Polimac preporučuje: 'Priča o igračkama 4' - film za djecu, ali i odrasli će razmisliti o nekim stvarima - Monitor.hr
28.06.2019. (09:30)

Djeca se smiju, odrasli razmišljaju

Polimac preporučuje: ‘Priča o igračkama 4’ – film za djecu, ali i odrasli će razmisliti o nekim stvarima

Ne gubi snagu, spreman je na mudar način otvoriti gotovo egzistencijalna pitanja, kao ono što igračku čini igračkom… Ima bolje akcijske scene od mnogih blockbustera. Bolje od svega što sam gledao ove godine iz visoke holivudske produkcije – kaže Nenad Polimac u svojoj preporuci.


Slične vijesti

13.06. (08:00)

Jurica Pavičić: “Waves” – možda najbolja videopremijera u periodu virusne apstinencije od kina

“Valovi” već svojim naslovom pomalo podsjećaju na srpski film “Krugovi” Srđana Golubovića. No, dva filma su osim po naslovima slična i po dramaturgiji. U oba filma nasilni pradogađaj utječe na živote više likova, a fabularne linije prate krakove tih posljedica. Kod Golubovića, čin je ubijanja na početku. U “Valovima”, on je na “midpointu” filma i funkcionira kao efektno iznenađenje, jer očekujete da film isprati Tylera kao glavnog junaka – piše Jurica Pavičić o filmu Waves (IMDB: 7.6, Metascore: 80)

06.06. (23:30)

Zona gledanja

Zrinka Pavlić: ‘The Vast of Night’ – slatki niskobudžetni naklon ‘Zoni sumraka’

Debitantski film mladog Andrewa Pattersona, snimljen praktički za šaku dolara, svježa je, atmosferična i izuzetno zanimljiva verzija priče o malom američkom gradiću u kojem se jedne noći počne događati nešto čudno, očito povezano s vanzemaljcima – piše Zrinka Pavlić za Tportal. Kaže da je u ‘The Vast of Night’ mladi autor s vrlo malo novca i još manje specijalnih efekata uspijeva ispričati nevjerojatno uzbudljivu i slojevitu priču.

12.03. (21:30)

Keep calm and carry on laughing

Jurica Pavičić: ‘Emma’ – diskretno inteligentan film, oštroumniji no što naoko izgleda

Emma (Any Taylor-Joy) je nešto poput protofeministice – samosvjesna, neovisna, nesklona braku. Ali, Emma je i brzopleta, precjenjuje vlastite prosudbe, voli se petljati u tuđe živote. Stoga 19-stoljetna “influencerica” svojim ljubavnim posredništvima izazove pravi mali kaos. [Redateljica] De Wildeova pristupa i žanru, i epohi i društvenim konvencijama s humorom i ironijom. Dobar dio filma čini vam se da gledate parodiju. Unatoč tome, De Wilde nije izgubila iz vida melodramsku okosnicu, pa film zadržava odlike pravog ljubića – eto, preporučuje Pavičić odlazak u kino (ako ih ne zatvore u međuvremenu).

25.02. (22:30)

Bogom dan

Rubeša: Bogdanova životna uloga u ‘Ocu’ Srdana Golubovića

“Film je sjajan dok se Golubovićev junak nalazi sam na cesti” – piše filmski kritičar Novog lista s Berlinalea gdje je u programu Panorama pogledao ‘Oca’ Srdana Golubovića, gdje glavni lik igra Goran Bogdan u svojoj – “životnoj ulozi”. Film govori o ocu koji se bori protiv korumpiranog šefa socijalnog koji prima mito za “sređivanje” udomljavanja djece.

