motora do 100 kW provjerenih na carVerticalu imalo je podatke o oštećenjima, dok je taj postotak među modelima s više od 400 kW još veći – 55,6 %. Slični trendovi zabilježeni su i kod automobila marke Volkswagen, gdje je oštećeno 42,6 % modela do 100 kW te 48,9 % vozila sa snagom motora od 300 do 400 kW. Kod vozila marke Ford, podatke o oštećenjima imalo je 45 % vozila sa snagom motora do 100 kW te njih 55 % sa snagom motora većom od 400 kW. N1

07.04. (01:00)

Veži se i ne tipkaj po mobitelu

Diljem Hrvatske niču nove kamere za nadzor brzine, snimat će i unutrašnjost vozila

Zadnjih dana svakodnevno pristižu fotografije kako se postavljaju nove kamere u Zagrebu i okolici, a taj prizor čest je i u drugim dijelovima Hrvatske. Plan je ugradnja 111 kućišta, za koje je nabavljeno 37 kamera. Naime, nije u svakom kućištu neprestano i kamera. Ovisno o planu djelovanja, kamere se sele na pojedine lokacije. S obzirom na to da seljenje tih kamera nije toliko zahtjevan posao, policija vjeruje kako će vozači postati oprezniji na svih 111 lokacija diljem Hrvatske. I nije to sve – do kraja godine stiže još 40-ak kućišta, ali i dvadesetak novih kamera. Za sada su uočene kamere Gatso T-Series, koje se na našim prometnicama koriste još od 2019. godine. Riječ je o kamerama koje imaju sposobnost praćenja i nekoliko prometnih traka, a pored nadzora brzine, pokrivaju i nadzor putničke kabine. Tako imaju sposobnost zabilježiti koristi li vozač na nepropisan način mobilni uređaj ili možda on, kao i suvozač, ne koriste sigurnosni pojas. Autonet

20.03. (08:00)

Što kaže Ustavni sud?

U Turkmenistanu dozvoljeno je voziti automobile isključivo bijele boje

U neobičnoj odluci, vlada Turkmenistana naredila je da svi automobili na cestama moraju biti bijele boje. Neposlušni vozači suočavaju se s uklanjanjem vozila s ceste. Navodno, predsjednik države, Gurbanguly Berdymukhammedov, stoji iza te praznovjerne odluke. Naime, on navodno vjeruje da bijela boja donosi sreću. Vozači su prisiljeni tražiti kupce za svoja vozila drugih boja, dok su cijene u radionicama porasle zbog zahtjeva za ponovnim bojanjem. (HAK)

10.03. (15:00)

Za povoljniji Yugo

Gašenje Zastava vozila ne predstavlja i gašenje automobilske industrije u Kragujevcu

Kako prenosi Forbes Srbija, novi vlasnik je konzorcij koji čine dvije tvrtke iz Kragujevca: Termogama i Rolling co. Ovaj konzorcij bio je ujedno i jedini sudionik javnog nadmetanja održanog 5. ožujka. Tvrtka je prodana uz korekciju cijene, odnosno uz dodatno vrednovanje zemljišta u procjeni vrijednosti tvrtke. Prije te korekcije, prošlogodišnja procjena iz srpnja iznosila je 621 tisuća eura, a ona iz prosinca 1,18 milijuna eura. Ostaje još završetak stečajeva i prodaja imovine Tvornice automobila Zastava i Tvornice kamiona Zastava. Stellantis u jednoj od nekadašnjih Zastavinih tvornica sredinom ove godine započinje i proizvodnju električne verzije Fiatovog modela Panda. Forbes