Optužba (2021): Pravi dokaz da je francuska kinematografija još uvijek vrlo živa - Monitor.hr
18.07.2022. (23:00)

Film u punom smislu te riječi

Optužba (2021): Pravi dokaz da je francuska kinematografija još uvijek vrlo živa

Naslovni optuženi je Alexandre Farel (igra ga redateljev sin Ben Attal), mladić koji se sa studija na Stanfordu vratio u Pariz na vikend kako bi posjetio svoje nedavno razvedene roditelje i prisustvovao godišnjici mature. S druge strane stoji Mila, djevojka koju je Alexandre navodno silovao. S njom je vežu pseudo-obiteljske veze. U trenutku događaja, Alexandre i ona su se tek upoznali i on ju je odveo na tulum sa svojim prijateljima i naveo na konzumaciju alkohola. Dok redatelj filma traga za istinom, prateći stazu koju je zacrtala autorica izvorne knjige, u pozadini se otkrivaju neke druge stvari koje mutne linije, utječu na perspektivu i prikazuju društvene podjele iznad nivoa onoga što bi, strogo pravnički gledano, bilo na stvari. Situacija, naravno, otvara razdor u okviru svježeg para, baziran na roditeljskim perspektivama u kojoj svaki automatski staje na stranu svoga djeteta: majka optuženog sina tvrdi kako on to nikada ne bi učinio, dok otac kćeri u afektu prijeti. Pored toga, tu je pitanje i klasne pripadnosti i privilegija koju ona nosi. Lupiga


Slične vijesti

23.05. (19:00)

Žilava zvjerka

Kratka povijest Hollywooda

Vjeruje se da je ime Hollywood taj dio Los Angelesa dobio krajem 19. stoljeća, zbog brojnih grmova božikovine (holly). No, ime se tek počelo naširoko koristiti početkom 20. stoljeća, usporedno s rastom filmske industrije. Prvi filmski studio Nestor Company pokrenut je 1911. godine i ubrzo postao centar filmske proizvodnje u SAD-u. Tu su rođene prve ikone – Charlie Chaplin, Buster Keaton i Mary Pickford, kao i prvi veći produkcijski pothvati (poput Birth of a Nation, Generala i Metropolisa). No, pravi studijski procvat kreće sa zvučnim filmovima, kada studiji preuzimaju kontrolu nad čitavim produkcijama. Iako im je udarac kasnije zadala pojava televizije, filmska industrija se izvukla sve većim projektima – prvim blockbusterima. No Film School

19.05. (20:00)

Slabo kuhano

Fast X – od umjetne inteligencije za organsku neinteligenciju

Trebao je to biti posljednji nastavak franšize, ali serijali koji dobro zarađuju uvijek nađu načina da izmuzu još malo na blagajnama. U “Fast & Furious” ionako sve treba biti veće i jače nego u svim ostalim serijalima, pa će oni finale provući kroz čak tri filma, tako da se moramo pitati jesmo li upravo gledali nekakav završetak ili pak početak nove trilogije i koliko je zlatnih jaja potrebno da više dobijemo taj omlet i zahvalimo se svima na skromno nutritivnoj večeri. Mlitavu četvorku filmu daju iz Ravno do dna.

14.05. (20:00)

Ima jedan stari film nakon kojeg se zaljubiš u more i delfine

Luc Besson: “Veliko plavetnilo”

17. Međunarodni festival podvodnog filma u Kinoteci

Svemu tome Besson je doskočio u idućem filmu “Veliko plavetnilo” (“Le grand bleu”/”The Big Blue”, 1988.), epskoj drami o ronionicima na dah. Kao sin instruktora ronjenja koji je s roditeljima putovao po turističkim odmaralištima diljem Mediterana, uz naglasak na Italiju, Grčku i Jugoslaviju (Poreč i plaža Plava laguna), Besson je od malena zavolio morske dubine. Ideju za film, inspiriran životima ronioca na dah Jacquesa Mayola i Enza Maiorce, dobio je kao tinejdžer prisjećajući se djetinjstva ispunjena kupanjem, ronjenjem i plivanjem s dupinima… U filmu, Enzo kaže: “More je moje, znam kad je spremno za mene, a kad nije” i slaže se s Jacquesom da je puno bolje “dolje”, na dubini od 90 i više metara. Jacquesova filozofija još je ekstremnija: “Najteže je kad dođeš do dna. Trebaš imati dobar razlog da se vratiš gore, na površinu”, kaže on novinarki Johani koja se zaljubila u njega… Slobodna

09.05. (15:00)

Dobro selo i odijelo!

