Švicarska: Otvorena najstrmija žičara na svijetu - Monitor.hr
18.12.2017. (13:52)

Bačvom niz Alpe

Švicarska: Otvorena najstrmija žičara na svijetu

U Švicarskoj je otvorena najstrmija žičara na svijetu koja spaja gradić Schywz sa selom Stoos na 1.300 metara nadmorske visine iznad jezera Lucerne u Alpama. Žičara dužine 1.400 metara svladava visinsku razliku od 743 metara, a na najstrmijem dijelu žičara ide pod nagibom od 110% (ovdje video). Putuje se u kabinama oblika valjka čije dno je pomično tako da su putnici svo vrijeme uspravni. Putovanje traje tek 4 minute. Mirror


Slične vijesti

27.01. (14:00)

Slobodno je koristite jer ćete ju i tako platiti

Baretić: Žičara? Može! Fritule s lozovačom? Može! Zašto Hrvati više od drugih vole sve što je besplatno?

Sjetio sam se te davne bizarne epizode pročitavši kako su stotine i stotine Zagrepčana prošlog vikenda pohrlile na Sljeme (jer je žičara bila, što – besplatna!) a da su dolje, u podnožju, desecima i desecima automobila komunarni redari ispisivali kazne za nepropisno parkiranje. Fascinantna je ta logika: ako je žičara besplatna, onda valjda smijem i parkirati gdje me i kako volja! Sjetio sam se i drugih nekih „besplatnosti“, od Bandićevoga graha u Maksimiru do Kerumovih ćevapa i srdela, pa sve do one priče – ne znam, možda ste i vi čuli za nju – kako su bankovni službenici uporno nagovarali klijente da uzimaju kredite u švicarskim francima jer su, u usporedbi s onima u drugim valutama, praktično besplatni…

Cijela nam se nacija opasno približila mentalitetu onih likova koji obilaze otvorenja izložbi samo zato da na kraju čoknu besplatni kanapeić ili dva i popiju čašu vina, ili onih, malo sirovijih ali zato drskijih, koji nepozvani kriomice upadaju na fešte poslije vjenčanja potpuno nepoznatih ljudi i krkaju dok ih god netko ne skuži i najuri.

Ona stara izreka „ne postoji besplatan ručak“ nikako da se ucijepi u tintare većine nas Hrvata. I to ćemo, bojim se, jednoga dana skupo platiti. Renato Baretić za tportal.

12.02.2022. (14:00)

Viseći gradski prijevoz

Pariz gradi ogroman sustav žičara za putnike koji žive u predgrađima

Prva javna žičara u glavnom gradu Francuske dobila je zeleno svjetlo! Cable A linija dugačka je 4,5 km i povezivat će predgrađa na jugoistoku Pariza s četiri postaje gradske metro mreže. Gradnja se planira na području Créteil koje je posebno brdovito, a ispresijecano je autocestama i linijama brzih vlakova. Umjesto izgradnje sustava autobusa ili metroa, koji je skup i kompliciran, žičara je jeftinije i jednostavnije rješenje za brz i siguran prijevoz putnika. Ovo je je tek jedna od planiranih pet sustava žičara u predgrađu Pariza. Gradske vlasti nadaju se da će ovim novim načinom transporta potaknuti građane da automobile zamijene upravo novom žičarom. Green

23.05.2021. (20:00)

Broj žrtava raste

Tragedija u Italiji: Najmanje 13 mrtvih u padu kabine sa žičare, dvoje djece u kritičnom stanju

U teškoj nesreći na sjeveru Italije, na ruti žičare Stresa-Mottarone pri padu kabine s 80 metara visine, najviše točke žičare, poginulo je 13 osoba, a za živote dvoje djece liječnici se bore u bolnici u Torinu. Na teren su izašle brojne spasilačke ekipe, a do nesreće je po prvim saznanjima došlo zbog popuštanja nosivoga kabela 300 metara prije samog vrha. Jutarnji list

01.06.2019. (22:30)

Ludom radovanje

Novo obećanje: Sljemenska žičara će biti gotova na idući Dan grada Zagreba

Bandić je u subotu obišao “najveću investiciju u gradu” (po novome 600 milijuna kuna!) – gradilište sljemenske žičare. Najavio je da će sljemensku žičaru probati završiti za Dan grada Zagreba, 31. svibnja iduće godine, kada bi mogli završiti i Remetinečki rotor. Rekao je da se njezina izgradnja provodi u četiri faze – rekonsktrukcija pruge Mihaljevac-Dolje, izrada projektne dokumentacije za žičaru, nabava opreme za žičaru i izvođenje radova za žičaru. Podsjetio je da su s radovima krenuli u ožujku.

03.03.2018. (08:37)

Video: Nijemci napravili žičaru na najviši vrh države Zugspitze koju nosi – jedan jedini potporanj; bilo potrebno tri godine projektiranja, tri godine gradnje i 50 milijuna eura; Zagreb čeka žičaru već 11 godina, zasad gradonačelnik pokazuje ljudima gondolu koju seli po gradu

25.10.2017. (16:50)

Milan za čuti

Bandić: ZET-ova karta od 4 kune ostaje, parking se naplaćuje u cijelom gradu

Zagrebački gradonačelnik Milan Bandić najavio je kašnjenje izgradnje sljemenske žičare od šest mjeseci zbog izmjena Urbanističkog plana uređenja, napominjujući da je za njega svejedno „hoće li to biti 1. siječanj ili 1. rujan 2019.“, već da je važno da se radi o „najmodernijoj žičari u ovom dijelu Europe“. Bandić je najavio da neće biti ukidanja ZET-ove karte od 4 kune, ali da postoji šansa da se uvede jednosatna karta od „nešto manje od osam kuna“, te da se radi na uvođenju naplate parkiranja u cijelom gradu. Index

31.03.2017. (14:40)

Danas, 31. ožujka, u 21 sat, na okretištu tramvaja Dolje Gračani, uz prigodni program bit će predstavljena nova zagrebačka žičara vizualizirana u filmskoj 3D animaciji

19.06.2016. (12:32)

Imati žicu

Žičara do Učke: Trasa duga 4.700 metara, moći će prevoziti 60 osoba

Skupština Primorsko-goranske županije jednoglasno je prihvatila informaciju o projektu Žičara na Učku te o radu tvrtke Žičara Učka. Vijećnici su uvjereni da projekt treba nastaviti te da je riječ o atraktivnoj turističkoj destinaciji koja će privlačiti ulagače. Vrijednost projekta procjenjuje se na 23 milijuna eura, a sama gradnja stajala bi 12 milijuna eura. Žičara bi trebala imati trasu ukupne duljine 4.700 metara, a u kabinu bi stalo do 60 putnika. Početna postaja bila bi u Medveji, a završna na Vojaku. Novi list

30.06.2015. (23:16)

Lukšići pristali Dubrovniku plaćati oko 6 milijuna kuna godišnje koncesije za žičaru

19.05.2015. (15:20)

Bandić obećaje

Zagreb: Nakon obnove žičare, odlazak autom na Sljeme koštat će 200 kuna

Sredinom sljedeće godine započet će radovi na žičari do Sljemena, koja bi trebala biti dovršena do kraja 2017. godine, a zatim slijedi gradnja žičare koja će voditi od Bistre. Po dovršetku žičare odlazak na Sljeme automobilima naplaćivat će se 200 kuna. Također, 2017. bi trebali započeti radovi na povezivanju Kvatrića i Zračne luke najbržim šinskim vozilom te radovi na Termama u Blatu. Večernji