20.02. (17:30)

Marica i stravica

Jurica Pavičić o hororu ‘Marica i Ivica’ – feministička parabola i najbolja adaptacija bajke

Marica i Ivica – kao u bajci – žive u eri gladi. Oca nemaju, mater ih ne može prehraniti, a Gretel odbija njen prohtjev da se poda starom velikašu. Majka stoga Maricu (Sophia Lillis) i kudikamo mlađeg brata (Sammy Leakey) otjera u šumu, gdje oni naiđu na luksuznu kuću punu hrane. U kući živi stara čarobnica (Alice Krige) koja je prema njima isprva dobrostiva. Pametnoj Marici je jasno da nešto tu ne štima: kuća je puna sira, jaja i šunke, a nigdje životinja. Kad je, međutim, starica počne učiti travarenju i čaroliji, Marici se omile nove vještine. Zla baba jest kanibal – ali je istodobno i Maričina emancipatorska pokroviteljica – piše Jurica Pavičić. Film je režirao Osgood Perkins, sin Anthonyja Perkinsa iz ‘Psiha’.

31.01. (08:00)

Onda je super

Jurica Pavičić: S “Gospodom” se Guy Ritchie vraća onom što je 90-ih bio njegov zaštitni znak

I ovim filmom Guy Ritchie je pokazao da je u onom u čemu je dobar – naprosto dobar. “Gentlemen” je zanimljiva, nepretenciozna igrarija, film pun zanimljivih obrata i duhovitog sarkazma, a bonus su nesumnjivo prvorazredni glumci u dobroj formi. Tarantino možda i jest bio Ritchiev formativni uzor. Ali – ako mene pitate – Tarantino dugo nije napravio ovako zabavan filmJurica Pavičić u vrlo kratkom, ali dostatnom osvrtu na Gospodu.

25.01. (19:30)

Točka na "ž"

Njegić o filmu ‘Male žene’ – postat će bezvremeni klasik poput romana, njegova definitivna ekranizacija

Verzija redateljice Grete Gerwig, piše produktivni Marko Njegić u kritici najbolje objedinjuje bezvremenost romana, njegovu prošlost i sadašnjost, možda i budućnost. Gerwig je snimila veliki film za ‘male žene’ jučer, danas i sutra, čemu kumuje narativna struktura prelomljena na dva drukčijim koloritom obojana vremenska tijeka koja prikazuju junakinje kakve su bile i kakve će postati.

21.01. (22:30)

Bili jedan Nijemac, jedan Argentinac, i jedna stolica

Pofuk: Živimo u čudesnom vremenu s dvojicom papa na zemlji i obojica su – u utrci za Oscara

Pofuk rijetko piše o filmovima, no ovaj put je iskoristio svoj prostor u Večernjem da najavi ‘Dvojicu papa’, film Fernanda Meirellesa snimljen prema izvrsnom scenariju Antonyja McCartena (napisao ‘Bohemian Rhapsody’) – “vrlo skupu produkciju filma koji se najvećim dijelom sastoji od razgovora dvojice bijelih staraca o Bogu i Crkvi. Upravo ti fiktivni dijalozi, koje je McCarten montirao od misli i riječi koje su Ratzinger i Bergoglio već negdje bili izrekli ili napisali, najveća su vrijednost i snaga filma, pritom začinjeni s mnogo duhovitosti i humora”.

11.01. (00:00)

Njegić: Makedonci imaju dokumentarac koji bi mogao biti zasluženo nominiran za čak dva Oscara i ući u povijest

Ekstraordinarni makedonski dokumentarni film “Medena zemlja” osvojio je nominaciju za Europskog Oscara. Mogao bi i za američkog, možda i dvije. Naime, Honeyland (iMDB 8.2, Metascore 86) je upao na tzv. shortlist u čak dvije oskarovske kategorije – najbolji dugometražni dokumentarac i najbolji međunarodni film (donedavno film izvan engleskog govornog područja). “Honeyland” očituje svoju posebnost već u iznimnom otvaranju filma… piše Marko Njegić u Slobodnoj i daje filmu ocjenu 5/5. A trailer izgleda impresivno.