Turistički filmić o Dugom Selu dobio nagradu na festivalu u Calcutti

U ovom filmu nema glumaca, već bogatstvo čine stanovnici Dugog Sela kao i beskrajna priroda koja ga okružuje. Film na neki način isprepliće novo doba s tradicijom što se jasno daje iščitati iz paralelnih kadrova narodnih plesova, tradicionalne gastronomije i primjerice mladih u skate parku. “Where you feel like home” ime je turističkog filma kojeg je režirala Koraljka Maričić, a snimio Lukša Marotti i zapravo u 45 sekundi odražava moto turističke zajednice Dugog Sela, a to je “Dugo selo – tu ste k’o doma”. Film je TZ prijavila na nekoliko filmskih festivala po svijetu. Green

05.05. (19:00)

Joaquin ima recept za dobar film

Beau Is Afraid: paranoična odiseja humora i strave

Izvorno nazvan boljim imenom “Disappointment Blvd.”, treći Asterov film žanrovski je nesvediv u standarne okvire, a u koju ćete ga ladicu strpati ponajviše ovisi o vašem vlastitom doživljaju ove paranoične odiseje kroz traume i strahove njegovog naslovnog junaka, još jednog incela kojeg, nakon što je osvojio Oscar za ulogu Jokera u istoimenom filmu Todda Phillipsa iz 2019., vrhunski igra Joaquin Phoenix. Ambiciozan pothvat u ispuštanju uzdi i samo pravi filmski majstor bi od toliko nesputanog ludila uspio stvoriti slojevit doživljaj umjesto trabunjajuće i pretenciozne trosatne gnjavaže. Ravno do dna

28.04. (22:00)

Na tajnom zadatku

Dekodiranje špijunskog filma

U principu trileri, bitno je da ima puno akcije i intrige. Priča se vrti oko tajnih agenata na zadatku, a oni su najčešće vrlo vješti, inteligentni i obrazovani, razumiju se u borilačke vještine, a i disciplinirani su – ipak brane interese određene države ili tajnih organizacija. Otkriva se zanimljiva tehnologija, vrlo često sf-ična, a priča je obično kompleksna. Sastoji se od prevara, neočekivanih preokreta, a za mjesto radnje često se biraju egzotične lokacije. Možda je najpoznatiji predstavnik žanra filmski serijal o Jamesu Bondu, no filmska povijest pamti i brojne druge, poput Sjever-sjeverozapad od Hitchcocka, Mančurijskog kandidata, Mission Impossible, Bourne Trilogija i drugih. Prvi špijunski film datira iz 1904. godine, a popularnost im od tada raste. No Film School

26.04. (00:00)

Kad ti je film život, ali život nije kao u filmu

Dnevnik o dnevnicima: Kalendar stradanja Andreja Tarkovskog

Martirologijum: Dnevnici 1970 – 1986. kultnog ruskog filmaša Andreja Tarkovskog. Ovdje se radi o njegovim osobnim dnevničkim bilješkama kojima je u razdoblju od travnja 1970. do sredine prosinca 1986. ispunio ukupno sedam bilježnica ili objedinjeno u jednoj knjizi – blizu 700 stranica. Naslov može zazvučati kao pretjerivanje, no već poslije prvih zabilješki postaje jasno da je život Andreja Tarkovskog bio sve samo ne lagodan. Bio je čovjek potpuno posvećen filmskoj umjetnosti i s vrlo jasnom predodžbom što film kao umjetnost može i mora biti, a što nikako ne smije biti. Imao je mnoštvo planova, ideja i želja, isto tako i energije da ih ostvari, no okolnosti su mu rijetko išle na ruku. Booksa

25.04. (08:32)

Deset najgorih filmskih remake-ova: Wicker man, The Fog, Psiho…

20.04. (13:00)

Film s nedefiniranim krajem

Zašto je General bankrotirao

H-Alter u suradnji s Gongom nastavlja priču o filmu General i njegovu producentu, Kiklop filmu: Nikada u hrvatskoj povijesti nije bilo filma s tako izdašnim sufinanciranjem od strane Grada Zagreba te zašto izvještaji o utrošenim milijunskim iznosima za HAVC i HRT nisu usklađeni po filmskim sektorima? Kao ukupna financijska vrijednost projekta General (dugometražni igrani film i dramska tv serija) – tzv. izravni troškovi – navodi se cifra od 17.571.500,00 kn. Sredstva su im dale brojne institucije i jedinice lokalne samouprave, a dva naizgled istovjetna financijska izvještaja nisu usklađena, a u zbirnom izvještaju postoji niz nedoslijednosti. Pitanje koje se postavlja – kako je produkcijska kuća osnovana zbog produkcije Generala s takvim budžetom i 2,5 milijuna kuna utrška na kino blagajnama – završila u stečaju?

14.04. (18:00)

Dragiša drakula!

Renfield: 3,6 rendgena i renesansa Nicolasa Cagea

Dakle, komedija o Draculi i njegovom naslovnom slugi, koji osim što ima neobične prehrambene navike koje će razljutiti svakog strastvenog entomologa, u novom filmu Chrisa McKaya, svome gospodaru dovlači žrtve kojima se vječni vampir hrani. Prokletstvo “Renfielda” jest to da film počiva na vrlo zabavnoj premisi i u prvoj polovici podiže visoka očekivanja koja nažalost ne uspijeva opravdati budući da je zakračunat u narativu staromodne akcijske komedije u duhu osamdesetih i devedesetih. Unatoč tome film će vas vrlo vjerojatno dovoljno nasmijati, a možda najveći mu uspjeh leži u činjenici da nas je uspio uvjeriti da – Nicolas Cage živi! Ravno do dna